Hvorfor Blu-Ray og HD-DVD allerede er utkonkurrert. - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 107
    Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Blu-ray Disc Association er kanskje ikke den mest pålitelige kilden :-)
    Her er en av grafene som Fox viste på CES:
    http://mms.businesswire.com/bwapps/m...id=84851&vid=5

Ganske sannsynlig at Blu-ray salget skal øke voldsomt mens HD DVD salget vil stagnere fullstendig?
    Ha!Ha! Har noen tatt en nærmere titt på den grafen?
    Grafen viser projected sales fra 30-10-2010 til 2-4-2011.
    Så har en smarting lagt til en heading som sier 2007.
    Typisk BD leiren som ikke kan få tingene sine i orden. Enda mer typisk at dette kommer fra Fox. Hørt om slagordet "fair & balanced news" fra FoxNews. Verdens minst balanserte nyhetskanal.

I tillegg erklærer BDA at de har vunnet formatkrigen lenge før de er i nærheten av det fakta. De klarer så vidt å overgå HD-DVD i disk salg den måneden hvor PS3+Pana&Sony spillere blir langsert.
    Så dårlig utviklet er BD platformen at spillere som er ute nå mest sannsynlig ikke kan spille filmer som kommer med profil2 innhold.
    For å late som de er i rute lager de en "fake" PiP som bare kan spille på PS3.

Dette er typisk hele BDA leiren. Masse selvskrytene søppelpromotion som de ikke er i nærheten av å kunne gjennomfør før om lang tid.

Dette er gutta som vil kontrollere alle deler av formatet langt inn i stuen din.

Alt de har fått til hittil er en OK spillemaskin og 3 mediocre spillere og noen disker som har så vidt klart å matche HD-DVD i billedformat.

Hittil har HD-DVD teknisk sett løpt ring rundt BD.

Nå bare venter jeg på at meldingene kommer om at PS3 slutter å virke fordi mange av dem har bare 7 av 8 celler fungerende. Og når nr.7 ryker så er det stopp.

Så mange år med så mange løfter som ikke holdes. Jeg finner BDA leieren ganske patetisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som gjør at det ser litt lysere ut for HD DVD og Blue Ray, er at mange nå har kastet seg på flat TV bølgen og kjøpt seg et skikkelig middels LCD TV. Billedkvaliteten på de aller fleste er ikke særlig bra, og det kan den normale bruker til og med se. Det er lettere å se et godt bilde enn å høre god lyd !

Når de med flatskjerm da får se hvor bra bilde kan bli i HD på sin TV, da tror jeg kjøpelysten kommer. Men jeg er usikker på om det blir like populært som DVD. Og det må komme spillere som tar begge formatene, da folk ikke gidder å kjøpe 2 spillere, heller ikke jeg.

Newcomer SamBell sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Ha!Ha! ............
    Hvor har så du den upartiske informasjonen fra?

Sam

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Å nei, er Esp1 tilbake...

At HD DVD har tapt slaget høres noe ut som komiske Ali.Vi husker alle den irakiske ministeren som benektet for at amerikanerne hadde inntatt Bagdad. I bakgrunnen under intervjuet så man amerikanske bakkestyrker rykke fremover...

Dersom man fortsatt ikke ser at BD lider, så må man få hodet opp av sanden. Det er i seg selv,mener jeg, en seier at EN hardware leverandør av HD DVD har klart å overleve kampen mot Sony, Pioneer, Panasonic, Samsung og PS3. I tillegg med, som BD leiren uttaler, den overlegne filmstøtten.

Alikevel klarer HD DVD å spise marked fra Bluray. Ikke bare litt, men mye. 300 filmer lanseres på HD DVD dette året. Flere nye HW-produsenter, der i blant hiend-merket Meridian. Onkyo kommer med sin spiller. Add-on fra MS går unna som bare det. Enda en ny modell er lansert fra Toshiba. Flere billige, og da snakker vi billig(!), spillere kommer til HD DVD, 51GB-plater, Warner med sin TotalHD, spillere som er mulig å firmwareoppgradere for fremtiden. Og sist men ikke minst: en trofast Bluray-supporter som LG har nå gått over til å produsere HD DVD-spiller...ja, dersom dette høres ut som om HD DVD er død; lever i en tankeboble.

Sorry Bluray, men krigen minner veldig mye om når mektige Sovjet skulle knuse Afganistan på 1-2-3. Vi husker alle hvordan det gikk.....
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt eg har skjønt det så er dette:

The Product Wars fought on Amazon.com

reelle salgsstatistikker fra Amazon (Amazon.com: Online Shopping for Electronics, Apparel, Computers, Books, DVDs & more). Så om det er latterlige må bli opp til den som studerer disse, men eg syntest de var ganske så interessant.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Tja, ingen ting ser det ut til. Fremdeles er det kun Toshiba som lager avspillere. I løpet av året vil HD-DVD være parkert.
    Nå er det jo annonsert på CES at Onkyo, Meridian, Lite-On og noen "Kina produsenter" vil komme med HD DVD spillere så Toshiba blir neppe alene i 2007.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Nå er det jo annonsert på CES at Onkyo, Meridian, Lite-On og noen "Kina produsenter" vil komme med HD DVD spillere så Toshiba blir neppe alene i 2007.
    Nice!
    Kinaprodusenter betyr vel fort svært lave priser med middels kvalitet, men det driter ola normann i, så lenge det er billig. Så det er mer positivt for formatet enn entusiastene.

Håper bare Denon og Marantz (D&M Holding) får lansert en spiller, er vedig sugen på en Denon HD DVD spiller. :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke minst det enorme markedet i Asia som garantert er opptatt av grise-billige HD DVD spillere. De begynner vel å bli lei middels DVD spillere og elendig piratkopierte filmer (har selv et par fra Thailand).

Klarer de å selge millioner av slike billige HD DVD spillere i Europa/ Asia, vil det ikke bety så mye om det selges 1 mill til av PS3.

Fortsatt er det jo helt umulig å si hvor mange som har PS3 og som handler BD.

Mengden teller, og det tar lang tid før det kjøpes mengder av BD-spillere til 10k eller $1000-1500
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Skynet
    Enda mer fart blir det på Blu-Ray salget når Disney begynner å pumpe ut filmer.
    Hva skal HDDVD svare med ?
    Hvortid har Disney pumpet noe som helst ut på markedet uansett i hvilket format DVD/VHS/LD og nå HD????? De er bransjens absolutte forsiktighets bremse og dritt-trege med alt!
    Stølen

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ikke minst det enorme markedet i Asia som garantert er opptatt av grise-billige HD DVD spillere. De begynner vel å bli lei middels DVD spillere og elendig piratkopierte filmer (har selv et par fra Thailand).
    Når de ikke ser forskjell på VCD og DVD på sine 14" tv-apparater tror du virkelig de bryr seg om HD?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når 20 millioner nyrike kinesere bryr seg, vil det ha betydning, ja
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper ikke noen HD spiller eller HD filmer før videoutleierne har byttet ut DVD med et HD format. Når den tid kommer så henger jeg meg på bølgen av folk som da kjøper HD spiller. Dvs på akkurat samme måte som når DVD tok over for VHS. Jeg tror dette er den beste løsningen

Videoutleierne reflekterer jo som oftest hva som er "standard"

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runar
    Jeg kjøper ikke noen HD spiller eller HD filmer før videoutleierne har byttet ut DVD med et HD format. Når den tid kommer så henger jeg meg på bølgen av folk som da kjøper HD spiller. Dvs på akkurat samme måte som når DVD tok over for VHS. Jeg tror dette er den beste løsningen

Ja, da skal du vente lenge. Jeg var ganske sent ute med å kjøpe DVD spiller (alt er relativt), men på det tidspunktet var det svært lite utvalg i videobutikkene. Jeg var tvunget til å kjøpe det meste av DVDer på nettet (kostet jo kr 200 i butikken). Det vil ta enda lenge tid før evt HD DVD /BR taes inn av videobutikker, tror jeg, ettersom de aller fleste vil nøye seg med DVD.

Uansett, har du projektor og stort lerret, er det ikke tvil om at HD matr. vil gi en fantastisk opplevelse i forhold til DVD, og jeg har ikke tenkt å vente 3-4 år for å oppleve dette. Men jeg kaster meg ikke på første og beste HD spiller heller. Mange skifter projektorer hvert år (deriblant jeg) og betaler en høy pris for å få en liten forbedring i bilde. Jeg tror at en HD spiller til 3-5000 vil gi mye billedforbedring for pengene.

Jeg venter bare på at gutta i DVD og Hjemmekino (Jfinneru m.fl) skal rope løp og kjøp, og gi bedre terningkast enn 1 og 2.:-D

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Jeg venter bare på at gutta i DVD og Hjemmekino (Jfinneru m.fl) skal rope løp og kjøp, og gi bedre terningkast enn 1 og 2.:-D
    De oppgraderte HD-A1 til 4 (fra2), når de hadde sammenlignet den med Samsung sin BD spiller

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runar

Hvorfor i all verden skal videoutleierne ta inn filmer, når du ikke har avspiller til dem? Du er med på å bremse utviklingen med andre ord. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    De oppgraderte HD-A1 til 4 (fra2), når de hadde sammenlignet den med Samsung sin BD spiller
    Karakterene henger sammen med pris og når vi testet disse spillerne kostet Samsungspilleren dobbelt så mye som Toshibaen. Når den første BD softwaren også skuffet samtidig som HD DVD-softwaren har vært god fra dag en så ble karakterene slike. Det finnes jo ting som Samsungen er bedre på, slik som responstid.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok at det er best med raskest mulig oppstartstid på maskina og loading av disk. Selvfølgelig. Vi kan ikke tape et sekund. Jeg lever i tiden, jeg forventer effektivitet. Som Shampoo har jeg valgt Pantene Pro V osv... Sorry. Falt ut. Plutselig kom den reklamen i hodet...

Jeg leser på amerikanske forum at en del avfeier den eller den maskina fordi den bruker noen sekunder lengre oppstartstid enn de ønsker. Resten av egenskapene ser ut til å telle mindre for disse folka.

Men... etter at jeg har trykka på on-knappen HD DVD spilleren (HD E1) så starter jeg projektoren - og innen den har fyra opp og er klar, så er disken inne i maskina. Og derfra og ut sitter jeg stort sett i sofaen mens jeg ser filmen. Jeg flyr ikke opp og ned av sofaen, skrur spilleren av og på flere ganger under avspillingen.

Er det ingen som husker før da, da vi måtte spole tilbake VHS kassetten etter bruk - hvis ikke risikerte vi å måtte gjøre det før vi skulle se filmen neste gang. For ikke å snakke om hvis sistemann som leverte inn leiefilmen ikke hadde spolt tilbake... ai ai. Skjønner ikke hvordan vi overlevde det

Spis potetgull- ta livet med ro.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng... !

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Potetgull har et poeng, men det er journalistene (i DVD & HJK etc) sin oppgave å skrive om ting som kan glede og irritere folk med produkter. Det er derfor vi leser slike tester, eller det er derfor vi leser om det på AV Forum;-). Ulike personer irriterer seg over så mangt. Noen får psykiske problemer over litt screendoor eller Vertical Banding, mens andre ikke skjønner hva dette er (selv etter å ha fått det vist og forklart).

Responstid er etter min mening viktig, men ikke avgjørende. Men står det mellom 2 spillere, så er jeg ikke i tvil. Jeg kjøpte dedikert CD spiller for å få bedre lyd, men at det kun tok 2-3 sekunder før musikken startet vs 20 sekunder på en DVD spiller er en STOR bonus jeg fikk på kjøpet.

Igjen, jeg er enig i at det er det fantastiske bildet som betyr mest, men man kan irritere seg grønn over smådetaljer som responstid etc. Jeg er så sær at jeg ikke kommer til å kjøpe en ny receiver som ikke kan dimme lyset fra fjernkontrollen eller har lys i fjernkontrollen. Dette er utrolig irriterende når en sitter der i mørket og skal se på film og må se på "flashlyset" fra receiveren. Det verste er at de mange av de kjente merkene mangler dette, bla Denon og Marantz (mulig de nyeste modellene har fått det ??). Vel, dette var en digresjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, det er fint at bladene nevner slike ting som responstid. Det viser seg jo nettopp av en del av kundene irriterer seg over slike ting. Jeg ville bare sette det litt i perspektiv.

En "artig" ting i manualen (ja, leste den i dag) på Toshiba HD E1 er at det står faktisk at fordi spilleren ligner på en PC - har både CPU, Ram og operativsystem står det, så har den en viss oppstartstid fordi software må overføres til Ram og derfor skiller seg litt fra vanlige DVD spillere. Brukeren bes tas hensyn til dette. Hehe.

Når det er sagt - jeg så King Kong, Aeon Flux og deler av andre filmer i går ettermiddag/kveld. Og jeg synes repsonstiden er god under bruk.

Jeg irriterer meg nok mere over lysdioder, ja. Så derfor har jeg maskert dette med duk (se min hjemmkino for bilder).

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •