Felleskjøp på Toshiba HD-XE1 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 87
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er forsåvidt interessert jeg også. Men jeg kjenner ikke den nettbutikken, så litt usikker der. Pixmania derimot har jeg lest så mye om at jeg ikke ønsker å handle hvis det blir de uansett.

Og er vi virkelig sikret å få den så tidlig fra Stretto om vi bestiller sammen? Litt kjedelig å ha masse tusen kroner utestående i flere uker hvis Toshiba ikke greier å levere med det første. Hvis jeg blir med så blir det for å sikre meg et så tidlig eksemplar som mulig. For så mye penger å spare er det ikke i forhold til det å bestille selv. Adm. gebyret har jeg forståelse for så absolutt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder min interesse også.. men det er uansett viktig at leveransen blir bekreftet så man slipper å sitte med penger låst i en lengre periode.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig er Stretto en ukjent butikk for meg. Jeg synes det er merkelig at de kan legge seg så langt under veiledende pris (9995,-). Parallellimport?
    Jeg snakket med Toshiba Norge idag, og alle som selger til prisen langt under veiledende driver med paralellimport. En ting som er verdt å nevne i den sammenheng er at Toshiba Norge ikke har garantiansvar overfor disse spillerne. (Sjekker serienr.)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller juridisk liten rolle, så lenge det er salgsstedet som har garanti-/reklamasjonsansvaret?

Ulempen kan dog være at man blir en kasteball mellom salgsstedet og Toshiba. Ref. "innbrenningssaken" som gikk mellom Elprice og Hitachi (?) på en plasma nå nylig.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Toshiba Norge ikke har garantiansvar overfor disse spillerne. (Sjekker serienr.)
    Da gjelder vel dette også på spillerne fra Pixmania. De sender vel fra Frankrike?

Jeg vet ikke hvordan det fungerer med garanti på disse, spilleren må vel sendes til utlandet?
    Men når de er 3000 billigere er det kanskje verdt det?

Newcomer torgeir sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba sitter vel med et ansvar uansett(?)
    Men kan som Tiger nevnte, ende med at en blir kastet hit og dit, og i til syvende og sist er det du som kjøper som kan mangle en HD-DVD spiller i måneder.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Neida, men Pixmania, en fransk leverandør tror jeg det er riktig å være litt skeptisk til...... Sparer en noen hundrelapper er det jo ikke spesielt relevant uansett. Et lite problem med disse felleskjøpene fremover er jo gjerne at AVforum risikerer å hisse på seg diverse norske importører/produsent-representanter, og det ønsker vi jo selvsagt å unngå hvis mulig. Samtidig representerer jo AVforum våre snart 20.000 medlemmers interesser først og fremst, men har jo samtidig et ønske om at vi faktisk har noen produsenter representert her i landet.

Jeg har jo globalisering som spesialisering i min utdannelse (mastergrad i markedsføring), og ser jo klart trendene innenfor elektronikkbransjen. Hovedkontor flyttes gjerne ut av landet, Sverige eller Danmark blir ofte "Nordisk" ansvarlig, se bare på Samsung, til en viss grad Sony og en rekke øvrige. For oss her i Norge er uten tvil dette ingen fordel, vi får mindre tilstedeværelse, og jeg tror heller ikke på sikt det nødvendigvis er noen lur strategi for produsentene. Lokal tilstedeværelse er vesentlig. Se bare hva Neby HiFi har fått til med Marantz de siste årene, og ikke minst hvordan det gikk med Harman Kardon etter de droppet Neby...

Uansett, AVforum får jo automatisk en viss politisk rolle i denne utviklingen, men vi har nok dessverre svært begrenset mulighet til å bremse utviklingen. På sikt er jeg overbevist om at produsentene vil ta til vettet og gi norske importører det forretningsmessige grunnlag for å drive merkevaren fremover på lokalt plan, dvs. rett og slett en bedre pris enn tilsvarende importører på kontinentet. Det er jo et utvilsomt faktum at både reklamasjon og ikke minst markedsføring overfor et såpass begrenset publikum er svært kostbart her til lands.

Jeg tror nok imidlertid AVforum kan se langt etter annonsekroner hvis vi virkelig legger opp trykket på disse felleskjøpene, men det er uansett selvsagt våre medlemmers interesser vi vurderer fremfor egne, og ettersom vi også henter inn litt inntekter fra å administrere disse felleskjøpene kan jo litt av det også bidra til å betale våre regninger. Visse produkter må vi imidlertid være noe mer tilbakeholdne rundt, så litt politikk og press må vi regne med å oppleve, men jeg skal love at vi i størst mulig grad hensyntar våre medlemmer så langt det lar seg gjøre. Vi har samtidig et aldri så lite ansvar overfor leverandørindustrien i Norge å ikke ødelegge for alt og alle, men som nevnt, utviklingen og globaliseringen makter ikke AVforum å gjøre noe med, her er det produsenten på globalt nivå som må foreta de nødvendige avgjørelser, og da aller helst før gråimporten tar knekken på hele bransjen her på bjerget...

Stretto er jo en dansk nettbutikk med norsk avdeling, og jeg tror en kan være relativt trygge når en handler sine varer der...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da gjelder vel dette også på spillerne fra Pixmania. De sender vel fra Frankrike?
    Det gjelder Pixmania også ja.

Jeg vet ikke hvordan det fungerer med garanti på disse, spilleren må vel sendes til utlandet?
    Men når de er 3000 billigere er det kanskje verdt det?
    All garanti må tas med leverandør. Er spilleren kjøpt i utlandet må den da sendes til utlandet ved garantisaker.

Toshiba sitter vel med et ansvar uansett(?)
    Ikke Toshiba Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, jeg trekker herved min deltakelse i dette felleskjøpet. Jeg har ordnet det på egen hånd. Takk til alle som har gjort et stykke arbeid i denne forbindelse. Lykke til, alle sammen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hvis dette felleskjøpet skal bli noe av må nok gebyret vårt reduseres til en femtilapp eller noe, som vi under dagens manglende system gjør det til et tapsprosjekt. Vi gjør allikevel det for å komme i mål... Vi har muligens også et noe bedre system klart om en ukes tid hvis vi avventer. Pris blir, hvis AVforum reduserer sin sats;

Grunnpris: 5600.-
    Adm. gebyr: 50.-
    MVA: 1412,5

SUM: 7062,50.

Før vi setter i gang eller droppe dette er det greit med en liten stemningsrapport; hvem er med (ikke bindende nå, bare en indikasjon)?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Toshiba sitter for øvrig ikke på ansvaret på disse spillerne, her må en ene og alene forholde seg til Stretto...

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....man har med andre ord bæsja på leggen hvis Stretto går nedenom og hjem?!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...men vi trenger jo ikke ta alle sorgene på forskudd her da...:wink:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Før vi setter i gang eller droppe dette er det greit med en liten stemningsrapport; hvem er med (ikke bindende nå, bare en indikasjon)?
    Hva er avtalt leveringsdato? Beklager hvis dette er allerede besvart, men jeg har ikke fått det med meg og før jeg indikerer min interesse er sikker leveringsdato vitalt å vite.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, konker Stretto er det game over hvis en har feil på produktet mht garanti og reklamasjon, men en kan selvsagt forsøke å reparere på verksted til vanlig sats da...

Når det gjelder leveransetid er den ubekreftet, så her blir det mer snakk om å legge en pre-order på en kommende vare, der 10 stk i ordre gjør det lettere for forhandler å ordne tilgang fra sin leverandør. Mulig dette blir et tåpelig produkt å kjøre nå, vi risikerer jo at folk har stående penger på vår konto i 3 uker som vi bare må kjøre i retur, masse jobb for alle parter... Samtidig tror jeg, hvis vi skal sikre tilgang tidlig, en samlet ordre vil gjøre dette lettere på denne type produkter, noe som jo hadde vært greit å fått testet også!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stretto opererer nå med 29.12.06 som forventet leveringsdato, en justering av tidligere 8.1.07. Denne datoen endrer seg nesten daglig, så følg med på denne produktsiden.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm,
    jeg merket så godt viktigheten av god support da jeg kjøpte min projektor, mitsubishi HC5000, og den ikke virket som den skulle. AVconcept sto virkelig på og ordnet ting på rekordtid tross "umulig" leveringssituasjon den gang -uten et spørsmål om noe som helst.

Så - er skeptisk til å bestille utenfor offisielle kanaler av en web butikk jeg ikke "kjenner" hvis det går utover rettighetene overfor Toshiba Norge og det skulle skje noe.

Synes dette er litt risky..

Og angående leveringstid.. folk på engelske forum har snakket om at XE1 når er pushet tilbake til februar. Alle disse ryktene... aargh.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel-vel. Det er allverdens som kan gå galt ja, men jeg har ikke hørt at det er store problemer med disse spillerne, så den sjansen tar jeg.

Jeg er interessert i å være med på dette felleskjøpet. 8)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele poenget med et felleskjøp er jo å få forhandlet en rabatt som gjør det attraktivt. P.t. er det ikke forhandlet en pris som er billigere enn hva man kan kjøpe den for alene. :shock:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg tror vi venter på at varene kan bekreftes levert. Er for øvrig enig i at pris er et viktig målekriterie for felleskjøpene, men også tilgang til varen, garantivilkår (altså hvilken forhandler, innland/utland) og leveransetid er jo viktige kriterier.

I dette tilfellet har vi nok litt lite av alt, dvs. en OK pris (tror ikke en kan regne med stort mer enn en 200 kroner rabatt på så presset vare), OK forhandler (har egentlig ingen kjennskap til Stretto, men nå har jeg ventet 4 dager på svar på et par spørsmål, riktignok er det mye å gjøre nå før jul, men ikke veldig veldig imponerende...) samt manglende leveransebekreftelse.

Tror vi avventer, jeg, hører med andre nettbutikker også, netshop har f.eks. EX1 til 7995.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •