Der røyk sperren for Blue Ray også....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Der røyk sperren for Blue Ray også....

Det var jo bare et tidsspørsmål. Men nå er "nyheten" om at Blue Ray sin kopisperre også er knekket. Samme bruker som tok HD-DVD, har nå også latt BR-leiren få sitt å tenke på....

Sitat Opprinnelig postet av muslix64
    After the HD-DVD crack, I realized that things where "unbalanced" by having just one format cracked, so I did Blu-ray too.
    Slyck News - Interview with muslix64, Developer of BackupHDDVD

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Det var jo bare et tidsspørsmål. Men nå er "nyheten" om at Blue Ray sin kopisperre også er knekket. Samme bruker som tok HD-DVD, har nå også latt BR-leiren få sitt å tenke på....

Slyck News - Interview with muslix64, Developer of BackupHDDVD
    Nice

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå gjenstår det fortsatt å se hvor sikker Blu-rays andre kopibeskyttelse BD+ blir/er, når den inkorporeres på kommende utgivelser.

Det er uansett HD DVD-kopier som dominerer piratmarkedet i skrivende stund, ettersom det foreløpig ikke finnes rimelige Blu-ray-drev til PC.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er bare et tidsspørsmål før en luring finner fram nøklene fra en hardware HD-DVD/BR avspiller. Når først dette har skjedd så er alle sikkerhetsmekanismene satt ut av spill, siden Sony ikke har råd til rettssaken fra 10.000 brukere som har fått sin avspiller satt ut av spill av BD+.

Den dagen dette skjer skal jeg kjøpe meg en HD-DVD og/eller BR spiller og kjøpe lovlige filmer i full forvisshet om at jeg selv kontrollerer mine filmer.

-k

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette nytt? Synes jeg har observert Blue-Ray "backups" en god stund nå på diverse snuskesider....

Newcomer xoop sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Er dette nytt? Synes jeg har observert Blue-Ray "backups" en god stund nå på diverse snuskesider....
    Nei, det er vel i grunnen ikke helt nytt, tror det ble gjort for en uke eller to siden.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De ned-komprimerte HD-DVD rippene kommer jo på rad og rekke nå, (altså litt 4-8 gb versjoner i x.264) som gjør at nedlasting og avspilling er enklere og raskere, så nå er det vel BR sin tur....

Det er litt synd, egentlig. Men kommer ikke til å påvirke mine valg. Synes det er MYE bedre å ha en skikkelig spiller og (HD) dvd-plata med cover i hylla.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    De ned-komprimerte HD-DVD rippene kommer jo på rad og rekke nå, (altså litt 4-8 gb versjoner i x.264) som gjør at nedlasting og avspilling er enklere og raskere, så nå er det vel BR sin tur....

Det er litt synd, egentlig. Men kommer ikke til å påvirke mine valg. Synes det er MYE bedre å ha en skikkelig spiller og (HD) dvd-plata med cover i hylla.
    Skjønner vel ærlig talt ikke vitsen med å nedkomprimere HD filmer. Da forsvinner jo poenget. Hva jeg vet så er det vel Istid2 som er knekt av en fyr som kaller seg Muslix64 eller noe i denne duren. Samme mann ja, eller kvinne, som tok HD.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Det er ikke "nytt" at Blu-Ray er "knekt" nei:
    http://avforum.no/forum/hd-hardware-...bd-filmer.html

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da beklager jeg at jeg var to uker for sen... ;-) Søkte etter tråder inneholdene samme tema, men søkte tydeligvis ikke nok da. Uansett, argumentet mot HD-DVD fra BD-leiren om knekte koder kan jo sånn sett legges død....

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Da beklager jeg at jeg var to uker for sen... ;-) Søkte etter tråder inneholdene samme tema, men søkte tydeligvis ikke nok da. Uansett, argumentet mot HD-DVD fra BD-leiren om knekte koder kan jo sånn sett legges død....
    Enig vi legger HD DVD død.

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    Enig vi legger HD DVD død.
    Jeg forstår ikke at dere gidder. Du og Esp1 og et par andre brukere på dette forumet burde ta dere en pause...

Hvem i he***** bryr seg så mye om ett stakkars format. Om HD DVD overlever eller om det dør sakte er vel ikke av betydning for deg hvis du elsker Blu Ray allikevel. Oss andre som har investert (en liten sum) i HD DVD må vel få lov til å ha gjort det uten at dere skal pøse på med dommedagsprofetiene deres. Hadde det ikke vært for at HD DVD la lista såpass høyt mht pris og bilde/lydkvalitet hadde antageligvis Blu Ray blitt ett format med ganske så sparsomme utgivelser innen de samme områdene.

For meg er det bang for the buck som teller, foreløpig er det HD DVD jeg har hjemme, men det kommer nesten garantert en Blu Ray spiller inn i racket også når de bare får prisen på ett nivå som er akseptabelt.

Om produsenten heter Toshiba, Microsoft, Pioneer, Panasonic Samsung eller andre er meg revnende likegyldig, og det er det samme om coveret på filmen er blått eller rødt så lenge innholdet er HD av ypperlig kvalitet.

Så ta en pust i bakken, ro ned de sarkastiske kommentarene om ting dere ikke har noen forhåpninger om å spå noe om og slutt å forvirre de av forumets brukere som kanskje ikke vet alt om de nye formatene med eldgamle sitater, linker og dystre spådommer fra propagandamaskineriet på begge sider.

Se en HD film i stedet

</Rant over>

*går og setter på Batman Begins HD DVD*

Cyberdog

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog
    Jeg forstår ikke at dere gidder. Du og Esp1 og et par andre brukere på dette forumet burde ta dere en pause...

Hvem i he***** bryr seg så mye om ett stakkars format.
    Helt enig. Hva får normalt sosiale norske 20-30-åringer til å gå i klinsj for å forsvare et format for salg av hjemmevideo, når de atpåtil er så godt som identiske?

Samme mekanisme som får folk til å krangle i det vide og det brede om PS3 vs xbox360 etc. Og da snakker jeg ikke om vanlige diskusjoner om specs, forventnigner etc, men barnslige utfall som har som hensikt å sette det andre produktet i dårlig lys. Jeg fatter det ikke.

-k

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Skjønner vel ærlig talt ikke vitsen med å nedkomprimere HD filmer. Da forsvinner jo poenget. Hva jeg vet så er det vel Istid2 som er knekt av en fyr som kaller seg Muslix64 eller noe i denne duren. Samme mann ja, eller kvinne, som tok HD.

Det er de som ikke bryr seg så veldig om bildekavlitet, men vil heller ha "små" filer på harddisken, men man får en bedre utgangspunk ved å rippe HD filmer da, bildet blir jo litt bedre i henhold til hvis man skulle rippe dvd.

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Vitsen er: 10 HD filmer koster i beste fall ca.200kr stk på nett (Elkjøp tar 299 i butikk for HD-DVD og over 400 for Blue-Ray filmer) altså min. 2000,- Komprimert HD (filmene ligger også ukomprimert tilgjengelig) GRATIS.... Når man da tar i betraktning at mange av de som adopterer hd tidlig er unge mennesker som bruker PC til avspilling og til lagring av filmer sier det seg selv. Sitat fra en lykkelig nedlaster; This movie looks great on my 17"LCD.... Tviler på om han ser forskjell på komprimert/ukomprimert. Når det er sagt, er de nye komprimeringsalgoritmene som divX o.l rimelig imponerende sies det :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gut_man
    Når det er sagt, er de nye komprimeringsalgoritmene som divX o.l rimelig imponerende sies det :-)
    Men ikke bedre enn komprimeringsalgoritmene på HD-DVD/BR...

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vitsen er: 10 HD filmer koster i beste fall ca.200kr stk på nett (Elkjøp tar 299 i butikk for HD-DVD og over 400 for Blue-Ray filmer) altså min. 2000,- Komprimert HD (filmene ligger også ukomprimert tilgjengelig) GRATIS.... Når man da tar i betraktning at mange av de som adopterer hd tidlig er unge mennesker som bruker PC til avspilling og til lagring av filmer sier det seg selv. Sitat fra en lykkelig nedlaster; This movie looks great on my 17"LCD.... Tviler på om han ser forskjell på komprimert/ukomprimert. Når det er sagt, er de nye komprimeringsalgoritmene som divX o.l rimelig imponerende sies det :-)

JO jo, men det er ikke det alle venter på :O). Vi vill ha det store løftet i kinoen vår, ikke på en 17". En vanlig DVD ser sikkert nesten like bra ut på samme skjermen ;o)

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det er sagt, er de nye komprimeringsalgoritmene som divX o.l rimelig imponerende sies det :-)
    divX er vel strengt tatt ikke noe nytt??

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu Ray rip av Ice Age var mye enklere å få til å spille enn HD DVD rippene jeg har prøvd.

Har nå PowerDVD Ultra i både BD og HD DVD på samme OS installasjonen etter å ha fulgte en guide på Doom9 og ser ikke på formatkrig og dyre spillere som noe problem lengre. Ice Age har DTS HD Lossless master Audio, og PowerDVD dekoder formatet

Jeg setter meg tilbake på gjerdet når det gjelder kjøp av mer Hardware.
    Kjøper de jeg liker uansett format og sørger for å ha en kopi liggende på HDD.

Selvsagt er ikke reencodes på 5 eller 10 GB noe å ha på i mine øyne.

Cyberdog

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •