Hvem overlever: Blu-Ray eller HD-DVD ? - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 35 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 691
    Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Du viser en vesentlighet i din oppsummering...prisene. For ordensskyld så får man HD-E1 for 5000, og HD-EX1 til 7000 kroner. Dette forsterker ubalansen i pris mellom BD og HD-DVD.
    Enig!
    Tendensen er at ihvertfall nettbutikkene legger seg ganske mye under veiledende pris for HD DVD spillerne. Dette gjør at den faktiske prisdifferansen mellom formatene er større enn det ser ut som når man kun sammenligner veiledende pris!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du viser en vesentlighet i din oppsummering...prisene. For ordensskyld så får man HD-E1 for 5000, og HD-EX1 til 7000 kroner. Dette forsterker ubalansen i pris mellom BD og HD-DVD.
    Rettet prisene :-D

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Er det ikke slik at de som har en HTPC som signalkilde i anlegget sitt (med et oppegående grafikk-kort) kommer vel suverent billigst unna, med bare 1700 for XBOX HD-DVD add-on?

Er det fordi dette er en ubetydelig kundegruppe at ikke dette alternativet blir nevnt?
    Var ikke klar over at dette var en mulighet. Dette gir jo suverent det billigste alternativet (*notat til meg selv om å sjekke ut hvordan dette ligger ann med min egen pc*)
    Har føyd det til på mitt forrige innlegg

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Var ikke klar over at dette var en mulighet. Dette gir jo suverent det billigste alternativet (*notat til meg selv om å sjekke ut hvordan dette ligger ann med min egen pc*)
    Har føyd det til på mitt forrige innlegg
    Er ikke 100% sikker på at dette er LETT å få til, men mange rapporterer at det er temmelig rett fram med Windows MCE 2005 og Vista. Tror det største hinderet er HD-DVD support på avspillingsprogrammet. Cyberlink og Intervideo er rett rundt hjørnet med HD-DVD-support (og finner allerede i visse versjoner som følger med hardware).

Mener det er noen her på forumet som har prøvd dette og fått det til. Det ville være veldig spennende å høre fra dere!

Newcomer dorffy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde HD-drevet på pc i dag, og det funket helt fint. Har CoreDuo og ATI-x1600 på laptopen min, og med power-dvd 6.5 kjørte den hd-dvd uten altfor store problemer.

Edit: Jeg kjører WinXP Pro SP2, og gjorde ikke annet enn å koble drevet til usb. Altså ingen drivere eller noe er påkrevd.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørte du dette på PC-skjerm eller projektor, og har X1600 HDCP-støtte?

Newcomer dorffy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørte det på BenQ PE8720. Er usikker på om x1600 er HDCP-kompatibelt, men jeg tviler.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Grunnen til at jeg spør er rett og slett at min forståelse er at HD-DVD materiel krever HDCP støttede komponenter hele signalveien. Andre som kan bekrete / avkrefte dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger ikke dette også på platen? Dvs. kan ikke selve platen bestemme at den skal kjøre uten HDCP. Mener at jeg lest et eller annet sted at de første utgivelsene har HDCP avslått, fordi mange i USA har HDTV bare med komponent inngang eller noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plugga min addon rett i min X2 4600+ WinXP SP2.. Har X1600PRO HDMI (med hdcp), men Samsung tv'et mitt liker ikke PC på HDMI inngangen så det ble forferdelig bilde. Så jeg bruker VGA. Og du trenger IKKE hdcp for å spille av HD DVD eller Blu-Ray. Dette er noe som KANSKJE kommer og ikke før 2010 tror folk. (Du kan lese om "Image Constraint Token" på Wikipedia). Da må du ha en digital inngang med HDCP for å nyte HD oppløsning. Før det skjer så trenger du kun Komponent eller VGA.

Lasta ned PowerDVD 6.5 (OEM) og kasta i en HD DVD film i addonen og etter ca 15 sekunder så spillte filmen av Så nettopp Pitch Black. Greit nok at bilde kvaliteten er UTROLIG, men lyden er også meget forbedret (DD+ 1.5Mbit). Gleder meg til å teste ut en film med TrueHD eller DTS-HD Master Audio (lossless).

Og ja ICT 'flagget' er noe som ligger på platen og filmselskapene kan velge å skru dette på i fremtidige utgivelser. Men hollywood har sagt at de ikke vil gjøre dette før ca 2010 pga mange i USA har HD TV'er uten HDCP.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for god informasjon.

Når det gjelder:
    Sitat Opprinnelig postet av lrbh
    ...Så nettopp Pitch Black. Greit nok at bilde kvaliteten er UTROLIG, men lyden er også meget forbedret (DD+ 1.5Mbit). Gleder meg til å teste ut en film med TrueHD eller DTS-HD Master Audio (lossless).
    så klarer vel ikke add-on'n å dekode / sende ut DD TrueHD eller DTS HD?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ukomprimert PCM...?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så klarer vel ikke add-on'n å dekode / sende ut DD TrueHD eller DTS HD?
    Når add-on'n er tilkoblet en HTPC via USB, så fungerer den *kun* som et DVD-drev, all dekoding av bilde og lyd må skje via avspillersoftware. I teorien så er det ingenting iveien for at TrueHD og DTS HD kan dekodes av PowerDVD eller WinDVD.. Problemet er selvsagt hvordan den lyden så skal kunne overføres til en receiver, foruten å bruke de analoge utgangene da, som er en heller tvilsom løsning, etter min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp lyden blir dekodet av PowerDVD. Og den har støtte for de nye formatene (TrueHD og DTS-HD).
    Har et billig surround annlegg kobla til analog og lyden er fantastisk!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange analoge kabler fra PC til surrerundtanlegget benytter du?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange analoge kabler fra PC til surrerundtanlegget benytter du?
    3 mini-jacks. Front, Center/Sub og Back.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS! BD støttes av syv av åtte Hollywood-studioer. Universal er det eneste som alene støtter HD DVD, mens enda flere studio støtter kun Blu-ray Disc, blant annet Fox, Sony, MGM og Buena Vista. Det betyr at filmserier som Die Hard, James Bond, Indiana Jones, Star Wars, Istid med mange flere aldri vil bli utgitt på HD DVD. I tillegg er alle de store elektronikkselskapene bak BD, mens Toshiba står smertelig alene sammen med Microsoft og noen få andre. Tenk litt på det når du bestemmer deg for hvilket HD format du skal velge.
    Litt morsomt sitat fra linken din Tiger... virker for meg som om Release.no er en smule pro Blu-ray For det første så vil vel noen av filmene som Fox, Sony, MGM og Buena Vista har rettigheter på i usa komme ut på HD DVD i europa.. og at Die Hard, James Bond, Indiana Jones, Star Wars, Istid med mange flere aldri vil bli utgitt på HD DVD er jo en ganske sterk påstand.. det er vel ikke skrevet noen bindene avtale mellom filmselskapene og Sony er det det? Det Release.no indikerer her er jo at hvis Blu-ray flopper så vil alle filmselskap som nå støtter Blu-ray velge å ikke gi ut filmene sine i HD markedet... jeg for min del tror nok filmselskapene følger pengene jeg.. alle filmselskap vil gi ut filmer på det formatet som vinner (hvis et format vinner)..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte litt på Soundfe@k når jeg leste det avsnittet i artikkelen. Dersom det som står i artikkelen er riktig, så er HD-DVD dødt innen 12 måneder, fordi folk vil se en film de ønsker å se og bryr seg egentlig ikke om formatet. Filmen betyr jo alt, ikke mediet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortjenesten på BR/HD-DVD hardware er lommerusk i forhold til hva filmselskapene drar inn på salg av filmer.
    Så om vi ender opp med et splittet marked mellom BR og HD-DVD. Vil et filmselskap som velger å gi ut filmer i kun et format, tape store summer i tapte salg.
    Uten en klar vinner i denne format krigen, kan jeg mer eller mindre garantere at vi får alle filmer i begge formater eller dualformat spillere.

Side 9 av 35 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •