HD utgang på gforce 8800gts

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD utgang på gforce 8800gts

har et nvidia gforce 8800gts kort. så lurer jeg på om det er mulig å sende HD-sisgnal ut på DVI portene.
    På sidenen til Komplett står det:

2 x DVI-I (dobbeltlenke) - 29-pin kombinert DVI
    1 x TV-utgang
    1 x HDTV-utgang ( på levert kabel )
    2 x VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15) ( med adapter )

er det da riktig at det kun er med "levert kabel" jeg kan få HD-signaler?

skal koble mediacenter pcen til en BenQ PE7700.

på forhånd takk for alle svar.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett har i sin visdom bestemt seg for at vanlig analog komponent video ut er "hdtv-utgang"

Det er ganske mye snakk om HD-ut på PC ifbm HD-DVD og BR. Hvis du bruker avspillerapplikasjonene uten hacks så er det meningen at du skal få full HD-kvalitet bare hvis du bruker såkalte "sikre" digitale utganger, i praksis HDMI. Alle andre video utganger skal skaleres ned til VGA eller noe sånt.

Rapportene fra de som har brukt tidlige beta-versjoner av avspillerprogrammene er litt sprikende, alt fra at de kan spille av HD via alle utganger, til at bildet blir helt svart på alt annet enn HDMI.

Hvis du ønsker å være sikker på å kunne spille av HD-DVD og/Eller Blu Ray i årene som kommer uten å installere all verdens hacks eller bruke loddebolt så ville jeg ha kjøpt grafikk-kort med HDMI.

Alle andre kilder som spill, programmer og nedlastede HD-filmer vil fungere fint over alle video-utganger.

mvh
    Knut

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD over analog (component og VGA) fungerer utmerket frem til hollywood aktiverer ICT flagget på HD DVD og Blu-ray filmer. Da blir analoge signaler nedskalert til 480p. De har selv gått ut og sagt at dette flagget ikke vil bli aktivert før innen 2012 eller noe slikt pga at det er så masse HD TV'er i USA som ikke støtter HDCP.

Jeg kjører selv HD DVD addon på PC'en med PowerDVD Ultra og spiller av filmer i 1080p (nedskalert til 1366x768 pga TV'et mitt ikke støtter mer) via VGA.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •