Samsung blue-ray på HFK Drammen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung blue-ray på HFK Drammen

Var en tur innom hifi-klubben i gågata i Drammen ista, og der stod det jommen meg et par-tre interessante nyheter.

Det første jeg la merke til var de nye mentor-høyttalerne til dali, som forøvrig spilte meget, meget overbevisende..

Dernest kom jeg til å se samsungs nye F-serie LCD, den 1080p-skjermen på 40"... Og så fikk jeg øye på signalkilden til denne skjermen - samsungs blue-ray spiller! De hadde visst fått inn begge deler i dag. Skjermen skulle koste ca 28k og spilleren ca 6-7k, sa ekspeditøren.

Bildekvaliteten ble jeg imidlertid ikke imponert over. Det var en eller annen musikkkonsert som sto og gikk.

Newcomer torgeir sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morro

Det hadde jo vært interessant å få testet dette med noe materiale som en vet er av god kvalitet. Og da med tilhørende tilbakemeldinger. 6-7k hørtes "billig" ut fra de prisene jeg har hørt frem til nå, så det kan jo bli en positiv overraskelse.

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, hvilken elektronikk ble brukt på Mentor? Og åssen låt de i forhold til H400? Og finishen? Mange spørsmål dette, men skal ha nye høyttalere, og disse virker som en god kandidat.

Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Var en tur innom hifi-klubben i gågata i Drammen ista, og der stod det jommen meg et par-tre interessante nyheter.

Det første jeg la merke til var de nye mentor-høyttalerne til dali, som forøvrig spilte meget, meget overbevisende..

Dernest kom jeg til å se samsungs nye F-serie LCD, den 1080p-skjermen på 40"... Og så fikk jeg øye på signalkilden til denne skjermen - samsungs blue-ray spiller! De hadde visst fått inn begge deler i dag. Skjermen skulle koste ca 28k og spilleren ca 6-7k, sa ekspeditøren.

Bildekvaliteten ble jeg imidlertid ikke imponert over. Det var en eller annen musikkkonsert som sto og gikk.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettermv
    Hei, hvilken elektronikk ble brukt på Mentor? Og åssen låt de i forhold til H400? Og finishen? Mange spørsmål dette, men skal ha nye høyttalere, og disse virker som en god kandidat.
    Det var stativhøyttaleren jeg hørte på, vel og merke. Den stod, trod det eller ei, koblet til en mcintosh rørforsterker! Classe stod for cd-avspillingen og thule gjorde jobben som preamp - litt av en elektronikk-kombinasjon, men det låt altså ganske flott. Nå hørte ikke jeg lenge og kritisk, men jeg innbiller meg de låter litt mer frempå i diskantområdet enn ikon, samtidig som de har litt mer tyngde. Når det gjelder autoritet i bassen slår dem nok ikke helicon, og ei heller raffinement i det øvrige frekvensområdet...men det er nok en veldig god mellomting på de fleste områder. Finishen oste av kvalitet og skikkelig treverk, men personlig synes jeg nå helicon er milevis penere..

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Egentlig som jeg regnet med. Får se om jeg får hørt Mentor 6 i løpet av de nærmeste ukene, om noen butikker i Oslo-området har fått den inn. Men mangler den mye i bassområdet kontra helicon så spørs det om den kan måle seg. Kanskje den kan nærme seg Helicon utseendemessig hvis jeg lakker den en 17-18 ganger?

Det var stativhøyttaleren jeg hørte på, vel og merke. Den stod, trod det eller ei, koblet til en mcintosh rørforsterker! Classe stod for cd-avspillingen og thule gjorde jobben som preamp - litt av en elektronikk-kombinasjon, men det låt altså ganske flott. Nå hørte ikke jeg lenge og kritisk, men jeg innbiller meg de låter litt mer frempå i diskantområdet enn ikon, samtidig som de har litt mer tyngde. Når det gjelder autoritet i bassen slår dem nok ikke helicon, og ei heller raffinement i det øvrige frekvensområdet...men det er nok en veldig god mellomting på de fleste områder. Finishen oste av kvalitet og skikkelig treverk, men personlig synes jeg nå helicon er milevis penere..

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennede å høre hvor gode disse Mentor høyttalerne er.. Hvordan er låter de iforhold til Ikon - Helicon??? Står absolutt på testlisten min til nytt anlegg...
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det følger med et par plater i eska til spilleren .. en jazzkonsert og en film .. Er ikke helt sikker på om det er bildekvaliteten til de filmene som var grunnen til at de ble valgt ut til å være "vedlagt" i eska ... Gleder meg selv til å få testa filmer som er BRA... og litt spent på hvilken software/firmware som står i de første spillerne som kom til norden. Håper det er den siste, for den gir visstnok iflg avsforum betydelig bedre bilde enn de som ble lansert tidligere i andre markeder..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bli spennende å se ja. Var forresten innom der i går igjen, og da hadde prisen på BD-spilleren fordoblet seg - fra 6-7k til 13 000 blanke kroner

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på prisen på Samsung spilleren? Det er iallefall en del lavere enn det jeg hadde forventet..

Edit: la ikke merke til den siste meldingen din, det høres mer riktig ut ja (ut ifra det andre har rapportert).. 13000,- er mye for en Blueray spiller.. :-(

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og samsungen skal være en av de billigste..

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var nok sikkert selgeren som gikk på en smell når han "røpte innprisen på 6-7000,-"

DrE

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe de har sendt ut spillerene med ny firmware sånn at ikke de må oppgraderes med en gang.

Kanskje det var U2 Rattle and hum de brukte for demo?
    Det kan i såfall stemme at bildet er svært dårlig, for det er det på DVD og HD-DVD også.

13K høres mye ut, 11K er vel mer normalt?
    Men, hva er vel normalt i disse dager?

Det er jo den eneste HD spilleren på det norske markedet og da er det ingen grunn til å senke prisen enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Var nok sikkert selgeren som gikk på en smell når han "røpte innprisen på 6-7000,-"

DrE

Haha.. om du tror forretningene har 50% avanse på et slikt type produkt, er du meget lite opplyst. "Ekspert"...

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pseudo
    Haha.. om du tror forretningene har 50% avanse på et slikt type produkt, er du meget lite opplyst. "Ekspert"...
    Er vel du som roter litt nå?

Synes å huske fra min korte kaririere innen detaljhandel at innprisen er uten MVA. Så legg på 25% MVA og deretter snakker vi vel om litt avanse.

Klarer meg med HD-DVD jeg tror jeg... 13000 kroner klarer de i alle fall ikke vri ut av lommeboka mi

Cyberdog

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel bare å kjøpe PS3 da, både BR-spiller og en morsom spillkonsoll i tillegg ;-)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog
    Er vel du som roter litt nå?

Synes å huske fra min korte kaririere innen detaljhandel at innprisen er uten MVA. Så legg på 25% MVA og deretter snakker vi vel om litt avanse.
    En tjener jo ikke momsen. :???:

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pseudo
    Snakker om å ikke ta en spøk mann. Det er **** ikke jeg som har skrevet ekspert under nicket mitt heller bare så det er klart.

Og forresten så setter jeg stor pris på at du opplyser meg hver gang du ser at jeg ikke er opplyst! Takker forøvrig for omtanken.

DrE

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh, er ikke dette en teknisk tråd?

Når vi nå først er off topic så tror jeg ikke DrErling er ekspert i bedriftsøkonomi. Jeg skjønner ikke poenget med slike "angrep" pseudo:?

Tilbake til tema:

Er det noen andre som har tatt spilleren nærmere i øyesyn og som kan uttale seg?

I dag er jo den offisielle Blu-ray og PS3 dagen, i hverfall i USA og jeg har feiret begivenheten med å handle inn en del Blu-ray filmer som jeg skal spille på spilleren jeg aldri får:cry:

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Når vi nå først er off topic så tror jeg ikke DrErling er ekspert i bedriftsøkonomi. Jeg skjønner ikke poenget med slike "angrep" pseudo:?
    Skulle tro han tok spøken når jeg hadde satt påstanden i hermetegn og atpåtil fyrt på en grønn tannete smiley bak...

men men... fra nå av lar jeg denne tråden være teknisk (for min del i alle fall)

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield