H.246 codek!!!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer Kjell Hugo sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

H.246 codek!!!?

Jeg lurer på hvilke avspillere man bruker til og spille av videomateriell som er kodet i h264, jeg får bare en masser av firkanter og hakking. Jeg har prøvd windows mediaplayer , mediaplayer clasic,vlc,winamp,theatertekk,quicktime,realtime,N oen som har peiling på dette ommerådet hadde vært om ga lyd fra seg nå..
    Det gjelder spesielt Hd materiell jeg tenker på:-D

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Core AVC og Hali media spiltter er de beste og alt du trenger.

Søk på google så finner du de.

Lykke til!

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takker

skal se om jeg finner de,, men trenger jeg begge? eller er det bare 2 alternativer?

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er to alternative codecer som begge vil gjøre jobben (du trenger bare ene) Selv har jeg blandet mening om Hali`en da den rotet det ganske godt til for meg, du må som sagt ha en avspiller ved siden av!

bruker selv Zoom Player V5 (nyeste), denne er jeg veldig fornøyd med og er blitt mye mer oversiktlig en de forrige modellene... det skal dog sies at dette ikke er freeware,

på freeware fronten er VLC media player, eller Media Player Classic gode "rene"
    alternativ, kontra Microsoft Windows Media player som er rotete og ressurskrevende...

Minuset med de jeg har funnet som er freeware er at det har vært rotete å holde orden på hvilke codecer man bruker og innstillingene på disse....

Let gjerne etter en Player som forteller deg hvilke codecer den bruker når du starter ei viss fil=P

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kjappe svar ja

Jeg har nå kjøpt meg core avc,, om jegfår den i posten om lang stund eller kan laste den ned vet jeg ikke. Jeg har selv mest sans for ThearerTek når det gjelder avspillinger av Hd filmer og slikt, noen som vet om denne kan brukes til og spille av h264 codede filer og? Jeg liker mest theaterteken siden den altid klarer og spille av tp og ts filer, og er veldig oversiktelig.Men ser fram til og få prøvd den core avc greia

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PowerDVD 7.2 Ultra spiller h264 veldig bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om den gamle xbox'en støtter dette formatet?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Noen som vet om den gamle xbox'en støtter dette formatet?
    Du får bilde, men på tilnærmet alt materiale en ulevbar hakking.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Dette er to alternative codecer som begge vil gjøre jobben (du trenger bare ene)
    Dette trenger en oppklaring. Hali media splitter og Core AVS dekker ikke det samme behovet.

Haali media splitter er et filter du trenger for å kunne lese matroska (.mkv) containere (filer). Litt enkelt sagt er dette et filformat for å pakke sammen både bilde- og lyd-strømmer. AVI er et annet slikt format, men matroska er open source og har flere muligheter og færre begrensninger enn AVI. AVI har for eksempel en maks størrelse på 2GB, noe som kan bli litt smått i en HD-verden.

Core AVC pakker ut H.264 videostrømmer.

For å vise HD-materiale som er komprimert som H.264 og ligger i en .mkv-fil trenger du altså både Haali og Core AVC. I tillegg trenger du selvfølgelig en avspiller (Media Player Classic kan anbefales). Det kan også være at du trenger filtre for lyden.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lifi
    Dette trenger en oppklaring. Hali media splitter og Core AVS dekker ikke det samme behovet.

Haali media splitter er et filter du trenger for å kunne lese matroska (.mkv) containere (filer). Litt enkelt sagt er dette et filformat for å pakke sammen både bilde- og lyd-strømmer. AVI er et annet slikt format, men matroska er open source og har flere muligheter og færre begrensninger enn AVI. AVI har for eksempel en maks størrelse på 2GB, noe som kan bli litt smått i en HD-verden.

Core AVC pakker ut H.264 videostrømmer.

For å vise HD-materiale som er komprimert som H.264 og ligger i en .mkv-fil trenger du altså både Haali og Core AVC. I tillegg trenger du selvfølgelig en avspiller (Media Player Classic kan anbefales). Det kan også være at du trenger filtre for lyden.
    Sorry Mac, gikk litt fort i svingene.=P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •