Hva ville du anbefalt din beste venn?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva ville du anbefalt din beste venn?

Ville du anbefale vedkommende å kjøpe HD DVD eller Blu-Ray nå?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville bedt han vente til det kommer en Blu-ray-spiller med HDMI 1.3 og de nye lydformatene. Og som selvsagt spiller CD'er.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Ville bedt han vente til det kommer en Blu-ray-spiller med HDMI 1.3 og de nye lydformatene. Og som selvsagt spiller CD'er.
    Og når det kommer en slik spiller til 12.998,- ville du ikke hatt noen betenkeligheter med å be vedkommende velge BD?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Og når det kommer en slik spiller til 12.998,- ville du ikke hatt noen betenkeligheter med å be vedkommende velge BD?
    Jo litt, men mest fordi at spillerne etterhvert vil bli mye billigere. Kameraten skal være rimelig bra interessert i lyd og bilde for å gi 13.000 for en spiller. Ang HD-DVD vs Blu-Ray så tror jeg Blu-Ray vinner.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bryr meg ikke om hvem som vinner...så lenge jeg får sett filmene på vanlig DVD

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *host* htpc med blueray-drev og hd-dvd-drev *host*

så, neste punkt --> BD/HD-DVD kombispiller.

driter i hvem som vinner bare det blir en eller begge, og at man slipper å ha to spillere...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    driter i hvem som vinner bare det blir en eller begge, og at man slipper å ha to spillere...
    Så du er blandt dem som tar det for gitt at minst ett av formatene vil oppnå volum?

Hvem vant av SA-CD og DVD-Audio?
    Hvem vant av dcc og MD?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MD knuste DCC. Det var det eneste fornuftige bærbare formatet ganske så lenge, og endel av oss likte å traske rundt med musikken før iPod ble mote. Eneste problemet med MD var at Sony dro det for langt; de skulle latt formatet dø ut i 2003 eller så, istedenfor å drive på i to år til. Uansett, digresjon.

For å svare på trådspørsmålet: Vel, det kommer selvsagt helt an på hvem vedkommende er. Interesse for film, interesse for teknikk, inntekt...sånne ting er jo veldig relevante. Skal jeg være konkret, og tenke på folk jeg faktisk omgås mye med, må jeg anbefale: Ingen av delene. Altfor mange 28" CRT-TVer, og de fleste av dem ville vært bedre tjent med å oppgradere lyddelen uansett. Når mer enn halvparten bruker TV-høyttalere, og billigste HD-kilde koster 5k sier det seg selv at det ikke er kilden som er problemet.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville anbefale han å vente og se.
    Men nå er min beste venn svoren Playstation-fan, så han ender nok uansett opp med Blue-Ray...

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville du anbefale vedkommende å kjøpe HD DVD eller Blu-Ray nå?
    Ps3. Grei BD-spiller, går formatet heden funker den fint til spill også. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 for Blu-ray og også spill. Helt klart. Folk har argumentert fram og tilbake i den andre tråden om hva som vinner krigen, så skal ikke dra alle argumentene her. Men til en kompis ville det være vanskelig å anbefale HD DVD i disse dager - dette fordi ingen av mine kompiser er gale nok til å kjøpe begge format i dag, og skal man bare sitte på ett format så ville jeg valgt BD. Og med PS3'n får man spilt også.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vent og se!

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil absolutt anbefale å vente og se, men dersom denne kameraten var virkelig sugen på å kjøpe noe nå, ville jeg nok anbefalt å gå for Hd-dvd og da XE-1 spilleren til Toshiba siden den etter sigende skal være en meget habil dvd-spiller i tillegg. Da er det i det minste ikke helt bortkastet

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et kjangsespill hvor det sikreste er å vente å se. Men hvor morro er det?

La oss se på fakta.

Vi har en formatkrig som kan bli avgjort på 3 forskjellig måter:
    1: blu ray vinner
    2: hd dvd vinner.
    3: de ekstisterer side om side og det blir vanlig med multiformatspillere.

Hvis alternativ 1 eller 2 "vinner", så vil man jo stå litt på bar bakke om man har støttet feil format, men faktum er at lg sin multiformatspiller er bare den første i rekken, og fler vil det garantert komme, og til langt hyggeligere prisnivåer.
    Jeg ville ha anbefalt blu ray siden jeg har størst tro på dette formatet. Et ankepunkt er selvfølgelig spillere med mangel på hdmi 1.3 MEN her har vi ps3 som foreløpig er en ekstremt god blu ray spiller!
    Men dette argumentet vil jo "alle" perforere med "jammen, hvis det taper blir det jo dyrt å måtte være avhengig av en multiformatspiller, eller kjøpe alle filma på hd dvd". Hva om man ser litt større på det; det formatet som selger best vil vinne om det blir en vinner. Men, hvis alle skal sitte på gjerdet og vente, hvordan skal hd dvd og blu ray få solgt noe overhodet?

En annen ting man også må tenke på når det kommer "til å anbefalle sin beste venn", så må man se ann denne vennen; er vedkommende en som er over gjennomsnittet interresert så er det jo greit. Men om han\hun bare er middels interresert og synes dette høres "kult ut", så ville jeg nok ha anbefalt vedkommende å vente litt..
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du er blandt dem som tar det for gitt at minst ett av formatene vil oppnå volum?

Hvem vant av SA-CD og DVD-Audio?
    Hvem vant av dcc og MD?
    Her er vel svaret ingen, fordi det ble vel som det antydes i det første spørsmålet at det ikke ble omsatt nok/stort nok volum til at det ble noe feste i markedet. Den vanlig person i gata har vel knapt hørt om disse formatene ?

Men tilbake til emnet, så ville jeg anbefalt å vente. Har ingen venner som er så entusiastiske at de har behov for en slik spiller nå. Som nevt av andre så trengs det også å bytte ut andre komponenter som f.eks tven for å få glede av dette, noen trenger også ett fullt sett med høytalere og annet tilbehør . Er vel også for få filmer tilgjengelig enda, så det er bare å vente til enten gode multispillere blir tilgjengelig, eller ett format legger inn årene.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp HD DVD nå, så får han nyte HD for ca 4200/1700kr (HD-E1/Xbox addon).

Så når prisene på BD kommer ned på landjorda (maks 4.000kr) så kan han kjøpe bd eller kombispiller! :-D

Entten forsvinner begge, eller så kommer begge til å overleve, det er jeg helt sikker på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dumt spørsmål kanskje, men er det noen som har erfaring med brente plater til Toshibaen? Noen som vet om dette funker? Er ganske sikker på at det gjør det men ikke helt.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Kjøp HD DVD nå, så får han nyte HD for ca 4200/1700kr (HD-E1/Xbox addon).

Så når prisene på BD kommer ned på landjorda (maks 4.000kr) så kan han kjøpe bd eller kombispiller! :-D
    Helt klart.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske vanskelig situasjon, da det er veldig opp til hva slags utgangspunkt den vennen har på hardware-siden.
    Har han Xbox-360?
    Har han HTPC?
    Liker han å spille?
    Har han forsterker som støtter HDMI lyd inn?

Xbox 360 HD-DVD addonen fungerer veldig greit dersom han svarer ja på de 2 første spørsmålene, dersom han ikke har en av de 2, så er det mye sansynlig at en PS3(Blu-ray) er det beste alternativet. Mest pga. at det kommer fleste store titler på Blu-Ray i år.. Helst ville jeg selvsagt ha anbefale begge 2, men det kommer jo ann på økonomien..

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis kompisen min ikke har minimum en 720p Projector med 100" bilde, men har tenkt å se HD på en Plasma eller LCD,
    så hadde jeg sagt; "glem det"!

Hvis han har en dårlig DVD spiller og insisterer på å oppgradere SD-DVD kvaliteten, så hadde jeg anbefalt en XE1. Så kan han nyte HD-DVD som bonus, og filmer som foreløbig kommer bare på BD, kan han like gjerne se på SD-DVD hvis han bare har en TV.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •