Blu-ray og soner?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blu-ray og soner?

Er det sonebeskyttelse på de europeiske utgavene av Samsung og Panasonic sine blu-ray spillere? Har dere som faktisk har disse spillerne prøvd å spille av amerikanske plater?

Hva med Sony og Pioneer sine (som enda ikke er lansert)?

Grunnen til at jeg spør er at utvalget av amerikanske plater er mye bedre og billigere enn i Europa og Norge. Det er synd hvis vi har mistet muligheten for import!

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Er det sonebeskyttelse på de europeiske utgavene av Samsung og Panasonic sine blu-ray spillere? Har dere som faktisk har disse spillerne prøvd å spille av amerikanske plater?

Hva med Sony og Pioneer sine (som enda ikke er lansert)?

Grunnen til at jeg spør er at utvalget av amerikanske plater er mye bedre og billigere enn i Europa og Norge. Det er synd hvis vi har mistet muligheten for import!
    Ja, det er soner på BD-spillere. De fleste BD-plater fra USA er dog ikke utstyrt med sperre for andre områder og funker bra i spillere solgt her i Europa.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Ja, det er soner på BD-spillere. De fleste BD-plater fra USA er dog ikke utstyrt med sperre for andre områder og funker bra i spillere solgt her i Europa.
    Så sonesystemet er med andre ord implementert fra dag 1 i Europa, men de amerikanske platene inneholder ikke noe aktivt sonesystem enda? Er det noen som vet når utgivelser eventuelt begynner med sonekoding?

Det er jo litt dumt dersom det er "tilfeldig" hvilke amerikanske utgivelser som kan spilles i Europa og hvilke som ikke kan dette. Personlig har jeg lyst til å bestille meg en del filmer så snart jeg får kjøpt meg en spiller (jeg venter egentlig på Sonyen).

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes europeiske plater som heller ikke er sonekodet.
    På denne siden er den en bra oversikt: http://bluray.lindsite.dk/

Mener å ha lest et sted at ihvertfall Sony ikke kommer til å sonekode katalogtitler i USA, men at nye releaser stor sett vil være kodet.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Det finnes europeiske plater som heller ikke er sonekodet.
    På denne siden er den en bra oversikt: http://bluray.lindsite.dk/

Mener å ha lest et sted at ihvertfall Sony ikke kommer til å sonekode katalogtitler i USA, men at nye releaser stor sett vil være kodet.
    Takk for lenken over. Den siden kan komme til å bli meget nyttig! Det er håpløst å holde oversikt over det der på egen hånd. Håper de klarer å holde en oppdatert etterhvert.

Det høres forholdvis fornuftig ut med å ikke ha regionkoding på eldre titler. Dessuten er det klokt å ikke være for streng på det i begynnelse. Europa er også et viktig marked for å vinne formatkrigen - og her har vi stort sett ikke fått noe særlig med titler enda.

Newcomer Skynet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slettet