Overgår man HDCP via VGA for HD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Overgår man HDCP via VGA for HD?

Jeg har enda ikke mulighet for å se HD siden min skjerm ikke har digital inngang enda.

Men jeg var litt slem å lastet ned en HD-DVD versjon av en film kun får å teste.

På min vanlige "spill" pc så har jeg DVI utgang, der fikk jeg ikke noe bilde.

Men på HTPCen som jeg kjører på VGA så fikk jeg bilde. Noe jeg ikke hadde trodd siden jeg ikke har HDCP. Er det virkelig så enkelt å omgå den?

De fleste nevner jo at hvis man bruker pixelmapping 1:1 så ser man ikke forskjellen så lett.

Når jeg sammenlignet den HD-DVD filmen jeg lastet ned, mot min kjøpte DVD versjon av den samme filmen, så var jo kvaliteten i detaljene utrolig mye bedre. Det blir moro nå jeg får ekte HD utstyr

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går fint med hd over vga. Godt du er fornøyd

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste minuset er nok at det kommer litt digital støy av og til. Men det virker som at det er CPUen som er problemet, selv om det er en AMD 3800+ på 2.4 GHz, og ett 7800 GT skjermkort.

Det blir nok bedre når jeg oppgraderer spill pcen, og flytter X2 4800+ over, men da har jeg ikke bruk for den til HD matriale mer tipper jeg.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg inn Zoomplayer, ffdshow, ac3filter og dscaler. Sjekk Hardware.no(htpc trinn for trinn del 7). Vanlig dvd blir like bra som ekte hd-matriale på vanlig plasma/lcd tv.

Jeg mener hd er veldig veldig oppskrytt

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker ikke PCen som DVD spiller, har Denon 2910 til det. Dessuten så er TVen egentlig veldig råtten på PC signaler, så jeg kun kan bruke VLC player får å få fullt bilde.

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homealone
    Legg inn Zoomplayer, ffdshow, ac3filter og dscaler. Sjekk Hardware.no(htpc trinn for trinn del 7). Vanlig dvd blir like bra som ekte hd-matriale på vanlig plasma/lcd tv.

Og jeg mener du må være nærmest blind...

Cyberdog

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå tror jeg du må vurdere briller.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi testet ulike orginale hd-dvdfilmer i går. Sammenliknet med zoomplayer. Forskjellene var mer fargenyanser i hd kontra vanlig dvd. Synes faktisk hd-dvd ble ikke fullt så skarpt som ønskelig. Tv er kalibrert med ekstern sensor og pc.

42" tv er nok for lite for å virkelig dra nytte av det ekstra hd tilfører. Dersom dere er uenige, så gjerne kom på besøk så skal jeg overbevise dere. Vi satt 3 stykker her i går og var alle enige

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Seriøst??
    Da er det noe skikkelig galt med oppsettet ditt..

720p er av en annen verden på 40"+ plasma/LCD.

På 80-100" projektor er DVD Crap i forhold til 720p og 1080i (som er det jeg har testet). :-D

Du har vel ikke kjørt 1080i/p inn på en 720p skjerm som ikke klarer Inverse Telecine?
    I såfall kan jeg være enig, men ellers er det noe helt annet enn hva jeg har erfart selv.

Ellers synes jeg forskjellen fra PAL -> 720p er stor, men forskjellen fra 720p ->1080p er mindre på 37-50" skjerm, med mindre du sitter 1m unna.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet på tre ulike tv. 2 plasma og ett lcd. Hitachi og Samsung. Bildet er bra, men ikke noe å miste nattesøvnen over. Hd har etter mitt skjønn vært hypet noe veldig opp i media.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •