Hvilket HD-format har du anskaffet? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 84
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skaffet meg HD-E1 i helgen, men vet ikke om jeg beholder den. Bra bilde både på HD og SD, for all del, men det er jo ikke akkurat overflod av HD-DVD filmer å få tak i, og da ser jeg bort fra nettet. En kjapp runde i Bergen på lørdag, vsite med tydelighet at BR har adskillig større støtte på softwaresiden. Flere butikker hadde 30-40 BR titler, og ingen HD-DVD. I tillegg er spilleren særdeles treg, og mangler analoge flerkanalsutganger, så jeg tenker jeg leverer den inn før de 30 dagene til Elkjøp har gått.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Skaffet meg HD-E1 i helgen, men vet ikke om jeg beholder den. Bra bilde både på HD og SD, for all del, men det er jo ikke akkurat overflod av HD-DVD filmer å få tak i, og da ser jeg bort fra nettet. En kjapp runde i Bergen på lørdag, vsite med tydelighet at BR har adskillig større støtte på softwaresiden. Flere butikker hadde 30-40 BR titler, og ingen HD-DVD. I tillegg er spilleren særdeles treg, og mangler analoge flerkanalsutganger, så jeg tenker jeg leverer den inn før de 30 dagene til Elkjøp har gått.
    Alle spillerene, også BD sine er trege, utenom PS3.

I stedet for å bare se i hyllene, spør ögså betjeningen, hvis de hører at folk ønsker HD DVD, så dukker det nok opp flere filmer for det formatet også.

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken butikker var du innom ? Jeg var både på Lefdal, Elkjøp og Expert i Fana på fredag og de hadde HD DVD filmer i samtlige av dem.

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å ja, personlig har jeg både en Xbox 360 med HD DVD addon og en PS3, det dekker behovet for HD til noe bedre dukker opp !!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble nettopp en Toshiba, så kommer det vel en PS3, så da må man vel være "dekket" uansett utfall av den berømte krigen!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Playstation 3 med Blu-ray. Har foreløpig kun sett Departed på blu-ray.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MF24
    Hvilken butikker var du innom ? Jeg var både på Lefdal, Elkjøp og Expert i Fana på fredag og de hadde HD DVD filmer i samtlige av dem.
    Var på Elkjøp Fana og Åsane. De hadde noen få. Playcom Lagunen hadde noen få, mer BR. Spaceworld Lagunen 5 på en hylle bak disken, mye BR. DVD Galleriet, 8-10 titler, MYE BR. Platekompaniet Bergen Storsenter 0, sentrum 1 ( 300). Playcom Åsane førte ikke HD DVD, hadde endel BR. Spaceworld Åsane 0 HD DVD, MYE BR. Expert Åsane senter ingen HD DVD.

Spurte overalt, men negativt svar som regel. De fleste svarte at BR hadde et kraftig overtak.

Vet forøvrig at de fleste spillerene er trege, men modellen er jo faktisk et år gammel.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg lei av å bytte format og nekter å kjøpe mer fysiske medium (har 500 stk i hylla som sikkert har kostet meg minst 70.000 - og det er himla upraktisk å bruke dem at jeg ikke gidder lenger - samt at bildet suger grunnet mangel på anamorphic etc. på en hel haug av dem) så det har blitt Dvico Tvix 4100 og HD filmer fra nettet isteden for min del. Så får noen fortelle meg hvorfor i heite jeg skal kjøpe enda en utgave av de utallige filmene som jeg allerede har kjøpt på VHS, DVD og senere DVD spesialutgave fordi den første var en råtten DVD5...

Newcomer piano sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba xe1 (som etter har "mistet" alle lipsync-problemene jeg hadde tidligere) og playstation 3.

Bestemte meg tidlig for å være format-nøytral. Her har det blitt 34 hd-dvder og 12 blu-rays så langt, og mange flere på vei i posten...

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba E1 kjøpt på Netthandelen for en meget rimelig penge :-D Fulgte også her med 5 filmer. En god del billigere enn Lefdal og co.
    Spent på å se om den svarer til forventningene.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer på det samme... ny surr.reciver nå så er jeg klar for begge formater

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flintstone
    så det har blitt Dvico Tvix 4100 og HD filmer fra nettet isteden for min del. Så får noen fortelle meg hvorfor i heite jeg skal kjøpe enda en utgave av de utallige filmene som jeg allerede har kjøpt på VHS, DVD og senere DVD spesialutgave fordi den første var en råtten DVD5...
    Noen grunner til at du bør investere i HD-spiller/HD-filmer:
    Bedre kvalitet.
    Finansierer videre satsing på HD-utgivelser fra studioene.
    Du ønsker å være en lovlydig medborger.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS: Denne pollen er jo gammel, er det ikke på tide å lage en ny en?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Noen grunner til at du bør investere i HD-spiller/HD-filmer:
    Bedre kvalitet.
    Finansierer videre satsing på HD-utgivelser fra studioene.
    Du ønsker å være en lovlydig medborger.
    Enig.

HD filmer lastet ned er ikke HD.

Men man MÅ ikke kjøpe filmene om igjen heller, kun hvis man føler for det, og det er jo ikke filmselskapets skyld at du ønsker å kjøpe en film på nytt. Men de nekter deg det ikke

Newcomer jolla sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Toshiba HD-XE1

Har en Toshiba HD-XE1, som er rimelig grei sammen med en Sony KDL46W2000. Hverken mer eller mindre. Blir muligens en ps3 etter hvert.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer HD-DVD veldig sterkt, men klarer ikke bestemme meg, formatene er begge i "vippeposisjon". Det jeg tror kommer til å skje; er att ett format blir å få ett gigantselskap ved sin side nå mot slutten, og det vill sikre seieren... Men HD-DVD har jo allerede Toshiba og Microsoft ved sin side, mens Blu-Ray har giganten Sony, så det er veldig vanskelig å ta stilling i forhold til dette..

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Enig.

HD filmer lastet ned er ikke HD.

Men man MÅ ikke kjøpe filmene om igjen heller, kun hvis man føler for det, og det er jo ikke filmselskapets skyld at du ønsker å kjøpe en film på nytt. Men de nekter deg det ikke
    Vel - definisjonen min på HD er 720p eller bedre. Dermed er det man henter HD også - jeg tviler STERKT på at du eller andre greier å se mye forskjell på en 720p 8gig h.264 rip og en ekte BluRay på en 50".

Hadde jeg ikke investert 70-100k på min eksisterende samling hadde det vært noe annet

Newcomer MU26599 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på Elkjøp Fana og Åsane. De hadde noen få. Playcom Lagunen hadde noen få, mer BR. Spaceworld Lagunen 5 på en hylle bak disken, mye BR. DVD Galleriet, 8-10 titler, MYE BR. Platekompaniet Bergen Storsenter 0, sentrum 1 ( 300). Playcom Åsane førte ikke HD DVD, hadde endel BR. Spaceworld Åsane 0 HD DVD, MYE BR. Expert Åsane senter ingen HD DVD.

Spurte overalt, men negativt svar som regel. De fleste svarte at BR hadde et kraftig overtak.

Vet forøvrig at de fleste spillerene er trege, men modellen er jo faktisk et år gammel.
    Hvorfor handle over disk, er jo så og si i 99.9% tilfellene dyrere å handle over disk enn fra nettet...

Ingen av mine 128 HD DVD filmer har blitt kjøpt over disk og det kommer til å bli lenge til noen blir det også for å si det sånn.

Og for å svare på det første innlegget, jeg støtter HD DVD enn så lenge...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gadd ikke vente det ut mer, kjøpte en Toshiba XE1 hos Pixmania. Var ikke på lager verken hos Elkjøp eller Lefdal til godprisen lengre. Meget bra på vanlig dvd, super på HD-DVD & 1080p, koser meg enn så lenge...:???:

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MU26599
    Hvorfor handle over disk, er jo så og si i 99.9% tilfellene dyrere å handle over disk enn fra nettet...

Ingen av mine 128 HD DVD filmer har blitt kjøpt over disk og det kommer til å bli lenge til noen blir det også for å si det sånn.

Og for å svare på det første innlegget, jeg støtter HD DVD enn så lenge...
    Jeg skulle ha film den dagen, da jeg hadde kjøpt ny spiller. Poenget mitt var egentlig at det var et mye større tilbud av BD en HD DVD...

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •