Felleskjøp på Toshiba HD-XE1 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 87
    Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Fritz Nilsen
    Hvordan ligger det an?

Jeg ser at Stretto nå opererer med leveringsdato 4.1.07
    Link

Forøvrig er Stretto en ukjent butikk for meg. Jeg synes det er merkelig at de kan legge seg så langt under veiledende pris (9995,-). Parallellimport?
    GigaShops ligger også omtrent på samme pris (ikke at jeg kjenner noe til den butikken):
    http://avforum.no/avnytt/showproduct...cat/16/page/10

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mail fra Stretto

Hei,
    Henviser til forespørsel fra Håvard Austad Wiik på tilbud på Toshiba HD-EX1.

Kan bekrefte tilbud på pris på HD-EX1 ved kjøp samlet over 10 spillere.
    Kr 5600,- eks mva

Vi kan forresten ennå ikke bekrefte levering før jul. Men jo tidligere vi
    mottar bestilling, jo før blir deres lagt i køen.

Håper å høre fra dere igjen,

Med Vennlig hilsen

Stretto AS

Denne er sendt til admin@avshop.no også så nå har vi ihvertfall ett konkret tilbud:-D Venter fortsatt på svar fra Pixmania... leveringsdato er utsatt til over jul ser det ut til.. ikke veldig overraskende:???:

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg melder herved min interesse i å være med på dette.

Går det an å spørre om Stretto / Toshiba kan gjøre den sonefri også for "vanlige" DVDer? Hadde vært veldig kjekt, da jeg ellers kan bli sittende med egen spiller for mine RX DVDer, som etter hvert har blitt en del.

Riktig betegnelse er vel HD-XE1?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Da har vi fått tilbudet, så får vi se om vi får presset prisene enda noe mer... Inklusive et bittelite administrasjonsgebyr (er tross alt litt jobb, vi må ta i mot betalinger som ev. også må kjøres i retur, beregne frakt, registrere adresser osv.), så pris basert på tilbudet vi har fått nå blir:

Grunnpris: 5600.- (vi prøver å prute den ned 100.- ettersom de tross alt sparer kredittkortgebyr på noen prosent)
    Adm. gebyr: 200.-
    MVA: 1450.-
    SUM: 7250.-

Her er jo uansett kanskje den aller største fordelen, da i tillegg til en konkurransedyktig pris, at vi samlet lettere får allokert varer for tidlig leveranse.

Uansett kan de jo ikke 100% bekrefte noe som helst får de får inn de faktiske bestillingene, og slik vi må gjøre det da, for å fremstå troverdig overfor butikken, er å hente inn penger og ordrer i forkant. Denne ordren lar vi da stå 3 uker, der dere forplikter dere til å holde ordren minst denne perioden (der dere får opsjon om å la ordren stå lenger hvis ikke levering skjer innen disse ukene). Ønsker en å angre på kjøpet, som en selvsagt har retten til, sender en bare spilleren i retur til forhandleren etter denne er ankommet.

Ja, skal vi kjøre i gang?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke veldig lyst til å kjøre i gang..

200 kr pr maskin i adm gebyr?? det er hele avslaget det.. hvis det koster så mye å organisere så må vi heller presse prisen lengre ned eller finne en annen leverandør!

Med denne prisen havner vi 7250 - 7263 = 13kr under det stretto tar for denne på nettet. blir litt poengløst å kjøre felleskjøp med 13 kr i rabatt!! det er enn innsparing på 0.18%!!

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    250kr faktisk.. de skal ha moms og, så hvis det blir 10 spillere, så skal avforum ha 2500kr..
    Jeg må jobbe 19t for samme beløp.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, AVForum tar faktisk mva på "administrasjonsgebyret" sitt.

Her var det ikke mye å spare i kroner og øre, men som Lygren påpeker så får du "garantert" at en spiller fra første sending blir holdt av til akkurat deg.

Kanskje like greit å bare forhåndsbestille hos Stretto på egen hånd. Man må uansett betale ved bestillingstidspunkt.

(og jeg må jobbe 15 timer for å tjene 2500,-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg skal garantere deg at det vil ta minst 10 timer å arrangere dette, sikkert mer også... Systemene våre for å gjøre denne type jobb er jo pr. dato ikke eksisterende, og planen er også at vi også bruker noe av pengene vi henter inn til å forbedre den tekniske løsningen, og dermed kan gjøre dette enda rimeligere i fremtiden. Poenget er ikke å ta urimelig mye for å administrere heller, da faller jo, som i dette tilfellet, mye av grunnlaget for felleskjøpet bort. Synes du for øvrig at 3,5% er for mye tar VISA om lag det samme når du drar kortet ditt på nett, prøv å regne ut hvor mange timer de bruker på den jobben .

Uansett, vi får se på disse første felleskjøpene som en viktig start på noe større, og setter ned vårt gebyr til 150.-. Det er minimum av hva vi må ta for å ta oss av dette, det forstår dere sikkert...

Da havner prisen på 7187,50, så litt å spare blir det jo da, og ikke minst får vi langt lettere tilgang til spillere hvis vi kan gjøre en samlet ordre på minst 10 spillere.

Alternativt vår hver og en legge bestilling direkte hos den nettbutikken de selv ønsker, det er jo utvilsomt en mulighet det også!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...for øvrig "tar" ikke AVforum mva, det går jo selvsagt rett i statskassen...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor god DVD delen på denne er? Har som dere ser en DV-989, og på min 46W2000 er den konge. Har ikke plass til flere spillere i racket mitt, så en HD-DVD spiller må erstatte 989'en...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Etter hva jeg har forstått er generelt de nye HD-spillerne, som har en laser tilpasset en langt smalere datastripe, noe tregere på DVD og ikke minst CD enn en tradisjonell DVD-avspiller. Det dukker sikkert opp spillere med twin-lasere etterhvert, men pr. dato tror jeg ikke du kjøper en toppklasse DVD i denne spilleren gitt prisen (må jo da sammenligned med f.eks. Denon 2930), men allikevel en helt OK spiller...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette tilbudet frister veldig...

Noen som har fått noe mer informasjon om denne er sonefri, eller om den evt. kan gjøres sonefri ved en senere anledning?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt om HD-A2 (HD-E1) på AVSforum og der sier de iallefall at spilleren er helt rå på vanlige DVD'er også. Sikkert ikke like god som DVD spillere i samme prisklasse dog

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, og nå hører jeg at LOTR kommer i HD-DVD folkens... HDMI 1.3 har den også! Jeg som var så sikkert på BluRayens seier, men jammen meg har ikke Sony lagt det store gullegget og forsinket leveransene og ikke minst akseptert lansering av produkter unda pari igjen... Nå er selvsagt ikke krigen avgjort, det er klart, vi må nok ta en ny status neste vinter, men frem til det ser det jammen meg ut som HD-DVD kan ha mye for seg!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på interessent-listen på dette kjøpet! :-D
    Har startet "operasjon overtal W om at vi MÅ HA DET, BARE MÅ HA DET". JEG kan i alle fall ikke vente til jeg får HD i kinoen...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjønner at dere må ta et gebyr for å behandle felleskjøpet, men det blir ikke mye å spare på det.. kan vi ikke prøve å presse prisen litt mer ned? jeg har 13 stk som har meldt sin interesse nå og det blir sikkert flere hvis vi får en litt bedre pris. Vi garanterer jo at de(Stretto) får solgt 13 stk av en helt rykende fersk vare som det sikkert ikke finnes så veldig stort marked på enda, bortsett fra oss her på AVforum.

kan vi i det minste vente litt før vi forplikter oss ovenfor Stretto? jeg har fortsatt ikke fått svar fra Pixmania på mailen jeg sendte på fredag.. kanskje de kan tilby noe bedre?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svennis
    Dette tilbudet frister veldig...

Noen som har fått noe mer informasjon om denne er sonefri, eller om den evt. kan gjøres sonefri ved en senere anledning?
    HD DVD delen er sonefri og kommer til å forbli sonefri forever på HD XE1 og HD E1 fra Toshiba. Det ble bekreftet i intervju med representant for Toshiba Europe litt tidligere i høst. Har hørt podcasten med intervjuet noen ganger nå :-D Neste generasjons spillere derimot... veit vi ikke noe om.

SD DVD delen er sone 2. Om det skulle bli mulig å gjøre den delen sonefri aner jeg ikke. Personlig har jeg en sonefri dvd spiller som jeg kommer til å beholde for å spille av det sone1 sd dvd'ene jeg har fra tidligere.

Men for HD DVD - no worries.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Vi venter selvsagt på svar fra Pixmania, men husk at dette er en fransk leverandør, mulig det ikke er like hyggelig å supporteres av en gebrokken franskmann tenker jeg.....

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg melder meg som interessert dersom felleskjøpet resulterer i en brukbar pris.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pixmania har ihvertfall norsk support.. (har testet)
    Tror forøvrig ikke det innebærer noen risiko å handle med de.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •