Xbox 360 HD-DVD spiller - Mine erfaringer.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xbox 360 HD-DVD spiller - Mine erfaringer.

Da har jeg hatt min Xbox 360 HD-DVD spiller et par uker.
    I denne tiden har det vært en del testing, og jeg har kommet frem til følgende.

Jeg har prøvd både tilkobling via Xbox 360'en, og til PC via DVI-->HDMI (Skjermkort: Nvidia 8800GTS).

Er liten tvil om at bildet via pc'en kommer best ut. Dette sikkert pga jeg kjører VGA fra Xbox til min KDL-46W2000 for å få 1080P. Da har jeg kun innstillingsmulighetene backlight, contrast, brightness og color.
    Sony W2000 støtter ikke 1080P via komponent. (Har ikke prøvd 1080i via komponent ennå, men blir vel i løpet av helgen.)

Problemet fra pc er uten tvil softwaren. Jeg har prøvd PowerDVD 7.1, 6.5, og begge versjonene har store mangler.
    King Kong vil kun spille menyen, og Universal logoen. Når filmen begynner så blir alt sort. Løsningen er å skifte på oppløsning eller refresh rate fra 60hz til 50hz. Da kommer bildet, men da hender det ofte at PDVD krasjer og jeg må starte helt på nytt igjen. Filmen starter ikke uansett om jeg enabler hardware acceleration.
    Pianisten har ennå større problemer. Det er klin umulig å komme inn i menyen, så jeg må høyreklikke i PDVD, og gå direkte til tittelsporet og kapittel. Da starter filmen med fransk tale, og ingen tekst. Dette går heldigvis an å skifte...
    Serenity og Batman Begins fungerer ok, og også med hardware acc enabled.

Med andre er HD-DVD fra pc ganske så uferdig ennå. Ihvertfall med denne spilleren tilkoblet.

Fra Xbox 360 via VGA er som sagt ikke bildet så bra som pc, men sammenlignet med filmen fra min eminente Pioneer DV-989 DVD er bildet en del bedre. Menyer og stabiliteten er en del bedre enn fra pc. (Heldigvis)
    Likevel er det irriterende at jeg ikke får DTS fra Xbox'en. Pianisten startet i DD5.1 fra Xbox'en og DTS fra pc'en foreksempel. (og her var det ikke mulig å endre det i menyen...)

Det aller verste med hele spilleren er at den støyer. Viften i bakkant er virkelig irriterende når spilleren blir varm. Jeg har den stående opp på 360'en, og etterhvert den blir varmere så er det som den snart letter... Den overdøver konsollen faktisk. (ikke spillstøyen, men idle)
    Det virker som den må stå helt fritt, og absolutt ikke i et litt fullt og tett rack.

Oppsummert så vil jeg si at bildet er imponerende for 1500,-, men at de omtalte manglende er såpass irriterende at jeg gleder meg til å få meg en standalone spiller.
    Tror jeg likevel venter med det til jeg får Blu-Ray og HD-DVD i en spiller, og at DVD delen er sonefri og god nok til å bytte ut min kjære DV-989.

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Jeg har prøvd både tilkobling via Xbox 360'en, og til PC via DVI-->HDMI (Skjermkort: Nvidia 8800GTS).

Problemet fra pc er uten tvil softwaren. Jeg har prøvd PowerDVD 7.1, og 6.5, og begge versjonene har store mangler.
    King Kong vil kun spille menyen, og Universal logoen. Når filmen begynner så blir alt sort. Løsningen er å skifte på oppløsning eller refresh rate fra 60hz til 50hz. Da kommer bildet, men da hender det ofte at PDVD krasjer og jeg må starte helt på nytt igjen. Filmen starter ikke uansett om jeg enabler hardware acceleration.
    Jeg har ingen problemer med å spille King Kong med UControl og det hele i PowerDVD 7.1 med mitt Asus 7600GT (HDMI) 1280x720p 60hz. Det tror jeg har med skjermkortet ditt da jeg har sett mange tråder angående problemer med 8800 GTS (driverne er ikke de samme som for de lavere Nvidia kortene)

Har rett og slett ikke hatt noen problemer med mine 4 HD DVDer, og hos meg støyer PCen mye mer enn addon

Cyberdog

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog
    Jeg har ingen problemer med å spille King Kong med UControl og det hele i PowerDVD 7.1 med mitt Asus 7600GT (HDMI) 1280x720p 60hz. Det tror jeg har med skjermkortet ditt da jeg har sett mange tråder angående problemer med 8800 GTS (driverne er ikke de samme som for de lavere Nvidia kortene)

Har rett og slett ikke hatt noen problemer med mine 4 HD DVDer, og hos meg støyer PCen mye mer enn addon

Cyberdog
    Du har nok et poeng vedr. drivere til skjermkortet. Kjører jeg HDAdvisor, så får jeg ikke grønt på skjermkortet men grått...

Pc'en min støyer ikke i det hele tatt... (Lian Li kabinett med tilsammen 8 vifter)
    Står addon'en din ganske fritt? For min blir ganske varm og viften går på maks høres det ut som...

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Du har nok et poeng vedr. drivere til skjermkortet. Kjører jeg HDAdvisor, så får jeg ikke grønt på skjermkortet men grått...

Pc'en min støyer ikke i det hele tatt... (Lian Li kabinett med tilsammen 8 vifter)
    Står addon'en din ganske fritt? For min blir ganske varm og viften går på maks høres det ut som...
    Min står oppe på HTPC kabinettet, og det er god klaring rundt (se bilde på min hjemmekino, link i signaturen) Merker ikke at den støyer, men så støyer jo HTPCen litt da.

Cyberdog

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cyberdog: Får du lyd i bilde-i-bilde-materialet på King Kong HD-DVD'en? Jeg får opp det lille bildet, men ingen lyd, dvs. kun lyden fra selve filmen kan høres. Er det noen innstilling i PowerDVD 7.1?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    King Kong funker som bare det for meg med Radeon X1950 Pro, meny og lyd og greier.

Min støyer ikke nevneverdig, men så står den alene oppå en benk da. Det er bare to småting som plager med med PDVD. Det ene er at det krever at harddisken snurrer mens man spiller film, ellers vil det stamme og hoppe i et par sekunder når det kommer et kapittelskifte og harddisken må starte opp igjen. Den andre tingen er at DD+ 5.1 640 kbps lydsporene på Warner titler skaper svak hakking i bildet når jeg velger SPDIF ut men ikke ved analog lyd. Regner med det blir fikset snart.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fins det noen innstilling i PowerDVD som slår av/på lyden på ekstramaterialet (PIP)?

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe problemer med HD DVD ifra pcen hos meg heller.

Og at drevet støyer er iallefall overdrevet, DVD spilleren som sitter i 360`n støyer men HD DVD drevet er jo dørgende stille.

Har hatt spilleren i nesten en uke nå og er veldig godt fornøyd, trenger bare litt større skjerm så jeg får virkelig hentet ut potensialet til formatet

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen nye erfaringer...
    Jeg har nå prøvd å koble til med komponent fra Xbox'en (1080i), og det ble ikke noe bedre enn via VGA ihvertfall. Så ingen tvil om bildet via DVI-->HDMI fra pc er best. Når det gjelder støy, så har jeg nå satt spilleren "i friluft" på pc kabinettet og da er den dørgende stille. Som sagt stod den i et ganske tett rack før, og da den ble varm så bråket den ganske så heftig.
    Det må være mitt 8800GTS skjermkort som har laget kødd med King Kong og The Pianist. Jeg har prøvd alle driverene tilgjengelig til kortet, og alle har hatt de samme problemene. (mange på nett som har kommentert dette) Nå har jeg nettopp fått Italian Job, og den funket utmerket.
    Er litt mer fornøyd nå, men skal likevel ha en standalone spiller om litt...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker VGA kabel mellom HTPC og projektor og det står ikke noe tilbake for bildet over DVI-D.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Jeg bruker VGA kabel mellom HTPC og projektor og det står ikke noe tilbake for bildet over DVI-D.
    Jeg har tv som støtter 1:1 pixelmapping i 1080P, men kun gjennom HDMI.
    (hvis en ikke bruker noen spesielle innstilinger med Powerstrip.)
    Og med den oppløsningen så er det bare helt kongebilde.

Newcomer bele sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei gutta! Jeg har prøvd det samme som dere. Jeg har heller ingen problemer med avspilling, men hos meg lagger bilder som ett uvær !! Jeg kjører 1080p over vga på lg 47lb2rf!

Min htpc:
    Pentium 4 HT 2.8ghz @ 3ghz
    1024mb minne
    nVidia GeForce 6200
    Win xp pro sp2 og PowerDVD 7.1.x.x (skal være den nyeste..)

(vet den begynner å blit litt gammel... :/ )

Specs på deres htpc'er som klare å spille uten lagg ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CPU'en din er nok for dårlig. Mulig det hadde funket med 8800GT grafikk kort (hardware acceleration).

Må nok opp rundt dual core hvis du ikke kjøper bra grafikk kort.

Min PC:
    AMD X2 4600+
    2x 512MB 400mhz minne
    Sapphire X1600PRO HDMI 256mb PCI-E

HD DVD spiller uten lagg og har mye å gå på

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører en Core Duo E6400 @ 2560 Mhz (Gikk greit på standard klokke også) med 1 GB Ram og 7600 GT.

Ingen lagg hos meg i alle fall.

Cyberdog

Newcomer bele sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk.. Hm, tenkte meg det ja.. uff, ny pc, går en del penger da ... hehe

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan vel i første omgang bare bytte ut grafikkortet, et X1900 med HDCP-støtte fås jo for rundt 1500 kr...

Newcomer Psycho Mantis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kjøpte du HD DVD-spilleren for 360?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Psycho Mantis
    Hvor kjøpte du HD DVD-spilleren for 360?
    Jeg kjøpte den på Ebay. Ca. 1700,- inkl frakt. Inkl King Kong og fjernkontroll.

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    King Kong funker som bare det for meg med Radeon X1950 Pro, meny og lyd og greier.

Min støyer ikke nevneverdig, men så står den alene oppå en benk da. Det er bare to småting som plager med med PDVD. Det ene er at det krever at harddisken snurrer mens man spiller film, ellers vil det stamme og hoppe i et par sekunder når det kommer et kapittelskifte og harddisken må starte opp igjen. Den andre tingen er at DD+ 5.1 640 kbps lydsporene på Warner titler skaper svak hakking i bildet når jeg velger SPDIF ut men ikke ved analog lyd. Regner med det blir fikset snart.
    har du nok ram da?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 1 GB. Hvilket problem sikter du til, hoppingen ved kapittelskifte eller hakkingen?

Jeg har satt harddisken til å snurre lenge før den slår seg av, da unngår jeg pausen ved kapittelskifte siden harddisken aldri slår seg av under filmtitting, men støynivået blir en smule høyere på grunn av mekanisk støy og høyere temperatur.

Jeg har laget kabler for å overføre 6 kanaler til receiveren analogt nå i tillegg til SPDIF coax. Da kan jeg velge 6 kanals analog ut på Warner 640 kbps titler og SPDIF på andre. Som sagt, det hakker kun dersom jeg velger å kjøre SPDIF ut med 640 kpbs 5.1 DD+, det hakker ikke med 1536 kbps 5.1 DD+. En softwarefeil som jeg regner med blir fikset.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •