Hvorfor Blu-Ray og HD-DVD allerede er utkonkurrert. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 107
    Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er uenig i at mannen i gata ikke ser forskjell.

Se på utviklingen i pixler på vanlige stillskamera.

SD TV har 0,44 Mp... det er mye det er, men bra er det ikke!

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg der Eirik
    At mannen i gata ikke ser forskjell er bare tull, da trenger han i så fall nye briller. :???:
    Det er et utsagn som kun kan komme fra de som ikke har sett HD vs SD.

Active KviteKrist sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det finnest få HD kilder for folk flest idag så må vel det tyda på at flatskjermsalget selger på utseende og muligens det fantastiske "HD" merket. Folk flest har **** ikkje snøring utover at det er to bokstaver i alfabetet! (merk: dei som henger på avforum er ikkje folk flest )

Sett frå mi side så skulle eg gjerne sett HD materiale lett tilgjengelig allerede eg, men eg klarer meg fint med DVD og digital parabol til den tid.

Enda eit bevis på kor beviste folk flest er når det gjelder HD er jo dei som kjøper flatskjermen, henger den på veggen, plugger i antenna og ser seg godt fornøyd med eit råttent antennesignal sålenge dei har stort bilde. For dei er det mange av! Godt var det ialefall at dei kunne skryte til venner om det råe HD-apparatet.

Overgangen mellom dvd og HD/BD er i mine auger laaangt i frå overgangen mellom Kassett-cd/vhs-dvd. Då dette var formater som hadde seriøse manglar og ein trengte så absolutt noko nytt som faktisk tålte meir en 3 avspelingar.

Eg setter meg på sidelinja, og her blir eg sittande til det er eit format som gjelder. Det blir jo ein dorlig priskrig vist kvart filmstudio gir ut kvar sine filmar på kvar sitt format...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KviteKrist
    Eg setter meg på sidelinja, og her blir eg sittande til det er eit format som gjelder. Det blir jo ein dorlig priskrig vist kvart filmstudio gir ut kvar sine filmar på kvar sitt format...
    Da kommer du til å bli sittende til det kommer noe nytt igjen.
    Hverken HD DVD eller Blu Ray kommer til å "tape", de kommer til å leve side om side, akkurat som SACD og DVD Audio

Med tanke på at det kommer kombi spillere, og at det ligger kobi disker med begge format i luften, så er det nok ingen fare, det er bare noe vi må leve med, og jeg kjøper GJERNE begge forman, BD riktignok som spillmaskin, men får da muligheten til å spille av de filmene som jeg måtte ønske å se hvis de ikke kommer på HD DVD.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Hverken HD DVD eller Blu Ray kommer til å "tape", de kommer til å leve side om side, akkurat som SACD og DVD Audio

Med tanke på at det kommer kombi spillere, og at det ligger kobi disker med begge format i luften, så er det nok ingen fare, det er bare noe vi må leve med, og jeg kjøper GJERNE begge forman, BD riktignok som spillmaskin, men får da muligheten til å spille av de filmene som jeg måtte ønske å se hvis de ikke kommer på HD DVD.
    Enig med deg jeg. Har HD DVD addonen fra før og må nok få kjøpt meg en PS3 senere i år. Spesielt etter alle de bra Blu-ray titlene Disney og Fox annonserte i dag.

Active KviteKrist sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax

Får så være! Som forbruker så aksepterer eg ikkje den ordninga. Er det forresten nokon kombi spelarar som er annonsert? Det er jo 100% uaktuelt å kjøpe ei spelemaskin til 5-6K for kun å få ein middelmådig medieavspelar.

Eg har uansett ikkje hastverk med å skifte over til HD, tar det som det kommer. Og må ein absolutt ha HD er det andre kanaler å få det igjennom. Eg støtter ialefall ikkje denne teite kampen, den gagner nemlig ingen!

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KviteKrist
    Får så være! Som forbruker så aksepterer eg ikkje den ordninga. Er det forresten nokon kombi spelarar som er annonsert? Det er jo 100% uaktuelt å kjøpe ei spelemaskin til 5-6K for kun å få ein middelmådig medieavspelar.
    Har du lest PS3 testen på Ultimate AV? Denne omtaler kun videoytelsen på Blu-ray. Ikke akkurat middelmådig vil jeg si (www.ultimateavmag.com).

For å sette det litt på spissen; En er ikke entusiast før man er villig til å blø litt for det lille ekstra...

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 er den eneste BD spilleren på markedet i dag som kan fungere med de nye funksjonene som kommer på fremtidige BD filmer.
    PS3 kan ikke oppkonvertere SD-DVD.

LG,s kombispiller er en 1 generasjon BD spiller som også kan spille HD-DVD'er, men har ikke full HD-DVD funksjon. Det er uvisst om de får lansere spilleren uten fulle HD-DVD specs.

Toshiba XE1 er den mest komplette HD spiller på markedet i dag. "Forward Compatible" med alle kommende funksjoner gjennom Firmware oppgradering.
    Fabelaktiv oppkonvertering til 1080p/60 av alle utgitte SD-DVD filmer.
    Har man en HD TV eller PJ så er XE1 den beste SD-DVD spiller'n i dag for å få full utnyttelse av HD TV og PJ.
    I tillegg spiller den HD-DVD.

Newcomer Skynet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At hver enkelt leir forsøker å fremstå som vinnere og vri og vende tallene til sin fordel er langt fra noe nytt. Dette er jo bare en pressemelding fra BR, og kan således oppfattes som nok et innspill av propagandakarakter. Denne "krigen" er langt fra avgjort enda......

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skynet
    Blu-ray Disc Association er kanskje ikke den mest pålitelige kilden :-)
    Her er en av grafene som Fox viste på CES:
    http://mms.businesswire.com/bwapps/m...id=84851&vid=5

Ganske sannsynlig at Blu-ray salget skal øke voldsomt mens HD DVD salget vil stagnere fullstendig?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    toshiba ærklærte jo nylig at HD-DVD hadde knust blu-ray i USA. så jeg ville ikke tatt det der for god fisk

Newcomer Skynet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda mer fart blir det på Blu-Ray salget når Disney begynner å pumpe ut filmer.
    Hva skal HDDVD svare med ?

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda mer fart blir det på Blu-Ray salget når Disney begynner å pumpe ut filmer.
    Hva skal HDDVD svare med ?
    Tja, ingen ting ser det ut til. Fremdeles er det kun Toshiba som lager avspillere. I løpet av året vil HD-DVD være parkert.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lest hele tråden. Men jeg forstår ikke hvorfor vi ikke kan ha to HD formater. Tror markedet for HD har plass til begge. Vi vil sikkert se både enkelt- og dobbelformat spillere i fremtiden.

Dagens forbrukere er ganske kvalitetsbeviste, jeg tror dermed det er mange som vil kjøpe seg HD-spillere når de blir billigere og tilgjengeligheten øker. Filmer i HD kommer jo for fullt nå også. Jeg tror 2007 blir et skikkelig HD år og 2008 tørr jeg ikke tenke på engang, men jeg ser for meg at vi får > 1080 mot slutten av 2008.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Blu-ray Disc Association er kanskje ikke den mest pålitelige kilden :-)
    Her er en av grafene som Fox viste på CES:
    http://mms.businesswire.com/bwapps/m...id=84851&vid=5

Ganske sannsynlig at Blu-ray salget skal øke voldsomt mens HD DVD salget vil stagnere fullstendig?
    Selvfølgelig. BD er et format med full støtte fra hele bransjen, mens HD-DVD kun eksisterer for å tilfredstille Toshibas ego.

Om et par måneder kan vi selv sjekke om denne prognosen holder mål.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProZac
    Har ikke lest hele tråden. Men jeg forstår ikke hvorfor vi ikke kan ha to HD formater. Tror markedet for HD har plass til begge. Vi vil sikkert se både enkelt- og dobbelformat spillere i fremtiden.

Dagens forbrukere er ganske kvalitetsbeviste, jeg tror dermed det er mange som vil kjøpe seg HD-spillere når de blir billigere og tilgjengeligheten øker. Filmer i HD kommer jo for fullt nå også. Jeg tror 2007 blir et skikkelig HD år og 2008 tørr jeg ikke tenke på engang, men jeg ser for meg at vi får > 1080 mot slutten av 2008.
    Hvorfor trenger vi to formater? Der begge attpåtill støtter 3 video codecs og et myriad av audio codecs.

Nei, ærlig talt. At Toshiba tviholder på sine DVD-patenter er ingen grunn for kvalitetsbeviste konsumenter til å stille opp som frivillige gisler for det proprietære formatet de prøver å selge inn.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Hvorfor trenger vi to formater? Der begge attpåtill støtter 3 video codecs og et myriad av audio codecs.

Nei, ærlig talt. At Toshiba tviholder på sine DVD-patenter er ingen grunn for kvalitetsbeviste konsumenter til å stille opp som frivillige gisler for det proprietære formatet de prøver å selge inn.
    Nei vi trenger det slettes ikke.
    Blu Ray kan jo like godt legge ned sitt underlegene format med en gang, de behøver ikke fortsette tape mer penger nå. :-D

Nei, vi må nok leve med begge format til det kommer noe nytt, det er bare å lære seg å leve med med en gang. :???:

Velkommen tilbake forresten, like BD fanatisk som før

Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen statistikker (salg på amazon) som kanskje nokon vil ha glede av a sjå på.... :-)

The Product Wars fought on Amazon.com

Ganske interesant utvikling.

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1

Vi trenger i utgangspunktet ikke 2 formater. Eneste grunnen til at vi har denne "krigen" er at begge leirene har investert for mye penger i utviklingen til å gi seg nå. Tenk hva det ville gjort med aksjekursen til f.eks Toshiba eller Sony hvis en av de respektive aktørene gikk ut og sa at de oppgir sin satsing på henholdvis HD DVD eller Blu Ray. Jeg tror den krigen utkjempes i utgangspunket av tall-knullere og blårusen :-D (les; økonomene) i begge leirene. For rent teknisk, hva er forskjellen på Blu Ray og HD DVD ? Ikke mye ! Som du selv sier Esp1 begge bruker samme video codecs og audio codecs. Og i alle tester som blir utført er kvaliteten nesten lik. Jeg er helt enig i at på kortsikt så er det oss forbrukere som blir skadelidende, men på langsikt tror jeg at format krigen kommer til å framtvinge utviklingen av andre HD kilder/media. Som jeg nevnte i et tidligere innlegg så vil denne "krigen" føre til at forbrukere blir tvilende til hva de skal forholde seg til av disse formatene og det igjen vil føre til lavere salg av film. Det tror jeg ikke de store Holywood studioene kommer til å finne seg i. Det kommer mest sannsynlig til tvinge frem en løsning.

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •