Hvem overlever: Blu-Ray eller HD-DVD ? - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 35 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 691
    Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Meridian har _ikke_ annonsert noen HD-DVD-spiller!!!

LG har demonstrert en HD-DVD-spiller som ikke er istand til å kjøre iHD og kan dermed ikke bruke logoen på boksen en gang.

Vi sitter igjen med Onkyo som neppe tar konstnadene med en egenutviklet spiller fra bånn. _Hvis_ de kommer med noe snakker vi om en rebadget Toshiba spiller vil jeg tro.
    Neivel, jeg siterer:
    MeridianHQ
    New Member
    Just to clear this up:

1) Amir's statements at CES regarding Meridian were correct.
    2) Meridian's position has been made clear in the release on our media server. (apologies, this BB seems not to want us to put a url since we are 'new'!)
    3) Our interest should not be a surprise since Meridian has been deeply involved in the development and standardisation of HD (and BD) specifications, of tool sets and of peripheral technologies, through our work on the lossless coding.
    4) We apologise that a member of our CES crew did not have the whole story and made comments that caused confusion.

However, and to stem any ongoing discussion, please note that Meridian has a general policy not to pre-announce specific models, price ranges, availability or feature sets for any of the several product categories we have in regular development.

Sitat onkyo:
    Onkyo Corporation today announced plans to launch its first HD DVD player for the North American market in 2007. HD DVD is the next generation DVD format approved by the DVD Forum.
    Onkyo to Launch HD DVD Player in 2007

Jeg må si jeg blir irritert over dine kraftige utalelser, spesielt når du åpenbart ikke gjør et enkelt søk på Google for å backe opp om uttalelsene.
    Da hadde du umiddelbart sett at du var helt på jordet!

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    USA: Blu-ray Disc selger mer enn HD DVD

Det er salgstallene fra Neilsen VideoScan som nå gir klarere indikasjoner på status for formatkrigen, fremfor påstander fra hver av leirene. Neilsen VideoScan er USAs svar på JM Data System, eller er det motsatt (!), og de samler inn tall fra alle store utsalgsteder av videogram, inkludert nettsider.

Ifølge VideoScan ble det for eksempel i løpet av de to første ukene i januar, i USA solgt dobbelt så mange Blu-ray Disc fremfor HD DVD. Tallene indikerer også at Blu-ray Disc nå snart tar igjen HD DVD i totalt antall solgte discer, og at man dermed snart vil overgå HD DVD også i totalsalg tross at Blu-ray Disc ble lansert noe måneder senere i fjor. Det er det amerikanske fagbladet Home Media Magazine som gjengir salgsgrafene, som dog ikke gir noen klare salgstall å forholde seg til.

Hele artikkelen ligger her.
    RELEASE.no – 1997 - 2007: 10 år som videobransjens fagblad!
    Og det bare noen uker ut i januar. Tenk på hvordan situasjonen vil være ved juletider i år... ;-)

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teedjay
    Jeg har forsøkt å svare deg så godt jeg kan.
    Du har ikke svart meg i det hele tatt. Du har hele tiden prøvd å legge et argument i min munn som aldri har vært der. Det er en grense for mye «bullshit» i form av argumenter du feilaktig akkrediterer meg som jeg gidder å svare på.
    Dette var mitt originale argument.
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    De fleste HD-DVD utgivelser tar i bruk HDi i en form eller annen. (alle?)
    HDi er basert på det mindre resurskrevende HTML i motsetning BD' tyngere Java.
    Det var her du gikk feil og hengte deg opp i at jeg, for enkelthet skyld brukte betegnelse HTML om HDi. Du ble veldig ivrig på å fortelle oss alle hvor mye du vet og at det var feil, uten å ta inn over deg, at det du burde argumentert, er det jeg har uthevet i sitatet over.
    Dette var basert på en lang diskusjon mellom Insiders Amir & Talkstr8t hvor de aldri ble enige. Noe jeg også har nevnt tidligere.
    Dette var heller ikke mitt hovedargument.
    Argumentet var at BD ligger etter HD-DVD i utvikling.
    For n'te gang: Jeg har aldri argumentert BD-J fremtidige potensiale.
    Fra Wikipeda: HDi is based on web technologies such as HTML, XML, CSS, SMIL, and ECMAScript (JavaScript), so authoring in HDi should be a fairly easy transition for web developers. No existing DVD authoring experience is required. In contrast, Blu-ray Disc content is authored using either a scripting environment for basic content, or a Java-based platform (BD-J) for advanced content.
    Å bruke betegnelsen HTML for all enkelthetskyld er ikke feil. Å angripe det blir kverulering.
    Du ville også fått svar på hvorfor jeg mener å være kapabel til å si mye om det fremtidige potensialet til både HD DVD og BD-J.
    Samme hvor mye du du kan om HTML, XML, CSS, SMIL, ECMAScript (JavaScript) og BD-Java. Som helt sikkert er mye mer enn meg. Så vet du ikke en dritt om det fremtidige potensialet til hverken BD-J eller HDi siden vi er her nå og ikke i fremtiden. Du vet heller ikke en dritt om hvordan de to i detalj er bygget opp siden du ikke har brukt dem.
    Du vet mindre om BD-Java enn HDi siden
    BD-J ikke er tatt i bruk eller ferdig testet.
    Det er bare de som utvikler disse som fullt ut kan vurdere applikasjonenes fremtidige potensiale.
    Å påstå noe annet er arrogant idioti.

Men du velger tydeligvis å overse alt dette og istede pøser på med flere påstander du snapper opp fra andre forum med henvisninger til "kompisen" din Amir.
    Jeg setter deg på plass når du unngår argumenter. Du putter meninger i min munn jeg ikke har ytret. Og generelt kommer med påstander tatt ut av luften med arrogant påstålighet uten noen som helst kildeangivelse.
    Det gavner heller ikke din sak med primtiv debatteknikk hvor du prøver å nedvurder min kunnskap ved å henvise til at den kommer fra andre forum. Den meste av innsikt du og jeg og alle andre her på AV forum har om HD formatene har vi fra andre forum hvor AVS er i særklasse. Uten BD&HD insiders på AVS hadde vi i mye større grad vært prisgitt propaganda.
    Å nedvurdere Forum & Internet i denne sammenheng virker ikke særlig imponerende.
    Hvis du virkelig ønsker en diskusjon rundt potensialet i BD-J vs HDi, gi meg et hint så tar vi opp hanskene over hos "avsforum".
    Jeg har som sagt aldri ønsket en diskusjon rundt potensialet BD-J vs. HDi. Jeg har sagt at HDi er fullt implentert i dag. BD-J er ikke det.

Jeg synes definitivt at du skal skrive et innlegg på AVS hvor du med stor autoritet legger frem din påstand om at BD-J har mye større potensiale enn HDi.
    Så skal jeg med stor interesse følge de svarene du får. (selv om spørsmålet ikke interesserer meg, men den potensielle «thrashing» du får kan bli morsom å vær vitne til:-D )
    Kan jeg forslå at du gjør det i Insider tråden der du direkte finner Amir som er sjef for HDi utviklingen og Talkstr8t som visstnok jobber for Java selskapet Sun Microsystems. (selv om han ikke har bekreftet det)

Før du tør det og «put the money where your mouth is»så legger jeg denne diskusjonen død.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en følelse av at du ikke får det siste ordet Arty Er jeg alene om at denne diskusjonen rundt Java og HDi er rimelig uinteressang? For å ikke snakke om all den kranglingen.. En egen diskusjon/tråd om Java og HDi kan dere krangle i først når Java har kommet, noe annet blir bare dumt..

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er gøy å lese denne og tilsvarende tråder på dette og andre forum og det blir mer og mer moro for hver dag som går

Heldigvis ser jeg underholdningsverdien i dette.

Det jeg lurer på er hvor alle følelsene kommer fra?
    Jeg håper virkelig ikke at det ligger like dyptgående følelser bak mye av det som skrives her som det kan se ut som, for da er det noen som kommer til å få ett tungt år:-?

Legger man følelsene til side og ser på rene fakta er det jo ingen krig lenger, BR vinner og HD-DVD dør ( sakte, men likevel ).

Uansett hor mye man diskuterer kvaliteten på filmene og spillerene, interaktivitet osv. så er det ikke til å komme utenom at BR har LANGT flere og større støttespillere enn HD DVD på både hardware og software siden.

Man må gå ut i fra at når alle disse selskapene valgte side, så gjorde de det av en god grunn og at de hullene som er i veien videre vil bli mer eller mindre fyllt igjen.

Tror dere virkelig at Pioneer, Sony, Panasonic, Samsung osv. valgte "feil" format og at ikke de får orden på spillerene snart?

Eller at Fox, Disney, MGM, Warner osv. ikke får minst like bra kvalitet på filmene sine på BR som på HD DVD?

Man kan diskutere funksjoner og kvalitet til man blir blå i ansiktet og det vil ikke endre det faktum at den ene siden er så uendelig mye større enn den andre.

Mitt tips til dere som leser men ikke skriver:

Har du penger nok ( sånn som jeg ) så kjøper du en av hver.
    Har du ikke mer enn du trenger så kjøper du Blu-ray når den blir billig nok.
    Ikke kjøp en billig HD DVD spiller i dag og en samling filmer hvis ikke du er forberedt på å bli sittende med morgendagens Minidisc spiller.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror nok disse følelsene skyldes en formue i diverse aksjer og fond

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Neivel, jeg siterer:

Jeg må si jeg blir irritert over dine kraftige utalelser, spesielt når du åpenbart ikke gjør et enkelt søk på Google for å backe opp om uttalelsene.
    Da hadde du umiddelbart sett at du var helt på jordet!

Status: Meridian har fremdeles _ikke_ annonsert noen HD-DVD-spiller. Bare intensjonen om å kanskje lage en. Det er ikke det samme noe jeg regner med at du er enig i. Fra Onkyo har vi en vag pressemelding om å tilby en spiller på det amerikanske markedet i løpet av 2007. Det kan bety at den kanskje ikke kommer i salg før uti desember, et tidspunkt da formatkrigen med stor sannsynlighet vil være langt mer avklart enn i dag. Og markedet for den ene produktstandarden kan være så redusert at det ikke en gang er noen vits i å sette i gang samlebåndet til Onkyo til høsten... :-)

Et par søk på internett og lesning av relevante pressemeldinger og du hadde sett at ingen ting er skrevet i stein fra disse to produsentene.

Nei, prøv igjen når du har release-datoer, modellbetegnleser og priser.

Forøvrig la meg forsøke å skrive en like intetsigende støtte til HD-DVD som de du hele tiden henviser til:

=== PRESSEMELDING ===
    EB Technology

1. februar 2007

Esp1 vil hvis HD-DVD kaprer markedet og jeg blir dødsrik etter å ha vunnet en formue i pengespill lansere en superbra high end HD-DVD-spiller en gang i fremtiden.

OBS! Uttalelsen inneholder fremtidsutsikter som kan vise seg å ikke slå til.

=== slutt på pressemelding ===

Du lukter lunta nå? ;-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Legger man følelsene til side og ser på rene fakta er det jo ingen krig lenger, BR vinner og HD-DVD dør ( sakte, men likevel ).
    Det er bull og det vet du nok selv og.

Med så mange produsenter som det tross alt er på HD DVD siden og flere spillere under utvikling samt mange store produsenter av bærbare maskiner bruker HD DVD så vil det ikke dø ut, og det tror jeg du og innser, du vil bare så tvil hos de som ikke har satt seg spesielt inn i de nye formatene.

Og med 300+ nye HD DVD tittler i løpet av året har ikke jeg noe frykt i allefall.
    Og jeg gleder meg til PS3 kommer, siden den er den mest oppdaterte BD spilleren, subsidiert men dog BD spiller

Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om et av formatene skulle dø, men det har jeg INGEN tro på, og når enkelte kommer med grove usannheter og når de innser at de har driti seg ut, så er det ikke noe beklagelse, men da vrir de på vinklingen og kommer med svar som tilhører barnehagestadiet, DET gjør meg irritert.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Status: Meridian har fremdeles _ikke_ annonsert noen HD-DVD-spiller. Bare intensjonen om å kanskje lage en. Det er ikke det samme noe jeg regner med at du er enig i. Fra Onkyo har vi en vag pressemelding om å tilby en spiller på det amerikanske markedet i løpet av 2007. ;-)
    Der kom den "snu operasjonen" jeg ventet fra deg.
    Hvis du innser at du driter deg ut, så kommer det slike trekk.
    Det var slikt vi hold på med da vi gikk i barnehagen, i allefall jeg. :???:

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da har jeg satt opp EB på lista over HD DVD spiller produsenter.

Du brenner vel et par hjemmevideoer i samme slengen sånn at jeg kan føre deg opp på software siden også?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bull og det vet du nok selv og.

Med så mange produsenter som det tross alt er på HD DVD siden og flere spillere under utvikling samt mange store produsenter av bærbare maskiner bruker HD DVD så vil det ikke dø ut, og det tror jeg du og innser, du vil bare så tvil hos de som ikke har satt seg spesielt inn i de nye formatene.

Og med 300+ nye HD DVD tittler i løpet av året har ikke jeg noe frykt i allefall.
    Og jeg gleder meg til PS3 kommer, siden den er den mest oppdaterte BD spilleren, subsidiert men dog BD spiller

Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om et av formatene skulle dø, men det har jeg INGEN tro på, og når enkelte kommer med grove usannheter og når de innser at de har driti seg ut, så er det ikke noe beklagelse, men da vrir de på vinklingen og kommer med svar som tilhører barnehagestadiet, DET gjør meg irritert.
    Det kan diskutereres hvem som snakker bull her.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Like før det når det totale lavmål her. Jeg skjønner heller ikke helt hvor alle følelsene kommer fra. Men jeg innrømmer selv at je kjenner faktisk en viss irritasjon når folk er så veldig bastante, opptrer arrogant og bedrevitende - og det nesten er skadefryd å lese i deres konklusjoner og argumentasjoner over hvordan "deres" favoritt format vil knuse det andre. Det snakkes om "properietære format" og "dørstoppere om få måneder" og gud veit hva. Veit ikke om dere skjønner hva jeg mener.

Jeg hadde nok mest tro på HD DVD en god stund før det nå har flatet seg ut. For min del håper jeg nærmest at denne "krigen" mellom produsentene og filmstudioene varer en stund til. For det er vel ingen tvil om det de første titlene til BD fikk dårlig omtale for billedkvaliteten mens HD DVD stadig kom med titler som etter omtalene så fantastiske ut. Og hva har skjedd - jo - nå renner det på med kvalitetstitler, ikke bare filminnholdsmessig, men også billedkvalitetsmessig fra BD! Jeg er søren ikke sikker på om dette ville skjedd såpass "fort" hvis ikke BD studioene hadde følt konkurransen fra HD DVD som fikk rykte for å være best i billedkvalitet i starten. Og de kan godt få føle presset en stund til.

Jeg sitter på begge spillere, men forstår at "herr hvermanssen" ikke nødvendigvis vil ta seg råd til det. Men skulle jeg kjøpe bare en spiller i dag, så ville jeg nok kanskje gått for Blu-ray pga studio support. Likevel - jeg vil ikke kvitte meg med noen av dem nå som jeg har begge. Jeg hverken tror eller ønsker noen av de en snarlig død eller mener andre har kjøpt dørstoppere, katta i sekken eller lokalt format for Toshiba interesserte.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror at grunnen til at BD kom så dårlig ut i begynnelsen er at maskineriet deres ( for ) stort og tungt og ting tar for lang tid.

Antakelig burde ikke de første filmene og spillerene vært sluppet før nå, men fordi HD DVD med Toshiba i spissen kom så godt i gang følte de seg tvunget til å hive seg rundt og "få noe ut".

Dette resultere som alle vet i dårlig hardware og software.
    Hadde de ventet enda 6 mnd så hadde HD DVD fått enda større forsprang og kanskje allerede "vunnet".

Det er både fordeleler og ulemper med å være så store og mange som BD gjengen er, til nå har vi kun sett ulempene.
    Vi har såvidt begynt å se fordelene.

Fra nå av vil forhåpentligvis alle filmene være av god kvalitet med de fleste titlene på BD25 enn så lenge og noen titler på BD50 samtidig som alle blir VC1 eller liknende.

Husk at alt var ikke rosenrødt i DVD'ens barndom heller.

Se bare på alle utgavene av T2.
    Bildet på Ultimate edition på DVD18 får grisebank av alle dagens filmer, men det var referansen når den kom.
    Noen av de første spillerene kunne ikke lese det nederste laget skikkelig.
    DTS kom noen uker for sent osv.

Som jeg har skrevet mange ganger før så vil problemene i BD leieren gå seg til og den massive støtten på hardware of software siden vil gjøre at de går av med seieren i det lange løp.

For øyeblikket har jeg bare HD DVD spiller selv, men ser jo helt klart at den ikke vil få mye å gjøre etter hvert som BD toget setter fart.

Newcomer Skynet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noe til å støtte opp utsagnet?
    Se på denne på side 3 fra Nielsens media research :

NXTbook flash detection page

Og når kommer alle de 300 HDDVD titlene ut ?
    Og hva kommer ?
    En kort måned nå og så er det mars.
    BD kommer med 6-13 titler hver uke fremover.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skynet
    BD kommer med 6-13 titler hver uke fremover.
    Mulig det, men da snakker vi om utgivelser i USA. En del av disse vil ikke kunne spilles på Europeiske spillere.

I Europa er det ikke alltid Hollywood studioene som har rettighetene til filmene og flere av disse vil komme på HD DVD i Europa selv om de foreløpig kun kommer på Blu-ray i USA.

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gjerne sett Blue Ray lede an i kampen jeg.... Men når HD-DVD spillerne koster halvparten av Blue Ray, BR filmene nesten dobbelt så mye (i hvertfall i butikk) og i tillegg er sone inndelt, gidder ikke jeg henge på gjerdet og vente lenger... Har tatt et valg og gått for Toshiba HD-E1, den er såpass billig at jeg skal tåle at den sikkert er utrangert om noen år. Så kan jeg heller investere i en kombispiller som lar meg utnytte de HD-DVD titlene jeg har kjøpt. Er forresten ikke sikker på at platebaserte spillere er så fryktelig fremtidssikkert det heller! Bare tenk hva minnebrikker på 50-10Gb kan eliminere av plateslitasje, jitter, slitasje på bevegelige deler i drivverk osv.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så var det teori og praksis..
    Hvilke spec er det som "gruser" HD DVD,og hvorfor brukes de (åpenbart)ikke av BD allerede da?

Japan har har hatt BD opptakere lenge, så det er ikke noe nytt.
    Det som er spesielt med den linken din er at det er HD DVD som har solgt flest rene spillere, og med tanke på at det har være BD recordere i japan i flere år, mener jeg å ha lest, så er det ikke rart det er et flertall av disse.
    Vi snakket her om lagringskapasitet, noe som ikke er så vanskelig å måle enda. 51GB er mindre enn 200 GB sist jeg sjekket.

Vi snakket om BD opptakere i Japan ja, men de kan lese BD-Rom så da ser jeg ikke noe problem. Det er ikke noe spesiellt ved at det selges flest recordere... Det er mye mer populært med recordere. HD DVD har jo knapt vist recorder i hele tatt.

Og at BD har vært i Japan i flere år og dermed har sterkere posisjon kan så være. Men tallene skal være JULESALGET, altså perioden før jul.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det japanske CE maekedet har alltid vært noe for seg selv og aldri en indikasjon på hvordan nye produkter utvikler seg i vesten.
    HD-DVD spillere er lett tilgjenglige i Japan side om side med BD standalone spillere men HD-DVD filmer er nesten ikke å oppdrive.
    Den Japanske trenden har i mange år gått mot HDD/diskspillere i japanske hjem. De elsker kombi. Tosh sin HD-DVD kombi er visstnok ingen teknisk suksess.
    Hypotetisk sett(uten å starte et argument) så kunne BD være hovedformatet der selv om det feilet i resten av verden.
    I tillegg så spiller nok nasjonalisme inn, og der står Sony sterkere som merkenavn enn Toshiba.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Du har ikke svart meg i det hele tatt.
    Tull, jeg har svart deg på mye. F.eks. din blåøyde glorifisering av åpenheten hos DVD-Forum, som dette sitatet er hentet fra : "Alle avstemmninger og tekniske spesifikasjoner innen alt som heter utvikling og produksjon SD-DVD og HD-DVD er tilgjenglig for allmenheten". Du fikk svar både da og når du vred det til en anti-Sony issue i en senere post og det til slutt endte som et "anti-BDA" spørsmål i post #386.

Det var her du gikk feil og hengte deg opp i at jeg, for enkelthet skyld brukte betegnelse HTML om HDi. Du ble veldig ivrig på å fortelle oss alle hvor mye du vet og at det var feil, uten å ta inn over deg, at det du burde argumentert, er det jeg har uthevet i sitatet over.
    Det du hadde uthevet fikk du svar på i post #354. Din påstand var at Java var mye mer ressurskrevende enn iHD. Jeg argumenterte med at JME gir bra ytelse på embedded devices og viste til en milliarder mobiltelefoner.

Du svarer blant annet med at "Jeg forholder meg til det Amir sier. Andre for gjøre seg opp sin egen mening." med link til et annet forum hvor man diskuterte det samme tema. Det tolket jeg det dithen du ikke ville diskutere videre.

Dette var heller ikke mitt hovedargument. Argumentet var at BD ligger etter HD-DVD i utvikling.
    Når det gjelder utnyttelse av interaktivitet pr i dag så er jeg jo helt enig med deg, så dette var vel ikke noe å diskutere. Jeg forsøkte isted å penset over på noe jeg synes er mer interesant, nemlig fremtidig potensiale i de to løsningene.

Før du tør det og «put the money where your mouth is»så legger jeg denne diskusjonen død.
    Greit nok.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gut_man
    Skulle gjerne sett Blue Ray lede an i kampen jeg.... Men når HD-DVD spillerne koster halvparten av Blue Ray, BR filmene nesten dobbelt så mye (i hvertfall i butikk) og i tillegg er sone inndelt, gidder ikke jeg henge på gjerdet og vente lenger... Har tatt et valg og gått for Toshiba HD-E1, den er såpass billig at jeg skal tåle at den sikkert er utrangert om noen år. Så kan jeg heller investere i en kombispiller som lar meg utnytte de HD-DVD titlene jeg har kjøpt. Er forresten ikke sikker på at platebaserte spillere er så fryktelig fremtidssikkert det heller! Bare tenk hva minnebrikker på 50-10Gb kan eliminere av plateslitasje, jitter, slitasje på bevegelige deler i drivverk osv.
    Tja, er man kjøpesterk AV/-entusiast med "lommenboka i orden" så er ikke prisen på 5 eller 10 tusen for spilleren avgjørende for en formatlansering de første 2-3 årene. Det er først etter den tid at "Hverdagsen" i det hele tatt begynner å følge etter i markedet. Greit nok at Toshiba har kapret en del vokale hjemmekino-fjortiser med sine billige spillere, men for den seriøse delen av markedet er situasjonen en annen. Av innlegg på AVS forum er det tydelig at enusiastbutikkene selger mest BD - simpelthen fordi det er her kundene forventer å få de fleste filmene..

Side 22 av 35 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •