Hvem overlever: Blu-Ray eller HD-DVD ? - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 35 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 691
    Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Som overskriften sier: "hvem overlever: Blu-Ray eller HD-DVD?".
    Noen som har et klart svar?
    Hvem overlever?
    BEGGE!

HD DVD:
    Har de billigste spillerene og det er rett og slett for mange krem tittler fra Universal til at HD DVD stryker med, med 7nye spillere (4 kina, XA20, Meridian og Onkyo) i løpet av året, så overlever HD DVD.

BD:
    BD har mange tittler, noe jeg tror HD DVD vil utligne i løpet av året, og PS3, som er den mest komplette og billigste spilleren.
    Det gjør at dette formatet overlever.

Prestasjonsmessig er de så like som de kan bli på de beste tittlene.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Hvem overlever?
    BEGGE!

HD DVD:
    Har de billigste spillerene og det er rett og slett for mange krem tittler fra Universal til at HD DVD stryker med, med 7nye spillere (4 kina, XA20, Meridian og Onkyo) i løpet av året, så overlever HD DVD.

BD:
    BD har mange tittler, noe jeg tror HD DVD vil utligne i løpet av året, og PS3, som er den mest komplette og billigste spilleren.
    Det gjør at dette formatet overlever.

Prestasjonsmessig er de så like som de kan bli på de beste tittlene.
    Tror ikke det er antall tittler som avgjør, men om du kan få kjøpt topp tittlene. Hvis 2 av topp 10 på VG (DVD) lista leveres til HD kommer butikkene til å kaste systemet ut.Har jobbet med Platekompaniet og Norske bensinstasjons grossiater så jeg kjenner deres tolmodighet.

Ville noen av dere betalt 2500 kr for en BETA videospiller med de beste tekniske specs og dårlig filmutvalg eller 4000 kr for en VHS spiller med dårligere tekniske specks, men med et meget godt film utvalg.....?

SONY lærte leksa si med BETA, kjøpte Columbia Picktures, MGM og Screen Gems.Driver Sony Pictures Classics og er en av de største levrandører til verdens tv kanaler.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    Tror ikke det er antall tittler som avgjør, men om du kan få kjøpt topp tittlene. Hvis 2 av topp 10 på VG (DVD) lista leveres til HD kommer butikkene til å kaste systemet ut.Har jobbet med Platekompaniet og Norske bensinstasjons grossiater så jeg kjenner deres tolmodighet.

Ville noen av dere betalt 2500 kr for en BETA videospiller med de beste tekniske specs og dårlig filmutvalg eller 4000 kr for en VHS spiller med dårligere tekniske specks, men med et meget godt film utvalg.....?

SONY lærte leksa si med BETA, kjøpte Columbia Picktures og MGM pluss driver Sony Pictures Classics og er en av de største levrandører til verdens tv kanaler.
    Ok, så at det er noen få % flere tittler som kun kommer på BD, så kaster de store elkjedene ut formatet?
    For i realiteten er de aller fleste selskapene nøytrale og gir ut på begge format, HD DVD har Universal og BD har Fox og et til, husker ikke hvilket.

At blu ray pr. dags dato har 25 fler filmer uten enn HD DVD er ikke noe å snakke om. Det er først om et år eller to du kan snakke om forskjeller, som jeg tror det vil være svært få av.
    Tror du beveger det ganske langt ut på viddene nå.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville enten valgt alternativ C dvs en spiller som klarer både BETA og VHS til 4000 kr, eller så ville jeg valgt å ha to spillere en BETA og og en VHS.

Alternativet er å droppe hele skiten og vente på en vinner (ps. ikke hold pusten )

OVERSATT. Nå er det jo kombi spiller tilgjengelig fra LG til ca 10K da er format uvesentlig, eller du kan ha HD-DVD add on på en pc til ca 1,5K pluss PS3 blu-ray til ca 6K eller en annen kombinasjon av to spillere som spiller hvert sitt format.
    De som satser på en maskin forplikter seg jo til å ikke få en del gode filmer i HD. Noe som jo er helt greit. Det er jo fremdeles folk som kjøper ny platespiller til vinyl selv om det er begrenset med nytt matriale. Til sammenligning.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så at det er noen få % flere tittler som kun kommer på BD, så kaster de store elkjedene ut formatet?
    For i realiteten er de aller fleste selskapene nøytrale og gir ut på begge format, HD DVD har Universal og BD har Fox og et til, husker ikke hvilket.

At blu ray pr. dags dato har 25 fler filmer uten enn HD DVD er ikke noe å snakke om. Det er først om et år eller to du kan snakke om forskjeller, som jeg tror det vil være svært få av.
    Britax noen få %???? Universal lå på ca 10% av kinobesøket i 2006
    Blu Ray grupperingen leverte ca 60% men,men dette er bare prosenter vi snakker om ikke kvalitetsfilm.

ShowBIZ Data: The Entertainment Industry Online

Newcomer Skynet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I feb,mars og april kommer det 57 titler ut på Blu-ray som ikke kommer på HDDVD.(Tot 72)I Amerika.
    For HDVD kommer det ut 18 titler totalt i samme periode og flere av disse også på BD.
    Da er det gått 1/3 av året !!
    En gang til : Når skal alle disse HDDVD'ene komme ut ?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Britax noen få %???? Universal lå på ca 10% av kinobesøket i 2006
    Blu Ray grupperingen leverte ca 60% men,men dette er bare prosenter vi snakker om ikke kvalitetsfilm.

ShowBIZ Data: The Entertainment Industry Online
    Nå må du jammen våkne!
    HD DVD har ikke BARE Universal som utgir filmer på dette formatet!
    Hvis du fortsatt ikke har fått med deg at alle filmselskapene i "BD leiren" med unntak av 2, er nøytrale og gir ut på begge format, så skjønner jeg ikke hvordan du tør poste noe som helst i denne diskusjonen! :evil:

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må du jammen våkne!
    HD DVD har ikke BARE Universal som utgir filmer på dette formatet!
    Hvis du fortsatt ikke har fått med deg at alle filmselskapene i "BD leiren" med unntak av 2, er nøytrale og gir ut på begge format, så skjønner jeg ikke hvordan du tør poste noe som helst i denne diskusjonen! :evil:
    Hvem er disse 2?????? 1) MGM,2)SONY,3)20th Century Fox og 4)DISNEY alle kun Blu Ray

Paramount,Warner,New Line leverer jo til begge leire så lenge det varer.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem er disse 2?????? MGM,SONY,FOX og DISNEY
    Og disse 4 har gitt ut filmer på BD? Nope!
    Og du mener fortsatt at BD har 60% av alle filmene utgitt i 2006?
    Er det bare filmer fra MGM, Sony, Fox og Disney da?
    Men mange av fimene fra disse selskapene kommer alikevel på HD DVD via Studio Canal i Europa.
    Du har kanskje ikke fått med deg det heller?

Du poster så mye tull at jeg rett og slett blir irritert, skjønner at du har en voldsom trang til å forsvare Blu-Ray, men det får være grenser, usannheter får ikke passere!

Og, ja jeg forsvarer HD DVD mot mye av den usanne BD propagandaen som kommer.
    Men egentlig er jeg nøytral og har ingen problemer med å ha begge format.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og disse 4 har gitt ut filmer på BD? Nope!
    Og du mener fortsatt at BD har 60% av alle filmene utgitt i 2006?
    Er det bare filmer fra MGM, Sony, Fox og Disney da?
    Men mange av fimene fra disse selskapene kommer alikevel på HD DVD via Studio Canal i Europa.
    Du har kanskje ikke fått med deg det heller?

Du poster så mye tull at jeg rett og slett blir irritert, skjønner at du har en voldsom trang til å forsvare Blu-Ray, men det får være grenser, usannheter får ikke passere!

Og, ja jeg forsvarer HD DVD mot mye av den usanne BD propagandaen som kommer.
    Men egentlig er jeg nøytral og har ingen problemer med å ha begge format.
    Glem Studio Canal og filmene fra MGM, Sony, Fox og Disney det er som å tro at Pepsi nå skal hjelpe Coca med å selge Cola.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Britax, hvor er lanseringsplanene til Studio cAnal?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    De har allerede gitt ut en del HD DVD tittler og flere er annonsert, du får gjøre deg et søk!

Du tror ikke at verdens 3.største video bibliotek kan gi ut noe mer på HD DVD kanskje?
    Nå som spillerene blir mer tilgjengelig i europa, og etterspørselen større så kommer det nok veldig mange.
    Selv om BD tilhengere prøver å fortrenge det :???:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem Studio Canal og filmene fra MGM, Sony, Fox og Disney det er som å tro at Pepsi nå skal hjelpe Coca med å selge Cola.
    Jeg sier vel det motsatte!
    Husk at ikke alle MGM, SONY, FOX og DISNEY tittler er BD only tittler for oss!
    Europa har veldig mange tittler fra disse selskapene hos Studio cAnal (som enkelte syenes er veldig festelig), de har tross alt VERDENS 3. største video bibliotek.
    Men det er vel uvesentlig i den store sammenheng mener du.?

Selv Amerikanere med HD DVD spillere vil importere HD DVD tittler fra Europa, så det berører ikke bare oss. :-D

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier vel det motsatte!
    Husk at ikke alle MGM, SONY, FOX og DISNEY tittler er BD only tittler for oss!
    Europa har veldig mange tittler fra disse selskapene hos Studio cAnal (som enkelte syenes er veldig festelig), de har tross alt VERDENS 3. største video bibliotek.
    Men det er vel uvesentlig i den store sammenheng mener du.?

Selv Amerikanere med HD DVD spillere vil importere HD DVD tittler fra Europa, så det berører ikke bare oss. :-D
    Prøver ikke å gi deg hjerteproblemer, dog ligger hele min argumentasjon i at
    det er TOPP 10 tittler som flytter volum. Katalog tittler er kjekt å ha men for den jevne filmkjøper så sitter de nok allerede med mye av den katalog varen de kommer til å trenge de nermeste årene siden DVD nå nesten er gratis. Hvis HD formatet holder i de neste 5 åren er jeg personlig villig til å gi det en sjanse siden det da vil komme til nye katalog kunder som ikke vil finne seg i kvaliteten på DVD.
    At amerikanerne ønsker å kjøpe film fra Studio Chanal er ikke rart siden det ligger mye snadder film der.Men i volum tipper jeg salget av Studio Canal tittler samlet utgjør volumet til Cars og Casion Royale når disse kommer på BD.

ps det er blu ray tittler ute i Norge i dag med norsk tekst...Sjekk PlatekompanietMen heller dårlig med tekstet HD

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver ikke å gi deg hjerteproblemer, dog ligger hele min argumentasjon i at
    det er TOPP 10 tittler som flytter volum. Katalog tittler er kjekt å ha men for den jevne filmkjøper så sitter de nok allerede med mye av den katalog varen de kommer til å trenge de nermeste årene siden DVD nå nesten er gratis. Hvis HD formatet holder i de neste 5 åren er jeg personlig villig til å gi det en sjanse siden det da vil komme til nye katalog kunder som ikke vil finne seg i kvaliteten på DVD.
    At amerikanerne ønsker å kjøpe film fra Studio Chanal er ikke rart siden det ligger mye snadder film der.Men i volum tipper jeg salget av Studio Canal tittler samlet utgjør volumet til Cars og Casion Royale når disse kommer på BD.
    Men de har ikke bare gamle tittler, de får inn nye, de kommer riktignok som europalansering noen måneder etter Amerika, som med alle andre EU tittler.

Beklager at jeg blir revet med og irritert, men til tider blir det skrevet vel mye rare innlegg.
    Til stadighet må man "bevise" det man skriver, fordi en bruker ikke gidder søke og finne informasjonen selv.
    Jeg gidder ikke, som enkelte, å poste "all" propaganda jeg finner på nettet inn på denne tråden.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men de har ikke bare gamle tittler, de får inn nye, de kommer riktignok som europalansering noen måneder etter Amerika, som med alle andre EU tittler.

Beklager at jeg blir revet med og irritert, men til tider blir det skrevet vel mye rare innlegg.
    Til stadighet må man "bevise" det man skriver, fordi en bruker ikke gidder søke og finne informasjonen selv.
    Jeg gidder ikke, som enkelte, å poste "all" propaganda jeg finner på nettet inn på denne tråden.
    Ingen ting å beklage, som tidligere skrevet er jeg en mann som har jobbet meget tett med den norske underholdnings bransjen og kjenner meget godt til mekanismene som skal til for å trigge et nytt format. Jobbet Cd plater og DVD inn hos norske forhandlere.
    Og det eneste som teller der i gården er bestsellers og omløpshastighet.

Keep up the fight ung mann. HD leiren trenger slike som deg, da har de kanskje en sjanse.

PS tror det er smart å stille med litt fakta, på dette forumet, da det virker som disse folka er godt skodd.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Studio Canal utgivelser i 2006 og begynnelsen av 2007:

Utgitt:
    Basic Instinct
    Elephant Man
    Fog (John Carpenter version)
    King Kong (1976)
    La Haine (known in the USA as "Hate")
    The Pianist
    Rambo
    Rambo II
    Rambo III
    Total Recall

Coming Soon:
    Ali
    Arizona Dream
    L'Armée des ombres (English title: "The Shadow Army")
    Le Cercle rouge ("The Red Circle")
    La Cité des enfants perdus ("The City of Lost Children")
    La Grande vadrouille ("Don't Look Now - We're Being Shot At")
    Le Lauréat ("The Graduate")
    Million Dollar Baby
    Mulholland Drive
    Nous étions soldats ("We Were Soldiers")
    Le Pacte des loups ("Brotherhood of the Wolf")
    Ran
    Serpico
    Stargate
    Terminator 2
    Traffic
    Les Trois jours du condor ("The Three Days of the Condor")
    Voyage au bout de l'enfer ("Deer Hunter")

Hvis du sjekker hvem som står bak disse filmene så vil du se at det er flere "Blu-ray only" filmer.

Det finnes også andre utgivere i europa. Her er en Sony film som kommer ut på HD DVD i Spania
    DVD Times - Filmax announces Underworld: Evolution HD DVD specs and box art

ps det er blu ray tittler ute i Norge i dag med norsk tekst...Sjekk PlatekompanietMen heller dårlig med tekstet HD
    Samtlige av Studio Canal titlene har norsk tekst. Det samme har de europeiske utgivelsene til Universal som jeg har sett.
    Men når det gjelder Warner så er det dårlig med tekst. Kan virke som om de utgir de amerikanske filmene direkte og ikke lager europeiske utgaver.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utgitt:
    Basic Instinct
    Elephant Man
    Fog (John Carpenter version)
    King Kong (1976)
    La Haine (known in the USA as "Hate")
    The Pianist
    Rambo
    Rambo II
    Rambo III
    Total Recall

Coming Soon:
    Ali
    Arizona Dream
    L'Armée des ombres (English title: "The Shadow Army")
    Le Cercle rouge ("The Red Circle")
    La Cité des enfants perdus ("The City of Lost Children")
    La Grande vadrouille ("Don't Look Now - We're Being Shot At")
    Le Lauréat ("The Graduate")
    Million Dollar Baby
    Mulholland Drive
    Nous étions soldats ("We Were Soldiers")
    Le Pacte des loups ("Brotherhood of the Wolf")
    Ran
    Serpico
    Stargate
    Terminator 2
    Traffic
    Les Trois jours du condor ("The Three Days of the Condor")
    Voyage au bout de l'enfer ("Deer Hunter")

Hvis du sjekker hvem som står bak disse filmene så vil du se at det er flere "Blu-ray only" filmer.

Det finnes også andre utgivere i europa. Her er en Sony film som kommer ut på HD DVD i Spania
    DVD Times - Filmax announces Underworld: Evolution HD DVD specs and box art

Samtlige av Studio Canal titlene har norsk tekst. Det samme har de europeiske utgivelsene til Universal som jeg har sett.
    Men når det gjelder Warner så er det dårlig med tekst. Kan virke som om de utgir de amerikanske filmene direkte og ikke lager europeiske utgaver.[/QUOTE]

Her er det mye misforståelser, som eksempel Basic Instinct er en Carolco
    tittel som ble distribuert av Sony i USA, de sitter fortsatt med videogram rettigheter the US og Kanadiske markedet. I Norden ble vel filmen sluppet av SF på kino og de hadde vel videogram rettigheter i ca 5år. Det samme gjelder RAmbo II og III,Total Recall og T2. Carolco er nå konkurs og boet har videresolgt rettighetene.
    Et annet eksempel; T3 er Warner i USA dvs at den kommer både på BD og HD mens i europa sitter Sony med rettighetene altså BD.
    Rettigheter er noe surr, så en skal virkelig sitte med god info før en kaster seg ut i diskusjonen.
    Annet eksempel Titanic: Paramount og Fox samproduksjon. Kino rettigheter
    i USA Paramount Videorettigheter FOX og Paramount( altså BD og HD ) Resten av verden kino og Videogram FOX (BD)

Underworld: Evolution er ikke en Sony tittel men en film som ble produsert i sammarbeide med Sony Screen Gems i USA, for resten av verden ble rettighetene videresolgt. Noen steder valgte Sony Columbia Tristar å plukke opp rettighetene for sitt marked andre ganger gikk de til konkurentene.

Et lite håp til HD gutta, i norden sitter SF med rettighetene til Sony Revolution katalogen, kanskje de gir ut sine tittler på HD
    WHO knows.Selv om de har gitt ut sine første BD fra Fox-

Dette er dog noe som hører til sjeldenhtene og utgjør kanskje noen få %
    i løpet av et år. Regn moderselskapet i usa som utgiver å du har små sjanser for å drite deg ut.

For utgivelses planer på kino og selskap sjekk HER

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    I produksjon av prosessorer er det nå kommet en ny prosess som kalles 65nm prosessen, i motsetning til den tidligere 90nm.
    Dette vil redusere kostnadene for «processor heavy» maskiner som PS3 og xbox 360.
    Så konkurransen er nå i gang om hvem som klarer å omstille produksjonen først og redusere prisene.
    Prosessoren i PS3 (Cell) er et sammarbeidsprosjekt mellom STI (Sony, Toshiba og IBM). Både Toshiba og Sony (sammen og hver for seg) har investert i nye fabrikker som håndterer 65nm and beyond. Toshiba har vist roadmaps for next-gen 45nm og 5 års planene for STI viser 32nm innen 2010 : IBM, Sony, Toshiba Extend Alliance for 32nm Processes - 1/12/2006 - Electronic News

Sony investere f.eks. 1.6 milliarder dollar i en helt ny 65nm Cell fabrikk tilbake i 2003, så dette er langsiktige planer fra Sony - ikke et kappløp som nettopp har starta : Sony sinks $1.6 billion into 'Cell' plant | CNET News.com

Så Sony taper $240 på hver PS3.
    Med den nye prosessen taper de «bare» $200.
    Analysen til iSupply gjetter priser for enkeltkomponenter i PS3 og legger dem sammen.

Siden Sony eier fabrikkene som produserer chip'ene selv blir total regnskapet for Sony noe annerledes enn det var da Microsoft var i lomma på nVidia med sin første XBOX.

Om en Cell chip koster $50 i innkjøp til SCE så er det SEL som har produsert den og utgifter i en divisjon blir til inntekter i en annen del av selskapet. Om Sony hadde kjøpt alle delene som hyllevare i butikker kunne man benyttet gorillamatematikken til iSupply.

De nye fabrikkene kan også benyttes til annet enn Cell på sikt, f.eks. når Kina når akseptabel standard på 45nm prosessen og Cell produksjonen kan settes ut dit.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Du slenger ut påstander i løse luften som du ikke har noe grunnlag for.

Sikkert veldig sannsynlig at Sony som er så opptatt av å bevokte sin teknologi, sender Cell prosessorer og Blu-Ray drev innmat til Kinesiske CE produsenter, så de kan ha en god og nøyaktig studie av PS3, for så å kopiere den og starte piratprodusering av PS3.
    Bla, bla, bla, bla. Et langt og meningsløst innlegg igjen uten noe annet enn FUD fra deg.

Alle store gutter setter bort denne typen produksjon til firmaer av typen Flextronics e.l.

Side 33 av 35 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •