Bildebehandlingskvalitet i HD-spillere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bildebehandlingskvalitet i HD-spillere

Er det noen som har noen synspunkter på hvor gode videoprosessorene i dagens HD-spillere er ifm. avspilling av SD-DVD? Altså: hvor gode er de til å de-interlace og oppskalere i forhold til f.eks. videoprosessorene i nyere receivere, eller i eksisterende "gode" DVD-spillere?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes å huske Toshiba fikk hederlig omtale i HD-tråden her på forumet...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Synes å huske Toshiba fikk hederlig omtale i HD-tråden her på forumet...
    Men i Anfield-tråden ryktes det at den ikke tar PAL-skiver... og da er den UBRUKELIG! :-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Er det noen som har noen synspunkter på hvor gode videoprosessorene i dagens HD-spillere er ifm. avspilling av SD-DVD? Altså: hvor gode er de til å de-interlace og oppskalere i forhold til f.eks. videoprosessorene i nyere receivere, eller i eksisterende "gode" DVD-spillere?
    Med nyere receivere tenker jeg nok litt på Yamaha RX-V2700, og med "gode" DVD-spillere tenker jeg nok litt på Denon 2930.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men i Anfield-tråden ryktes det at den ikke tar PAL-skiver... og da er den UBRUKELIG! :-D
    Ubrukelig dersom du kun har SD-PAL-plater, og tenker å bruke den som kombinert DVD og HD-DVD spiller ja. Men dersom du har masse sone 1-filmer, som mange tross alt har, eller ønsker å kun bruke den som ren HD-spiller er den absolutt verdt pengene.... ;-)

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og når A1 er så bra på SD DVD så lover det bra for E1 og XE1 (når de engang blir lansert...)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    ...og når A1 er så bra på SD DVD så lover det bra for E1 og XE1 (når de engang blir lansert...)
    De er lansert, og kan bl.a. kjøpes fra AVshop. I følge specs tar både E1 og XE1 PAL-SD-DVD :-)

DVD:
    PAL, NTSC, SD upscale to HD resolution (via HDMI) up to 1080p

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilleren er lansert, men den er ikke å skaffe enda. Toshiba har utsatt leveransene til et stykke ut i 2007 (husker ikke datoen). Så selv om mange nettbutikker reklamerer med den i porteføljen sin, hjelper det lite sålenge Toshiba ikke sender ut spillere til butikkene.... ;-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Spilleren er lansert, men den er ikke å skaffe enda. Toshiba har utsatt leveransene til et stykke ut i 2007 (husker ikke datoen). Så selv om mange nettbutikker reklamerer med den i porteføljen sin, hjelper det lite sålenge Toshiba ikke sender ut spillere til butikkene.... ;-)
    Ja, det er nok en del uskutte bjørner som selges...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er lansert, og kan bl.a. kjøpes fra AVshop. I følge specs tar både E1 og XE1 PAL-SD-DVD :-)

DVD:
    PAL, NTSC, SD upscale to HD resolution (via HDMI) up to 1080p
    Ikke lansert, HD DVD XE1 en kommer i 2007 - fikk mail fra Toshiba Norge i går. Og E1 er søren ikke sikker rekker 2006 lansering den heller.

Men - gleder meg veldig. Har bestilling inne på XE1. Og ja, som Europeiske modeller tar de selvfølgelig PAL SD DVD. De tar NTSC SD DVD også, men ikke hvis de region kodet til sone1, da spillerene er for SD DVD (ikke HD DVD) låst til Sone 2. HD DVD er som kjent tidligere på disse spillerne ikke region låst og kommer aldri til å bli det på disse. Men senre modeller kan kanskje få det ja.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Gjelder dette også for HD-E1? Ser at de fleste nettbutikker operer med leveranse av denne i slutten av desember (ubekreftet). Jeg har hørt at XE1 først ville bli levert etter nyttår, men trodde det var meningen at noen E1 skulle leveres i desember.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Potetgullmannen har i innlegget over nevnt det samme som jeg har fått høre. Tvilsomt om den kommer før 2007.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake til topic:

Det jeg savner er a) beskrivelse av videoprosessorene (navn, modellnummer) i de forskjellige produktene og b) "uavhengige" vurderinger av disse. Kanskje er dette mer et hjertesukk enn et rop om hjelp :-)

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake til topic:

Det jeg savner er a) beskrivelse av videoprosessorene (navn, modellnummer) i de forskjellige produktene og b) "uavhengige" vurderinger av disse. Kanskje er dette mer et hjertesukk enn et rop om hjelp :-)
    Akkurat det her er det jeg er ute etter også!! Har lenget tenkt på å oppgradere DVD spilleren min, og tenkte jeg kunne slå to fluer i en smekk ved å kjøpe en hd dvd eller blu-ray spiller som også var god på sd-dvd

Om det er HD DVD eller Blu-ray spiller har egentlig ikke så mye å si for meg:-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et mer konkret spørsmål: hvorfor skulle HD-spillerne gi bedre bilde på SD-DVDer enn gode DVD-spillere (som har deinterlacing og oppskalering)?

Er det noen som har testet en av de eksisterede HD-spillerne mot en god SD-spiller på SD-DVDer?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *bump*

Et mer konkret spørsmål: hvorfor skulle HD-spillerne gi bedre bilde på SD-DVDer enn gode DVD-spillere (som har deinterlacing og oppskalering)?

Er det noen som har testet en av de eksisterede HD-spillerne mot en god SD-spiller på SD-DVDer?

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kommer vel HD-XE1 med Reon chip, samme som Denon 2930, så hvorfor skulle den IKKE gjøre en like god jobb som dedikert DVD spiller spør jeg.

Gjør noen søk på Google på HD-XA2 (amerikansk utgave av XE1) så finner du noen reviews av spilleren på HD og SD materiale.
    Alt jeg finner av tester viser at den gjør minst like god jobb som DVD spillere i 5-10.000kr klassen.

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo akkurat dette som gjør at jeg nå skal kjøpe HD-XE1 istedet for å kjøpe Denon 2930. De koster nesten det samme og begge vil gi klart bedre bilde på mine ca 300 DVD'er. Min "gamle" DVD spiller har heller ikke HDMI. På toppen av dette får jeg jo HD-DVD.
    Håper bare jeg ikke blir skuffet...... :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •