PS3 som media center

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 som media center

Noen som vet hvilke forskjeller det er mellom XBOX360 og PS3 sine media center løsninger? Jeg har en XBOX360 med HD DVD, men synes designmessig at PS3 ser meget mye bedre ut. Så fint hvis noen også kan komme med fordeler/ulemper disse maskinene opp mot hverandre. Prisen vet jeg er forskjellig så den trengs ikke å kommenteres

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror PS3 har størst potensiale som mediecenter. Grunnen til det er bl.a. Linux og oppgraderbar HDD. (20GB på 360 er en vits)
    Det er allerede mulig å kjøre VLC spilleren på PS3 ved hjelp av Linux og denne spiller jo det meste av medieformater.
    Nå har jeg bare prøvd å overføre bilder/musikk/filmer ved hjelp av minnekort på min, men menyoppsettet o.l. fungerer fint som mediecenter. (samme menysystem som på PSP)
    Som DVD-spiller og ikke minst blu-ray spiller fungerer PS3 meget bra. Og blåtann fjernkontrollen er ett must om man skal spille dvd/blu-ray.
    Den burde vært inkludert sammen med konsollen, men nå koster den bare ca 200,- da.
    Jeg har også Xbox360, men har ikke tatt meg bryet med å koble den opp mot pc igjen etter at jeg fikk min fjerde konsoll fra MS.
    Jeg har prøvd, men etter at MS fjernet mediaconnect og la det inn i WMP 11, så får jeg det ikke til å fungere sammen med norsk XP.
    Menysystemet på Xbox syns jeg er litt mer tungvindt enn på PS3, men det kan nok endre seg med tiden.
    Det går nok en stund enda før vi får sett det virkelige potensialet i disse boksene, men foreløpig stemmer jeg for PS3.

(Klarer ikke la vær å kommentere prisen. Den er da ikke så forskjellig mellom Xbox og PS...
    Om man skal bruke dem til HD videosignal vel og merke. Som kun spillkonsoll så er jo PS3 desidert dyrest av de to.
    For 5500,- får man 60GB utgaven av PS3 med trådløs kontroller, ladekabel til kontrolleren, minnekortlesere, trådløst nettverk,
    nettverkskabel og muligheten til å spille av et next-gen DVD format. (Blu-Ray)
    I tillegg må man ha enten en HDMI eller en composite kabel og ett headsett. (200,- NoName blåtann headsett gjør susen)

Hva må man ut med for å ha samme mulighetene med en Xbox 360?
    Konsoll: 3000,-, Play & Charge kit: 150,-, Trådløs nettverksadapter: 650,-, HD DVD Spiller: 1900,-.
    Så en konkurerende Xbox løsning kommer på ca. 5700,-.)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kompabilitet

Skriv gjerne litt om kompalititeten opp mot pc også, kan en streame musikk og filmer trådløst, vise bilder etc?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men man må såvidt jeg vet installere Linux og en mediaspiller på PS3-en.
    Tror ikke den leser bilder/musikk/filmer over nettverket uten Linux, men skal ikke si noe sikkert.
    Jeg har min PS3 stående i stereobenken sammen med en ekstern harddisk.
    Bilder, musikk og film er lagret på denne disken og jeg slipper å streame over nettverket. PS3-en leser rett fra harddisken.
    Ulempen med denne løsningen er at filmene som skal leses av PS3-en må være i mp4 format og at jeg må ta disken til nermeste PC for å oppdater innholdet.
    (Det finnes egne konverteringsprogrammer som konverterer DVD filmer og videofiler til MP4. Se f.eks. MP4 Converter - HD/PSP/PS3/iPod Video Converter software for Mac & Windows )
    Fordelen er at man slipper å installere Linux (for dem som ikke vil det) og man bruker det orginale menysystemet for å bla i filene på harddisken.

Newcomer Journeyman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man ikke bruke dette da?
    PS3 Media Center X - Stream Media to ps3

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av L.Arve

(Klarer ikke la vær å kommentere prisen. Den er da ikke så forskjellig mellom Xbox og PS...
    Om man skal bruke dem til HD videosignal vel og merke. Som kun spillkonsoll så er jo PS3 desidert dyrest av de to.
    For 5500,- får man 60GB utgaven av PS3 med trådløs kontroller, ladekabel til kontrolleren, minnekortlesere, trådløst nettverk,
    nettverkskabel og muligheten til å spille av et next-gen DVD format. (Blu-Ray)
    I tillegg må man ha enten en HDMI eller en composite kabel og ett headsett. (200,- NoName blåtann headsett gjør susen)

Hva må man ut med for å ha samme mulighetene med en Xbox 360?
    Konsoll: 3000,-, Play & Charge kit: 150,-, Trådløs nettverksadapter: 650,-, HD DVD Spiller: 1900,-.
    Så en konkurerende Xbox løsning kommer på ca. 5700,-.)
    Ikke glem 5 års abonnement på Xbox Live.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Journeyman
    Kan man ikke bruke dette da?
    PS3 Media Center X - Stream Media to ps3
    Det kan man, men i MCX må man konvertere filmfiler til FLV for at de skal fungere. Og det blir jo like tungvindt som å konvertere til MP4, som PS3 allerede støtter.
    Så da forsvinner litt av vitsen med MCX syns jeg.
    Men det er den type software vi alle venter på, bare med støtte for de fleste videoformater.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cax
    Ikke glem 5 års abonnement på Xbox Live.
    Ikke glem at du bare kan kaste kontrolleren til PS3 når batteriene er ødelagt..

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Eller bare plugge i kabelen?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Alle som kan bruke ett skrujern klarer å bytte batteriet i PS3 kontrolleren. Fem skruer og hurtigplugg på batteriet.
    Det orginale Sony batteriet er ikke å få tak i enda, men jeg tviler på at noen trenger å bytte batteri før om tidligst ett år.
    Så Sony selger nok batteriet løst etterhvert, og skulle de ikke gjøre det, så kan du være sikker på at andre firma kommer til å lage batterier som kan brukes.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •