Hvem overlever: Blu-Ray eller HD-DVD ? - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 35 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 691
    Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Tja.. Synes iallefall det var veldig gode nyheter det med de fallende e-bay prisene på PS-3! Det er jo tross alt en amerikansk PS3 som er beste for oss (?) som importerer filmer.. Da kan vi i det minste spille av filmer ifra USA selv når kodesystemet blir implementert.. Spillene vil vel uansett ikke sone-kodes etter det jeg har forstått..
    Kodesystemet for Blu-ray filmer er jo implementert, det er bare ikke alle studioer som har tatt det i bruk på filmene enda.
    Her er en oversikt over hvilke filmer som virker for hvilke soner:
    http://bluray.lindsite.dk/

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD var i utgangspunktet ment å ikke være tilbake kompatibelt med hverken CD eller DVD. Det var noe de ble presset til underveis.
    Nå tester vel Sony vannet i det stille med å droppe CD. Neste generasjon prøver de å droppe DVD også på en modell. Penger å spare på lisenser og hardware.

Her er også en link til en artikkel kalt:
    Is the fatal flaw in Bluray actually Sony?

Based on my reading of much of the material presented here, both above, and below, my interpretation is that Sony sees your favourite Sony Music and Sony Movies as a way to lock you into Sony Hardware. And they see Sony Hardware as a way to lock you in to Sony Formats. Of course my interpretation and opinion may not be shared by everyone, but I'm pretty sure that it is shared by many all the same.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var nytt for meg. Da tror jeg HD-DVD har enda en fordel.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Iløpet av 1 uke, kanskje allerede denne uken, så kommer Blu-Ray til å passere HD-DVD i salg på TheDVDWars.. Mengden med nye titler (og da snaker vi om titler som kommer day-and-date med DVD) er mye større på Blu-Ray. Hjelper veldig lite å ha bedre titler ute da.. For min del så kommer jeg til å fortsette å støtte HD-DVD på de platene jeg kan, men det kan se ut som om det er en PS3 på vei til meg, så da får jeg i det minste ta del i de filmene som kommer der..

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første så har jeg hørt at PS3 ikke er så veldig god til å emulere PS2 spill.. For det andre, hvem bryr seg om PS2 spill? PS2 konsollen koster jo en slikk og ingenting uansett dersom du vil ha den biten..
    Tro det eller ei, men det finnes en verden der ute som er mer opptatt av spillet/filmen og opplevelsen enn av teknologien. Faktisk så er de aller fleste mest opptatt av innholdet og ikke formen. Så for svært mange som sitter på en bunke med PS1 og PS2 spill fra før, og dem er det noen millioner av, så er det ikke aktuelt med to maskiner for å gjøre jobben til en.

Min datter på 13 spiller like gjerne Crash Bandicoot for PS1 på PS 2 maskinen sin fordi hun synes spillet er gøy.

Ikke alle synes det er så stas med en hel bunke med spillere.

Derfor er det helt på trynet hvis ikke HD spilleren også spiller CD plater sånn at man slipper unna med færrest mulig bokser.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Iløpet av 1 uke, kanskje allerede denne uken, så kommer Blu-Ray til å passere HD-DVD i salg på TheDVDWars.. Mengden med nye titler (og da snaker vi om titler som kommer day-and-date med DVD) er mye større på Blu-Ray. Hjelper veldig lite å ha bedre titler ute da.. For min del så kommer jeg til å fortsette å støtte HD-DVD på de platene jeg kan, men det kan se ut som om det er en PS3 på vei til meg, så da får jeg i det minste ta del i de filmene som kommer der..
    Nettopp derfor kommer Blu-ray til å vinne.
    Fordi "folk flest" bryr seg ikke om filmen kommer på HD DVD eller Blu-ray bare det er HD, for det vil de ha. De kjøper den spilleren som kan spille av filmene de vil se. "Folk flest" er ikke Sony hatere og Toshiba elskere eller motsatt.
    Og her kommer filmselskapene inn, det er de som bestemmer hvilke filmer som kommet ut på hva og når.

Vi er snart forbi introduksjonsfasen i USA og nå begynner så smått "folk flest" å få øynene opp for disse nye filmene og HD spillerene og da kjøper de den spilleren de får flest ferske filmer til.

Her i Europa er det litt annerledes så lenge det er forskjellige distributører innen region B, her skal det bli intressant å se hva moderselskapene i USA gjør etter hvert.

Akkurat nå ligger det 185 Blu-ray og 176 HD DVD filmer på DVDpricesearch.

Det er 47 Blu-ray og 19 HD-DVD på Play.

Ser man på releaseplanene så er de også rimelig mye lengre på Blu-ray enn HD DVD.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Det trenger man vel ikke Robert? Jeg har en slik selv og det følger med alt man trenger for å koble den til en TV.
    Bruker du virkelig komposittvideo?

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og nå kommer jo LG snart med den første kombi spilleren som tar både Høy og Blå så det skal da bli spennende og se hva andre produsenter gjør

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dvdjan
    Og nå kommer jo LG snart med den første kombi spilleren som tar både Høy og Blå så det skal da bli spennende og se hva andre produsenter gjør
    Dette er interessant. Dersom andre produsenter gjør det samme, og multi-HD-spillere får en markedsandel kan nettopp det være utløsende faktor for filmprodusentene å gi ut mer film i HD-formatene, og da begynner fort HD-snøballen å rulle.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode nyheter fortjener gode linker, synes jeg. Mye rart blir sagt på nettet, så det er greit med en forsikring i form av en link. Ikke at jeg mistenker deg for å lyve, for all del - men det er en god regel, pluss at jeg godt kunne tenke meg å lese mer for min egen del.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Gode nyheter fortjener gode linker, synes jeg. Mye rart blir sagt på nettet, så det er greit med en forsikring i form av en link. Ikke at jeg mistenker deg for å lyve, for all del - men det er en god regel, pluss at jeg godt kunne tenke meg å lese mer for min egen del.
    Nå kommer kombispilleren - IDG.no

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....som har fått egen tråd her på forumet:
    http://avforum.no/forum/dvd-cd-spill...y-spiller.html

Newcomer Tweety sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    VG Nett - Teknologi LG vil løse formatkrigen

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    ....som har fått egen tråd her på forumet:
    http://avforum.no/forum/dvd-cd-spill...y-spiller.html
    Takk takk, men jeg forventer å finne en slik tråd i denne underkategorien (HD hardware), eventuellt kanskje under Pressemeldinger, ikke under DVD-CD-spillere-opptakere (ikke at det er din feil, men). Sjelden jeg er innom der lenger.
    Men uansett - gode nyheter spør du meg.
    Ikke så lenge siden jeg skrev at jeg har is nok i magen til å vente på kombi-spillere, og det kan jo se ut til at jeg ikke trenger å vente så lenge.

[endret] Men jeg ser nå at "DVD-CD-spillere og opptakere" -forumet har med HD-DVD og BluRay i undertittelen plutselig, så det var vel ikke så galt. Synes dog det er en merkelig blanding når vi har et HD-Hardware forum. Dersom HD-DVD og BluRay spillere skal postes om i CD\DVD-kategorien, og HD-satelitt/kabel/bakkenett i sine respektive kategorier - - hva skal man da poste om her under "HD-Hardware" kategorien? [/endret]

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og som om ikke det var nok så kommer Warner til og vise frem en hybrid disc som de har kalt TOTAL HD

Warner Brothers, which helped popularize the DVD more than a decade ago, plans to announce next week a single videodisc that can play films and television programs in both Blu-ray and HD-DVD, the rival DVD technologies.

Warner Brothers, a division of Time Warner, plans to formally announce the new disc, which it is calling a Total HD disc, at the Consumer Electronics Show in Las Vegas on Tuesday.

Here Comes a Combo HD DVD/Blu-ray Disc - AVS Forum

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og som om ikke det var nok så kommer Warner til og vise frem en hybrid disc som de har kalt TOTAL HD
    Bah.. Leste den press-releasen der, stod noe om at forbrukeren ønsket å betale mer for kombi-plater som fungerer på flere formater samtidig.. For min egen del så er iallefall det bullshit. Gi meg filmen i *ett* format, til en grei pris *nå*.. Gidder ikke å betale ekstra for noe jeg *kanskje* har bruk for..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    BD var i utgangspunktet ment å ikke være tilbake kompatibelt med hverken CD eller DVD. Det var noe de ble presset til underveis.
    Nå tester vel Sony vannet i det stille med å droppe CD. Neste generasjon prøver de å droppe DVD også på en modell. Penger å spare på lisenser og hardware.

Her er også en link til en artikkel kalt:
    Is the fatal flaw in Bluray actually Sony?
    Jeg leste også denne artikkelen. Nå er jo ikke HDnowonline på noen måte nøytrale, og skrekkvisjonene som manes frem her er nok en smule pessimistiske,
    MEN.....
    man skal nok ta spørsmålet på alvor -Hva skjer dersom Sony vinner formatkrigen og får tilnærmet monopol på HD-disker? Dette er et selskap som ikke har vist seg spesielt forbrukervennlig i fortiden.

Til alle dere som ikke allerede har lest artikkelen Arty linker til, gjør det! Den belyser noen interessante problemstillinger.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Skal jeg spå fremtiden tror jeg begge formatene overlever og vi ender opp med kombispillere som tar begge...
    Bwahaha. Sakte men sikkert går spådommen min i oppfyllelse :twisted:
    Warner Bros. to Show Blu-ray/HD DVD Total HD Disc at CES - AVS Forum
    High-Def Goes Purple with LG Dual-Format Blu-ray/HD DVD Player | High-Def Digest

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser en del folk gjør feilen å trekke = tegn mellom Sony og BD. BD er et konsortium av produsenter av både hw og sw. Sony sin første "egne" BD spiller er faktisk PS3 som spiller CD, DVD og BD.... Og er bakoverkompatibel med PS1 & PS2 spill (selv om den kunne gjort en bedre jobb på disse spillene).

Mvh

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Dette er jo den fornuftige løsningen for oss forbrukere :-D Håper dette slår til og kverker formatkrigen på harware siden slik at HD-DVD og BD kan begynne den virkelige konkuransen om å slippe NYE gode filmer på formatene slik at vi kan nyte de filmene vi ønsker i high definition og det er kvaliteten på filmene som gir inntektene, ikke at noen har kapret et slags monopol.

*krysser fingrene og venter i spenning*

Side 12 av 35 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •