Skuffer HD DVD og Blue Ray spillerne?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skuffer HD DVD og Blue Ray spillerne?

Synes ikke det har vært noe stor positiv respons på de nye HD DVD spillerne og Blue ray spillerne som nå er å få kjøpt på det norske markedet. Ser at både Elkjøp og Lefdal samt flere andre selger HD DVD spillere til rundt 5-6000 kroner, noe som ikke er så avskrekkende priser egentlig, men Blue Ray spillerne koster i overkant av 10 000 kroner.
    For meg virker det som om interessen rundt disse er laber, jeg hadde regnet med at det ville ta av her på forumet om entusiasme og vill begeistring over å få utnyttet de flotte HD klare skjermene med ekte HD signaler og filmer i HD kvalitet istedenfor den gamle DVD'en. Men slik responsen er synes jeg det virker som om mange er skuffet og heller foretrekker den gamle dvd'en ennå. I såfall er det vel nesten bortkastet og investere i en HD klar flatskjerm?

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel ikke det store rushet til DVD spillere når de først kom og kostet skjorta og ei underbukse.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes likevel det er utrolig merkelig at det er så rolig rundt disse spillerne ennå, med tanke på all den hypen som har vært rundt HD klare plasma og lcd skjermer de siste årene. Og når det endelig blir mulig å få HD bilder på skjermen da er nesten ingen interesserte? Hm?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Mannen i gata" tenker vel kanskje at dette er noe han ikke har bruk for, selv om han har HD-Ready TV, men at dette er noe for "feinschmeckerne" (oss?) og at han klarer seg lenge med DVD.

"Feinschmeckerne" (oss?) har nok hatt litt is i magen, i hvert fall noen av oss, fordi vi vet at disse førstegenerasjonsspillerne som regel ikke er noe å skryte av, og - som i mitt tilfelle - fordi vi venter på multi-spillere, som nå kommer.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk er redde for at et av formatene "taper", derfor er de skeptisk til å kjøpe nå.

Jeg tror begge formatene kommer til å leve side om side som SACD/DVD Audio.

Har selv gått til innkjøp av HD DVD spiller og er storfornøyd!

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amadesus
    Synes likevel det er utrolig merkelig at det er så rolig rundt disse spillerne ennå, med tanke på all den hypen som har vært rundt HD klare plasma og lcd skjermer de siste årene. Og når det endelig blir mulig å få HD bilder på skjermen da er nesten ingen interesserte? Hm?
    Hm? Nesten ingen interesserte? Er vi på samme forum?? Jeg synes det er stor interesse jeg, og ganske mange av oss venter jo på Toshiba HD-XE1 som ikke er kommet enda. Tilbakemeldingene fra tester av HD-E1 har jo også vært meget gode her på forumet. Sitat: "And holy moly sweet Halleluja!! "

Når det gjelder BR-spillere så venter massene på PS3, og denne er vel forventet i mars måned.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at du er storfornøyd med din HD DVD spiller. Jeg skjønner at mange av den vanlige mann i gata er avventende til teknologien, men synes det er rart at det har vært såpass liten interesse her på forumet (såvidt jeg har registrert ihvertfall). Husker for endel år siden da Laserdisc var det store, det ble jo raskt stor interesse rundt denne teknologien og den var vel ikke akkurat billig? I tillegg til at den ikke var bakoverkompatibel slik som HD DVD og Blue ray er?

Hadde vært interessant å høre hvilke erfaringer folk her inne på forumet har med HD DVD og Blue Ray spillere til nå og hva de tror om utviklingen fremover.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett flere filmer på Blu-ray og synes kvaliteten jevnt over er meget bra. Greit nok, spillerne er litt trege og knotete å bruke, men bildet er bra! Det knuser DVD på de alle parametre. En kan ikke gå tilbake å se DVD'en i ettertid. Da faller den helt gjennom.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, hva skal man si? "And holy moly sweet Halleluja!!" - kom fra meg i mitt innlegg om mine førsteinntrykk om Toshiba HD E1 i en annen tråd. Kan godt si den igjen :-D

Jeg er så "heldig" å ha både Blu-ray og HD DVD spiller, og jeg ble vel enda mere entusiastisk etter at jeg fikk spillerne i hus.

Men at Herr Hvermannsen ikke har tatt av enda synes jeg ikke er så rart. Den første Blu-ray spilleren dukket opp i web-butikker rett før jul til 13.000 kroner. Fantes jo ikke i noen butikkhylle en gang. Dvs. Elkjøp Lørenskog og Skøyen hadde to hver - men de sto godt plassert inne på lageret og jeg måtte spørre etter dem. Ingen annonsering noe sted. HD DVD spillerene kom noen få for en par uker siden i web-butikker, samt at Elkjøp Skøyen hadde en par stykker ute i hyllene. Men ingen annonsering. Det er så alt for alt for tidlig å forvente noe så helst med liten varetilgang, høye priser og ingen annonseringer i pressen.

Dette vil endre seg utover våren tror jeg. Nå i siste Elkjøp blekke som kom i postkassa før helga, sto i hvert fall spillerne oppført til salg. De kommer nok til å pushe dette mere fremover. Jeg tenker før neste julesalg når Herr Hvermansen kommer inn på Elkjøp/Lefdal/Expert og skal kjøpe ny DVD spiller så får han spørsmålet "Har du en HD ready TV? Da vil jeg anbefale en slik spiller bla.. bla.." og så blir han geleidet over til HD DVD/Blu-ray stabelen med spillere.

EDIT: Og en ting til - det europeisk/norske markedet er nok tregere å "lære opp" pga manglende HDTV sendinger. Folk har ikke den kunnskapen og erfaringen med HD innhold som man har i USA. Hvis man leser på amerikanske forum når nyserrige "newbies" spør om kvaliteten på HD DVD /Blu-ray filmer, og får vite at det er bedre enn HDTV sendingene de har, så får svarene deres høy "Wow! - jeg må ha meg en" faktor.

Og har man først vent seg til HD sending/film så er motivasjonen større for å beholde opplevelsen. Personlig synes jeg det er direkte ille å se en vanlig DVD film etter å ha sett en HD DVD eller Blu-ray film. Nå har nok noe av "wow" følelsen lagt seg etter div timer med HD, men hver gang jeg fyrer opp en vanlig DVD så husker jeg hvorfor HD er så overlegent.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Manglende titler...

Jeg sitter litt på gjerdet. Jeg synes prisene på i hvertfall HD-DVD spillerne er akseptable og skulle gjerne ha kjøpt, men det som skremmer meg er det dårlige utvalget av filmer. Det er ingen nye hot'e titler. De som er utgitt til nå har jeg allerede på DVD og jeg kan ikke se at det kommer noen nye spennende titler i nærmeste fremtid eller. Dette gjelder også Bluray. Derfor er jeg avventende forløpig.

Er det f.eks. noen titler som blir lansert på HD-DVD samtidig med DVD'en nå i nærmeste fremtid?

John Roger

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk for all del på at vi er i den spede begynnelsen når det gjelder HD. Det europeiske markedet er fremdeles ikke helt i gang, og duellen mellom HD-DVD og BR gjør at hele prosessen naturlig trekker ut i tid.

HD er fremdeles et "entusiastprodukt" i startgropa, så det gjelder å ha litt tålmodighet.... ;-)

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utvalget av bra og nye titler er heller ikke mye å skryte av i f.eks. USA.

Edit:
    Her er en liste over kommende utgivelser på Bluray i USA:
    RELEASE.no – 1997 - 2007: 10 år som videobransjens fagblad!
    Det er nesten ikke en eneste ny film, bare back-log titler. Storpartene av disse har jeg allerede på DVD og de jeg ikke har på DVD er stort sett de jeg ikke er interessert i å se allikevel. Jeg vil gjerne over på HD, men jeg kjøper ikke samme filmer på nytt annet enn i noen få unntakstilfeller.

John Roger

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorojo
    Utvalget av bra og nye titler er heller ikke mye å skryte av i f.eks. USA.

Edit:
    Her er en liste over kommende utgivelser på Bluray i USA:
    RELEASE.no – 1997 - 2007: 10 år som videobransjens fagblad!
    Det er nesten ikke en eneste ny film, bare back-log titler. Storpartene av disse har jeg allerede på DVD og de jeg ikke har på DVD er stort sett de jeg ikke er interessert i å se allikevel. Jeg vil gjerne over på HD, men jeg kjøper ikke samme filmer på nytt annet enn i noen få unntakstilfeller.

John Roger
    Er enig i at det er litt labelt med nye titler, men de fleste større filmer kommer ut Day & Date på hhv Blu Ray og HD DVD nå.
    Litt dårlig side du linker til.
    Prøv heller High-Def Digest | HD DVD & Blu-ray News and Reviews in High Definition eller The Digital Bits - Celebrating Film in the Digital Age

Personlig så er jeg svært fornøyd med å endelig få HD på blanke disker i tilnærmet perfekt utførelse i stedet for å laste alt ned fra nettet som jeg har gjort hittil. DVD er bare som dårlig Xvid filmer i mine øyne nå, og sees kun hvis jeg ikke får tak i noe HD å se.

Cyberdog

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del gleder meg til å se hva produsenter som Pioneer, Yamaha, Denon, H/K osv. henger seg på... :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer er jo en av de store bak BR, og deres spiller er vel rett rundt hjørnet og er forventet å være en av de beste BR-spillerne på markedet.

Denon (og Marantz) har enda ikke tatt en beslutning, de er jeg litt spent på...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Pioneer er jo en av de store bak BR, og deres spiller er vel rett rundt hjørnet og er forventet å være en av de beste BR-spillerne på markedet.

Denon (og Marantz) har enda ikke tatt en beslutning, de er jeg litt spent på...
    Denon og marantz (D&M Holding) er i allefal med i støttegruppen til HD DVD.. :-D

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med sånne priser: Free Record Shop Norge : Swordfish (Blu-ray) : Blu-ray har ikke jeg hastverk. 350,- lurer jeg på om de tar i butikken. Har ikke shoppet rundt etter lave priser, men man får neppe filmer til 79,- all den tid andre tar 350,- tenker jeg, men forhåpentligvis tar jeg feil.

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cax
    Med sånne priser: Free Record Shop Norge : Swordfish (Blu-ray) : Blu-ray har ikke jeg hastverk. 350,- lurer jeg på om de tar i butikken. Har ikke shoppet rundt etter lave priser, men man får neppe filmer til 79,- all den tid andre tar 350,- tenker jeg, men forhåpentligvis tar jeg feil.
    Mer realistiske priser på for eksempel DVDStrax

Cyberdog

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Denon og marantz (D&M Holding) er i allefal med i støttegruppen til HD DVD.. :-D
    Ok, da vet du mer enn meg. Mente de ikke hadde tatt noe standpunkt enda. Link?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Ok, da vet du mer enn meg. Mente de ikke hadde tatt noe standpunkt enda. Link?
    Her, de er "Associate member", så de har ikke tatt noe "eksklusiv" side, men de er med på HD DVD laget. :-D

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •