Hvem overlever: Blu-Ray eller HD-DVD ? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 35 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 691
    Newcomer dorffy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    HD-DVD spilleren til Xbox 360 er allerede lansert i de største landene i Europa, jeg fikk min spiller ifra England.. HD-DVD leder nok fortsatt med en liten margin på Blueray på verdensbasis, men det kommer nok til å endres over nyttår.
    Er klar over det.

Den er på vei i posten

Men det vil ikke være nok spillere til å mette markedet før over nyttår. Det var vel poenget mitt. Bare litt sløvt skrevet.

Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra AVSforum:

Should I keep my Xbox 360 HD DVD Player or send it back?
    Hi guys, first off let me lay down some ground rules.
    (1) If you do not own any kind of hi-def optical disc player, DO NOT POST IN MY THREAD. I'm not trying to start another HD DVD vs. Blu-Ray flamefest.
    (2) Do not tell me to return the 360 add-on and buy a standalone player, either HD DVD or Blu-Ray. I am not going to buy a standalone player during the Great Format War. I know you guys have the disposable income, I do not. It is not an option, period.

So, I'm looking at places like this:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=766588

And also places like these:

http://hddvd.highdefdigest.com/releasedates.html (HD DVD)
    http://bluray.highdefdigest.com/releasedates.html (Blu-Ray)

And I'm just a tiny bit concerned. It seems that while Blu-Ray releases are just starting to take off, the HD DVD release schedule is falling off a cliff. Now I don't want to be a foot soldier in the Great Format War, and I especially don't want to join the losing side. HD DVD was known to be the major underdog from the very beginning, and even with Microsoft throwing their weight behind HD DVD, it was never a fair fight to begin with. I knew this going in when I bought my player. The problem is that it looks a lot like I picked up my player after HD DVD already hit its peak and it's now on the downward spiral to oblivion, judging from the release calendars for HD DVD and Blu-Ray. Does anybody know if there is something wrong and there are more movies coming out for HD DVD than what is listed, or is this ship sinking and I should abandon it now like the rat I am?

Furthermore, the 360 add-on has issues. There is obviously the audio lag with Dolby TrueHD tracks, it is very noticeable and distracting for me in Batman Begins. People's lips do not sync with words at all. I would use the DD+ track instead, but then I get Dynamic Range Compression and when things blow up, the sound is completely lacking in range at all. I know there is supposedly a fix in the works for the audio issues, but I have a limited return policy working against me here and I have to return it soon if I am going to return it at all. Does anybody know if the fix is coming soon, so I can at least try it out before I send it back?

I would appreciate any helpful advice at this point.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aladdin, Lion King og Finding Nemo frista veldig hos Blu-ray!! Mulig jeg kjøper en blu-ray brenner/drive når disse kommer ut. (Sony sin brenner fås på eBay for rundt $400 (2500kr).

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slike lister med kommende Blu-ray utgivelser fra Disney har vi sett tidligere. Så lenge de ikke gir noen konkrete datoer er det i det blå når og om de kommer. Disney ventet lenge før de kom med sine første utgivelser på DVD.

Nå har også StudioCanal og Spanske utgivere startet å utgi HD DVD filmer (også Fox og Sony fimer). Så listen over kommende HD DVD utgivelser er ganske mye lenger enn de som står i "AVSforum linkene" til Warblader.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer til og sitte litt på gjerdet og avvente, funker greit med PS2 og DVD et halvt år til, mulig vi vet noe mer da.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som ER interessant er at det rulles ut stadig flere BD-spillere og releasedatoer kommer tettere fra den samme kanten. Det er først nå BD kommer for fullt. Det er ikke sagt at BD vinner av den grunn, men det gjør det mer interessant å følge fremover.

Mvh

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok dette fortsatt er helt åpent, regner med at neste år (minst) går før det kan kåres en "vinner".

Håper definitivt at HD-DVD vinner, ene og alene pga. Sonys paranoide kopibeskyttelse.

Har stor forståelse for åndsverkslovverk, royalties osv., men dette burde kunne ivaretas uten å "vrake" hw/os hvis Sony ikke liker det du eller boksen gjør.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Siste nytt fra Sony's eminente markedsføringsavdeling?

SONY'S LATEST INTERNET LIE BLOG GOES WRONG
    "Busted. Nailed. Snagged. As many of you have figured out (maybe our speech was a little too funky fresh???), Peter isn't a real hip-hop maven and this site was actually developed by Sony. Guess we were trying to be just a little too clever. From this point forward, we will just stick to making cool products, and use this site to give you nothing but the facts on the PSP.

Sony Computer Entertainment America"

Dette virket temmelig desperat IMHO.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wintermute
    Tror nok dette fortsatt er helt åpent, regner med at neste år (minst) går før det kan kåres en "vinner".
    Det store slaget vil antagelig være julen 2007. Om andre enn Toshiba lanserer spillere for HD DVD på CES ser det veldig dystert ut for Blu-Ray. Men samtidig vil antagelig også EVD dukke opp...

Og det er absolutt ikkeno nytt at det formatet som har lavest ytelse vinner en formatkrig, det er nærmest det som er regelen. Og man må heller ikke glemme outsideren.

Video2000 vs. Betamax vs. VHS => VHS vant
    dcc vs. MD => MP3 ble det nye portabel musikkformatet
    SA-CD vs. DVD-Audio => DVD-Video ble det nye formatet for høykvalitet musikkopplevelse
    HD DVD vs. Blu-Ray vs EVD => ???

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... hvis dette er sant og blir spredt rundt på internett, er det ikke sikkert PS3 blir noe mer populær heller. Får satse på at det er noe som kan fikses med firmware.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Det store slaget vil antagelig være julen 2007. Om andre enn Toshiba lanserer spillere for HD DVD på CES ser det veldig dystert ut for Blu-Ray. Men samtidig vil antagelig også EVD dukke opp...
    Ja - regner med at neste års (globale) julesalg bør kunne gi en pekepinn på hvem som lever/dør.

Men tror du virkelig de "asiatiske" formatene EVD og/eller FDV når opp i denne sammenhengen?

Litt om formatene: The High Definition DVD FAQ - Blu-ray, HD DVD, EVD, FVD

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den linken din Wintermute... veit ikke hvor mye man skal stole på det som står der. Noe av det førte jeg så var:
    BD will store movies in 1080p format, while HD DVD will store them in 1080i format. This makes BD much more future proof, and even though 1080p displays are hard to find at the moment, this will not always be the case.
    og ang. FVD og EVD:
    FVD supports 1080i (1920x1080 at 50i or 60i) and 720p (1280x720) resolutions, comparable to HD DVD, although not to Blu-ray's 1080p support
    EVD supports 1080i (1920x1080 at 50i or 60i) and 720p (1280x720) resolutions, comparable to HD DVD, although not to Blu-ray's 1080p support
    Den siden var sist oppdatert 2.september i år... veit ikke hvor mye man skal stole på resten. Men ut fra det jeg leste der kan jeg ikke forstå hvordan EVD og FVD skal nå opp i den vestlige verden. Men i deler av Asia er man happy med VCD ennå.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Den linken din Wintermute... veit ikke hvor mye man skal stole på det som står der.
    Den siden var sist oppdatert 2.september i år... veit ikke hvor mye man skal stole på resten.
    Når de først har lagt så mye arbeid i en detaljert FAQ er det dumt at de ikke luker ut grove feil som disse.
    Det gjør at man ikke helt stoler på resten av informasjonen!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går nå rykter om at PS3 lansering i europa vil bli utsatt til 7.sep... hmm.. om så er tilfelle indikerer det at Sony forventer å fortsatt ha store produksjonsproblemer, trolig pga lav yield, i mer eller mindre hele 2007. For å fritt spekulere videre -> Hittil har de største utfordringene kommet på grunn av lav yield (høy feilproduksjon) av lasere. Det lages rett og slett for få fungerende lasere til å dekke produksjonsplanene og dette driver priser til værs. BD spillere må (trolig) slåss mot PS3 for å få lasere nok til å dekke sin produksjon noe som vil holde prisene kunstig høye og produksjonen lav ut hele 2007.

Dette er alvorlig siden få spillere gir lave salgstall for filmstudioene og er det en situasjon de kan leve med et helt år fremover ? Samtidig som trolig deres eneste konkurrent fritt kan levere det markedet trenger ? Hvor lenge vil da studioene holde seg tro på sin ensidige støtte når det da også viser seg å være rimelig å konvertere eksisterende utstyr til å produsere HD-DVD.

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Det går nå rykter om at PS3 lansering i europa vil bli utsatt til 7.sep... hmm.. om så er tilfelle indikerer det at Sony forventer å fortsatt ha store produksjonsproblemer, trolig pga lav yield, i mer eller mindre hele 2007. For å fritt spekulere videre -> Hittil har de største utfordringene kommet på grunn av lav yield (høy feilproduksjon) av lasere. Det lages rett og slett for få fungerende lasere til å dekke produksjonsplanene og dette driver priser til værs. BD spillere må (trolig) slåss mot PS3 for å få lasere nok til å dekke sin produksjon noe som vil holde prisene kunstig høye og produksjonen lav ut hele 2007.

Dette er alvorlig siden få spillere gir lave salgstall for filmstudioene og er det en situasjon de kan leve med et helt år fremover ? Samtidig som trolig deres eneste konkurrent fritt kan levere det markedet trenger ? Hvor lenge vil da studioene holde seg tro på sin ensidige støtte når det da også viser seg å være rimelig å konvertere eksisterende utstyr til å produsere HD-DVD.
    Tror dette med laseren har vært diskutert før i en av de utallige HD DVD vs. Blu-ray trådene her på forumet.. Mener bestemt at det der ble konkludert med, må gjerne rette meg hvis jeg tar feil, at Blu-ray og HD DVD bruker tilnærmingsvis de samme laserdiodene. så HD DVD visstnok skal ha like store problemer med å skaffe lasere som sony. det vare vises ikke enda siden HD DVD spiller markedet ikke er i nærheten like stort som markedet for blu-ray spillere(i hovedsak PS3)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Den linken din Wintermute... veit ikke hvor mye man skal stole på det som står der.
    Den siden var sist oppdatert 2.september i år... veit ikke hvor mye man skal stole på resten. Men ut fra det jeg leste der kan jeg ikke forstå hvordan EVD og FVD skal nå opp i den vestlige verden. Men i deler av Asia er man happy med VCD ennå.
    Nix - det vet ikke jeg heller..., var vel egentlig bare lagt inn i forbindelse med at jeg heller ikke tror EVD/FVD er noen relle konkurrenter i vår del (les; Europa, USA) av verden.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    Tror dette med laseren har vært diskutert før i en av de utallige HD DVD vs. Blu-ray trådene her på forumet.. Mener bestemt at det der ble konkludert med, må gjerne rette meg hvis jeg tar feil, at Blu-ray og HD DVD bruker tilnærmingsvis de samme laserdiodene. så HD DVD visstnok skal ha like store problemer med å skaffe lasere som sony. det vare vises ikke enda siden HD DVD spiller markedet ikke er i nærheten like stort som markedet for blu-ray spillere(i hovedsak PS3)
    Det er vel en av grunnene til at også HD DVD spillerne samt add on er noe sent ute...

Forskjellen er jo at Toshiba ikke sier at de skal produsere 7 mill innen mars 07 og 1 mill innen 06; slik Sony gjør. Hadde Sony bare holdt kjeft om antall, produsert det de kunne, levert det de kunne i stedet for å være stormannsgale og gi masse forventninger til potensielle kunder.

Folk blir bare lei av Sonys lovnader. Snart er det ingen som tar selskapet seriøst lenger. Wii kommer til å bli en bestselger i Japan, USA er på etterskudd med antall PS3, Europa er nedprioritert og PS3 har ikke hatt noen effekt på Bluray så langt. Selv med ca. 500.000 solgte enheter.

PS3 blir nok ikke det Sony tror...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig dette her hvordan man svinger fram og tilbake på feeling på hva som kommer til å skje. Har en snikende følelse på at BD leiren er så massiv og sta at de kommer til å ødelegge for begge. HD-DVD fremstår som forbrukerenes ønske (jada ikke alle) men holder det?

Det er riktig som nevnt over at også toshiba sliter med leveranse av laser. Merkelig da at microsoft klarer å levere en billig add-on i så pass store antall (eller gjør de det?)?

NEC har dessuten nå lansert en chip som funker både på BD og HD-DVD. Slippes i 2 kvartal 2007 men dessverre har ingen laget en laser som fungere på begge systemer. Men dual laser systemer har da fungert bra tidligere.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis de store elektronikk-kjedene ikke gjør hjemmeleksa si, så er jeg redd at en eller to ting skjer.
    Det ene er at det tar veldig lang tid før noen av de får fotfeste - hvilket kanskje ikke er så rart. Er ikke så lenge siden at hvermansen omfavnet dvd.

Det andre er at Blu-ray "vinner", men ikke nødvendigvis for at det blir best, men fordi Sony har lykkes med myteskapningen rundt formatet sitt.

Var på to elkjøp-butikker i dag. På den første spurte jeg etter Panasonic Blu-ray spiller, og vurderte faktisk å kjøpe en så sant de hadde noen filmer å plukke med seg. Første selger innrømmet å kunne lite om det nye formatet og henviste til sin kollega som innrømmet å ikke å hatt tid til å se på panasonicen som de hadde utstilt. Så takk for ærligheten. Det var bedre det egentlig. Faktisk var de så ærlige at de sa at til prisen i dag var det for entusiaster og selv for entusiaster så burde man passe på at man hadde resten av utstyret i orden for å få full glede av det. "Har 1080p projektor" sa jeg, og da nikket de at mente det ville bli moro. Men filmer - nei det hadde de ikke. De trodde hvis jeg gikk på internett så var det sikkert noen webshops som solgte det.

Så til elkjøp nummer to, og da ble jeg vitne til det amerikanerne kaller "Blu-rayed" eller "Blu-rayped". Jeg tuslet litt blandt hyllene for å se om de hadde den ustilt da jeg hørte følgende samtale utspille seg og oppdatet selger og kunde foran en 1080p TV og Panasonic Blu-ray spiller med demo plate kjørende:

Kunde: "Er Blu-ray som HD DVD eller?"
    Selger: "Blu-ray er mye bedre, har flere piksler. Faktisk så kan man si at Blu-ray er steget etter og forbi HD DVD. HD DVD ser bra ut, men Blu-ray går forbi det igjen. Steget videre. Blir mye mere detaljert"
    Meg: "Hæ, atte hva sa du?". Greide ikke la vær.
    Selger: "Snakker om Blu-ray og HD DVD.."
    Meg: "HD DVD har kommet best ut så langt i statene kvalitetsmessig. Men begge kan lage fine bilder. Begge har samme format 1920x1080, 24fps. De kan bruke some codecer for komprimering/lagring av filmene. Men til nå har kvaliteten lent seg over på HD DVD siden."
    Selger: "Nei, Blu-ray er best. Flere piksler. HD DVD er jo bra det og. Men Blu-ray kommer helt klart til å vinne dette her"

Merket at dette ville bli en pissing contest og da kunden gikk over til PS3 og blu-ray så fulgte jeg ikke temaet videre noe særlig. Litt ut i samtalen med oss innrømmet selgeren at han solgte hvitevarer og hørte til den avdelingen. Han kunne fortelle meg masse om nye induksjonskomfyrer som kom på nyåret hvis jeg ville. Egentlig en bli og hyggelig selger. Men.. Akkurat da kom en mann og spurte hvilke hdtv'er de hadde som var "full hd". Selgeren visste ikke hva det var, men at alle flatskjermene deres var hd-ready og hadde 720 linjer for sånn var standarden. 1080p, 1080 linjer, sa mannen, hvilke av modellene deres har det? Og selgeren sa at han ikke visste det, men skulle spørre de andre. Og det var jo bra. Problemet var at TV'n han, den første kunden og jeg hadde stått foran og sett på Blu-ray demoen var en 1080p TV.

Ikke for å henge ut elkjøp - det er varierende kvallitet på selgerne og de har kanskje forskjellige fokusområder. Og dette er nye ting i butikkene deres. Men det er dumt å bløffe! Likte bedre de to i første butikken som innrømmet at de ikke kunne så mye om det, og derfor ikke kunne si så mye om panasonicen.

Skal de selge spillere, så bør de få noen filmer i hyllene snart og. Jeg aner ikke hvilke format som går av med seieren, jeg bare håper at hvis det blir blu-ray at de holder opp kvaliteten på filmene sine slik de visst har gjort med "World Trade Center" og "Kingdom of Heaven" og "Phantom of the Opera" i følge anmeldelser fra USA som sier at de holder kvaliteten som de gode HD DVD titlene.

En ting sa han siste selgeren som kan være enig i - at panasonic og de andre måtte nok senke prisene sine til neste år når PS3 kom til under halve prisen.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Diskusjoner" og meningsytringer fra folk som ikke selv har sett produktene de omtaler florerer jo på alle nettfora rundt om. Derfor er det godt å kunne selv oppleve "forskjellene", eller likhetene, på egen hånd:

http://avforum.no/forum/hd-hardware-...tml#post532427

Kvaliteten på filmene vil nok ikke bli altavgjørende, men Blue Ray skjøt seg i foten ved å slippe såpass mye dårligere filmer enn HD-DVD til å begynne med. Da fikk HD-DVD en flying start, og akkurat nok til å skape litt tvil om BR sin "teknologiske overlegenhet" og støtte av filmselskapene.

Side 7 av 35 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •