Teknisk kvalitet på HD-DVD filmer fra Canal Plus?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Teknisk kvalitet på HD-DVD filmer fra Canal Plus?

Jeg er litt usikker på om dette er riktig sted å poste dette spørsmålet, siden dette er et HD-hardware forum, men jeg ser at det finnes andre tråder vedrørende HD-filmer her, så da antar jeg at det er greit.

Jeg lurer på om noen har sett HD-DVD filmene fra Canal+? Jeg ser at de selger en del filmer som ikke er kommet ut i USA. Hvordan er den tekniske lyd- og billedkvaliteten? (jeg ser f.eks. at mange av filmene lanseres med DTS-HD Master Audio).

I mars kommer det en rekke nye interessante filmer fra Canal+ , bl.a. T2, BROTHERHOOD OF THE WOLF, MULHOLLAND DRIVE, osv. Disse er såvidt jeg vet ikke blitt annonsert for salg i USA ennå. Hvis kvaliteten på Canal Plus sine utgivelser så langt er av 'akseptabel' kvalitet (eller bedre), så er det litt betryggende i forhold til senere kjøp.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har "The Pianist" fra Studio Canal. Ser absolutt akseptabelt ut.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Har "The Pianist" fra Studio Canal. Ser absolutt akseptabelt ut.
    Høres lovende ut. Har du noen andre HD-DVD filmer som referanse? Hvordan er den i forhold til f.eks. KING KONG? (2005) Denne anser jeg som en av mine referanser rent billedmessig. Dersom du har V FOR VENDETTA, SERENITY eller BATMAN BEGINS er jeg også interessert i høre sammenligninger med en eller flere av disse, ettersom billedkvaliteten på disse er veldig bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvor rettferdig det vil være å sammenligne "Pianisten" og "King kong" når det gjelder bilde-kvalitet....
    Jeg har ikke noen av studio canal's utgivelser, men fra hva jeg har lest har de fått ganske grei kritikk når det gjelder bildekvalitet. Noen på AVSforum hevder at lyd-sporet på enkelte av SC har blitt påvirket av PAL speed-up, men det er langt fra enighet om det.

HER:
    DVD and Gaming news, reviews and articles at AVPlay.com

Kan du lese omtale av endel SC-utgivelser (Rambo, Elephant Man, Total Recal, King Kong '76), og de ser ut til å få bra kritikk sett under ett

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av run1
    ...
    HER:
    DVD and Gaming news, reviews and articles at AVPlay.com

Kan du lese omtale av endel SC-utgivelser (Rambo, Elephant Man, Total Recal, King Kong '76), og de ser ut til å få bra kritikk sett under ett
    Takker for link. Ser absolutt ikke avskrekkende ut dette, nei

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av dem er også tatt med i "TIER tråden" på AVS forum:
    The Tier System for HD DVD PQ - AVS Forum
    Tier systemet går fra TIER 0 (best) og til TIER 4 (dårligst). Dette er basert på brukernes oppfatninger, men burde gi en pekepinn. King Kong (2005) er forøvrig en av kun fire filmer som er TIER 0.

TIER 1:
    The Pianist
    La Haine
    Total Recall

TIER 2:
    King Kong (1976)

TIER 4:
    The Fog

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Noen av dem er også tatt med i "TIER tråden" på AVS forum:
    The Tier System for HD DVD PQ - AVS Forum
    Tier systemet går fra TIER 0 (best) og til TIER 4 (dårligst). Dette er basert på brukernes oppfatninger, men burde gi en pekepinn. King Kong (2005) er forøvrig en av kun fire filmer som er TIER 0.
    Jeg har to av de andre Tier 0-filmene (HULK og CORPSE BRIDE) og vil si meg enig i at den tekniske kvaliteten på disse også er veldig bra.

Newcomer piano sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Basic Instinct, Rambo 1, 2 og 3 fra Canal Plus.

Alle har god bildekvalitet og lyd (vel, i forhold til kildematerialet). Ingen av disse eldre filmene kan sammenlignes med King Kong eller Batman Begins, men de er fabelaktig mange hakk over DVD-utgivelsene i hvertfall. Basic Instinct har noen helt fantastisk bra utendørsscener faktisk.

Er vel mange på AVSForum som mener at Tier-systemet der er "The laughing stock of AVSForum" så bør nok ta de rangeringene med en klype salt.

Men altså, releasene fra canal-plus holder god kvalitet. Og så har de stort sett norske undertekster for de som liker det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •