Hvem overlever: Blu-Ray eller HD-DVD ? - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 35 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 691
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er riktig ja. Og så vidt jeg har lest så har ikke dagens Blu-ray filmer denne extra kopibeskyttelsen enda (BD+).

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffen
    Nå som koden til krypteringen av HD DVD er knekt skal det bli spennende og se om dette vil innvirke på filmselskapenes støtte til dette formatet.
    Det er samme beskyttelsen som brukes i både HD-DVD og Blue-ray, det er PowerDVD som er årsaken til lekasjen av nøkkelen som gjør at det er mulig å dekode HD-DVD filmer. Guess what, PowerDVD kan spille av Blue-ray også.. Hva tror du er årsaken til at Blueray ikke også er knekt? Fordi den er vanskeligere å knekke? Nope. Fordi den bruker et annet kode-system? Nope. Kanskje fordi den er bedre beskyttet i avspillerprogrammet? Tviler på det.. Hovedårskaken til at det så langt er kun HD-DVD som er knekt er fordi HD-DVD har den eneste alment tilgjengelige avspilleren(Xbox 360 HD-DVD drive) for PC..

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min mening er at det vil ta mange år før en av de eller begge vil ta over for dvd-video
    Muligens aldri,kanskje det blir et nisje produkt som dvd-audio og sacd
    Har ikke slått til i Usa eller Japan for fullt enda,så det kan bli spennende..

Når man får toppfilmer på statoil til godt under 100-lappen
    så er vanligmann i gata fornøyd

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Det er samme beskyttelsen som brukes i både HD-DVD og Blue-ray, det er PowerDVD som er årsaken til lekasjen av nøkkelen som gjør at det er mulig å dekode HD-DVD filmer. Guess what, PowerDVD kan spille av Blue-ray også.. Hva tror du er årsaken til at Blueray ikke også er knekt? Fordi den er vanskeligere å knekke? Nope. Fordi den bruker et annet kode-system? Nope. Kanskje fordi den er bedre beskyttet i avspillerprogrammet? Tviler på det.. Hovedårskaken til at det så langt er kun HD-DVD som er knekt er fordi HD-DVD har den eneste alment tilgjengelige avspilleren(Xbox 360 HD-DVD drive) for PC..
    OK, samme som på DVD en gang i tiden.
    Det var jo en dårig skjult nøkkel i Xing player som åpnet døren den gang.

Vi får se hva slags effekt dette får på lengre sikt.

Det finnes muligheter for å lukke systemet igjen etter hva jeg forstår, vi får se hva som skjer.

Det er neppe positivt for noen av systemene at den er knekt allerede, Hollywood har ikke sansen for slikt.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Det er neppe positivt for noen av systemene at den er knekt allerede, Hollywood har ikke sansen for slikt.
    Nei, jeg frykter også at dette kan føre til at studioene holder tilbake de beste titlene :-(

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt mer ang. diskusjonen og "avsløringen" av knekkingen nå, og begynner kanskje å bli litt mere skeptisk.. Det er fortsatt ikke direkte bevist at dette er et verktøy som fungerer. Det skulle komme en mer utførlig versjon 2. januar, da får vi se om det faktisk er reelt at de har klart å dekode videoen..

Personlig så håper jeg egentlig at alt dette er bogus, for det er rett og slett altfor tidlig for disse formatene å få en knekk på kopibeskyttelsen.. Ikke for det at jeg tror studioene taper så veldig mye på det, men jeg har et inntrykk av at de er en smule paranoide..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trøbbel for Sony ?

Etter som den første hypen har gitt seg for PS3 i statene ser det ut som om de har vansker med å selge de enhetene som blir produsert.

Plenty O PS3s But No Takers - Kotaku

Dette skyldes sikkert også bedre prod. kapasitet fra sony (og ikke bare manglende interesse) og dermed sikkert bedre tilgang til laser. Dette burde få fart i produksjonen på HD-DVD og BD spillere ... forhåpentligvis..

Kan PS3 dra med seg BD i gjørma ?

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Kan PS3 dra med seg BD i gjørma ?
    Har jeg vondt for å tro.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette lover i såfall bra for PS3 i Europa:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Dette lover i såfall bra for PS3 i Europa:-D
    Jeg er ikke så sikker på at det nødvendigvis er PS3 eller Xbox 360 som er inne akkurat nå.Min 16 årige sønn har 360 og har mast om PS3 i evigheter,men nå er det bare Wii som teller.Etter hva skjønner så er den helt spesiell i sin løsning og har en hyggelig pris.Den kan p.g.a løsning og pris fort bli en vinner.
    Ungdommene bryr seg ikke om BR spiller eller ikke.Jeg kommer aldri til å kjøpe
    BR eller HDDVD iform av gameunit i min kinoløsning.Så PS3 og 360 har ingen betydning for mitt valg av HD spiller.Dette er en innstilling jeg sikkert deler med andre kinoentusiaster.
    Stølen

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Etter hva skjønner så er den helt spesiell i sin løsning og har en hyggelig pris.Den kan p.g.a løsning og pris fort bli en vinner.
    Wii koster jo mer enn 360 og så må man i tillegg kjøpe en spesialkabel for å koble den til TV.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det trenger man vel ikke Robert? Jeg har en slik selv og det følger med alt man trenger for å koble den til en TV.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja.. Synes iallefall det var veldig gode nyheter det med de fallende e-bay prisene på PS-3! Det er jo tross alt en amerikansk PS3 som er beste for oss (?) som importerer filmer.. Da kan vi i det minste spille av filmer ifra USA selv når kodesystemet blir implementert.. Spillene vil vel uansett ikke sone-kodes etter det jeg har forstått..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett om spillene blir kodet så blir det billigst å bestille de fra USA.. Nå finnes det jo ikke noe PAL/NTSC på PS3 spill heller. Bestillte mine spill for 400kr stykk inkl frakt. Merket som DVD på $20. Er det ikke rykter om at de kommer til å koste 800kr i Norge?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Har jeg vondt for å tro.

Forsåvidt enig, men om PS3 "flopper", noe jeg har vondt for å tro, så kan det også gi BD taper stempel. Dessuten om PS3 ikke selger slik Sony gambler på så er Sony i alvorlig trøbbel noe som igjen ikke er bra for BD.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det største problemet med PS3 fra USA er at den ikke virker på Europeiske PS1 og PS2 spill.

Mitt største argument for å implementere en slik en i systemer nettopp dette, at den spiller de gamle spillene og har trådløse kontrollere.

Men, som en billig Blu-ray spiller er den jo fortsatt aktuell.

Nå har jeg riktignok fått kloa i en rimelig og oppdatert Samsung Blu-ray spiller som skal i duell med Panasonicen i kveld så vi får se om ikke det blir en løsning på det likevel.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Ungdommene bryr seg ikke om BR spiller eller ikke.
    Dette ser jeg også litt av. Kona jobber på en ungdomsskole, og der er det vistnok bare snakk om spillmulighetene på de forskjellge konsollene. Når jeg ba henne nevne litt om BR og HD-DVD visste de aller fleste ikke om disse mulighetene engang..... :???:

I den situasjonen vil jo da kanskje ikke PS3 bli den BR-katalysatoren en tenkte seg....?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-E1 til under 6 k på Hi Fi Klubben! Det må det da være verdt? Selv om det koster litt har jeg fått flere nye filmer i HD-DVD lenge før de kommer på vanlig DVD i Norge så nå må det vel begynne å ta av snart?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det største problemet med PS3 fra USA er at den ikke virker på Europeiske PS1 og PS2 spill.
    For det første så har jeg hørt at PS3 ikke er så veldig god til å emulere PS2 spill.. For det andre, hvem bryr seg om PS2 spill? PS2 konsollen koster jo en slikk og ingenting uansett dersom du vil ha den biten..

Men et lite spørsmål, leste dette i testen av PS3 som Blueray spiller:
    "The standalone players from Sony and Pioneer Elite will not playback the poor old CD, so if you like to spin CDs, your dream of either of those players being your single optical disc source is over."

Wtf? Greier de ikke å spille av CDer? Er ikke det skikkelig tabbe da??

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, megatabbe... Men det kommer nok en 2. gen...

Mvh

Side 11 av 35 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •