Planlegger du innkjøp av HD eller BD - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 74 av 74
    Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg hadde mer enn gjerne vært med på felleskjøp på denne spilleren (HD-XE1).

(BD sucks! )

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stem i vei

Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Er jo litt teit at man ikkje kan stemme at man allerede har det, fikk hd-dvd addon til 360`en i dag =) FOR EN GLEDE!! =)
    Helt vanvittig at man får den til den idiotiske prisen av 1600kr inkl King Kong og fjernkontroll =) !!!
    du kan stemme på at du planlegger kjøp av HD-DVD i nærmeste fremtid, du har jo bestemt deg allerede og det er hva undersøkelsen prøver å kartlegge:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD er jo fristende, og håper på at BD vinner kampen, men dette gjenstår å se seff.

Men gidder ikke å betale de summene dem forlanger for BD spillere idag, ihvertfall ikke når det er 1.generasjons spillere i tillegg:twisted:

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Jeg hadde mer enn gjerne vært med på felleskjøp på denne spilleren (HD-XE1).

(BD sucks! )
    Alle som vil være med på innkjøp av en slik modell må gå inn på Felleskjøptråden å si deres mening der!! jeg prøver å få i gang et slik felleskjøp, men stretto har ikke latt høre fra seg siden jeg hentet inn tilbud fra dem.. hvis stretto følger opp så har vi tilbud om å få felleskjøp på HD-EX1 til 5600 kr eks MVA altså ca 7000 kr pr maskin!

Det vil sikkert være mulig å få til felleskjøp på den minste modellen også, men det har jeg ikke forhørt meg noe om (siden jeg vil ha den største!!)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmmm...

Blir vel til dette:

Kjøper HD-DVD boks til Xboxen i januar
    Kjøper PS3 rundt sommerferien evt når de blir mer tilgjengelige etter første hypen

Akkurat bestilt en kvalitets HDD-opptaker med bra DVD-bilde via HDMI. Den får holde liv i DVD-platene så lenge den kan :P

Så jeg får jo sett alle formater etterhvert, også bare vente på en kvalitetshybridspiller til rundt 2008 tenker jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG: Kombinert Blu-ray og HD-DVD - Dingz : Dingz Proto

Her står det, både LG og Samsung har planer om å slippe kombinert spiller på nyåret...

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fritz Nilsen
    Her i Norge har nok Blu Ray vært flinkere med markedsføringen, for dette formatet virker mere populært her. Når til og med redaktøren av bransjebladet Release skriver at man skal velge Blu Ray er det ikke lett for uinformerte å orientere seg (Release 10-2006). Jeg er redd dette blir en trend i den norske dagspressen og fagpressen, at HD DVD-gruppa ikke har invitert dem på nok releaseparties så de omtaler Blu Ray i stedet (litt flåsete sagt, men dere skjønner hva jeg mener). Jeg forventer også at pressen ikke sluker alt produsentene sier rått, men bedriver kritisk journalistikk. Nå må gjerne en representant fra pressen få korrigere meg, men HD DVD/Toshiba har vel ikke akkurat fridd til pressen -en tabbe, spør du meg. Pressen må være sitt ansvar bevisst, de må være klar over at hvermansen lar seg påvirke av slike "ekspertråd", og når pressen kommer med kontante utsagn bør de være rimelig sikre på at de spår rett.
    Ja, jeg er ikke i tvil om at Sony og Blu-ray er flinkere til å pleie pressen enn hva som er tilfelle for HD DVD. Det er påfallende hvor mange av reklamepåstandene fra Blu-ray som ukritisk har blir gjengitt i pressen!

Men det ser ikke ut som dette gjelder bare for Norge! Blu-ray er nok også flinkere til å "smøre" selgerne.
    I følge Amerikanske forum er det normalt at Blu-ray spillere og filmer blir plassert på egne stativ i butikken, mens HD DVD filmene plasseres i samme reoler som DVD filmene. Blu-ray spillerne står som demo, mens HD DVD spillerne står bortgjemt i en reol eller ikke fremme i butikken i det hele tatt.
    På tross av alt dette selger fremdeles HD DVD bedre enn Blu-ray!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wild guess: Hvis man vil spille av filmer som er regionskodet så må man oppgradere firmware på spilleren sin. Etterhvert så finner man ikke filmer uten regionskoding, og man blir nødt til å oppgradere firmware...

Jeg bare noterer at det fortsatt ikke har kommet flere hw produsenter på HD DVD siden. Og at det ikke har kommet flere SW produsenter. For mitt vedkommende er dette kjedelig og taler i BD favør. Mange virker optismistiske og mener de andre studioene vil følge snart. Mulig, men det har ikke blitt annonsert noe og mnd etter mnd går.

Jeg ser at den nyeste spilleren fra Tosh ser enklere ut innvending og derav muligens er billigere å produsere. Kanskje de kan gå break even på spillerne også.

Det er ennå meget tidlig i spillet, og her i Norge har bare BD blitt lansert. Det skal bli spennende å følge det videre.

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror også PS3 kommer til å avgjøre denne krigen.

PS2 solgte i overkant av 100.000.000 konsoller i løpet av sin levetid, xbox rundt 20.000.000. Og salget i Asia var heller labert for xbox sin del. Så det er ikke tvil om at PS3 salget kommer til å bli bra. Jeg tviler på at PS3 overtaket kommer til å bli lik PS2, men worldwide tror jeg nok PS3 blir en hit.

Så i løpet av ett par år finnes det kanskje 20-30 millioner blu-ray (PS3) spillere rundt om i verden. Hvor mange HD-DVD spillere finnes det da?

I tillegg støtter Apple også BD som jeg ikke tror vi skal undervurdere.

Om HD-DVD er overlegent BD så er det nytt for meg...noe må ha skjedd de siste månedene isåfall. Jeg har fulgt med i denne diskusjonen de siste par åra og sitter fremdeles med det oppfatning at BD er teknisk overlegent HD-DVD.

Jeg skal uansett kjøpe meg en PS3, blir HD-DVD den nye HD standarden for DVD så får jeg kjøpe meg en HD-DVD spiller også da....da koster de sikkert ikke mer enn en tusenlapp eller to.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Wild guess: Hvis man vil spille av filmer som er regionskodet så må man oppgradere firmware på spilleren sin. Etterhvert så finner man ikke filmer uten regionskoding, og man blir nødt til å oppgradere firmware...
    En sonefri spiller kan spille av filmer fra alle soner.
    En sonefri film kan spilles av på alle spillere uansett sone.
    Slik er det på DVD og det ville overraske mye om dette ikke var tilfelle for HD DVD også. Hvis ikke måtte det bety at sonefrie spillere egentlig er en egen sone og bare kan spille av sonefrie filmer. Jeg tror du gjetter feil her ;-)
    Jeg bare noterer at det fortsatt ikke har kommet flere hw produsenter på HD DVD siden. Og at det ikke har kommet flere SW produsenter. For mitt vedkommende er dette kjedelig og taler i BD favør. Mange virker optismistiske og mener de andre studioene vil følge snart. Mulig, men det har ikke blitt annonsert noe og mnd etter mnd går.
    Når det gjelder Hollywods filmindustri er vel forhodet ca 80% mot 50% i Blu-rays favør. Men nå har f.eks. Disney som er en av Blu-ray støttespillerne ikke gitt ut noen filmer på formatet så langt.
    En ny SW produsent som har kommet til er StudioCanal:
    StudioCanal
    De sitter på et enormt bibliotek av filmrettigheter og har varslet at de kommer til å gi ut mange av disse på HD DVD!

Det skal bli spennende å følge det videre.
    Ja ikke sant :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så langt av hva jeg har lest av tall og analyser så virker det som at de som kjøpte PS3 i statene i denne omgang kjøpte den for spill og ikke så mye film. Ble ikke solgt noe mere Blu-ray film etter PS3 launch. Og det er faktisk en spillemaskin - dog en del kommer nok til å kjøpe den for film-mulighetene også. (Bl.a. jeg :-) ).

Jeg er sannerlig ikke så sikker på at PS3 blir det som avgjør denne kampen. Men det er uansett tidlig å si noe.

HD-DVD overlegent BD? Så langt har HD DVD filmene vært av bedre kvalitet enn Blu-ray. Tekniske spesifikasjoner teller mindre da. Men begge kan gi vanvittig billedkvalitet bare kodingen av filmene får den kjærligheten de fortjener på et høyoppløst format.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med at Blu-ray har flere filmstudioer bak seg ser man ikke noe til nå uansett. HD-DVD har flere filmer ute enn Blu-Ray og Studio Canal har annonsert flere titler på HD-DVD som er Blu-ray exclusive i USA (deriblandt Terminator 2 som kommer i Mars 2007) Total Recall, Rambo filmene, Basic Instinct og John Carpenter's: The Fog er også slike titler som er ute nå.
    Bestillte meg nettopp The Pianist på HD-DVD fra på hmv.co.uk og den har norske subtitles også 157,- NOK inkl frakt.

Det vil også komme ut Saw I og Saw II samt Underworld filmene i Spania. Disse er også Blu-ray exclusive i USA.
    Se Bilder av HD-DVD titler som kommer i Spania 1
    Bilder av HD-DVD titler som kommer i Spania 2

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 blir min første HD spiller. Kommer til å sitte på gjerdet fram til mer er avklart.

Må bli et ENORMT underskudd for den tapende produsenten, hvis ikke begge formatene blir værende. Ikke bare oss forbrukere som er spente tenker jeg.

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et år har gått

og jeg køpte en PS3 til junior til jul. Den ble selvfølgelig behørlig testet i kinoen før den ble tatt med til gutterommet.

En stk BD film ble også kjøpt inn (Mr and Mrs Smith). Vel, desverre så jeg ingenting som nå gjør at jeg går til anskafelse av noen HD/BD spiller for hjemmkinoen . Var ikke i stand til å se noen forbedring overhode. Det har kansje med at jeg har en ganske ok DVD spiller, Pioneer 868, som gir gode bilder også på DVD. Forskjellen ble større på gutterommet hvor det er en billig DVD spiller.

Selv om prisene på HW nå er akseptable koster fremdeles filmene en god del mer så for min del blir det å vente til at prisen på HD filmene er på nogenlunde samme nivå som DVD filmer.

PS3 imponerte stort på spill. Maken til fantastisk grafikk har jeg aldri opplevd før.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •