Kiss HD spiller, bare lureri?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kiss HD spiller, bare lureri?

Jeg tok ett søk på prisguide.no, på HD-DVD, for å finne billigste pris på Xbox sin HD spiller. Der dukket det en Kiss spiller opp til litt over 3000,- (KiSS Networked Entertainment. Rart jeg ikke hadde hørt om den før.

Selv om Netshop har HD-DVD på sin side, så spiller ikke denne av det formatet. Den spiller av HD matriale som er brent på DVD ol.

Hvor mange vil ikke bli lurt av slik?

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke mange vil bli lurt.

De fleste som kjøper denne vet hva den gjør.

Ville ikke ha kjøpt kiss sin maskin bare for nevne det også.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er omtalt her på forumet tidligere. Den hadde en egent tråd som ble startet for ca. 1 år siden. Flere brukere kjøpte denne og skrev sine tilbakemeldinger der (ikke bare positivt). Bla litt tilbake eller gjør et søk så finner du sikkert tråden.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kiss DP-600.
    Denne var vel også testet i siste Lyd&Bilde. Konklusjonen var vel at den virket rett og slett uferdig. Mye bugs fortsatt.
    Syns nesten det er litt merkelig at slike spillere ikke er testet og funnet 100% iorden før de slippes på markedet. Ideen med en slik er jo bra, men når det nærmest kreves NASA-utdanning i data for å få det til å virke skikkelig, blir det jo nesten bare for helt spesielle. Har dog ikke prøvd denne selv.

EDIT: Tråden for denne: http://avforum.no/forum/dvd-cd-spill...ht=Kiss+DP-600

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er strengt tatt ikke noe nytt at mange av disse produktene inneholder en del feil. Problemet er at produsentene ikke følger opp og kommer med nye firmware utgaver slik at produktet stadig forbedres. Der har mange produsenter et problem, ettersom de de ikke tjener spesielt mye på hver spiller og dette gjør oppfølging av kundene til dårlig økonomi. Da er det bedre lansere en nye spiller og håpe at en kan lure nye kunder... Kiss er ganske notoriske akkurat når det gjelder akkurat dette. De gikk da også svært dårlig økonomisk for en tid tilbake. Jeg synes det hadde vært bedre om spiller var dobbelt så dyr, men at det faktisk var mulig å få en spiller som fungerte!

Jeg har en annen type mediaspiller, en Pixel Magic MB200. Også denne er det en del ting med om ikke fungerer 100%, men her kommer det i hvert fall nye oppdatering jevnlig. Det gjør at den etterhvert er blitt en mye bedre spiller enn det den var for et år siden (da den var ny).

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Selv om Netshop har HD-DVD på sin side, så spiller ikke denne av det formatet. Den spiller av HD matriale som er brent på DVD ol. Hvor mange vil ikke bli lurt av slik?
    Ja, det er ingen HD-DVD spiller, men mange blir nok forvirret og lurt. Den kan jo da også spille av en del filer i faktisk HD. Det er til dels misvisende markedsføring og er blitt enda mer forvirrende etter at HD-DVD/BR er lansert. Jeg er ikke sikker på om alle klarer å vite forskjell. Svært mange vanlige forbrukere tror at oppskalering og HDMI kabler er det samme som "HD-kvalitet". Det er jo helt feil og det bør bransjen forsøke å opplyse om på en skikkelig måte.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL

Ja, det er ingen HD-DVD spiller, men mange blir nok forvirret og lurt. Den kan jo da også spille av en del filer i faktisk HD. Det er til dels misvisende markedsføring og er blitt enda mer forvirrende etter at HD-DVD/BR er lansert. Jeg er ikke sikker på om alle klarer å vite forskjell. Svært mange vanlige forbrukere tror at oppskalering og HDMI kabler er det samme som "HD-kvalitet". Det er jo helt feil og det bør bransjen forsøke å opplyse om på en skikkelig måte.
    Det er en jeg kjenner som kjøpte HD-Ready TV, og tror han da hadde HD TV rett i fra vanlig analog kabel TV.

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=LL]Det er strengt tatt ikke noe nytt at mange av disse produktene inneholder en del feil. Problemet er at produsentene ikke følger opp og kommer med nye firmware utgaver slik at produktet stadig forbedres. Der har mange produsenter et problem, ettersom de de ikke tjener spesielt mye på hver spiller og dette gjør oppfølging av kundene til dårlig økonomi. Da er det bedre lansere en nye spiller og håpe at en kan lure nye kunder... Kiss er ganske notoriske akkurat når det gjelder akkurat dette. De gikk da også svært dårlig økonomisk for en tid tilbake. Jeg synes det hadde vært bedre om spiller var dobbelt så dyr, men at det faktisk var mulig å få en spiller som fungerte!

jeg tør påstå at du ikke har helt peilig på Kiss i alle fall.
    Om du har bare litt kunskap om kiss så er det plenty med oppdateringer konstant på disse spillerene også.Diverse download sider av div software ala dreambox.
    Undersøk i alle fall litt før du notorisk uttaler deg.
    Men at disse spillerene slippes for tidlig med for mange bug's JA.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beemer
    jeg tør påstå at du ikke har helt peilig på Kiss i alle fall.
    Om du har bare litt kunskap om kiss så er det plenty med oppdateringer konstant på disse spillerene også.Diverse download sider av div software ala dreambox.
    Undersøk i alle fall litt før du notorisk uttaler deg.
    Men at disse spillerene slippes for tidlig med for mange bug's JA.
    God mulig at det innlegget ble litt for kvasst. Det kan godt hende at KISS har skjerpet seg etter at de ble kjøpt opp for 1 års tid siden. Grunnen til at jeg skrev som jeg gjorde var at det er dette inntrykket jeg sitter igjen med. Spilleren med diskutert en del i fjor på disse tider, men etter en del sinte uttalelser fra forskjellige brukere døde diskusjonen ut... Jeg skal ikke si at den omdiskuterte KISS spilleren ikke fungerer skikkelig den dag i dag, for jeg har den som sagt ikke selv. Beklager det.

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KiSS har slitt litt både med HW og SW gjennom tidene, men de har mange nærmest unike funksjoner som få andre har til prisen. De har også jevnlig SW-upgrades.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •