Velger internett hvem som vinner av HD-DVD og BD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Ngogorogoro sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Velger internett hvem som vinner av HD-DVD og BD?

Ifølge Itavisen.no siste artikkel har vi allerede valgt;

HD-DVD knuser Blu-ray - ITavisen : Nyheter

Les og døm selv! Denne artikkelen gir ihvertfall meg en pekepinn rundt de øvrige diskusjonene vi har hatt her på forumet. La den under teknisk og HD generelt pga. at denne tråden kanskje vi utarte seg utover kun pressemeldinger og nyheter.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dem om det.. Problemet er forstatt tilstede for HD DVD: få hw produsenter og flere sw produsenter som utelukkende støtter BD.

Mvh

Newcomer torgeir sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Markedet tilpasser seg, men uansett en god tid før vi ser noe. Blu-ray vil jo få sin oppsving nå med PS3. Utover neste år vil vi få flere produkter som kanskje begynner å utnytte potensialet fullt ut til både HD-DVD og BR.

Den som venter får se

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mener er interessant med artikkelen er ikke hva BD eller HD-DVD har for ytelser eller hvilke hw/sw produsenter som støtter dem. Dette er uansett markedsstyrt etterhvert som tiden går. Men jeg synes det er spennende at brukere så tidlig som allerede nå har lagt grunnlaget for en eventuell seier til én av produsentene. Hvis vi ser historisk på det har det nesten alltid eksistert 2 eller fler konkurrerende varianter av en teknologi, og én har alltid vunnet. Spørsmålet er her ikke hvem som vinner på grunn av teknologiske mirakler (1080P), men hvorfor de vinner brukerenes hjerter. Tidlige meninger og oppfatninger er med på å prege utfallet av alle avgjørelser, og jeg tror at BD-folket venter i spenning på noe de håper vil bli best, mens HD-DVD stadig opparbeider seg en trone de vanskelig kan dyttes ned fra...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [spåmann] HD-DVD får samme utbredelse som Windows, mens BR får samme utbredelse som Mac OS. [/spåmann]

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ngogorogoro
    Spørsmålet er her ikke hvem som vinner på grunn av teknologiske mirakler (1080P)...
    Forstår ikke helt hva du mener her?! Begge formatene er lagret i 1080p/24 så akkurat der er det ingen forskjell på formatene.
    Sitat Opprinnelig postet av Ngogorogoro
    og jeg tror at BD-folket venter i spenning på noe de håper vil bli best, mens HD-DVD stadig opparbeider seg en trone de vanskelig kan dyttes ned fra...
    Jeg tror kanskje mange reagerer på at Blu-ray markedsføringen fremstår ganske arrogant! Som de stadige påstandene om hvor overlegen deres teknologi er i forhold til HD DVD!
    Uten at de så langt har kunnet vise at dette har noen videre praktisk betydning for sluttresultatet!

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror HD-DVD kan ha en fordel om vanlige DVD-er forsvinner og slike dual-utgivelser tar over. Da har plutselig alle HD-DVD filmer om de vil det eller ei.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oba- Jeg er helt enig med deg ang. folk oppblåste forventinger og BD's arrogante markedsføring. Men det ser jo nesten ut som om det er det eneste å lene seg på nå....

Det med 1080p var ikke ment til BD men som et teknologisk mirakel og en oppfordring til å oppgradere, enten til hd-dvd eller bd. Også ment som en spøk ettersom med én gang en ny a/v-teknologi møter markedet snakker vi om det her på forumet og alle ønsker seg det nye raskest mulig....

Poenget mitt fra begynnelsen er at folks meninger og internettdiskusjoner rundt formater og ting generellt har en større tyngde nå enn for 10-20 år siden da vi snakket laserdisk, cd, og så dvd.... Det som er interessant er jo å spørre seg selv om HD-DVD nå har fått en så god start at BD ikke klarer å hente seg inn...

Produkt tester, folk brukermeninger og avstemninger fra internett tyder jo på akkurat dette!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •