Xbox HD-DVD -død ved ankomst.. -Problem løst :-)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer GeirBraaten sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xbox HD-DVD -død ved ankomst.. -Problem løst :-)

Kjøpte Xbox HD-DVD gjennom ebay av shammysgames som flere andre her. Jeg kan høre viften starter men ingenting skjer når jeg trykker eject.

Se problemet på youtube: YouTube - Xbox HD-DVD problem

Problemet er at shammysgames henviser meg til Microsoft. :???: Jeg betalte 46$ i frakt fra USA.
    Microsoft USA gir bare noen generelle råd.

Har noen tips??

Takk for svar.
    Geir

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den Dead On Arrival så... er vel ikke så mye annet å gjøre enn å sende den inn og be om en ny. Dessverre. Litt kjedelig med fraktkostnadene og tiden det tar, men... Tviler på at Microsoft Norge kan hjelpe deg noe i og med at produktet ikke er ute her ennå.

Ellers - så på videoen... den så jo helt død ut. Men - må den være tilkoblet til Xbox 360 via USB'n for å våkne til liv?

Edit: Så en annen video nå - det skal komme på et lite grønt lys ved Eject knappen når den er på. YouTube - Xbox 360 HD DVD Player Video Review

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den lyser kun når den er koblet i USB, men den skal blinke og virke uansett når du trykker på eject knappen. Ser ut som din er ødelagt ja
    Er nok ingen annen utvei for deg enn å sende den inn til Microsoft USA og så må du spørre Shammysgames eller noe om du kan få bruke adressen hans fordi jeg tror at Microsoft kun sender den tilbake til en US adresse.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lrbh
    Den lyser kun når den er koblet i USB, men den skal blinke og virke uansett når du trykker på eject knappen. Ser ut som din er ødelagt ja
    Er nok ingen annen utvei for deg enn å sende den inn til Microsoft USA og så må du spørre Shammysgames eller noe om du kan få bruke adressen hans fordi jeg tror at Microsoft kun sender den tilbake til en US adresse.
    Her er svaret fra Shammysgames
    Hi. I am sorry that you are have problems. Microsoft offers a 90 warenty on all of the products. The best thing to do would be to contact them and see how to start your warrenty process.
    Thanks

Her er svaret fra Microsoft USA. -etter mange eposter.
    It sounds like this has been a very frustrating experience for you. After careful review of your issue with regards to <customer’s issue>, we have determined that it is best that you call the Xbox Customer Support number for better assistance; United States and Canada : 1-800-4MY-XBOX (1-800-469-9269) International direct dial to US : 1- 425-635-7180.

Desverre hjalp det like lite å ringe de. Enig med Potetgullmannen, -tviler på om Microsoft Norge vil hjelpe, men jeg tror faktisk det er min eneste sjanse... Jeg har et lite håp om at Microsoft Norge kan vise litt goodwill i denne saken. :cry: -Skulle hatt navnet på en serviceteknikker i Microsoft som er litt HIFI gira

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Ellers - så på videoen... den så jo helt død ut. Men - må den være tilkoblet til Xbox 360 via USB'n for å våkne til liv?

Edit: Så en annen video nå - det skal komme på et lite grønt lys ved Eject knappen når den er på. YouTube - Xbox 360 HD DVD Player Video Review
    Min er helt død ja. Det lyser ikke grønt. Men jeg hører at viften starter når strømmen er tilkoblet.
    Min håpefulle hypotese er at det kan være det interne kortet som er gåen og ikke selve drevet. Se på linken som viser innmaten i HD-DVD spilleren. Hacking the XBox 360’s HD-DVD for the PC

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kjøpte den gjennom eBay, sier du?

Dersom selgeren ikke er behjelpelig tror jeg du har visse rettigheter gjennom eBay. Dersom du også betalte med PayPal så kan du i det minste også kreve pengene tilbake via dem. Det skal være mer hjelp å finne på eBays help-sider.
    Ble kjøpet betalt med Visa har du også en mulighet gjennom banken din. Snakk med dem og si du har fått en defekt vare og at selger ikke vil utbedre skaden.

Du skal slippe å forholde deg til Microsoft direkte, dette er selgerens ansvar. Sjekk dine rettigheter hos eBay/PayPal og snakk med selgeren igjen. Er han ikke villig til å ta spilleren i retur så rapporter ham gjerne til eBay. (Og du må for all del gi denne personen negativ feedback for å advare andre mot ham.)

Men fort deg, det må gjøres innen en viss tidsfrist.

Lykke til, ikke gi deg.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner at du sitter i saksen her. Kjedlig situasjon. Men når du kjøpte denne varen på ebay, og den er DOA, er det ikke selger sitt problem.

Satt litt på spissen, kan jo da selgere selge defekte dvd spillere og flatskjermer og så be deg om å ta det opp med produsenten?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg føler virkelig med deg... jævla surt. Hvorfor hjalp det ikke å å ringe customer service når det var det de ba deg om i mailen? Litt rart.

Shammygames - er det et firma? Kan du gå videre med de? Du har jo betalt for et produkt som ikke virker.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du snakket med ms support i norge/sverige? Ingen som blir spurt om kvittering på xboxen heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette går nok under "Items not as described". Den var vel ikke beskrevet som defekt :-D

Sjekk prosedyren her (eBay)
    Item Not Received or Significantly Not as Described Process

Ser ut som om han er dekket av PayPals "buyer protection policy" og du kan derfor bruke denne
    https://www.paypal.com/cgi-bin/websc...cy_pbp-outside

Jeg har vært gjennom dette selv, men da gjaldt det en vare som aldri kom. Du har ikke noe å tape.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alt virker!

Sammen med kompisen min Magne diskuterte vi frem og tilbake hva som kunne være galt med spilleren. Etter mye diskusjon av innhentet teknisk informasjon besluttet vi å åpne spilleren. -Vel vitende om at garantien ville opphøre.
    Vi antok at det var kretskortet for strømtilførsel som var ødelagt eller i beste fall kun en løs ledning. Uansett håpet vi på at drevet fortsatt var i orden. Dermed kunne jeg ta det ut.

Inne i spilleren fant vi det vi håpet på, en dårlig kontakt var løs :-D

2.minutter senere såg vi på King Kong HD-DVD.

Tok også bilde av kontakten men vi var så gira at blidet ble meget uskarpt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk!

Håper du blir fornøyd med den. Jeg telte på knappene flere ganger i høst om jeg skulle bestille fra andre siden av atlanteren. Men litt av frykt for å oppleve det samme som deg og litt fordi jeg kanskje mest ønsket meg stand alone spiller for stua, så lot jeg være.

Bra det løste seg for deg!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis, det var godt å høre. Det så jo veldig mørkt ut dette.

Men vet du ikke hvordan dine rettigheter hadde vært i henhold til ebay eller selger? Jeg har aldri kjøpt noe derfra, men vært nære på noen ganger. Nå ble jeg litt skeptisk.

Er det ikke et sett med regler som beskytter kunder, eller kan de bare pakke ned gamle ødelagte ting og selge til oss dumme nordmenn?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt masse via ebay. Det finnes mange rettigheter på ebay og hvis man betaler med paypal er man sikret for penger opp til $1000 hvis selger prøver å lure deg. En ting man alltid bør skjekke ut er selgers karakterbok. den sier noe om seriøsiteten til selger. Tommelfinger regel sier er den lavere en 97% finn en annen selger.

Morten

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •