AACS kopisperren brutt? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 58
    Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her er en response fra "Muslix":
    AACS Hacker Replies to Controversial Press Comments
    Dette kommer til å bli en lang føljetong.
    Hvor er DVD-Jon?

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, da er det bekreftet at det ikke var en bløff. Nå er det en del nøkler "ute i det fri", og alle som har utstyr til det (PC med HDDVD-spiller) kan teste BackupHDDVD. Jeg vet ikke hvordan AVForum stiller seg til å poste linker til dette, så jeg lar være.

Men det var altså ingen bløff, selv om det heller ikke er noen "crack". Jeg spår likevel at filmindustrien skal slite med å stoppe dette, for nøkler vil komme til å spres fort, og det vil florere med rippet og ferdig dekrypterte filmer på nettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bare det men torrenter har begynt å dukke opp.
    Serenity ser ut til å være først ute.

For å spille av trenger man enten PowerDVD 6.5 og oppover foreløpig. Avspilling i MPC, Zoom etc. er rett rundt hjørnet

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp.. Der var katta ute av sekken. Endelig noen som turde å være førstemann til å poste informasjon om hvordan du finner nøklene i minnet.

Pr. definisjon så er det umulig å 100% skjule en krypto nøkkel mens den brukes i dagens pc arkitektur. For at en dekrypteringsrutine skal kunne dekryptere så må denne ha tilgang til korrekt nøkkel, og denne nøkkelen må mellomlagres i minne for at rutinen skal kunne bruke den, og dette minner er da tilgjengelig til alle som vet hvor dem skal lete. Punktum, ferdig. Ikke noe mer å si om den saken, annet enn at det nok en gang beviser hvor paradoksalt DRM er og at det ikke påvirker noen andre enn den jevne forbruker som faktisk kjøper produktene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette vil altså si at det er mulig å ta en sikkerhetskopi av egne HD DVD filmer. Det betyr også at man kan bruke en avspiller etter eget ønske.
    Betyr det også at man kan se eget hd-materiale på sin egen skjerm selv om den ikke støtter hdcp, f.eks over dvi?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det ikke kommer en tilsvarende omgåelse av sperren på BR ligger vel HD-DVD _veldig_ dårlig an i kampen mon BR! Jeg tror faktisk dette kan bli den berømte spikern i kista.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BR er basert på akkurat samme type beskyttelse, og det samme vil skje når det er pc basert avspilling tilgjengelig der også..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aaahhhhhaaaaa!!! (Nelson Muntz)

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffen
    Dersom det ikke kommer en tilsvarende omgåelse av sperren på BR ligger vel HD-DVD _veldig_ dårlig an i kampen mon BR! Jeg tror faktisk dette kan bli den berømte spikern i kista.
    Det kan fort bli det ja.. Siden det nå ser ut som om "cracken" er offisiell så kan det fort skje at HD-DVD vil slite.. Det stemmer som noen sier at BR bruker samme kopibeskyttelsen, og kan knekkes på samme måten. Men i motsetning til HD-DVD, så har de innebygd et ekstra lag med beskyttelse som de *kan* ta i bruk på et senere tidspunkt. Forbrukerne kommer jo selvsagt til å sette pris på denne ekstra "funksjonaliteten", og for mange kan det faktisk være et argument *for* å skaffe seg en slik spiller.. Spørsmålet er vel hvor happy studioene er til at folk har litt mer kontroll over innholdet de har kjøpt..

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffen
    Kista er tung og fæl.....
    Tror ikke dette er negativt, tvert i mot så tror jeg dette er positivt for HD-DVD. Endelig kan forbrukeren ta kontroll over sitt medium - ellers er forbrukeren prisgitt SONY eller andre kompaner....

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke dette er positivt for noen av formatene! Filmstudioene har vært nølene med å lansere storfilmene sine på HD og dette vil definitivt ikke hjelpe! Dette kom desverre altfor tidlig. Det er nok mulig å tette hullet nå, men jeg er tror en del studioer mister litt av tilliten til formatene og da vil det ta lenger tid før storfilmene kommer.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Jeg tror ikke dette er positivt for noen av formatene! Filmstudioene har vært nølene med å lansere storfilmene sine på HD og dette vil definitivt ikke hjelpe! Dette kom desverre altfor tidlig. Det er nok mulig å tette hullet nå, men jeg er tror en del studioer mister litt av tilliten til formatene og da vil det ta lenger tid før storfilmene kommer.
    Folk har redusert DVD-innkjøpene i påvente av HD-formatene. DVD lekker uansett som en sil.

Jeg ser ikke at filmbransjen har det helt store valget...

1. Selge bare DVD som uansett blir kopiert

2. Selge også HD med noe høyere fortjeneste og litt mer brysom kopiering

Uansett er det bra for forbrukeren at alle reguleringskåte hollywood-tiltak blir slått hardt ned i bakken av ivrige nerder.

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. Selv om dette sikkert ikke faller i god jord, så driter jeg personlig i om evnt. lanseringen av HD formatene blir satt et år tilbake. Det som er mye viktigere i det store bildet er at bransjen får inn med teskje at DRM aldri har, og aldri kommer til å bli en bra løsning for å hindre piratkopiering. (DRM er derimot et glimrende verktøy hvis du vil tvinge folk til å kjøpe samme produkt flere ganger om dem skal ha det på hytta, bilen, ipod, mp3 spiller osv. Men det er en annen diskusjon..)

HD format kommer uansett, hvordan skal dem ellers kunne selge de samme gamle titlene enda en gang til forbrukerne?

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Folk har redusert DVD-innkjøpene i påvente av HD-formatene. DVD lekker uansett som en sil.

Jeg ser ikke at filmbransjen har det helt store valget...

1. Selge bare DVD som uansett blir kopiert

2. Selge også HD med noe høyere fortjeneste og litt mer brysom kopiering

Uansett er det bra for forbrukeren at alle reguleringskåte hollywood-tiltak blir slått hardt ned i bakken av ivrige nerder.

-k
    Håper du har rett, men jeg skulle ønske dette først skjedde om et år. Da hadde HD vært mer etablert. Nå frykter jeg at nerdene kan ha gjort oss en bjørnetjeneste. Jeg synes ikke det er postivt hvis lanseringen blir satt et år tilbake!

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD DVD/AACS er definitivt knekt, rippene kommer på løpende bånd nå, Serenity, Riddick, Superman Returns....

Jeg håper at filmindustrien med dette nå endelig ser at det er umulig å stoppe piratene, og at de heller bruker pengene sine på å lage brukervennlige løsninger med kvalitetsinnhold, fremfor å kaste bort milliarder på kopibeskyttelser som ikke fungerer.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er litt optimistisk å tro at det ikke kommer ny DRM i fremtiden...

Mvh

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lov å håpe Selveste Bill Gates har jo uttalt at DRM slik det er i dag ikke fungerer...

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    Kista er tung og fæl.....
    Tror ikke dette er negativt, tvert i mot så tror jeg dette er positivt for HD-DVD. Endelig kan forbrukeren ta kontroll over sitt medium - ellers er forbrukeren prisgitt SONY eller andre kompaner....
    Det er positivt for oss forbrukere, men det er tross alt studioene som bestemmer hvilket format de skal velge for å lansere filmene sine i. Av en aller annen merkelig grunn så tror jeg ikke de Blu-ray eksklusive studioene blir noe mer ivrig på å slippe sine titler på HD-DVD når beskyttelsen der allerede er brutt..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-ray beskyttelsen er også brutt, pga de bruker samme beskyttelse (AACS). Blu-ray har en annen beskyttelse BD+ som ikke er ferdig enda, og ingen av dagens filmer bruker denne

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Det er positivt for oss forbrukere, men det er tross alt studioene som bestemmer hvilket format de skal velge for å lansere filmene sine i. Av en aller annen merkelig grunn så tror jeg ikke de Blu-ray eksklusive studioene blir noe mer ivrig på å slippe sine titler på HD-DVD når beskyttelsen der allerede er brutt..
    Nå benytter Blu-ray også AACS og det er nok kun et spørsmål om tid før også disse blir rippet. Eneste grunn til at det ikke har skjedd er nok at det ikke finnes en Blu-ray spiller som nerdene har råd til enda.
    Jeg kan ikke se at dette er positivt på noen måte! Hvis du har rett i at HD DVD får problemer og ender opp med at Blu-ray aktiverer sine andre kopisperrer ender vi opp med enda mindre kundevennlige produkter. Da for eksempel med spillere som slutter å virke hvis du forsøker å spille rippede filmer på dem. Hva hvis dette feiler og spilleren "dør" fordi den ikke detekterer filmen riktig selv om det er en lovlig kjøpt film?

Jeg håper de klarer å tette lekkasjen og gjør AACS sikker igjen ellers er jeg redd vi ender opp med enda mindre forbrukervennlige løsninger!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •