Hvem overlever: Blu-Ray eller HD-DVD ? - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 35 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 691
    Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Akkurat dette er grunnen til at Blu-ray kommer seirende ut av krigen.. God PR!! De fleste entusiaster som har satt seg inn i de nye formatene er enige om at det er ingenting som skiller de to formatene på kvalitet.. Komprimering uten tap har drept Blu-ray sin fordel med mer teoretisk plass.. Men så lenge jornalister i landsdekkende aviser fremstiller Blu-ray som overlegen HD DVD så er ikke dette en krig HD DVD kan vinne!![/QUOTE]

Hei

Jeg er en konsument som i utgangspunktet ikke er en person med stor peiling på Hardware og som derfor ikke legger meg inn i diskusjonen om hvem som er teknisk best av de to formatene.
    Dog vil jeg påstå at jeg kan min filmhistorie,( Sitter med David Leans katalog på LD,DVD og kommer sikkert til å kjøpe den igjen på BD) og p.g.a. dette ble valget enkelt for meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke hvordan dere kan si at valget blir enkelt eller hvordan dere kan være så skråsikre på hvilket format som vil vinne. Jeg har sett hele tiden at jeg er nødt til å ha begge formater hvis jeg vil se filmene jeg liker, men Blu Ray koster foreløpig for mye så da begynte jeg med en HD-DVD spiller.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    Akkurat dette er grunnen til at Blu-ray kommer seirende ut av krigen.. God PR!! De fleste entusiaster som har satt seg inn i de nye formatene er enige om at det er ingenting som skiller de to formatene på kvalitet.. Komprimering uten tap har drept Blu-ray sin fordel med mer teoretisk plass.. Men så lenge jornalister i landsdekkende aviser fremstiller Blu-ray som overlegen HD DVD så er ikke dette en krig HD DVD kan vinne!!
    Utrolig å se at folk faktisk applauderer reklame totalt bevisstløst og ukritisk!

Newcomer Lunix sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Utrolig å se at folk faktisk applauderer reklame totalt bevisstløst og ukritisk!
    Utrolig at noen tror at folk faktisk leser denne tråden totalt bevisstløst og ukritisk. :-) Folk tror vel alt som blir fremstilt av begge leiere i denne tråden eller? Moro at det forventes at synsing skal taes som fakta.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lunix
    Hvis den matten der er representativ for kvaliteten på argumentene dine så er det vel på tide å kaste litt vann i ansiktet og våkne opp. 4x og 3x du refererer til er på to forskjellige prosesser ved produksjonen av BD og i faktisk produksjon så blir det ikke 4x + 3x. Har du dratt 7x ut av samme sted som du har dratt mye av argumentene dine?
    Hvis du hadde lest innlegget mitt så hadde du faktisk skjønt sammenhengen.
    Du derimot kommer i denne posten ikke med et argument eller konklusjon på noe som helst, men finner det på sin plass å skrive et innlegg for å fortelle meg hvor dum jeg er.

At du ikke forstår innholdet av det jeg skriver betyr ikke at det er jeg som er dum.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat dette er grunnen til at Blu-ray kommer seirende ut av krigen.. God PR!! De fleste entusiaster som har satt seg inn i de nye formatene er enige om at det er ingenting som skiller de to formatene på kvalitet.. Komprimering uten tap har drept Blu-ray sin fordel med mer teoretisk plass.. Men så lenge jornalister i landsdekkende aviser fremstiller Blu-ray som overlegen HD DVD så er ikke dette en krig HD DVD kan vinne!!
    Nå har jeg mine aller sterkeste tvil om en skarve side i Aftenposten avgjør denne kampen. Antageligvis akkuratt like lite som bitte lille Norge vil påvirke denne "krigen". Hvem som blir vinner eller taper i denne kampen, avgjøres nok i andre markeder. Husk at norge blir å regne som et lite marked.

Hvem som vinner krigen, er nok helt åpent. Tror faktisk ikke krigen er satt riktig i gang enda. BD "skummer fløten" enda (suger mest mulig ut av dere som bare må ha) og HD ser ut til å være på vei ut av den fasen og over i en ny en.

Å si noe om hvem som leder, er nok alt for tidlig. Ikke noe klart grunnlag og dårlig matriale til å trekke slike sluttninger enda. Men spennde blir det :-D

Newcomer Lunix sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Hvis du hadde lest innlegget mitt så hadde du faktisk skjønt sammenhengen.
    Du derimot kommer i denne posten ikke med et argument eller konklusjon på noe som helst, men finner det på sin plass å skrive et innlegg for å fortelle meg hvor dum jeg er.

At du ikke forstår innholdet av det jeg skriver betyr ikke at det er jeg som er dum.
    I hvilken sammenheng er det du får det til å bli at BD er 7 ganger dyrere å produsere enn HD-DVD?

Meningen var ikke å fremstille deg som dum, jeg velger bare å stille spørsmål ved påstandene dine. Det er vel dette som pleier å skje i en diskusjon er det ikke det? At du velger å si at jeg kanskje er dum fordi jeg ikke forstår innlegget ditt får så være. Man trenger vel ikke være veldig lur får å skjønne at du med dine innlegg velger å tro at HD-DVD representerer fremtiden, mens de fleste valgene Sony har tatt i utviklingen av BD har vært feil.

Når det kommer til argumenter og konklusjoner så var det vel noe naivt å tro at det kommer noen konklusjoner i denne tråden før en av partene faktisk ikke overlever. Å drømme om hva som kommer til å skje er vel neppe konkluderende.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skynet
    Dette er ikke sant.Det selges nå nesten like mange BD spillere selv om disse er dobbelt så dyre som HDDVD spillere.Og da er IKKE PS3 og HDDVD addon til X-Box tatt med.
    Sjekk her :
    Advertisement

Men X-box spiller ikke Blu-ray og heller ikke HDDVD uten en spiller ved siden av.
    Denne artikkelen referer ikke til noe tallmateriale som backer denne påstanden. De salgstallene jeg har sett har ligget på ca. 25.000 Blu-ray mot 120.000 HD DVD standalone-spillere. Tviler på at dette forholdet har snudd ETTER at PS3 ble lansert.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tydelig at man ikke kan stole på salgstall.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Vi kan diskutere i det uendelige om hvilket format som selger mest osv. MEN hva er det HD DVD driver med egentlig? På hidefdigest skrives det om den ene BD-tittelen etter den andre. For HD DVD er det en film her og en film om 14 dager. Hva slags strategi er dette for et nytt format?!

Universal kom ikke med en dritt nytt på CES, men HD DVD Promotiongroup lover hundrevis av titler i år. Men hvor er de? Ikke en gang nye release datoer for kommende filmer! Og så dette med Spielbergs klassikere...!?

Dette er elendig markedsføring fra HD DVD!
    Nå kom jo Universal med en kunngjøring rett etter CES:
    Universal Plans 100 New HD DVD Titles in 2007, Still Says No to Blu-ray | High-Def Digest
    Men pr messig hadde det nok vært mer fornuftig å komme med dette under CES.

Synes også at det er litt overraskende at det er såpass få titler som blir annonsert i USA for HD DVD, men det er vel ikke usannsynlig at selskapene avventer at "hullet i AACS" skal bli tettet.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Det er tydelig at man ikke kan stole på salgstall.
    ....for ikke å si artikler som kommer med konklusjoner uten å vise til salgstall.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke noe format kommer seirende ut av krigen, men at Blu-ray har vært mye flinkere til å pleie pressen er det ingen tvil om.

Det er nesten utrolig hvor mye propaganda som ukritisk blir trykket i pressen! Release.no som skal være et bransjeorgan gikk ut å anbefalte folk å kjøpe Blu-ray omtrent før formatet var lansert. De har siden forsvart denne påstanden med å trykke den ene Blu-ray pro artikkelen etter den andre tilsynelatende uten å stille ett eneste kritisk spørsmål.

For min del har nok dette virket mot sin hensikt. Den typen PR som Blu-ray har kommet med er ganske arrogant og da bør de også vise overlegne produkter noe de etter min mening ikke har gjort.

Formatene fremstår i seg selv ganske likeverdige. Ja, Blu-ray har potensial for noe mer lagringsplass noe som kunne vært en fordel i PC verdenen, men jeg tror ikke optiske lagringsmedium er fremtiden til det bruket.

Det er ikke ulovlig å være dyktige på PR, noe Blu-ray utvilsomt har vært best på selv om jeg altså synes de har smørt litt vel tykt på :-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Nå vil det selvsagt også bli produsert BD-spillere i Kina.

Ærlig talt, hvor enfoldig går det ann å være.

Digresjon: Sonys PS3 blir vel sannsynligvis allerede laget i Kina... ;-)
    Du slenger ut påstander i løse luften som du ikke har noe grunnlag for.

Sikkert veldig sannsynlig at Sony som er så opptatt av å bevokte sin teknologi, sender Cell prosessorer og Blu-Ray drev innmat til Kinesiske CE produsenter, så de kan ha en god og nøyaktig studie av PS3, for så å kopiere den og starte piratprodusering av PS3.

Jeg skrev heller ikke at det ikke ville bli Kinesisk produserte BD spillere en gang i fremtiden, men verken BDA eller kinesiske CE har annonsert noen slik mulighet for i år.
    Selv om jeg i innlegget jeg skrev, som du refererer til, satt en sammenlignbar pris på BD ned til Kr.5000.-. Noe som skulle fått det til å ringe en bjelle hos deg, siden det er langt under hva BD er priset til i dag.
    Den billigste spilleren fra BD som er annonsert for 07 er Samsung's BD-1200 som er priset til eur.800.-.
    Det legger den i samme prisklasse som den dyreste HD-DVD spilleren HD-XE1.

Det er tross alt den som kommer til markedet først, med mange spillere til lav pris, som har fordelen og kan etablere en base av spillere før konkurrenten får ut finger'n.

På CES i januar så annonserte 5 av de største Kinesiske CE og OEM produsentene at de ville produsere HD-DVD spillere for verdens markedet.

Det er en helt annen ting enn at Panasonic eller Sony får Kineserne til å bygge deler til BD spillere for å spare penger.

I løpet av høsten vil det finnes Kinesisk produserte HD-DVD spillere under alle mulige "name only brands" som er OEM'd fra disse produsentene på samme måte som man i en årrekke, i hyllene i Elkjøp og dagligvare butikkene, har funnet DVD spillere under navn man aldri har hørt om.
    Husk at 70% av DVD spillerne som er solgt i verden utenfor Kina er produsert av disse Kinesiske CE produsentene.
    Så jeg vet ikke hvor enfoldig jeg skal kunne kalle meg?

Som sagt, på CES ble dette annonsert. Her er pressemeldingen som ble publisert i den anledning:Microsoft and Broadcom Deliver Combined Hardware and Software Platform for More Cost-Efficient HD DVD Players
    "One of the critical steps in bringing HD DVD to the mass market is driving down the price of the units while maintaining flawless quality," said Peter Besen, vice president, Consumer Electronics, Broadband Communications Group, from Broadcom. "Our BCM7440 chipset brings multiple processors, dual decoders and dedicated graphics engines to the table. Combined with the power of Windows CE 6.0, we're able to offer a complete reference design that dramatically reduces development time for our manufacturing partners." The Microsoft and Broadcom platform also ensures a high level of compliance with the HD DVD specification and compatibility with other HD DVD platforms, including the Xbox 360™ platform. With fully functional HDi™ interactivity and navigation software, and support for all mandatory HD DVD codecs including the industry-leading VC-1 codec, the hardware and software platform meets the requirements for the playback of advanced HD DVD interactive content already in production by leading Hollywood studios. Through the support of Lite-On, HD DVD will benefit from one of the most experienced systems integrators backing high volume consumer electronics manufacturers that offer customized OEM solutions. Combined with Jiangkui's experience as one of the largest high volume Chinese DVD manufacturers, the Microsoft and Broadcom platform is already poised to significantly impact the HD DVD landscape in 2007.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som overskriften sier: "hvem overlever: Blu-Ray eller HD-DVD?".
    Noen som har et klart svar?

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Og hvis du ser på salgslistene til AxelMusic så selger HD DVD 76% av HD tittlene den siste måneden, 72% siste uken, så jeg tror ikke mye på disse "salgslistene" lenger :???:
    Axemusic er en engelsk butikk og da er det naturlig at HD DVD som først ble lansert både i USA og senere var det første tilgjengelige i Europa fremdeles er mestselgende her. Det som er viktig å se er at PS3 enda ikke er lansert i Europa og at HD DVD har 75% markedsandel her, men at andelen er nedadgående.

Pga. forsinkelsen er det europeiske markedet der hvor det amerikanske var i september/oktober 2006. Idag har DB ca. 70% av markedet i USA.
    DVD Empire - HD DVDs, HD DVD Movie, HD DVD Movies, HD DVD Videos

Jeg ser ingen gode grunner til at markedet skulle utvikle seg veldig forskjellig i Europa fra hvordan det har gjort i USA.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm....

Ville noen av dere betalt 2500 kr for en BETA videospiller med de beste tekniske specs og dårlig filmutvalg eller 4000 kr for en VHS spiller med dårligere tekniske specks, men med et meget godt film utvalg.....?

SONY lærte leksa si med BETA, kjøpte Columbia Picktures og MGM pluss driver Sony Pictures Classics og er en av de største levrandører til verdens tv kanaler.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I produksjon av prosessorer er det nå kommet en ny prosess som kalles 65nm prosessen, i motsetning til den tidligere 90nm.
    Dette vil redusere kostnadene for «processor heavy» maskiner som PS3 og xbox 360.
    Så konkurransen er nå i gang om hvem som klarer å omstille produksjonen først og redusere prisene.
    PS3 and the 360: The race to 65nm
    One of the best ways to reduce manufacturing costs of any high-end electronic devices is to use a die shrink, where a more fine-grained optical process allows more transistors to be packed into the same area. In the case of a game console, the same number of transistors can be delivered in a smaller area and with lower power dissipation, lowering the cost of manufacturing the console by lowering the cost per-chip and cutting down on the amount of active cooling needed.
    I den samme artikkelen finner vi også en interessant beregning av hva det koster å lage PS3 og xbox 360.
    How much could each company save by this migration? A report in the Chinese-language paper Commercial Times estimates that Microsoft could reduce the cost of the CPU, northbridge, and GPU on the 360 from about $200 to $150 with a 65nm migration. The research firm iSuppli estimated that the total bill-of-material (BOM) cost of the Premium Xbox 360 is down to about $323 from $525 at launch, which would significantly help Microsoft's margins.

iSuppli puts the BOM cost of the premium PS3 at $840, which means Sony is losing as much as $240 on each unit. A similar component price reduction from the move to a 65nm process would lower this loss to under $200 per console.
    Så Sony taper $240 på hver PS3.
    Med den nye prosessen taper de «bare» $200.
    Det blir spennende å se hvor lenge de vil tåle et slikt tap før de må sette opp prisen. Dess flere PS3 de selger dess større blir det samlede tapet.
    Det er på bakgrunn av dette mange analytikere var veldig skeptiske til at Sony inkorporerte BD i PS3.

En BONUS for dem som gidder å lese dette og som ikke har sett
    PRINCE' «half time super bowl show».

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shit! Enda en faktor å ta med i beregningene om hvem som vil vinne.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir spennende å se hvor lenge de vil tåle et slikt tap før de må sette opp prisen. Dess flere PS3 de selger dess større blir det samlede tapet.
    Det er på bakgrunn av dette mange analytikere var veldig skeptiske til at Sony inkorporerte BD i PS3.

Dette er samme taktikk som ble brukt for å lansere både PS1 og PS2 og de var jo "ingen" suksess.
    Husk at PS2 var verdens mestselgense spillkonsoll i 2006.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo

Dette er samme taktikk som ble brukt for å lansere både PS1 og PS2 og de var jo "ingen" suksess.
    Husk at PS2 var verdens mestselgense spillkonsoll i 2006.
    Slik er det omtrent alltid mye nye konsoller. Produsentene taper i begynnelsen på å selge hardware, men tjener dette inn igjen på å selge spill og tilbehør. Jo flere konsoller til selger (med tap) nå, jo mer vil de tjene på lang sikt, gjennom økt salg av software og tilbehør. Prisen på PS3 vil aldri komme til å gå opp.

Side 32 av 35 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •