Hvem overlever: Blu-Ray eller HD-DVD ? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 35 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 691
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Fox, Lionsgate og Sony Pictures på HD DVD!!!

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg ser faktisk mørke skyer i forhold til min bastante påstand rundt at BluRay går av med seieren... PS3 ser ikke ut til å innfri helt etter forventningene, selv om det nok blir en fin konsoll, og BD-spillere/filmer er jo på ingen måte noe å hoppe i taket for... Samtidig kan vi nok ikke konkludere noe rundt dette før vi faktisk har spillere fra begge leire tilgjengelig i noenlunde grei kvalitet, rundt sommeren 2007 en gang, for først da vil utvalget av film bli svært tydelig i BluRay diskens favør om HD-DVD ikke innen den tid har fått lurt over flere av de store...
    Og de Bluray-eksklusive titlene i USA og Canada kommer på HD DVD i Europa like over nyttår. Ergo vil mange av de gode titlene til Fox, Lionsgate og Sony Pictures komme på HD DVD. Så fortrinnet til BD vil her være borte når det gjelder Europa. Dette kan være vektskåla...

http://img220.imageshack.us/img220/5...bu29saweg4.jpg

http://img132.imageshack.us/img132/8...erworldyh2.jpg

DVDGO, la tienda donde comprar las mejores ofertas y novedades en dvd del mercado
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis disse småtingene er å "irritere deg grenseløst", tklev, kan du få litt av hvert å stri med fremover.... ;-)

Dette er jo småpenger, og tar en prisforskjellen mellom HD-DVD og BD i betraktning kan en kjøpe mange HD-DVD filmer for prisdifferansen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse fra Studio Canal står det at de har norsk undertekst

StudioCanal
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hvis disse småtingene er å "irritere deg grenseløst", tklev, kan du få litt av hvert å stri med fremover.... ;-)

Dette er jo småpenger, og tar en prisforskjellen mellom HD-DVD og BD i betraktning kan en kjøpe mange HD-DVD filmer for prisdifferansen.
    Hehe.. Skal ikke så mye til skjønner du.. Det er ikke for min egen del jeg irriterer meg, jeg mener at de prioriterer feil for at formatet skal bli en suksess.. Så lenge de holder seg under 200,- pr. film så blir jeg ikke nevneverdig plaget uansett, men, dersom formatet skal bli en suksess for den "vanlige" mannen i gata bør de prioritere å holde en lavere pris enn konkurenten (etter min mening)..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av no12
    - Historisk sett så vinner HD-DVD på pris. (BetaCam vs. VHS)
    - Teknisk sett så vinner Blue-Ray. (Mer lagringsplass)

Personlig så tror jeg som de fleste her at vi kommer til å leve med begge formatet og gamle DVD-video i lang tid fremover.
    mpeg 4 og 7.1hd lyd hos hd.dvd og 5.1 true hd lyd og mpeg 2 hos bluewave...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hehe.. Skal ikke så mye til skjønner du.. Det er ikke for min egen del jeg irriterer meg, jeg mener at de prioriterer feil for at formatet skal bli en suksess.. Så lenge de holder seg under 200,- pr. film så blir jeg ikke nevneverdig plaget uansett, men, dersom formatet skal bli en suksess for den "vanlige" mannen i gata bør de prioritere å holde en lavere pris enn konkurenten (etter min mening)..
    Foreløpig er det vel ikke nok spillere i omløp i noen leire for at det skal "lønne" seg å prise en film aggressivt med tanke på en økt omsetning. Dette er jo fremdeles et entusiastprodukt, og entusiaster betaler vel gjerne litt mer enn "mannen i gata" vil gjøre når formatet er veletablert.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får gå litt mot vinden jeg da og si at jeg tror HD-DVD vinner denne krigen. Hovedårsaken til dette tror jeg er kopibeskyttelsen til Sony, som INGEN liker. (Som tidligere nevnt)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg får gå litt mot vinden jeg da og si at jeg tror HD-DVD vinner denne krigen. Hovedårsaken til dette tror jeg er kopibeskyttelsen til Sony, som INGEN liker. (Som tidligere nevnt)
    Går du mot vinden ved å tro det da? Synes å merke mer og mer pro HD-DVD-holdning rundt om kring, jeg.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går du mot vinden ved å tro det da? Synes å merke mer og mer pro HD-DVD-holdning rundt om kring, jeg.
    Kanskje ikke nå lenger, men BD har alltid vært spådd til å få den lyseste fremtiden.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Det som irriterer meg grenseløst er HD-DVD sitt valg av å bruke combo-formatet for å lansere sine største "hits". Tenker da spesielt på Superman Returns og Miami Vice som burde ha blitt store bestselgere nå før jul, men taper trolig mye terreng pga. at de legger seg på et vesentlig høyere prisnivå..
    Enig i at combo utgivelsene (DVD + HD DVD) er litt for dyre nå, men hvis de kan få ned prisen litt tror jeg disse kan bli en stor suksess!
    Selv om man anskaffer seg en HD DVD spiller har de fleste også en del standard DVD spillere f.eks. i bilen og bærbare avspillere. Jeg tror mange vil se det som et stort pluss om de kan spille av filmen på alle avspillerne!

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dere glemmer noe vesentlig, PS3, første uken med PS3 vil antallet Blu Ray passere HD DVD på antall betraktelig.

Newcomer dorffy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    Tror dere glemmer noe vesentlig, PS3, første uken med PS3 vil antallet Blu Ray passere HD DVD på antall betraktelig.
    Tror ikke du skal være så skråsikker på det.
    Ps3-lansering utenfor europa har ikke fått igang bd-salget. Og husk at det er over 3 måneder til Ps3-slipp i europa. HD-DVD er da allerede ganske befestet vil jeg tro. Særlig om hd-drevet til xbox360 slippes i europa ganske rask over nyttår.

Men hvem vet.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke sikker på noe som helst, men pr i dag finnes det ikke mange spillere i Norge på noen av formatene, vet ikke når x boks drevet kommer men uansett så nærmer ps 3 lanseringen seg og de som har xboks må jo ha en grunn til og oppdatere, kommer det snarlig nye spill til denne som forutsetter oppdatering? Erfaringsmessig blir det solgt mange PS3.

Newcomer dorffy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en litt ubegrunna påstand vil jeg si. Forøvrig kan man jo håpe at hd-drevet til xbox kommer ganske raskt over nyttår. PS3 er jo 3mnd unna slipp om jeg husker riktig. Det er relativt lenge til.

Edit:

Rettelse: Det er jo OVER 3mnd til slipp. Ser komplett har ubekreftet dato 31. mars

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    Jeg er ikke sikker på noe som helst, men pr i dag finnes det ikke mange spillere i Norge på noen av formatene, vet ikke når x boks drevet kommer men uansett så nærmer ps 3 lanseringen seg og de som har xboks må jo ha en grunn til og oppdatere, kommer det snarlig nye spill til denne som forutsetter oppdatering? Erfaringsmessig blir det solgt mange PS3.
    Ja, men det er solgt noen hundretusen PS3 spillere i USA og så langt ser det ikke ut til at dette har hatt noen effekt på salget av Blu-ray filmer. Så langt benyttes PS3 spillerne til spill og ikke til film. De som kjøper HD DVD til xbox kjøper denne kun til filmbruk (spillene kommer på DVD).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja, når man vet at det nettop er BD delen i PS3 som har både fordyret og begrenset produksjonen så kan det se ut som om dette kanskje ikke var så lurt. Det er mørke skyer for BD og PS3 nå men det betyr ikke at de taper krigen

PS3 er forsinket og ikke levert i det antall som man trodde (og tilsynelatende uten den ønskede effekten)

PS3 ble dyr, veldig dyr.

Spillutviklerer sliter med å få spill ferdig (grunnet komplisert arkitektur)

Spillutviklingen er voldsom dyr for PS3 spes. i nåværende fase.

PS3 leverer ikke bedre grafikk eller opplevelse per dags dato i forhold til xbox

Ingen av BD produktene hittil har imponert hverken på innehold eller kvalitet i forhold til billigere konkurrent.

Samtidig vet vi at Sony sliter med økonomien og spill divisjonen som i de siste årene har levert store overskudd nå i 2007 venter å levere tap på ca 1.5 milliarder $. Andre mener at om PS3 selger i det forventedet antallet vil tapene alene i første året tillsvare overskuddet fra spill div. for de tre siste årene. Dette er dramatisk for Sony (som nå er verdsatt til under halvparten av samsung) dessverre.. synd for Sony som selskap har levert og leverer mange spennende og gode produkter.. kanskje de aldri skulle ha prøve å bli både film, musikk og hardware leverandør (snubler i sine egne ben).

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    tja, når man vet at det nettop er BD delen i PS3 som har både fordyret og begrenset produksjonen så kan det se ut som om dette kanskje ikke var så lurt. Det er mørke skyer for BD og PS3 nå men det betyr ikke at de taper krigen

PS3 er forsinket og ikke levert i det antall som man trodde (og tilsynelatende uten den ønskede effekten)

PS3 ble dyr, veldig dyr.

Spillutviklerer sliter med å få spill ferdig (grunnet komplisert arkitektur)

Spillutviklingen er voldsom dyr for PS3 spes. i nåværende fase.

PS3 leverer ikke bedre grafikk eller opplevelse per dags dato i forhold til xbox

Ingen av BD produktene hittil har imponert hverken på innehold eller kvalitet i forhold til billigere konkurrent.

Samtidig vet vi at Sony sliter med økonomien og spill divisjonen som i de siste årene har levert store overskudd nå i 2007 venter å levere tap på ca 1.5 milliarder $. Andre mener at om PS3 selger i det forventedet antallet vil tapene alene i første året tillsvare overskuddet fra spill div. for de tre siste årene. Dette er dramatisk for Sony (som nå er verdsatt til under halvparten av samsung) dessverre.. synd for Sony som selskap har levert og leverer mange spennende og gode produkter.. kanskje de aldri skulle ha prøve å bli både film, musikk og hardware leverandør (snubler i sine egne ben).
    Her er du inne på selve kjernen, tror jeg.

Før var jeg ganske sikker. Nå er jeg helt sikker på at BD ikke vil overleve som filmformat.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dorffy
    Tror ikke du skal være så skråsikker på det.
    Ps3-lansering utenfor europa har ikke fått igang bd-salget. Og husk at det er over 3 måneder til Ps3-slipp i europa. HD-DVD er da allerede ganske befestet vil jeg tro. Særlig om hd-drevet til xbox360 slippes i europa ganske rask over nyttår.
    HD-DVD spilleren til Xbox 360 er allerede lansert i de største landene i Europa, jeg fikk min spiller ifra England.. HD-DVD leder nok fortsatt med en liten margin på Blueray på verdensbasis, men det kommer nok til å endres over nyttår.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dorffy
    Forøvrig kan man jo håpe at hd-drevet til xbox kommer ganske raskt over nyttår.
    Xbox 360 HD-DVD addonen ble sluppet i UK, Tyskland og Frankrike i November.
    Men de ble ganske fort solgt ut.
    Resten av Europa/Verden får addonen etter nyttår ja.

Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disney to support Blu-ray

Added on 12/12/2006.
    In the recent release of Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest DVD, Disney displays a quick animated ad for its line up of Blu-ray movies coming soon.

Here is the list of movie titles:

- Beauty and the Beast
    - Aladdin
    - The Lion King
    - Finding Nemo
    - Snow Dogs
    - Father of the Bride
    - Sky High
    - Remember the Titans
    - Herbie: Fully Loaded
    - National Treasure
    - Around the World in 80 Days
    - Pirates of the Carribean
    and many more...

Now that Disney is showing full support for Blu-ray, this may be the extra push that Blu-ray needs to get ahead of the competition.

Side 6 av 35 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •