Hvem overlever: Blu-Ray eller HD-DVD ? - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 35 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 691
    Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Håper Blueray vinner... det har potensiale til bedre bilde & lyd kvalitet, med større lagringsplass... Det er det som teller skulle man tro...

Grunden til at HD-DVD har fått pangstart er vel mye fordi det er svært enkelt for diskprodusentene å oppgradere utstyret til å produsere HD-DVD fra DVD produksjon.. mens BD trenger helt nytt utstyr...
    HD DVD har nå mulighet for 3lags disker med 51Gb, så plass er ikke problem her heller, det som har vist seg er at denne plassen vs bildekvalitet er tull.
    HD DVD har vist at VC1 har like god, om ikke bedre, bildekvalitet enn MPEG2 og 4, med mindre plassbruk.
    Så Blu-Ray har ikke noe potensiale her.

HD DVD har fått pangstart fordi de har billigere spillere, billigere filmer, full støtte for interaktivitet, HD-Lyd og bedre bildekvalitet på filmene.

De beste filmene fra BD har like god kvalitet som HD DVD, men det er mange BD filmer med dårlig kvalitet ute, dette har BD fått jye pepper for.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mer Blu-ray Disc (BD) fra Fox

Twentieth Century Fox Home Entertainment lanserer neste bølge av Blu-ray Disc (BD) i Europa.

Twentieth Century Fox Home Entertainment har nå annonsert hvilke filmer de vil lansere i BD-formatet i Europa i mars, akkurat i tid til PLAYSTATION 3 lanseringen 23. mars.

Titlene som kommer er blant annet X-Men: The Last Stand, The Day After Tomorrow, From Hell, Flight Of The Phoenix, og BD-Java titler som Behind Enemy Lines, The League Of Extraordinary Gentleman og Speed.

Dette følges deretter opp i april med nye filmer som Night At The Museum og Eragon (day and date med DVD), og filmer som Sentinel, Alien Vs Predator, Men Of Honor, Courage Under Fire, Rising Sun og Predator.

Gjennom Fox sitt samarbeid med MGM, kommer filmer som Rocky, Silence Of The Lambs (Nattsvermeren) og The Terminator på BD, heter det i en pressemelding.

– Vi ser frem mot dette viktige året og å få Blu-ray etablert som standaren for High Definition ferdig trykt medium, sier Mike Dunn, Worldwide President, Twentieth Century Fox Home Entertainment. – Vi er oppmuntret av veksten i salget i USA, både av soft- og hardware, og er optimistisk også for det internasjonale markedet. Vi går helhjertet inn for å skape spennende BD-produkter, sier Dunn

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teedjay, du er ganske morsom. Når jeg poster denne linken for å bevise at Hdi er fullt implementert på HD-DVD i motsetning til BD-J som er ikke eksisterende.
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    http://www.thelookandsoundofperfect.com/Se på HD DVD - Official HD DVD menyen på høyre side: HD-DVD Interaktivity demo.
    Så er din reaksjon på hvordan noen av funksjonene i HDi fungerer.
    Sitat Opprinnelig postet av teedjay
    He he, joda pip, storyboard og bokmerker som sendes til venner - artig demo - "the sky is the limit"
    Sett i lyset i lyset av en tidligere uttalelse fra deg.(min utheving)
    Sitat Opprinnelig postet av teedjay
    Du kan utvilsomt lage flotte menyer og bruke PIP på mange morsomme måter med iHD, men det er et stykke unna BD-J når det gjelder potensial (spill og applikasjoner).
    Hvordan vet du det?
    Begge er designet ut i fra krav fra Disney.
    BD-J eksisterer jo ikke, hverken på BD disker eller maskiner.
    Tar du påstandene dine rett fra BD's propagandamaskin?
    Er vi ikke snart ferdig med å sitere BD propagandas store ord om det store fremtidige potensialet?
    Er det ikke på tide at BD leverer varen og ikke bare snakker om hvor bra BD skal bli, og hvor mye bedre det skal bli enn HD-DVD?
    HD-DVD har leverte en ferdig basis plattform på alle spillere, som de kan utvikle videre, fra dag 1.
    BD strever enda med å komme til første base.
    Enda BD har vært under utvikling mye lengere enn HD-DVD.
    Det hjelper lite å slenge rundt seg med tekniske spissfindigheter for å unngå det egentlige argumentet.
    Det blir bare kverulerende.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor orke å krangle om støtte av interaktive menyer i det hele tatt? Er det noe vi i det hele tatt ønsker på platene? Lange filmsekvenser mellom menyvalg og fancy "interaktivitet" er rimelig langt nede på ønkelista mi. Personlig så vil jeg nå helst bare se filmen jeg, og kanskje litt ekstra "behind the scenes" materiale.

Å holde nede produksjonskostnader av platene og spillere er mye, mye viktigere, og vil etterhvert dryppe ned på hos forbrukere å gi lavere utsalgspriser.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Nå sier Amir akkurat det som gavner HD DVD da.
    Når har Amir alltid identifisert seg som VP i Microsoft først og som Insider i HD-DVD etter at MS begynte å støtte HD-DVD og ble medlem av DVD-Forum.
    Det unnslår ikke det fakta at han har vært den største kilden til informasjon og forståelse av begge formatene. Han har mye av æren for å ha plukket fra hverandre BD's løgnaktige propaganda maskin.
    I følge han ville PS3 koste 1000$ hvis den ble lansert med BD, derfor han tvilte på de ville lansere med BD drev.
    Han fikk jo nesten rett. De fleste har beregnet at Sony sponser PS3 med ca.$300 i dele kostnader pr maskin. Da er vi godt i nærheten av de $1000 som Amir vurderte det til. Husk han har jobbet 11 år i Sony. Inkluderingen av BD drev har jo også forsinket PS3 et år. Originalt annonsert med premiere høsten 2005, samtidig med xbox 360.
    DL BD var en tilnærmet umulighet og ville aldri bli lansert på riktig side av 2006.
    Fikk jo nesten rett her også. Hvor mange DL BD ble lansert før desember 1 2006?
    Har forresten DL BD gjort noe for formatet slik som BD propagandaen har fortalt oss så lenge?
    Jeg mener, høyere bit rate, større båndbredde? Har det vist seg å produsere et vesentlig bedre bildekvalitet?

Det er flere måter å vinkle informasjon.:-D
    Nå skal ikke jeg påstå at Amir har kommet med disse uttalelsene slik som Soundfre@k fremsetter dem, eller like unyansert. Men skitt la gå, det er ganske artig.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY

Det du gjør er å omgå roten av mitt argument som var:
    Hvorfor ønsker noen å støtte et fremtidig HD- format som kommer fra det lukkede Organet BDA? Med sine strenge NDA restriksjoner i motsetning til det åpne DVD-Forum som har hatt ansvaret for DVD standarden i 10+ år?
    Det var basisen for mitt argument. Det er det ingen av dere som svarer på.
    Lisensbetingelsene for å sikre seg en kopi av en hvilken som helst DVD-standard er ikke noe mindre krevende enn tilsvarende BD-standarder. Men siden du ikke har giddet å sette deg inn i lisensbetingelser av denne typen så faller det tydelighvis enkelt for deg å bare slenge ut noe viss-vass uten rot i virkeligheten.

Hvorfor ønsker noen å støtte en fremtidig HD standarde som er basert på Toshibas proprietære format?

Hvorfor er Toshiba alene igjen i HD-DVD leieren?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vet det er to propagandamaskiner, en på hver side.

Siden Amir visste at Sony kom til å subsidere PS3 (det blir gjort hver gang) så tok han sikkert med dette i sitt estimat for PS3. Når vi vet at utsalgsprisen ble 500$ for den rimeligste varianten så kan man si han bommet stygt, sannsynligvis med viten og vilje.

Jeg for min del synes ikke 3 lag vs 2 lag er likeverdig. Man ønsker størst mulig kapasitet pr lag for minimere synlige skiller mellom lagene. Uansett, jeg har ikke sett noe konkret informasjon om at HD DVD faktisk vil lansere 3 lags plater. Hvis man skal se på teoretiske muligheter så vil BD gruse HD DVD.

Å si at man ikke trenger mer plass er som å si at datamaskiner ikke trenger så mye minne. Bigger the better. Men det er helt klart at man vil få meget gode bilder med 30 Gig. Det er ikke ankepunktet mot HD DVD. Ankepunktene er de punktene som mange på HD DVD siden ikke vil vedkjenne seg.

Jeg vet ikke helt troverdigheten til disse tallene fra Japan, men det er da påstander. Faktisk så går ryktene på at Panasonic solge /flere/ enheter enn tabellen tilsier.

Format Battle General Discussion Thread: Discuss it here! - AVS Forum

BD and HD-DVD Market share report in Japan X’mas sales

No.1 Panasonic DMR-BW200 56.7% - Recorder
    No.2 Sony BDZ-V9 28.3% - Recorder
    No.3 Panasonic DMR-BW100 7.0% - Recorder
    No.4 Toshiba HD-XF2 2.9% - Player
    No.5 Sony BDZ-V7 2.7% - Recorder
    No.6 Toshiba RD-A1 1.5% - Recorder
    No.7 Toshiba HD-XA2 0.6% - Player
    No.8 Toshiba HD-XA1 0.3% - Player
    Tallene er eks konsolltall. Dermed ville det sett betydelig verre ut hvis de hadde vært inkl PS3 & HD DVD addon.

S

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne dukket plutselig opp når jeg var innom AxelMusic.com i dag. Alltid moro med statistikk :-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Lisensbetingelsene for å sikre seg en kopi av en hvilken som helst DVD-standard er ikke noe mindre krevende enn tilsvarende BD-standarder. Men siden du ikke har giddet å sette deg inn i lisensbetingelser av denne typen så faller det tydelighvis enkelt for deg å bare slenge ut noe viss-vass uten rot i virkeligheten.
    Ingen andre enn du har snakket om lisensbetingelser. Du vet heller ingen ting om lisensbetingelsene siden du ikke har prøvet å bygge en HD spiller.
    Igjen et typisk eksempel på hvordan man unngår det ubehagelige fakta at HD-DVD standarden styres av det åpne DVD-Forum mens BD styres av det lukkede BDA.

Hvorfor ønsker noen å støtte en fremtidig HD standarde som er basert på Toshibas proprietære format?
    Første gang jeg ser noen kalle HD-DVD for "Toshibas proprietære format".
    Har du helt skjønt hvordan dette fungerer?
    Hvis du vil bygge en HD-DVD spiller i dag som oppfyller standarden som er bestemt av DVD-Forum kan man velge 3 veier:
    1: Basere den på Toshibas plattform med Linux software. Intel prosessor. HDi fra MS. Pluss en del andre "chipmakers". Og drev fra? 1gen Tosh hadde drev fra NEC. Det ble det slutt på da Sony kjøpte NEC.
    2: Basere spillern på en plattform fra Broadcom (chips)med Microsoft WindowsCE6.0 som blir utviklet for de 5 Kinsiske CE produsentene som annonserte på CES at de vil produsere spillere.
    3: Eller utvikle en egen plattform. Så lenge den oppfyller "mandatory specs" for HD-DVD kan man kalle den det og bruke HD-DVD logoen.

Hvilken stein har du sovet under i det siste?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba, Denon, Marantz, Meridian, HP, Onkyo
    og Hewlett Packard, Acer, Samsung, LG Electronics og Fujitsu har bærbare maskiner med HD DVD drev.

Så du bør kanskje lese litt om formatene før du kommer med slike uttalelser.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Hvis man skal se på teoretiske muligheter så vil BD gruse HD DVD.

Jeg vet ikke helt troverdigheten til disse tallene fra Japan, men det er da påstander. Faktisk så går ryktene på at Panasonic solge /flere/ enheter enn tabellen tilsier.

Tallene er eks konsolltall. Dermed ville det sett betydelig verre ut hvis de hadde vært inkl PS3 & HD DVD addon.

S
    Så var det teori og praksis..
    Hvilke spec er det som "gruser" HD DVD,og hvorfor brukes de (åpenbart)ikke av BD allerede da?

Japan har har hatt BD opptakere lenge, så det er ikke noe nytt.
    Det som er spesielt med den linken din er at det er HD DVD som har solgt flest rene spillere, og med tanke på at det har være BD recordere i japan i flere år, mener jeg å ha lest, så er det ikke rart det er et flertall av disse.

Edit:
    SONY BDZ-S77
    "Most news sites have recently posted that SONY Japan Corp is going to start sales of first household blu-ray DVD recorder, 23 GB, in Japan on April 10, 2003"
    Så i allefall siden 2003, snart 4 år altså!

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var kanskje en liten overdrivelse ;-)

Her er en liste over støttespillere til HD DVD:
    Member List - HD DVD Promotion Group

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD-J eksisterer jo ikke, hverken på BD disker eller maskiner.
    Sprekker du om sola treffer?

Jeg har forsøkt å svare deg så godt jeg kan. Hvis du hadde tatt deg bryderiet med å lese gjennom postene mine og linkene jeg har presentert så ville du sett at jeg aldri har påstått noe annet enn at HDi kan benyttes til interaktivitet.

Du ville også fått svar på hvorfor jeg mener å være kapabel til å si mye om det fremtidige potensialet til både HD DVD og BD-J. Men det går ikke ann å diskutere eller argumentere for det ene eller andre uten å komme inn på "tekniske spissfindigheter".

Jeg har også gitt deg svar på "spørsmålet ingen ville svare på", nemlig det som var "basisen for ditt argument", åpenhet og tilgjengelighet på informasjon og lisenser for de to formatene.

Men du velger tydeligvis å overse alt dette og istede pøser på med flere påstander du snapper opp fra andre forum med henvisninger til "kompisen" din Amir.

Hvis du virkelig ønsker en diskusjon rundt potensialet i BD-J vs HDi, gi meg et hint så tar vi opp hanskene over hos "avsforum".

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Toshiba, Denon, Marantz, Meridian, HP, Onkyo
    og Hewlett Packard, Acer, Samsung, LG Electronics og Fujitsu har bærbare maskiner med HD DVD drev.

Så du bør kanskje lese litt om formatene før du kommer med slike uttalelser.
    Og hvor mange av disse har LEVERT en standalone spiller ut i markedet?

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    USA: Blu-ray Disc selger mer enn HD DVD

Det er salgstallene fra Neilsen VideoScan som nå gir klarere indikasjoner på status for formatkrigen, fremfor påstander fra hver av leirene. Neilsen VideoScan er USAs svar på JM Data System, eller er det motsatt (!), og de samler inn tall fra alle store utsalgsteder av videogram, inkludert nettsider.

Ifølge VideoScan ble det for eksempel i løpet av de to første ukene i januar, i USA solgt dobbelt så mange Blu-ray Disc fremfor HD DVD. Tallene indikerer også at Blu-ray Disc nå snart tar igjen HD DVD i totalt antall solgte discer, og at man dermed snart vil overgå HD DVD også i totalsalg tross at Blu-ray Disc ble lansert noe måneder senere i fjor. Det er det amerikanske fagbladet Home Media Magazine som gjengir salgsgrafene, som dog ikke gir noen klare salgstall å forholde seg til.

Hele artikkelen ligger her.
    http://www.release.no/artikkel.asp?ID=4611

Newcomer Skynet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det selges jo nå 3 Blu-ray for hver HDDVD disk som selges i Amerika.
    Når skal Universal våkne ? Her taper dem mye salg og penger det er sikkert.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Og hvor mange av disse har LEVERT en standalone spiller ut i markedet?
    Nå var det ikke det som var poenget, poenget var at ESP1 hevdet det kun er Toshiba som står alene om HD DVD
    Spillere fra Onkyo og Meridian på vei, LG har laget kombi spiller, så da er vi oppe i 2 i dag og 4 om noen måneder. :???:
    I tillegg har ASUS, Toshiba, HP og Fujitsu har bærbare datamaskiner med HD DVD drive, så tosh er på INGEN måte alene!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det ikke det som var poenget, poenget var at ESP1 hevdet det kun er Toshiba som står alene om HD DVD
    Spillere fra Onkyo og Meridian på vei, LG har laget kombi spiller, så da er vi oppe i 2 i dag og 4 om noen måneder. :???:
    I tillegg har ASUS, Toshiba, HP og Fujitsu har bærbare datamaskiner med HD DVD drive, så tosh er på INGEN måte alene!
    Meridian har _ikke_ annonsert noen HD-DVD-spiller!!!

LG har demonstrert en HD-DVD-spiller som ikke er istand til å kjøre iHD og kan dermed ikke bruke logoen på boksen en gang.

Vi sitter igjen med Onkyo som neppe tar konstnadene med en egenutviklet spiller fra bånn. _Hvis_ de kommer med noe snakker vi om en rebadget Toshiba spiller vil jeg tro.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skynet
    Ja det selges jo nå 3 Blu-ray for hver HDDVD disk som selges i Amerika.
    Når skal Universal våkne ? Her taper dem mye salg og penger det er sikkert.
    Har du noe til å støtte opp utsagnet?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noe til å støtte opp utsagnet?
    Ja, de får ikke en krone av meg så lenge de ikke lanserer filmer på BD. Så det så.

Side 21 av 35 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •