Blu-ray:Ucompressed PCM via analog outs- utstyrskrav?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blu-ray:Ucompressed PCM via analog outs- utstyrskrav?

Hei,
    som den heldige innehaver av Panasonic DMP-BD10 Blu-ray spiller lurer jeg på noen ting angående uncompressed PCM lyd ut.

Svært mange skriver at lyden blir veldig mye bedre enn DD og DTS når dette brukes. Og ganske mange av mine BD titler har et 5.1 PCM lydspor. Jeg har ikke HDMI inn på forsterkeren min, men Panasonic spilleren har 7.1 analog utganger og kan sende PCM lyden ut gjennom de.

Så - jeg har en Denon AVR 1906 forsterker. Det er jo ikke en high end forsterker akkurat. Men den fikk rimelig god omtale i sin prisklasse da den kom. Høytalerne mine fra Mission er heller ikke av den dyre sorten.

Vil jeg ha noen glede av kjøpe inn kabler og koble opp med analog på et såpass rimelig lydanlegg? Og i så fall, hvor mye er det vits å betale for kablene jeg trenger?

Per i dag bruker jeg coax ut fra panasonic'n og er derfor begrenset til Dolby digital og DTS sporene.

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk analog ut på spilleren til analog 5.1 eller 7.1 inn på din receiver. Det er i alle fall det jeg gjør med min eldre sony receiver og det funker som bare det. Jeg har brukt billige "skolisse" kabler med meget bra resultat. Gidder ikke å bruke penger på bedre kabler når det snart er dags for å bytte ut receiveren allikevel (Vil ha HDMI switching)

Les litt om HD lyd og hvordan det kan nytes uten å bekymre seg om HDMI 1.3 og alt det andre maset i mitt innlegg her:

http://avforum.no/forum/hd-hardware-...tml#post577108

Og JA! det er verdt det...
    Cyberdog

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill. Jeg hadde allerede koblet opp med noen kabler jeg hadde liggende før jeg leste svaret ditt. Takk for linken også - dog jeg kjente til løsnigen på dette forsåvidt. Jeg lurte mest på om det var noen vits når resten av anlegget mitt ikke er all verden - i hvert fall ikke sammenlignet med hva en del av dere andre gutta har her

Men altså spilte av en del scener i Black Hawk Down. Den har 5.1 ukomprimert PCM lyd. Og det var mere forskjell enn jeg hadde trodd! Jeg er langt mere videophil enn audiophil, men selv jeg på mitt begrensede annlegg hørte en merkbar oppgradering av lyden. Nice. Kosta meg ikke en krone heller da jeg allerde hadde kabler for analog tilkobling i 5.1. Men kjøper neppe noe dyrere kabler med det oppsettet jeg har, nei.

Så The Covenant med ukomprimert PCM i sin helhet etterpå. Nice! (Selve filmen var ingen Oscar vinner, men grei popcorn movie)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •