Det måtte komme: Backup av BD-filmer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Det måtte komme: Backup av BD-filmer

Dersom man skal tro på muslix64 denne gangen også, er nå mulig å ta backup av Blue Ray filmer.
    Oups, I did it again!

In less that 24 hours, without any Blu-Ray equipment, but with the help of Janvitos, I managed to decrypt and play a Blu-Ray media file using my known-plaintext attack...
    Blueray and AACS - Doom9's Forum
    Som om det ikke var nok, går det visst nok rykter i miljøet at noen har klart å modifisere PS3 til å vise krypteringsnøklene for AACS.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hvor lenge det tar før WinDVD sine nøkler blir sperret på nye filmer.

Oi.. Dersom PS3 er knekt som avspiller for BD, så er jo plutselig situasjonen snudd på hodet med tanke på "sikkerhet".. WinDVD sine koder er jo enkle nok å fjerne ifra nye filmer, men det å ta vekk PS3 som BD-avspiller er uaktuelt, uansett..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes dette for det meste er negativt siden det ganske sikkert vil forsinke utgivelsen av nye filmer på HD-formatene. Imidlertid bra at det ikke bare er HD Dvd som har problemer med kopisperra.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Deepsearch
    Synes dette for det meste er negativt siden det ganske sikkert vil forsinke utgivelsen av nye filmer på HD-formatene. Imidlertid bra at det ikke bare er HD Dvd som har problemer med kopisperra.
    Enig.. Det er for tidlig. Men når først HD-DVD skulle bli hacka, så er jeg egentlig glad for at dem har klart å gjøre det samme for Blu-ray. Spørsmålet er om det allerede er for seint, HD-DVD vil alltid være det formatet som ble åpnet "først", selv om det egentlig er urettferdig, siden det kun var pga. få avspillere tilgjengelig (til PC) som gjorde at ikke Blu-ray filmer var ute på nettet.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og dette klarte Muslix uten en gang å eie BD utstyr. "Sweet freedom".

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo ikke si at det egentlig er så farlig om begge disse formatene er knekt.
    Jeg tror ikke det blir såååå populært å laste ned en HD/BR.
    Disse kommer jo til å bli en god del komprimert.Om ikke så tar det jo på tia å laste ned en full HD film.
    det jeg begrunner dette med er at stort sett over 90% av norges befolkning har en fise linje i forhold til svenskene.(Det vil si 10Mbit og nedover)
    Man kan jo egentlig lure på om hvem i all verden som vil ha en mega komprimert hd film i sin samling.
    Ja da jeg er ikke en skinnhellig jæ€%#€.Jeg har selv lastet ned en god del divx.Men trangen til og ha en orginal dvd tror jeg er større hos de fleste.
    I alle fall hos meg divx er et supert alternativ til og sjekke en film, er den bra så kjøper jeg den.That's it.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De HD-DVDene som er lagt er en rein kopi av den som ligger på plata. Så null komprimering, men hva er vitsen med å ha en film man kun kan spille av på data. Ser ikke vitsen... Men jeg tror uansett hva som kommer på markedet og uansett hvor sikkert det er så blir det cracka en eller annen gang. Vi må bare leve med det. Enkelte folk har dessverre ikke et annet liv enn foran dataen...

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bruke en Helios spiller for å få det på TV NeoDigits | HELIOS Network High Definition Divx Streaming Media DVD Player

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diverse kopibeskyttelser fungerer vel alltid som 'forsinkere' snarere enn et faktisk hinder for kopiering. De blir knekt en eller annen gang. Mener bestemt jeg leste en spillutvikler sa det rett ut en gang, at de visste at kopibeskyttelsen ville bli knekt, men at den ville gi dem et 'vindu' av tid der de fikk solgt så og så mange eksemplarer før koden ble knekket. Litt forskjell på spill og HD-DVD/BluRay, men uansett.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    De HD-DVDene som er lagt er en rein kopi av den som ligger på plata. Så null komprimering, men hva er vitsen med å ha en film man kun kan spille av på data. Ser ikke vitsen... Men jeg tror uansett hva som kommer på markedet og uansett hvor sikkert det er så blir det cracka en eller annen gang. Vi må bare leve med det. Enkelte folk har dessverre ikke et annet liv enn foran dataen...

Jeg kan love deg at det ikke kommer til å bli noe annerledes med disse hd formatene enn dvd. Såklart kommer det brennere og software som klarer å lime dette til plate Linjekapasitet er spørsmålet her ja, men med alle tålmodige torrentsj+#%+ som finnes der ute så har de fleste av de ikke dårlig tid og er vant med å vente i 3 døgn på en TC fra en kinosal i begredelig kvalitet...

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste med at de nye formatene blir knekt er jo at man kan legge inn filmene på harddisk og slippe å sitte på kne og bytte plater når man skal se film

Burde jo være ulovlig å sperre for den muligheten i det hele tatt!!!

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en fantastisk nyhet! Om ikke lenger blir det til at man kan leie HD-filmer, og da kan man enkelt legge dem inn på dataen, og så evnt streame filmen fra dataen bort til anlegget..
    Er vel ikke lenge til man kan brenne de ut heller =)

Nå er Norge strengt talt way behind når det kommer til internetthastigheter. Telenor leverer 100+mbit i Sverige til ~400SEK.. Er det riktig å si at man kan laste ned men sånn ca 12MB/s på en 100mbits linje?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp 100/8=12,5