Hvem overlever: Blu-Ray eller HD-DVD ? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 35 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 691
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Xbox HD-DVD addonen kan vise seg å bli en geni-strek, spesielt hvis det tar lang tid å få ut blueray-spillere som kan brukes i HTPCer o.l. PS3 blir en miniputt sammenlignet med PC-markedet, tross alt..

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig, tklev. Tror også at denne lille saken kan bli en skikkelig joker. Markedet er jo enormt; med nesten 10 mill xbox360 og at den i tillegg kan kobles til PC.

Enkelte ser ut til å glemme at alle som kjøper PS3 ikke kjøper denne for BD. Men alle som kjøper HD DVD add-on kjøper den KUN for HD DVD
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange brukte/bruker PS2 til å se DVD?

Mvh

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Xbox HD-DVD addonen kan vise seg å bli en geni-strek, spesielt hvis det tar lang tid å få ut blueray-spillere som kan brukes i HTPCer o.l. PS3 blir en miniputt sammenlignet med PC-markedet, tross alt..
    Jepp, denne dingsen tror jeg blir en hit.

Er det noen her i landet som kan bekrefte at de har fått den til å spille av HD-materiale sammen med en PC, uten problemer?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Nå bruker du jo samme argument som tidligere er brukt til å implementere BD!?

Da PS2 kom hadde den en voldsom innflytelse på innføring av DVD til menigmann. Dette var deres første DVD-spiller, slik vil det og være med BD, blir det hevdet. Nå var plutselig ikke PS2 viktig for DVd-formatet lengre?

Når man allerede har en 360 og ved å legge inn $200 kan få en HD DVD, er det etter mitt syn et smart trekk fra MS.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Hvor mange brukte/bruker PS2 til å se DVD?
    Mvh
    Ganske liten prosentdel, DVD delen på den var uansett ikke mye å skryte av. Hvordan det?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jepp, denne dingsen tror jeg blir en hit.

Er det noen her i landet som kan bekrefte at de har fått den til å spille av HD-materiale sammen med en PC, uten problemer?
    Godt spørsmål, jeg har selv tenkt å teste de ut.. Men kommer nok ikke til å prioritere det før jeg får testet det på Xboxen først..

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Personlig har jeg is nok i magen til å vente på multispillere. Eller - jeg kommer ihvertfall til å vente til det kommer spillere - enten det er BluRay eller HD-DVD eller multi - som gir samme byggekvalitet som tilsvarende prisede DVD-spillere, og som har alle de tekniske spesifikasjonene som formatene skryter av. Det er vel kanskje en eller to generasjoner til.
    Selv har jeg ikke sååå god tålmodighet, for dette tror jeg kan ta tid. For en "skarve" sum av 5k får en en HD-DVD spiller som gir et kanonbilde, og kan stille den aller verste HD-hungeren i en god stund fremover. Ja, spilleren har mangler og kunne vært mer brukervennlig, men for all del. 5k er billig. Addonen til XBOX360 er også en glitrende inngangsbillett for de som allerede har en slik boks stående. Billig er det og. "Trenger en ikke" spillkonsoll kan en jo like godt kjøpe den dedikerte spilleren.

Har nettopp sittet og sett masse HD-DVD på både 720-projektorer (Sharp XV-Z3000 og InFocus IN78) og en "Pearl" i kveld, og gud jeg er glad i den HD-DVDen. Så, for en ekte entusiast, er 5k inngangsbilletten til en helt ny bildeverden jeg er glad jeg allerede har satt benene innenfor.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite nytt fra Warner i det siste. Grunn til bekymring når de nå trekker HD DVD utgivelsen Poseidon på ubestemt tid. Er Warner på vei til å snu hele "skuta" mot BD? Hmmm
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Selv har jeg ikke sååå god tålmodighet, for dette tror jeg kan ta tid. For en "skarve" sum av 5k får en en HD-DVD spiller som gir et kanonbilde, og kan stille den aller verste HD-hungeren i en god stund fremover. Ja, spilleren har mangler og kunne vært mer brukervennlig, men for all del. 5k er billig. Addonen til XBOX360 er også en glitrende inngangsbillett for de som allerede har en slik boks stående. Billig er det og. "Trenger en ikke" spillkonsoll kan en jo like godt kjøpe den dedikerte spilleren.

Har nettopp sittet og sett masse HD-DVD på både 720-projektorer (Sharp XV-Z3000 og InFocus IN78) og en "Pearl" i kveld, og gud jeg er glad i den HD-DVDen. Så, for en ekte entusiast, er 5k inngangsbilletten til en helt ny bildeverden jeg er glad jeg allerede har satt benene innenfor.
    enig der 5 lapper er vel greit nok for å få det beste bildet verden kan vise for øyblikket

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Lite nytt fra Warner i det siste. Grunn til bekymring når de nå trekker HD DVD utgivelsen Poseidon på ubestemt tid. Er Warner på vei til å snu hele "skuta" mot BD? Hmmm
    Kanskje litt drøy konklusjon?! Warner har annonsert fire filmer på HD DVD og Blu-ray i Desember. At den ene som kun skulle komme kun på HD DVD er utsatt kan kanskje bety at de har tenkt å utgi denne på begge formater?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får håpe det. Det var ingen påstand, bare en bekymring Det er og diskutert på andre forum at Warner ikke har kommet med noe særlig release-datoer etter nyttår.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer Ngogorogoro sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror at kommer til å gå for en PS3 i første omgang. På den måten sikrer du deg ett av formatene øyeblikkelig, og en spillemaskin som alle vet at de kommer til å ville ha uansett! En kombi-spiller er det ultimate, og jeg vil anta at dette er det naturlig utfallet. Ja, jeg vet alle her har diskutert tidligere Beta-VHS, laserdisk og cd, kassetter osv osv osv.... Men faktum er at det er akkurat det dere kaller det! historie......

Det er ingen indikasjoner på at ett format MÅ vinne formatkrigen! Det økonomiske aspektet vil alltid seire, og begge parter med sine investorer må påregne tapene ved å være bastante ved sitt valg av format. Valg av HD-DVD eller Blueraydisk setter igang uvirkelig store markedsføring, kalkyle og produksjonhjul, og det er disse som -in the end- vil bestemme hva som er det økonomiske naturlige valg. Hadde bare produsentene og utviklerne vært ekte entusiaster som oss på avforum hadde lydog bildeverden vært annerledes. Jeg tror virkelig at et selskap som har tatt en velg (i dagens forbrukermarked), vil vurdere hva en turnover egentlig vil koste deg. Hva dette vil si for aksjonærene deres... Hva vil markedet tenke om noen som har trodd på BD går over til HD-dvd? konsumentene bestemmer ikke alt lenger, det er ikke tilbud og etterspørsel som vil vinne på dette planet. Jeg tror ihvertfall ikke det....

En kombinasjonsspiller vil minimere turnoverkostnadene til de respektere selskaper, og muliggjøre out-sourcing av utviklingen av det formatet de ikke har satset på. Her snakker vi ikke om å vinne krigen rundt format, men å vinne krigen uten å tape penger. Minimere risiko for at de har valg feil strategi, og utfallet er da naturlig nok å kjøpe den teknologien de mangler!

Men hva vet jeg... Jeg mener ikke å være påståelig, men jeg prøver å tenke litt alternativt....

hehe.... jeg kan ikke nok om de økonomiske variable som påvirker dette markedet, og jeg har ikke en Master i Finans eller økonomi. MEN, én ting vet jeg [fordi dette gjelder ALLE oss her på forumet som vil ha ny teknologi, og ofrer gjerne litt annet for å få tak i det], og denne kunnskap krever ingen utdannelse "The only kind of MBA you need, is a massive bank-account"

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De mest hardcore entusiastene har vel både HD-DVD og BR stående i kinon uansett hvem som vinner

Tror uansett BR er noe vi kommer til å se mye til framover da veldig mange av de store og respekterte filmselskapene støtter nemlig Blue-Ray.....

Min mening? Så blir hele greia uavgjort, allerede nå finnes det nok like mange på BR sida som på HD-DVD. Men mye vil nok bli avgjort på pris, dette blir nok en kamp ala det vi vil komme til å se på mellom Xbox360 og PS3
    Forskjellen ligger ikke i hva den ene får til bedre enn den andre, men hva den enkelte foretrekker.....
    Dette gjelder i bil-verdenen også

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får håpe det. Det var ingen påstand, bare en bekymring Det er og diskutert på andre forum at Warner ikke har kommet med noe særlig release-datoer etter nyttår.
    Men de har vel foreløpig ikke annonsert noen BD titler for neste år heller? Det betyr vel neppe at de ikke kommer til å utgi noen HD filmer i 2007, men at de ikke har offentliggjort datoer enda.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er vel der det ligger. Jeg håper vi nå får se flere nye titler på HD DVD utpå nyåret.

Men venter på titler som Wizard of Oz, Harry Potter, Blade Runner og Matrix.

Den jeg venter mest på er at HBO får ut finger´n og leverer Band of Brothers (i VC1) og med TrueHD.

Jeg tror 2007 blir et veldig spennende år.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så har jeg ikke bestemt meg For hvilket format jeg går for, og ikke har jeg tenkt å bestemme meg heller på en stund enda heller:-D

men denne krigen kan jo få en rask slutt!

hvis vi plutselig fikk en HD DVD-jon eller Blu-ray-jon så hadde det jo vært interesant å sett hva studioene hadde gjort:twisted:

Da DVD ble knekt så hadde de ikke noe alternativ, det har de nå!

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Resten velger PS3!? De velger denne for SPILL!!! Vis meg en statistikk på at BD-fimsalget har tatt av etter at PS3 kom? Så kan man si at PS3 ikke har solgt så mye enda. Det er ikke lenge siden at tallet på antall solgte HD DVD-spillere var på ca. 200.000. PS3 har nå solgt ca. 300.000, men hvorfor tar det ikke av for BD? Fordi den brukes til spill.
    Ja det er litt overraskende at PS3 ikke har hatt større effekt så langt. Her er statistikken fra Amazon:
    The DVD Wars
    Jeg kan nesten ikke se at det så langt har vært noen som helst effekt av alle de PS3 spillerne som tross alt er solgt!
    Av det totale filmsalget ligger beste HD DVD som nr 148, mens beste Blu-ray film er nr 506.
    Noe som er litt imponerende, er at HD DVD har hatt filmer inne på topp 100 listen flere ganger. Dette sett i lys av hvor mange flere DVD spillere det er på markedet i forhold til HD spillere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    Personlig så har jeg ikke bestemt meg For hvilket format jeg går for, og ikke har jeg tenkt å bestemme meg heller på en stund enda heller:-D

men denne krigen kan jo få en rask slutt!

hvis vi plutselig fikk en HD DVD-jon eller Blu-ray-jon så hadde det jo vært interesant å sett hva studioene hadde gjort:twisted:

Da DVD ble knekt så hadde de ikke noe alternativ, det har de nå!
    ---

Enig, det formatet som først blir "cracket" blir ihvertfall mest utbredt... henger jo også sammen med hva som blir tilgjennelig av hd-dvd/blueray brennere til pc....

Jeg hadde vel dvdspiller til pc et år eller to før jeg fikk det som standalone spiller...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn er livet; noen kan vente og vente mens andre bare må ha det nå. Jeg hører til den siste kategorien

Nå er jo heller ikke prisene svimlende høye på HD DVD, så et bomkjøp vil det aldri bli for meg uansett. Jeg vil nyte formatet så lenge det eksisterer. Kommer det noe nytt om noen år eller BD tar helt over; ja, så kjøper jeg det.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 4 av 35 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine