Hvem overlever: Blu-Ray eller HD-DVD ? - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 35 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 691
    Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For min del kan HD-DVD gjerne vinne, men er 80% sikker på at Blue-Ray stikker av med seieren. Det blir kjedelige for dere som har kjøpt HD-DVD, men dere kan sikkert kose dere noen år til. Innen et år kommer vi til å se klare konturer av dette.

Newcomer Skynet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Fanboyisme får meg til å le.
    Jeg er ikke noen stor fan av Sony men dem har gjort en bra jobb med PS3.
    Jeg bare konstaterer at den nesten ikke kommer noen nye tiltler på HDDVD i månedene fremover.
    Hva skal eierene av spillerne se på når dem har gått lei av arkivet sitt ?
    Spillerne ?
    Er glad jeg kastet meg på HD såpass sent at jeg ikke blir sittende med en spiller som det nesten ikke finnes software til i fremtiden.
    Vi kan snakkes sammen på slutten av året.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Coming Soon:

Above The Law
    American Pie Presents: A Naked Mile
    American Pie: Unrated
    Angels In America (HBO)
    Austin Powers: International Man of Mystery
    The Aviator
    Awake
    Band Of Brothers (HBO)
    Battlestar Galactica
    The Big Lebowski
    The Black Dhalia
    Blade
    Blade Runner
    Blood Diamond
    The Blues Brothers
    The Bourne Identity
    Braveheart
    Brazil
    Breaking And Entering
    Bruce Almighty
    Bubble
    Bullitt
    Catwoman
    Children of Men
    A Clockwork Orange
    Coach Carter
    Conan The Barbarian
    Cowboy Bebop
    Dante's Peak
    Dark City
    Dawn of the Dead (2004)
    Deadwood (HBO)
    Decameron
    Dirty Harry Collection
    Elizabethtown
    Enron: The Smartest Guys In The Room
    Eraser
    Erin Brockovich
    Executive Decision
    Eyes Wide Shut: Unrated Version
    Final Destination
    Flags of Our Fathers
    Forest Gump
    The 40-Year-Old Virgin
    Friends
    From The Earth To The Moon (HBO)
    The Getaway (1972)
    Ghost
    Ghost In The Shell
    Golgo 13
    The Good Shepherd
    Gothika
    Grease
    The Green Mile:Special Edition
    Grind House
    Happy Feet
    Hard To Kill
    Harry Potter And The Chamber of Secrets
    Harry Potter And The Goblet Of Fire
    Harry Potter And The Prisoner of Azkiban
    Harry Potter And The Sorcerer's Stone
    Idlewild
    Inside Man
    Killshot
    Last Legion
    Liar, Liar
    The Libertine
    Lock, Stock & The Smoking Barrels
    The Lord Of The Rings Trilogy
    The Maltese Falcon
    The Mask
    The Matrix
    Maverick
    Meet the Fockers
    Mötley Crüe: Carnival Of Sins
    Mrs. Henderson Presents
    The Music Man
    Mystic River
    Next Of Kin
    North By Northwest
    Ocean's Eleven
    Ocean's Twelve
    Ocean's Thirteen
    Ozzfest: 10th Anniversary
    Passenger 57
    The Player
    Pride & Prejudice (2005)
    Psycho (1960)
    Red Planet
    The Return
    Rush Hour
    Save The Last Dance
    Scarface
    School Of Rock
    School For Scoundrels
    Se7en
    Shaun of the Dead
    The Shawshank Redemption
    The Shining
    Sin City 2
    Slap Shot
    Smokin' Aces
    Soldier
    Spawn
    Spongebob Squarepants: The Movie
    Star Trek: The Original Series
    The Ultimate Star Trek Movie Collection
    TransAmerica
    Twister
    2001: A Space Odyssey
    U.S. Marshals
    Vanilla Sky
    The War At Home
    We Are Marshall
    The West Wing - The Complete Seventh Season
    Wild Wild West
    Young Hannibal

Men siden de ikke har fått release dato så kommer de vel ikke i følge BD folket? :-D

Jeg skal i allefall ha mange av disse.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres litt ut som om hvem som "vinner" krigen mellom formatene er en liv eller død greie, ihvertfall hvis man skal dømme av endel av postene i denne tråden.
    Nå er det vel sånn at mange her har råd til de 5k f.eks E1 koster uten å stresse så mye. Og har man ikke det så venter man bare til det er en vinner... verre er det vel ikke.

Når det gjelder frykten for at man skal sitte igjen med HDDVD filmer hvis Blu-ray vinner så tror ihvertfall ikke jeg det er et veldig stort problem. Ikke spesiellt større enn det at jeg pr. idag har mange DVD'er jeg blir "sittende igjen" med nå når de nye formatene kommer.
    De som kjøper HDDVD filmer har vel antageligvis en spiller allerede, og har man ikke det så er det vel trolig at flere enn LG ser et marked for spillere som spiller av begge deler... problem solved.

Personlig så har jeg nå akkurat kjøpt HDDVD spiller, og jeg vil kjøpe Blu-ray så snart gen2 maskinene kommer, så får whatever format bare vinne...

Noen som har tanker om når vi vil få gen2 Blu-ray maskiner fra de store produsentene? Kan de komme til høsten?

Mvh C :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har HD-DVD spiller i HTPCen og ønsker meg en BD-spiller men prisene er helt på trynet. Skjønner ikke at de ikke lager en ren spiller som ikke koster idiotmye penger.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Slaget over 23 mars James Bond KUN på Blu Ray

Er ikke noen stor fan av hvem som "vinner" av Blu Ray eller HD.

For meg avgjør tilgang på film og Tv serier.

Slik jeg regner det kommer BD til å gi ut ca 5 eksklusive blockbusters titler
    kontra HD's 1, altså er valget klart hvis du liker god tilgang på nye titler.

Men den 23 mars tipper jeg slaget er over, hvilken forbruker kommer til å kjøpe et format som ikke leverer de største film hittene?

Å forelske seg, er og kan bli dyrt.

http://www.blu-ray.com/movies/studios.php denne siden viser hvem som er eksklusive til formatene.
    Er vanskelig å argumentere mot, hvis det er underholdning en liker.
    Eks..Lost, Desperate House W,Grey's Anatomy (Disney) 24, Prison Break,Heroes,The Simpsons (Fox) The Shield,Seinfeld,King Of Q(Sony)
    Disse er alle eksklusive BD

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at det i hovedsak gjelder i USA. Det er litt anderledes i europa.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at det i hovedsak gjelder i USA. Det er litt anderledes i europa.
    tahustvedt dette er feil, i 85% av tilfellene følger tittlene moderselskap i USA.
    Jeg har selv jobbet over 20år i underholdnings bransjen.
    Ta en titt selv i din egen dvd samling. Dog skal det innrømmes at det er en del samproduksjoner hvor selskapene deler på distribusjon. eks The Holiday er Columbia (Sony) i USA og Universal i europa. Tipper at blockbuster sammardeider kommer til å bli over format grenser i fremtiden.

Tips på Blu Ray strategi i Europa

PS3 23 Mars
    James Bond Kun BD 23 Mars
    Så følger Fox,Disney,MGM,Columbia Tristar opp med eksklusive topptitler.Europeiske forretninger kommer til å stappe shappene med BD siden dette er topptittler som det allerede har bestilt mye av på DVD.
    Universal HD tittler kommer til å drukne i Sonys hjernevask kampanjer på PS3 og Blu Ray
    Slaget er over.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forskjell på Europa og USA. Etter hva jeg har lest sitter Studio Canal på verdens 3. største katalog av filmrettigheter.

Selv om det ikke er annonsert så mange titler i USA med release datoer de første månedene i 2007:
    HD DVD Disc Release Dates | High Def Digest

Så har Universal annonsert at de vil komme til å utgi 100 titler i 2007:
    Universal Plans 100 New HD DVD Titles in 2007, Still Says No to Blu-ray | High-Def Digest

For Europa så har Warner annonsert følgende:
    DVD Times - Warner France announces more HD disc releases

Studio Canal utgivelser i 2006 og begynnelsen av 2007:

Utgitt:
    Basic Instinct
    Elephant Man
    Fog (John Carpenter version)
    King Kong (1976)
    La Haine (known in the USA as "Hate")
    The Pianist
    Rambo
    Rambo II
    Rambo III
    Total Recall

Coming Soon:
    Ali
    Arizona Dream
    L'Armée des ombres (English title: "The Shadow Army")
    Le Cercle rouge ("The Red Circle")
    La Cité des enfants perdus ("The City of Lost Children")
    La Grande vadrouille ("Don't Look Now - We're Being Shot At")
    Le Lauréat ("The Graduate")
    Million Dollar Baby
    Mulholland Drive
    Nous étions soldats ("We Were Soldiers")
    Le Pacte des loups ("Brotherhood of the Wolf")
    Ran
    Serpico
    Stargate
    Terminator 2
    Traffic
    Les Trois jours du condor ("The Three Days of the Condor")
    Voyage au bout de l'enfer ("Deer Hunter")

I Spania:
    http://img220.imageshack.us/img220/5...bu29saweg4.jpg
    http://img132.imageshack.us/img132/8...erworldyh2.jpg

Ganske mange av filmene som utgis av Studio Canal og av de Spanske eksemplene kommer kun på Blu-ray i USA.

Jeg kan ikke se at det vil bli mangel på HD DVD utgivelser i 2007!

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oba

Studio Chanel har en del helt ok filmer, men at disse er titler som skal hjelpe HD vinne kampen mot BD, er som å påsta at Olsenbanden filmene kommer bare på HD i norge og derfor vinner HD.

Publikum vil og skal ha numbrer 1 filmene på sitt nye format. Derfor kommer massene til å velge BD. Hvis en tar for seg releaseplanen på BD og HD i 2007
    viser den at kampen er over.
    Ser at noen trekker frem Sonys Beta i didkusjonen, "mark my words" de har lært. Når eier de Columbia Tristar og MGM.
    Ps sist Universal gikk alene for et system het det DCC.

Men men, synes nå diskusjonen begynner å ligne på de en ser på eiendoms priser. mange mente at toppen var nådd i 2002 og at det nå måtte komme et krakk. Vel de har steget i 5 år til, men disse gutta nekter å innrømme at de tok feil. OG ja en dag skal prisene snu........

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    Oba

Studio Chanel har en del helt ok filmer, men at disse er titler som skal hjelpe HD vinne kampen mot BD, er som å påsta at Olsenbanden filmene kommer bare på HD i norge og derfor vinner HD.
    Jeg skjønner ikke helt den sammenligningen, det er ikke snakk om lokale franske filmer. Studio Canal har rettighetene til å utgi mange av de Hollywood filmene i Europa som er forbeholdt Blu-ray i USA og dermed vil disse også komme på HD DVD.

Jeg har ikke påstått at de filmene jeg nevnte i tråden over skulle ta knekken på Blu-ray, men jeg mener at det er kommer mer enn nok filmer på HD DVD fremmover til at formatet vil leve videre.

Det er du som hevder at Blu-ray vil avgjøre krigen i mars! Blu-ray kommer med noen bra titler da, men jeg tviler på at en 4-5 blockbusters skulle avgjøre krigen. Flere av disse vil komme ut på HD DVD utenfor USA etterhvert.

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette mine herrer, kan vi diskutere til vi blir blå i hodet uten å bli klokere. Det blir som det tidligere har blitt nevnt som å se i krystallkula. Noen tror på slikt, det gjør ikke jeg! Jeg tror de aller fleste som har hoppet på og kjøpt hd-kilde nå, er fullt klar over risikoen man tar, og regner med at man kan ha satset feil og må kjøpe et annet format. Slik er det alltid når man hopper på ny teknologi tidlig. Jeg vet at det vil komme mye bedre spillere etterhvert, men skal man vente på neste generasjon og bedre modeller hele tiden, risikerer man å forbli sittende på gjerdet. For min egen del står jeg i de kronene jeg har lagt i HD-dvd spilleren min om det skulle vise seg om blue ray vinner formatkrigen! Jeg hadde ikke følt meg skråsikker ifht min investering uansett hvilket format jeg hadde valgt! Om et år eller to kan vi kanskje konkludere med hva som var lure investeringer eller ikke. Intil da koser jeg meg med HD-dvd og håper alle som satser på blue ray gjør det samme :-) Vil heller bruke tid på det, enn å krangle om masse eventualiteter her!

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Jeg skjønner ikke helt den sammenligningen, det er ikke snakk om lokale franske filmer. Studio Canal har rettighetene til å utgi mange av de Hollywood filmene i Europa som er forbeholdt Blu-ray i USA og dermed vil disse også komme på HD DVD.

Jeg har ikke påstått at de filmene jeg nevnte i tråden over skulle ta knekken på Blu-ray, men jeg mener at det er kommer mer enn nok filmer på HD DVD fremmover til at formatet vil leve videre.

Det er du som hevder at Blu-ray vil avgjøre krigen i mars! Blu-ray kommer med noen bra titler da, men jeg tviler på at en 4-5 blockbusters skulle avgjøre krigen. Flere av disse vil komme ut på HD DVD utenfor USA etterhvert.
    Tror du virkelig at SONY,20th Century Fox ,og DISNEY kommer til å låne sine investeringer til HD når de satser på BD? Det er vel det samme som å tro at
    de eksklusive HD diskene fra Universal skal ut på BD.
    Toppselgere drar lasset på DVD, hvorfor mener du at det skal bli annerledes på HD plattformen? Selskapene bak Blu-Ray har heletiden planlagt 2007 som året kampen skal stå. Derfor den harde driven på deres kino filmer sommer,høst,vinter 2006
    Jeg nevner igjen, ville du kjøpt systemet som gir deg James Bond,Star Wars, Alle Disney filmene ,Pirates of the Caribbean og Spiderman. Eller satser du på det fra de som gav deg en top 20 film eksklusivet i 2006 ( The Break Up)

Til slutt en liten Utenom saken....Vår alles helt James Cameron ( T2, Aliens,Titanic) har kontrakt med Fox for sine kommende filmer.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du virkelig at SONY,20th Century Fox ,og DISNEY kommer til å låne sine investeringer til HD når de satser på BD? Det er vel det samme som å tro at
    de eksklusive HD diskene fra Universal skal ut på BD.
    Toppselgere drar lasset på DVD, hvorfor mener du at det skal bli annerledes på HD plattformen? Selskapene bak Blu-Ray har heletiden planlagt 2007 som året kampen skal stå. Derfor den harde driven på deres kino filmer sommer,høst,vinter 2006
    Jeg nevner igjen, ville du kjøpt systemet som gir deg James Bond,Star Wars, Alle Disney filmene ,Pirates of the Caribbean og Spiderman. Eller satser du på det fra de som gav deg en top 20 film eksklusivet i 2006 ( The Break Up)

Til slutt en liten Utenom saken....Vår alles helt James Cameron ( T2, Aliens,Titanic) har kontrakt med Fox for sine kommende filmer.
    T2 har allerede blit sluppet på HD-DVD

Man kan gjerne ønske at et format skal vinne, men ingen vet hvem det blir, hvis det blir noen "vinner".

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er en fordel med to konkurrerende formater akkurat nå fordi det fører til et kappløp om utgivelsene og at vi dermed får flere tilgjengelige titler på markedet tidligere enn vi hadde gjort ellers. Det er ikke usannsynlig at BD er det formatet som vinner i lengden pga. at det støttes av flest studioer, men det bryr jeg meg ikke så mye om nå. Det viktigste er å få flest mulig titler i HD så vi kan nyte den forbedrede kvaliteten.

John Roger

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er OT selvfølgelig men siden James Camron ikke har gitt ut noe intr. siden Titanic i 1997, eller 2002 hvis du tar med Solaris. Og ikke har noe intr. på trappene før 2009 (Battle Angel og Avatar (ifølge Imdb.com)) så vet jeg ikke om hvilket format han vil gi ut filmer på er spesiellt intr. i denne debatten.

Det er jo selvfølgelig mulig Battle Angel vil være en så diger film at bare ryktene om at den vil komme på Blu-ray i tja 2010 vil påvirke krigen, men jeg tviler.

Tror vel at den massive lanseringen av store filmer på Blu-ray det neste året vil ha mer å si... Det er utmerket, håper på så mange filmer i HD som mulig så får vi som har tenkt å kjøpe begge formater mye snacks å kjøpe.

Men det føles OK å se HD allerede idag da, så The Deer Hunter på HDDVD igår og det var snadder...

Mvh C :-)

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    T2 har allerede blit sluppet på HD-DVD

Man kan gjerne ønske at et format skal vinne, men ingen vet hvem det blir, hvis det blir noen "vinner".
    Jeg sier kommende filmer....Ref Cameron og T2 er også ute på BD

Men det er ikke det som er saken.
    Forhandlere av software kommer til å avgjøre denne krigen. Sjekk med forhandlere som Platekompaniet i mars 07. De kommer ikke til å gidde å lagerføre begge systemene med brett sortiment . Dette er en av de smarte trekkene fre Blu Ray, de setter ut hardware (PS3) i shapper som selger software som levebrød.Ergo vil du ikke sage av grenen du sitter på.

Men men

Time will tell.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier kommende filmer....Ref Cameron og T2 er også ute på BD

Men det er ikke det som er saken.
    Forhandlere av software kommer til å avgjøre denne krigen. Sjekk med forhandlere som Platekompaniet i mars 07. De kommer ikke til å gidde å lagerføre begge systemene med brett sortiment . Dette er en av de smarte trekkene fre Blu Ray, de setter ut hardware (PS3) i shapper som selger software som levebrød.Ergo vil du ikke sage av grenen du sitter på.

Men men

Time will tell.
    Sjapper som som selger software som levebrød?
    De aller fleste kjøper på elektronikk butikker og statoil (bensistasjoner), det er fakta..
    På elektrobutikkene har de både playstation, HD DVD og BD.
    Statoil kommer nok ikke til å ta inn noe som helst HD på enda en god stund.

Jeg synes argumentene til og fra de forskjellige formatene begynner å bli mer og mer latterlig.
    Ingen av formatene kommer til å forsvinne, det er min store teori, og den står jeg ved. :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper fint lite for massene om de gis ut mange nye titler i BR formatet hvis ikke prisene på BR spilleren kommer under 3-5000 (NOK). Det samme gjelder for HD-DVD spillere. Folk må ha råd til en HD spiller. 5-10.000 for en HD spillere er for dyrt. DVD sine store utbredelse skyldes bla. at DVD spillere koster nå slikk og ingenting. Alle har råd til en DVD spiller idag. Kvaliten er bra nok for folk flest.

Det er noen konkurrenter her som ikke nevnes i særlig grad her som jeg tror vil påvirker interessen av BR el. HD-DVD spillere. HD sendinger over digital bakkenett, kabel og parabol. I løpet av 2007 vil flere land (i Norge iallefall) får tilgang til HD sendinger. En HD tuneren koster langt mindre enn en BR el. HD-DVD spiller. Folk vil få oppleve HD på mange område som sport, kultur, konserter, reportasjer og filmer. HD hungeren vil bli stilt uten å måtte investere dyrt i disse nye HD formatene.

Så, lav pris på spilleren har veldig mye å si for begge leirene sin suksess. Vanskelig å spå utfallet men jeg tror begge formatene vil leve side om side.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessverre så må vi nok leve med to formater en stund... Kanskje helt til neste format, bare tiden vil fortelle.

Men for dere som never BDA = Sony, les gjerne hva innsidere sier om saken, som jeg forøvrig har forsøkt å kommunisere hele veien:

Format Battle: Content Scorecard - AVS Forum

DVD salg delt på formater:

Format Battle: Content Scorecard - AVS Forum

Side 26 av 35 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •