Hvem overlever: Blu-Ray eller HD-DVD ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 35 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 691
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av crusade
    Det har komme ut Bd-50 disker no, 50GB med godfilm, ekstramateriale i full Hd, haugevis med HD lydspor.. Test av "Click" tyder på at BD-50 diskene vil bli noke for seg sjølv..

Når det gjelder solgte PS3 enheter, så er vel begrensningen der tilgjengelighet. Såvidt eg har fått med meg så er det utsolgt over alt..?
    Men hvor mye "godfilm" som er resultatet pga 50gb har vel ikke overbevist helt. Tenker da på "Talladega Nights" og "Black Hawk Down". 50gb er ikke lik overlegen kvalitet - bare veeeldig mye ekstramateriale

Jeg og vet jo at grunnen til at PS3 ikke har solgt flere enheter er pga av tilgjengelighet. Men si da at det er solgt ca. 200-300.000 PS3 så langt. Det er fortsatt ganske mye, sett i forhold til antall stand-alone HDDVD. Men fortsatt har ikke det hatt noe å si for BD-salget...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Akkurat dette satt jeg å irriterte meg over i et Hjemmekino blad!
    De nevnte opp og ned hvor mange støttespillere BD hadde og når det kom til HD-DVD, så var det bare 3 filmselskaper som var villig til å utgi noe materiale på HD-DVD, fikk man inntrykk av..
    Det er vel mer eller mindre riktig? Er det flere av de store selskapene som gir ut filmer på formatet?

Det er jo også bare en HW produsent...

Mvh

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av no12
    - Historisk sett så vinner HD-DVD på pris. (BetaCam vs. VHS)
    - Teknisk sett så vinner Blue-Ray. (Mer lagringsplass)

Personlig så tror jeg som de fleste her at vi kommer til å leve med begge formatet og gamle DVD-video i lang tid fremover.
    Teknisk sett er HD-DVD mer avansert enn Blueray, det er satt høyere krav til elektronikken som sitter i HD-DVD spillere enn Blueray spillere.

Greit nok, Blueray har plass til mer film pr. plate, men det har ingenting med verken bildekvalitet eller teknologi..

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Teknisk sett er HD-DVD mer avansert enn Blueray, det er satt høyere krav til elektronikken som sitter i HD-DVD spillere enn Blueray spillere.

Greit nok, Blueray har plass til mer film pr. plate, men det har ingenting med verken bildekvalitet eller teknologi..
    Og HD-DVD har flere muligheter innen interaktivitet enn BD har..

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dokumenterer noen tall ift HDDVD og BD:
    The DVD Wars

Etter min mening er det absolutt ingenting som tyder på at BD skal gå av med seieren. Husk at for litt over ett år siden hadde HDDVD nesten alle støttespillerene som BD har i dag. Så ble de overtalt av Sony gruppen til å bytte side. Altså bytter de side etter hva de selv tjener mest penger på. Akkurat nå er det HDDVD.

Når HDDVD innehar så store markedsandeler ift BD, tror jeg ikke det skal mye til at flere produserer for begge...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Det er vel mer eller mindre riktig? Er det flere av de store selskapene som gir ut filmer på formatet?

Det er jo også bare en HW produsent...

Mvh
    Warner bros., Paramount, Universal har utgitt på HD-DVD allerede, og HBO har lansering på noen serier klart, så nei, det stemmer ikke Soundfre@k

De skriver faktisk at det bare er 1: "Fem av disse støtter BD eksklusivt, mens det ene som står utenfor er Universal som støtter kun HD-DVD."

Ja det er et som støtter eksklusivt og flere som er nøytrale, men det trenger de ikke nevne, tydeligvis..
    Hva er galt med Paramount Pictures, Warner Bros., New Line, HBO, DreamWorks?

Og bare en produsent som har lansert ja, men de har flere store navn på listen over støttespillere, jeg nevner: Denon, Marantz, Onkyo, HP og Teac.
    At ingen av disse kommer med spiller om et år tviler jeg på.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Dokumenterer noen tall ift HDDVD og BD:
    The DVD Wars

Etter min mening er det absolutt ingenting som tyder på at BD skal gå av med seieren. Husk at for litt over ett år siden hadde HDDVD nesten alle støttespillerene som BD har i dag. Så ble de overtalt av Sony gruppen til å bytte side. Altså bytter de side etter hva de selv tjener mest penger på. Akkurat nå er det HDDVD.

Når HDDVD innehar så store markedsandeler ift BD, tror jeg ikke det skal mye til at flere produserer for begge...
    HDDVD hadde mange støttespillere ja, men de har jo byttet side. Hva begrunner du med at de tjener mest penger på HDDVD nå?
    Universal er vel feks eneste filmselskap som er eksklusivt for HDDVD, BD har vel Lion’s Gate, MGM, Sony Pictures, Twentieth Century Fox, Walt Disney, Hollywood Pictures, Touchstone, Miramax, HBO (klipp/lim fra HåkonNs HDDVD vs BD tråd). HDDVD er først, derfor har de vel større markedsandel i dag, men når BD releasene kommer for fullt, samt PS3 begynner å komme i volum tror jeg nok BD stikker av med "seieren".

Jeg håper ikke dette skjer, men jeg er redd det blir slik. EA har jo også gått for BD. 20 GIG ekstra pr skive frister nok spillutviklere, ikke bare for i dag men også for fremtidig spillutvikling...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av rontonic
    HDDVD hadde mange støttespillere ja, men de har jo byttet side. Hva begrunner du med at de tjener mest penger på HDDVD nå?
    Universal er vel feks eneste filmselskap som er eksklusivt for HDDVD, BD har vel Lion’s Gate, MGM, Sony Pictures, Twentieth Century Fox, Walt Disney, Hollywood Pictures, Touchstone, Miramax, HBO (klipp/lim fra HåkonNs HDDVD vs BD tråd). HDDVD er først, derfor har de vel større markedsandel i dag, men når BD releasene kommer for fullt, samt PS3 begynner å komme i volum tror jeg nok BD stikker av med "seieren".

Jeg håper ikke dette skjer, men jeg er redd det blir slik. EA har jo også gått for BD. 20 GIG ekstra pr skive frister nok spillutviklere, ikke bare for i dag men også for fremtidig spillutvikling...
    Det er jo ikke jeg som begrunner at HDDVD selger flere filmer enn BD. Det var liksom derfor jeg la ved linken med statistikk.

Når du bruker argumentet at HDDVD kom først, får du det ut til å høre som en ulempe. Ja-ja, de var først, men bare vent. For litt siden ble det skrevet opp og ned om "bare vent til PS3 kommer". Den har kommet, og knapt noe har endret seg for salg av BD.

PS3 er først og fremst en spillkonsoll. De aller fleste som kjøper denne er for å spille. Noen av oss som vet hva BD er, kjøper PS3 fordi det er en billig inngang til Bluray. Jeg er nå ganske overbevist om at det ikke kommer til å ha veldig mye å bety for salget av BD. MEN, dersom BD blir det seirende formatet, så er nok folk happy for at de har "sånn Bluray".

Det er kilder i Lionsgate som har med sterke antydninger sagt at de kommer til å slippefilmer på HDDVD.

Og husk: tilgjengelige filmer på Bluray - vi må huske på at region2 ikke har veldig mange filmer ute. HDDVD er regionsfri og utvalget er tilgjengelig for alle

Nei, jeg er fortsatt overbevist om at HDDVD blir formatet...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her ein test av 3 bluray spillere. Kanskje litt interesant lesing...

Sound And Vision Magazine - Shootout: 3 Blu-ray Disc Players

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge Hjemmekino vinner vel Bluray. De artiklene de skriver om HD tyder på at Hjemmekino håper at BD vinner, slik jeg leser det. Til tider tas det med fordelene til BD uten å nevne fordelene med HDDVD. Synes at bladet kunne vært mer objektivt.

Mange av "sannhetene" Hjemmekino legger frem er jo fra Sony-folk eller deres støttespillere. Selv om BD har flere støttespillere, har de færre filmer ute. HDDVD har også flere tilgjengelige titler på pre-order. Og at teknologien er overlegen pga noe større kapasitet, blir overskygget av at HDDVD har fått langt bedre omtaler på lyd- og bildekvalitet. Og at pris på spillere er billigere.
    Ja, jeg må si meg enig i at Hjemmekino har en veldig ensidig dekning av denne "krigen"!
    I siste nummer blir en masse påstander fra Blu-ray representanter gjengitt uten at noen fra HD DVD leiren fikk uttale seg. Dermed blir dette stående som sannheter.

Angående analysen som ble gjengitt så er det ikke vanskelig å finne andre som mener noe annet. Her er en artikkel fra Tomshardware:
    Countdown to Christmas: Next-gen consoles, Zune - and the end of Blu-ray | TG Daily

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hd-dvd

Jeg håper og tror mest på HD-DVD, men kommer nok også til å gå for en BluRay spiller. Sannsynligvis en PS3 når den kommer, og jeg som de fleste andre kjøper den primært til spilling. Tror nok også som nevnt tidligere her at formatene kommer til å leve en god stund side om side så en kombinert HD/BluRay spiller står høyt på min ønskeliste når det kommer.:-D

Min Hjemmekino: http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Andreas21

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan godt skjønne at man kan tro at vi er biased fordel Blu-ray Disc når man leser den saken, men det er en ekstern sak som man får tolke som man vil. Vi er iallefall ikke pro det ene eller det andre, vi er pro HD. Slik ståa er nå så er det kun Blu-ray Disc filmer som er kommet ut i norsk versjon og derfor har vår filmansvarlig vært mer opptatt av det. Vi andre i bladet koser og med importert HD DVD-spiller og filmer
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke dra det så veldig lenger angående de to sidene i Hjemmekino, men det gir et inntrykk av at BD allerede har vunnet. Når det er såpass tidlig for formatene, kunne man gjengitt HD-krigen litt mer objektivt; selv om vi nå har fått Samsung-spilleren til Norge.

Et lite spørsmål til redaksjonen:

Når skal dere begynne å omtale HD-filmer, slik som det gjøres med DVD. Nå har det kommet "ett par" BD-filmer og forstår det slik at dere også sitter med en del HDDVDer. Hadde jo vært litt artig med noen omtaler av dette også
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Warblader
    Her ein test av 3 bluray spillere. Kanskje litt interesant lesing...

Sound And Vision Magazine - Shootout: 3 Blu-ray Disc Players
    Endelig en test som sammenligner de tre ankomne BD-spillerne. Det er jo helt utrolig at PS3 klarer å hamle opp med to dedikerte spillere til dobbelt så høy pris. Vi får håpe at den europeiske modellen er helt fri for bugs og at det sendes 576i over HDMI.

Jeg mistenker at Samsung BD jeg så på Hifi Klubben ikke var med den siste firmware - for det bildet var langt fra imponerende.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke dra det så veldig lenger angående de to sidene i Hjemmekino, men det gir et inntrykk av at BD allerede har vunnet. Når det er såpass tidlig for formatene, kunne man gjengitt HD-krigen litt mer objektivt; selv om vi nå har fått Samsung-spilleren til Norge.

Et lite spørsmål til redaksjonen:

Når skal dere begynne å omtale HD-filmer, slik som det gjøres med DVD. Nå har det kommet "ett par" BD-filmer og forstår det slik at dere også sitter med en del HDDVDer. Hadde jo vært litt artig med noen omtaler av dette også
    Filmer som blir omtalt må være tilgjengelige i det Norske markedet. Allerede til neste nummer er dette en pen bunke.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De skriver faktisk at det bare er 1: "Fem av disse støtter BD eksklusivt, mens det ene som står utenfor er Universal som støtter kun HD-DVD."
    Ser ikke helt feilen her heller? Det stemmer jo?
    Ja det er et som støtter eksklusivt og flere som er nøytrale, men det trenger de ikke nevne, tydeligvis..
    Hva er galt med Paramount Pictures, Warner Bros., New Line, HBO, DreamWorks?
    Ingenting, men de valgte tydligvis å nevne de som støtter ene siden ekslusivt.
    Og bare en produsent som har lansert ja, men de har flere store navn på listen over støttespillere, jeg nevner: Denon, Marantz, Onkyo, HP og Teac.
    At ingen av disse kommer med spiller om et år tviler jeg på.
    Vi har jo ikke en gang sett lanseringsplaner for disse merkene. Mest sannsynlig Toshiba i et annet skall det også. Siden HD-DVD er så enkelt og billig å produsere, burde det flomme over av nye HD-DVD spillere siden de kan ta skyhøye $500 for en spiller.

Mvh

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Ser ikke helt feilen her heller? Det stemmer jo?

Ingenting, men de valgte tydligvis å nevne de som støtter ene siden ekslusivt.
    De nevner 7 selskaper som støtter BD, 5 eksklusivt, men de nevner at det bare er 1 selskap som støtter HD-DVD.
    Så jo, det er feil, i beste fall kan du klare å vri det over til å være villedning av leseren.
    De de sier er jo at det bare er 1 selskap som støtter HD-DVD. Hvis man ikke visste bedre så vil man jo ta det for god fisk, noe det ikke er.

Med tanke på at du må ut med 13.000 for en brukbar BD spiller, er de ikke noe alternativ for de aller fleste når det gjelde HD-format. Samsungen har jeg vært å sett på, og den var rett og slett RÆVA.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere bør heller ikke glemme at rettighetene i Europa er anderledes enn i USA. Dette medfører at vi får se en hel del "Sony" titler på HD DVD (PS, det mangler ingen bindestrek, det er sånn det skal skrives).
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD er ikke noe alternativ for de fleste enda.... begge formater selger for peanuts i forhold til DVD. Det er her HD-DVD tilhengerene ser så kort.. Det er kun innovatører som har tatt standpunkt enda. Resten velger PS3.

Mvh

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MS add-on solgte over all forventning. Jeg tror faktisk den lille saken til $200 kan være med på å avgjøre det hele.

Microsoft er en gigantisk støttespiller for HDDVD...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 2 av 35 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine