Kjøpe HD DVD. Bør jeg beholde min DVD spiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe HD DVD. Bør jeg beholde min DVD spiller?

Jeg vurderer å kjøpe en HD DVD. Spørsmålet er da: bør jeg da selge min Primare DVD 26 og kjøpe en dedikert cd-spiller?
    Eller skal jeg beholde den for å spille av DVD og CD på den?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kefcam
    Jeg vurderer å kjøpe en HD DVD. Spørsmålet er da: bør jeg da selge min Primare DVD 26 og kjøpe en dedikert cd-spiller?
    Enkleste blir å ha begge 2, for så å sammenligne de på vanlige dvd'er. (dersom det ikke må salg til for å ordne finansiering) Kan vel nevnes at XE1 skal spille av dvd'er med bravur. (har selv hd-e1, og er kanonfornøyd med denne "billig" utgaven.)

Newcomer piano sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan skrive under på at xe1 spiller av både hd dvd og vanlige dvder på beste måte! I følge en tysk nettside (area dvd) så spiller xe1 også cd'er meget bra, uten at jeg selv har testet dette ennå.

Newcomer Vorlon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beholder min Samsung HD945 fordi den er slank, elegant og viktigst av alt: Sonefri.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kefcam
    Jeg stod selv ovenfor dette dilemmaet da jeg skulle oppgradere like etter nyttår.

Jeg valgte å kjøpe en Denon DVD-3930 DVD-spiller (istedetfor Blu-Ray eller en mer avansert HD-DVD spiller) etter at jeg skaffet meg Toshibas HD-E1. HD-E1 gjør en meget bra jobb med HD-materiale og den skalerer opp SD-materiale forholdsvis godt. Men den stiller ikke helt i samme klasse som 3930 når det gjelder SD og CD-avspilling (skulle bare mangle: 3930 koster over dobbelt så mye og har en bedre audiodel og videodel).

En viktig faktor for meg var at jeg har en samling på ca. 400 DVD-filmer, og jeg ønsker en best mulig avspilling av disse. Jeg vil tross alt ikke slutte å se eller kjøpe DVD-filmer etter at jeg har skaffet meg HD. Veldig mange av platene mine er sone 1 (eller andre soner enn sone 2), og jeg vet ikke om noen HD-DVD spillere som er sonefrie (HD-E1 er ihvertfall ikke sonefri). Det i seg selv er en 'dealbreaker' i forhold til å kvitte seg med DVD-spilleren.

Dersom du ikke trenger en sonefri spiller og dersom du tror eller vet at HD-E1 er bedre enn Primare 26 når det gjelder SD, så ville jeg kanskje vurdert å dumpe Primare-spilleren og erstattet denne med en separat CD-spiller.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •