Hvem overlever: Blu-Ray eller HD-DVD ? - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 35 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 691
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For min del er det BD sin paranoide kopi beskyttelses muligheter som virkelig gjør dette formatet uspiselig for nå. Dessuten er valg av codec helt hårreisende (MPG2 ??). Hater også Java som er tregt som faan.

Men jeg er enig med at krigen er over og at dessverre BD vant. Man kan ikke sloss uten ammo (film titler) selv om du har det beste utstyret. HD-DVD klarte aldri å tiltrekke seg nok studioer for å gjøre kampen spennende.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen effekt av PS3 er jo at alle de andre HW produsentene i BD leiren kan hoppe over å produsere spillere. Hvem kjøper en stand alone BD spiller når man finner en subsidiert PS3 til halve prisen? Hvor lang tid tar det før BD leiren klarer å lage spillere som faktisk er billigere eller bedre enn PS3? et år ? to ?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD bruker samme codecer som HD DVD, det er studio avhengig.

Warner har brukt samme codec på sine BD filmer, som på HD DVD.

Det vil komme 2.gen spillere nå snart til samme prisen som PS3 bland annet fra samsung, så det vil også jevne seg ut.

Det er forresten ikke dårligere bilde på Mpeg 2 enn VC-1, men det krever mer båndbredde.

For eksempel så er bildet på MI III svært bra selv om det er Mpeg 2.

Kraftig kopibeskyttelse er ikke noe problem så lenge man ikke har tenkt å kopiere, ikke sant? Du tror vel ikke de har laget ett system som forhindrer lovlydige mennesker å se filmene sine?

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Der kom den "snu operasjonen" jeg ventet fra deg.
    Hvis du innser at du driter deg ut, så kommer det slike trekk.
    Det var slikt vi hold på med da vi gikk i barnehagen, i allefall jeg. :???:
    Med dine synske evner så burde det være unødvendig å delta i denne tråden da.

Digresjon:
    Fremdeles har jeg til gode å se noen forklaring fra HD-DVD-fansen her på forumet hvorfor det bare er Toshiba igjen av de store produsentene som støtter opp om DVD forumets HD-plate-format?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    For min del er det BD sin paranoide kopi beskyttelses muligheter som virkelig gjør dette formatet uspiselig for nå.
    Tja, også DVD-Video er beskyttet mot kopiering og var i praksis umulig å kopiere helt til algoritmen ble avslørt.

Så lenge du kan se platene du kjøper på spillerene dine så er vel alt greit. Det er ingen ting som skiller HD-DVD og BD på dette området.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Tja, også DVD-Video er beskyttet mot kopiering og var i praksis umulig å kopiere helt til algoritmen ble avslørt.

Så lenge du kan se platene du kjøper på spillerene dine så er vel alt greit. Det er ingen ting som skiller HD-DVD og BD på dette området.
    Mange har en server i huset hvor de lagrer de viktigste filmene, meg inkludert, og da er det greit å vite at man får ha de der, og ikke bli overlesset av beskyttelse for å hindre dette.
    Andre har små barn i huset og ønsker å lage en kopi som kan stå framme, som det ikke gjør noe om blir ødelagt, så nei, jeg synes ikke det er greit bare kunne spille av èn plate.

BD har flere beskyttelser enn HD DVD.
    HD DVD sin beskyttelse (som BD har i tillegg til andre) er allerede brutt, så det er ikke noe problem å ta sikkerhetskopi.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med dine synske evner så burde det være unødvendig å delta i denne tråden da.

Digresjon:
    Fremdeles har jeg til gode å se noen forklaring fra HD-DVD-fansen her på forumet hvorfor det bare er Toshiba igjen av de store produsentene som støtter opp om DVD forumets HD-plate-format?
    Nå må du jaggu skjerpe deg!
    skjønner ikke at du gidder engang.
    Fodi det er kommet spiller fra Tosh, og addon fra microsoft, meridian og onkyo har noe på vei, er det ikke bare Tosh alene i leiren nei.

Og spar meg for dine "de har ikke lansert noe spiller enda" argument.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Kraftig kopibeskyttelse er ikke noe problem så lenge man ikke har tenkt å kopiere, ikke sant? Du tror vel ikke de har laget ett system som forhindrer lovlydige mennesker å se filmene sine?
    Her må jeg bare kommentere.. Det er jo nettopp det som er problemet med "kopibeskyttelse", eller DRM som det kalles. Hvis du ikke hopper gjennom alle ringene som industrien setter opp, så får du ikke sett filmen. Uansett hvor lovlydig du måtte være. Et bedre eksempel på "hesten som passer havresekken" finner du ikke.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er forresten ikke dårligere bilde på Mpeg 2 enn VC-1, men det krever mer båndbredde.

For eksempel så er bildet på MI III svært bra selv om det er Mpeg 2.
    Det folk ikke klarer å få med seg er at bildekvaliteten til en lossy codec er et resultat av algoritmens effektivitet og kompresjonsgraden. Er algoritmen mindre effektiv må man kompansere med økt båndbredde for å få et tilsvarende kvalitetstap.

Om VC-1 er noe bedre enn feks MPEG-4 er vel egentlig tvilsomt spesielt når man ser litt frem i tid. Så langt har vi fint lite annet enn M$ markedsføringsapparat som så langt har "overbevist" en rekke entusiaster som faktisk aldri har sammenliknet det ukomprimerte bildet med codec-resultatet og dermed har fint lite grunnlag for å mene noe som helst om saken.

Noen i post-produksjonsmiljøet antyder faktisk at VC-1 faktisk har en tendens til å glatte ut ting i bildet. Det kan selvsagt gjøre resultatet bedre rent visuelt men har ingen ting med å presentere originalen på en troverdig måte å gjøre.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, er man kjøpesterk AV/-entusiast med "lommenboka i orden" så er ikke prisen på 5 eller 10 tusen for spilleren avgjørende for en formatlansering de første 2-3 årene. Det er først etter den tid at "Hverdagsen" i det hele tatt begynner å følge etter i markedet. Greit nok at Toshiba har kapret en del vokale hjemmekino-fjortiser med sine billige spillere, men for den seriøse delen av markedet er situasjonen en annen. Av innlegg på AVS forum er det tydelig at enusiastbutikkene selger mest BD - simpelthen fordi det er her kundene forventer å få de fleste filmene..
    I USA har Toshiba solgt 5 ganger så mange standalone spillere som Samsung, Panasonic, Sony har solgt av sine Blu-ray spillere til sammen!

I praksis er det kun PS3 som selger som Blu-ray spiller for tiden. Jeg tror nok at det er i denne gruppen vi finner de fleste "vokale hjemmekino-fjortiser"?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stor forskjell det vil være på formatene med tanke på kopibeskyttelse og hvilke begrensninger det eventuelt setter er det litt tidlig å si noe om.
    Dette gjelder begge formatene.

Hvilke ringer man må hoppe i gjennom er det heller ingen som vet med sikkerhet, annet enn at filmindustrien neppe er intressert i ett system som gjør at hvem som helst kan kopiere så mye man vil. Det er det ingen forskjell på HD DVD og BD.

Jeg regner det som en selvfølge at det vil komme DRM godkjente servere osv som gjør at man kan lagre filmene sine på disk, og om ikke det kommer lovlige så vil det komme ulovlige løsninger akkurat som på DVD.

Her er det ingen forskjell på formatene, hvis ikke ville det ikke vært ett eneste filmselskap i noen av leirene.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av no12
    Her må jeg bare kommentere.. Det er jo nettopp det som er problemet med "kopibeskyttelse", eller DRM som det kalles. Hvis du ikke hopper gjennom alle ringene som industrien setter opp, så får du ikke sett filmen. Uansett hvor lovlydig du måtte være. Et bedre eksempel på "hesten som passer havresekken" finner du ikke.
    Når jeg innstallerer prg på PC-kassa så får jeg opp en lisensavtale som jeg blir tvunget til å akseptere - hvis ikke får jeg ikke brukt programmet. Påstandene som står i flere km med tekst i denne avtalen er ganske omfattende hvis man ser etter. Naturlig at de som lager filmer vil ha den samme beskyttelsen?!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det ingen forskjell på formatene, hvis ikke ville det ikke vært ett eneste filmselskap i noen av leirene.
    Ingen forskjell..
    HD DVD har AACS, som er brutt.
    BDn har AACS, og kan aktivere BD+ og "digital watermarking" eller Rom Mark.

Syens 3 vs 1 kopibeskyttelse er en vesentlig forskjell jeg.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    I USA har Toshiba solgt 5 ganger så mange standalone spillere som Samsung, Panasonic, Sony har solgt av sine Blu-ray spillere til sammen!

I praksis er det kun PS3 som selger som Blu-ray spiller for tiden. Jeg tror nok at det er i denne gruppen vi finner de fleste "vokale hjemmekino-fjortiser"?
    Vi snakker om folk med eget husvære, et skikkelig lydanlegg og gjerne et dedikert rom. Ikke om fjortiser med HD-DVD på gutterommet eller hybelen.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen forskjell i ønsket om kopibeskyttelse på noen av formatene.

Hvis det bli for enkelt å kopiere filmene på ett hvilket som helst format, for tidlig drar filmselskapene ut pluggen.

Jeg kan tenke meg at grunnen til at BD har mye større støtte hos filmselskapene er nettop muligheten for mer robust kopibeskyttelse.

Tror ikke Universal valgte HD DVD fordi de vil gjøre det enkelt fro kundene å kopiere filmene sine.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og hvor har du denne informasjonen fra?

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner det som en selvfølge at det vil komme DRM godkjente servere osv som gjør at man kan lagre filmene sine på disk, og om ikke det kommer lovlige så vil det komme ulovlige løsninger akkurat som på DVD.
    Grunnen til at Microsoft og Intel valgte å støtte HD DVD var vel nettopp at Blu-ray ikke ønsker å implementere denne typen muligheter.

Microsoft and Intel noted several "requirements" that they feel HD DVD meets. "Managed Copy," for instance, will allow users to make copies of HD DVD discs for personal use. We expect that HD DVD users with Media Centers (for example) will be able to pop in a disc, copy it to a hard drive (with DRM translation in effect), and build a digital library that way. Currently there is no competing feature in the Blu-ray camp.
    http://arstechnica.com/news.ars/post/20050927-5355.html

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvor har du denne informasjonen fra?
    Her blant annet:

Her er litt salgstatistikk fra USA:
    http://arstechnica.com/news.ars/post/20070115-8625.html

Det er altså solgt 120.000 standalone spillere for HD DVD og 150.000 spillere til Xbox.

For Blu-ray er forholdet 25.000 standalone og 400.000 PS3.

Antallet standalone spillere som er solgt er ikke imponerende for noen av formatene, men for de som lager standalone spillere for Blu-ray må dette være særlig nedslående. Markedet for standalone Blu-ray spillere ser vel heller ikke lovende ut fremover ettersom den sponsede PS3 er en vel så bra Blu-ray spiller som de konkurrerende standalone spillerne.

Hvis denne tendensen fortsetter kan vi ende opp med at Blu-ray i praksis blir et PS3 format!

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Ingen forskjell..
    HD DVD har AACS, som er brutt.
    BDn har AACS, og kan aktivere BD+ og "digital watermarking" eller Rom Mark.

Syens 3 vs 1 kopibeskyttelse er en vesentlig forskjell jeg.
    Skal ikke kaste meg inn i noen diskusjon her, men disse påstandene er nok en sannhet med modefikasjoner, fordi om noen har klart og kopiere en ukodet disk er ikke koden brutt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PS3 er en standalone-spiller med game-add-on.:twisted:

"Arendal" siktet vel til den siste uttalesen din tror jeg?

Hvis vi skal synse, så tror jeg ikke så mange fjortiser har kjøpt PS3, mye på grunn at den er dyr og ikke foreløpig så 'hot' på game-markedet pga Wii og at det ikke er så mange spill foreløpig.

Side 23 av 35 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •