Skuffer HD DVD og Blue Ray spillerne? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vel, jeg har hatt HD-DVD i snart et halvt år, og har hatt en Blu-Ray spiller i 1 uke nå (PS3), jeg er iallefall ikke skuffet! For min del så har prisen vært viktig for valg av spillere, jeg nekter å bruke mye mer enn 5000,- på en spiller jeg vet kommer til å bli oppdatert/forbedret innen kort tid.

For min del er utvalget av filmer lit snaut, men siden jeg ikke har så veldig mye imot å kjøpe gamle klassikere på nytt i HD, så er det absolutt verdt å satse på enten HD-DVD eller Blu-ray allerede nå. Det begynner å komme en del nye filmer både på Blu-Ray og HD-DVD fremover.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tklev, enig med deg!

Har sjølv HD-DVD, venter med PS3 til sommeren da eg har xbox360 for spill..

Har kjøpt det siom var niteressant av hd-dvd filmer så langt, har litt over 60stk. Gamle klassikere er gode som nye, bokstavelig talt!

ANBEFALES... har litt problemer med å motivere meg til å sjå på dvd/kjøpe fleire dvder, sjølv når ein får filmer til 49-69-79,- så har eg begynt å velge å ikkje kjøpe uten at det er filmer eg absolutt må sjå..

Før hd-dvd spiller kom i hus så kjøpte eg alt av dvd til 79,- og billigere, så lenge det virket som det var ok film.. No spørs det egetlig om eg kjem til å gidde å sjå det av film eg har liggende som er usett..:P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question HD DVD/BR kontra SDI?

Hvordan er bildekvaliteten på HD DVD/BR kontra SDI signal? Det er vel høyere bådbredde på videosignalet på SDI?

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perhk
    Hvordan er bildekvaliteten på HD DVD/BR kontra SDI signal? Det er vel høyere bådbredde på videosignalet på SDI?
    Er ikke SDI bare et grensesnitt? Som HDMI, bare serielt?

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går hadde jeg gleden av å oppleve HD-kvalitet i Anfields eminente hjemmekino. Der fikk vi smakebiter av både "The Last Samurai" og "2 Fast, 2 Furious" på både SD og HD-DVD. Til SD-materialet brukte vi Denon 2930 og til HD brukte vi Toshiba A1.

Jeg ble veldig imponert av begge filmene i HD, men spesielt 2F,2F brillierte med knivskarpe bilder. Så snart jeg var hjemme igjen sendte jeg inn en bestilling på 2F,2F, selv om jeg enda ikke har noen HD-DVD spiller!

Billedkvaliteten i HD er tilsynelatende prisgitt kvaliteten på konverteringen til HD. I følge andre tråder er det ikke alle utgivelser på HD som er like kvalitetsmessig overlegne SD og jeg kan bekrefte at wow-faktoren for min del var større for 2F,2F enn Then Last Samurai. Pga av dette burde kanskje en av det mest aktive forumbrukerne opprette en tråd med en slags oppdatert rangering, a la tier-systemet på AVSforum, av utgitte HD-filmer slik at det blir enklere å velge godbitene.

Jeg ble ihvertfall ikke skuffet, heller tryggere på at anskaffelsen av en HD-XE1 er et riktig valg i stedet for anskaffelsen en topp dedikert SD-DVD spiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cax
    Er ikke SDI bare et grensesnitt? Som HDMI, bare serielt?
    jo, serial digital interface.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question SDI kontra HDDVD/BR

Jeg er ingen ekspert her, men har skjønt at fordelen med bruk av Serial Digital Interface (SDI) er bla at det ukomprimerte digitale videosignalet blir overført direkte fra digital kilden (DVD spilleren) og bildekvaliteten blir bedre enn ved å overføre signalet med feks. HDMI. De fleste profesjonelle studioer/produksjonsselskap bruker SDI for best videokvalitet.
    Ingen (som jeg vet om) produserer DVD spillere med SDI utgang, men det er veldig vanlig å modifisere spillere. Flere firmaer selger både ferdig modet spillere, og kan modde spilleren din ved at du sender den til de. Se bla JVB Digital, for all your codefree DVD and SDI modifications.
    Hvis man da har en god DVD spiller med SDI utgang, kjører signalet gjennom feks. en DVDO HD+ og til skjerm/prosjektor, kontra en HDDVD. Er fortsatt HDDVD/BR overlegen?

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man da har en god DVD spiller med SDI utgang, kjører signalet gjennom feks. en DVDO HD+ og til skjerm/prosjektor, kontra en HDDVD. Er fortsatt HDDVD/BR overlegen?
    Jeg har selv Denon med SDI og kjørte dette via Crystalio (nå solgt), og bildet ble svært bra, men alikevel er HD langt bedre.
    Den størte forskjellen jeg ser ar at det virker nesten som det ligger en lett tåke over alle DVD filmene, mens HD DVD blir som å se ut vinduet, med knivskarpt bilde, det er nesten skuffende å se på DVD.. selv med SDI overføring og god scaler.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En må huske at SDI signalet fra en modifisiert DVD-spiller fremdeles er et lavoppløst signal med en lavere bitrate enn det som er vanlig på HD (DVD = 8Mbit max). Dette er med andre ord ikke det samme som HD og kan heller ikke samenlignens. Det er begrensninger på hva selv den beste scaler kan gjøre med et DVD-signal. HD inneholder stort sett mye mer informasjon i utgangspunktet og ligger mye tettere opp mot kvaliteten på en 35mm filmrull...

Det finnes også en standard som heter HD-SDI, som kan overøføre HD signaler. Dette finnes pr. i dag ikke til forbruker elektronikk, med noen få unntak. Toppmodellen av Crystalio 2 har HD-SDI innganger, men det er ingen avspillere som støtter dette. Det finnes heller ingen HD-SDI kort som en kan sette inn i HD-DVD eller Blu-ray. Dette trenger en heller ikke, da HDMI også er en digital overføring av bilde samt at det har andre fordeler. Du vil nemlig ikke kunne få ut hverken Dolby Digital TrueHD, DTS Master Audio eller PCM lydspor fra HD-platene uten HDMI (helst v1.3). HD-SDI er kun for bildet og da er man prisgitt dekoding av lyd i spilleren... En mister da også lip-sync mulighetene som ligger i HDMI v1.3.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke helt enig..

Sitat Opprinnelig postet av LL
    Det finnes også en standard som heter HD-SDI, som kan overøføre HD signaler. Dette finnes pr. i dag ikke til forbruker elektronikk, med noen få unntak. Toppmodellen av Crystalio 2 har HD-SDI innganger, men det er ingen avspillere som støtter dette. Det finnes heller ingen HD-SDI kort som en kan sette inn i HD-DVD eller Blu-ray. Dette trenger en heller ikke, da HDMI også er en digital overføring av bilde samt at det har andre fordeler. Du vil nemlig ikke kunne få ut hverken Dolby Digital TrueHD, DTS Master Audio eller PCM lydspor fra HD-platene uten HDMI (helst v1.3). HD-SDI er kun for bildet og da er man prisgitt dekoding av lyd i spilleren... En mister da også lip-sync mulighetene som ligger i HDMI v1.3.
    Du får kjøpt HD-SDI modifiserte HD-XA1 i allefall..
    Dessuten plukkes signalet FØR all elektronikk som behandler bildet på noen måte.
    Du kan koble til HDMI kabelen til receiveren og HD-SDI utgangen til scaleren, det er ikke noe problem, så HD-lyd er ikke noe problem.

Selv om HDMI er digitalt, må det gjennom flere komponenter før det sendes ut på kontakten, blandt annet forandring av refresh rate (fra 24-60hz) og diverse andre bildeforandringer.
    HD-SDI sender ut et urørt signal, som gjør at scaleren får all jobb med bilderedigering, og kan gi enda bedre bilde enn hva HDMI kan tilby, selv om det og er digitalt.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Du får kjøpt HD-SDI modifiserte HD-XA1 i allefall..
    Dessuten plukkes signalet FØR all elektronikk som behandler bildet på noen måte.
    Du kan koble til HDMI kabelen til receiveren og HD-SDI utgangen til scaleren, det er ikke noe problem, så HD-lyd er ikke noe problem.

Selv om HDMI er digitalt, må det gjennom flere komponenter før det sendes ut på kontakten, blandt annet forandring av refresh rate (fra 24-60hz) og diverse andre bildeforandringer.
    HD-SDI sender ut et urørt signal, som gjør at scaleren får all jobb med bilderedigering, og kan gi enda bedre bilde enn hva HDMI kan tilby, selv om det og er digitalt.
    Jeg var ikke klar over at det fantes HD-SDI kort som en kan modifisere HD-spillere med. Jeg ser helt klart poenget med HD-SDI og det du nevner her, spesielt siden HD-DVD spillere i dag ikke gir ut 1080p. Det er også en fordel å holde signalet så rent som mulig. Fordelene er dog mindre enn tidligere (les: før HDMI), ettersom bildet nå beholdes digitalt fra kilde til projektor.

Jeg trodde forøvrig at en ikke fikk noe signal ut fra HDMI-utgangen dersom denne ikke er tilkoblet en bildekilde med HDCP, men det fungerer kanskje med en reciever?

Uansett, tror dette er litt OT. Vi får ta det videre i en annen tråd om noen føler kallet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog
    Er enig i at det er litt labelt med nye titler, men de fleste større filmer kommer ut Day & Date på hhv Blu Ray og HD DVD nå.
    Litt dårlig side du linker til.
    Prøv heller High-Def Digest | HD DVD & Blu-ray News and Reviews in High Definition eller The Digital Bits - Celebrating Film in the Digital Age

Personlig så er jeg svært fornøyd med å endelig få HD på blanke disker i tilnærmet perfekt utførelse i stedet for å laste alt ned fra nettet som jeg har gjort hittil. DVD er bare som dårlig Xvid filmer i mine øyne nå, og sees kun hvis jeg ikke får tak i noe HD å se.

Cyberdog
    Har fått flere nyheter på HD DVD før filmene kommer i salg/leie her i Norge (f.eks. 16 Blocks, The house by the lake, You me and ... og flere) og prisene varierer på de fleste fra fra 170 til 250 kr. inkl. frakt fra USA eller Kanada. Skal man ha nyheter tidlig må man foreløpig bestille fra Nord-Amerika.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I en tråd på AVS Forum har de sammenlignet SD DVD på Pioneer Elite 59AVI DVD spiller modifisert med SDI utgang koblet til Crystallio 2 mot Toshiba XA2. I testernes øyne var Toshibaen like bra eller bedre enn kombinasjonen Pioneer/VP. Vil da tro at HD DVD i dette tilfellet vil knuse Pioneer/VP.

TEST RESULTS ON UPSCALING: XA2 vs. SDI+Crystallio 2 - AVS Forum

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En bæsj blir aldri til en diamant uansett hvor mye man polerer den...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •