HD DVD norge? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 108

Tråd: HD DVD norge?

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lurer på hvorfor Elkjøp har satt prisen til 13.000, når veil. pris er 10.000,- :-?

J.E.G:
    Tenker meg de kommer ned på 5000kr grensen neste år.
    (hvis du ikke tar sjangsen og kjøper E1 via Pixmania)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får vel bare smøre seg med tålmodighet og håpe så mange som mulig hiver seg på de nye formatene!

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.E.G
    Da vil vi vel snart se spillerene i den lokale elektrobutikken, kjekt! Men det er dyrt, tar det langt tid før BR- og HDDVD-spillere kommer til under 5000,-?
    Nei, det er billig.
    Med tanke på hvilken lyd og bildekvalitet deyt er på disse spillerene er det billig.
    Man skal betale mye for en dedikert DVD spiller med samme kvalitet.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Har du testet disse spillerene opp mot det seneste av dedikerte DVD-spillere?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet billig-Toshibaen og den var rimelig bra synes jeg.

Testet mot Pioneer 989.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er billig.
    Med tanke på hvilken lyd og bildekvalitet deyt er på disse spillerene er det billig.
    Nei, det er det kanskje ikke så dyrt, men at Elkjøp priser Toshibaen til 3000 over veiledende pris er vel litt stivt.
    Lurer på hvorfor ikke Elkjøp heller satser på å ta inn E1, skulle tro det passet deres kundesegment bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønte ikke helt hva du mente her, finnes det DVD spillere med samme kvalitet som HD-DVD/BD spillere?

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rontonic
    Skjønte ikke helt hva du mente her, finnes det DVD spillere med samme kvalitet som HD-DVD/BD spillere?
    Han mener nok på avspilling/oppskalering av standard DVD.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Han mener nok på avspilling/oppskalering av standard DVD.
    Men vil det bli samme kvalitet?
    Eller oppskalerer også HD/BD spillerene vanlige DVD'er og det er dette som er sammenliknet? Ellers synes jeg det blir litt feil å sammenlikne...

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rontonic
    Men vil det bli samme kvalitet?
    Eller oppskalerer også HD/BD spillerene vanlige DVD'er og det er dette som er sammenliknet? Ellers synes jeg det blir litt feil å sammenlikne...
    Nei, du vil ikke få HD-DVD/Blu-Ray kvalitet fra DVD'ene, men HD-DVD/BD spillerene kan oppskalere DVDene til 720p-1080i/p, med like godt eller bedre resultat enn de dedikerte DVD-spillerene.
    Det er det det er snakk om.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var det jeg mente.

Blu-ray og HD-DVD spillerene gjør etter hva jeg har sett og lest en såpass bra jobb også på DVD at en dedikert DVD spiller må være relativt kostbar for å gi like bra bilde.

For eksempel så tangerer den rimelig Toshibaspilleren min mye dyrere DVD spiller på DVD. De nye spillerene til Toshiba og Panasonic skal visstnok være mye bedre enn denne igjen og da begynner det virkelig å bli bra.

De nye modellene skalerer også opp til 1080p med bra resultat og da er det ikke lett å kreve mer.

Panasonic Blu-ray spilleren har audiofile gener i tillegg med virtual battery drive og skikkelige DA konvertere så det er all grunn til å forvente bra lyd også.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lefdal Fredrikstad

Var en tur innom den nye store Lefdal butikken i Fredrikstad. Der ble jeg veldig positivt overrasket.

De hadde demo av Bluray (Panasonic BD/ Pioneer 507) og salg av Blurayplater med norsk tekst.

Litt lengre bort var det demo på Toshiba HD-E1 på en 40" LCD. De solgte også HD DVD-filmer med norsk tekst. Jeg kjøpte Serenity UK utgaven med norsk tekst.

De hadde jobbet iherdig med å få dette til, og skulle ta inn flere titler. De tittet stolt da jeg gikk rundt med en HD DVD-plate i hånden. Trot kanskje jeg var den første.

Ellers skuffet BD igjen. De sa at dersom man ikke koblet BD til 1080p skjerm fikk man hakking i panoreringer. Dette skjedde aldri, med HD DVD og de hadde testet mye frem og tilbake.

Kult å se HD i butikk...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ellers skuffet BD igjen. De sa at dersom man ikke koblet BD til 1080p skjerm fikk man hakking i panoreringer. Dette skjedde aldri, med HD DVD og de hadde testet mye frem og tilbake.
    Dette kan da umulig stemme?

Jeg trodde HD-DVD og Blu-ray støtter nøyaktig samme codec'er, og at dermed er opp til hver enkelt spiller hvilke formater den leverer ut?

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Dette kan da umulig stemme?

Jeg trodde HD-DVD og Blu-ray støtter nøyaktig samme codec'er, og at dermed er opp til hver enkelt spiller hvilke formater den leverer ut?
    De har vel egne codec'er gitt. Ellers kunne de kaldt spillerne det samme.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    De har vel egne codec'er gitt. Ellers kunne de kaldt spillerne det samme.
    Nope, begge støtter nøyaktig samme codec'er:
    Blu-ray.com - Blu-ray FAQ

Forskjellene ligger i tykkelsen på beskyttelseslaget, dataoverføringshastigheter, interaktivitet i menyer og slikt.

Sikkert derfor det var såpass enkelt for LG å lage en kombi-spiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Var en tur innom den nye store Lefdal butikken i Fredrikstad. Der ble jeg veldig positivt overrasket.

De hadde demo av Bluray (Panasonic BD/ Pioneer 507) og salg av Blurayplater med norsk tekst.

Litt lengre bort var det demo på Toshiba HD-E1 på en 40" LCD. De solgte også HD DVD-filmer med norsk tekst. Jeg kjøpte Serenity UK utgaven med norsk tekst.

De hadde jobbet iherdig med å få dette til, og skulle ta inn flere titler. De tittet stolt da jeg gikk rundt med en HD DVD-plate i hånden. Trot kanskje jeg var den første.

Kult å se HD i butikk...
    Serenity er faktisk ganske OK film synes jeg. Ellers godt å høre at de henger med nede plankebyen. Kan jo legge shopping turen dit og da :-D .

Dette med BD og hakking... At de sa det er en ting, men så du det selv? Jeg syntes det hørtes litt merkelig ut - dette med at 1080p skjerm var nødvendig for å unngå det. Jeg har jo 1080p projektor og synes ikke det hakker, men nå ble jeg jammen nysjerrig. Får koble min panasonic til på min egen LCD 40 tommer også da, det er en 720p (1366x768) TV og sjekke om det stemmer..

Gjaldt dette både panasonic og pioneeren? Det er ingenting med BD teknologien som skulle tilsi at det skal hakke noe mere enn HD DVD? 3:2 pulldown skulle jo noe rykkvise panoreringer på begge. Og det vil fortsatt være synlig på 1080p skjerm. Men jeg plages ikke av det uansett.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, begge støtter nøyaktig samme codec'er:
    Blu-ray.com - Blu-ray FAQ

Forskjellene ligger i tykkelsen på beskyttelseslaget, dataoverføringshastigheter, interaktivitet i menyer og slikt.

Sikkert derfor det var såpass enkelt for LG å lage en kombi-spiller.
    Helt enkelt for LG var det nok ikke - den støtter jo ikke HD DVD formatet fullt ut i forhold til interaktivitet/menyer osv...

Leste et sted at forskjellen mellom HD DVD og Blu-ray i tillegg til det du skriver også gikk på vinkelen laseren leste platene med eller noe sånt..

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Helt enkelt for LG var det nok ikke - den støtter jo ikke HD DVD formatet fullt ut i forhold til interaktivitet/menyer osv...
    Sant... Men tipper det er fordi de ikke vil betale avgift til DVD-Forum, ikke fordi de ikke kunne fått det til...

Jeg burde heller sagt at at spilleren til LG er en Blu-ray spiller som kan spille av HD-DVD men med begrenset menyfunksjonalitet

Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Leste et sted at forskjellen mellom HD DVD og Blu-ray i tillegg til det du skriver også gikk på vinkelen laseren leste platene med eller noe sånt..
    Kan sikkert stemme, det kan forklare hvordan det ene formatet kan ha større kapasitet enn det andre selv om bølgelengden på laserlyset er den samme.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok en bra beskrivelse av LG spilleren det - Blu-ray spiller med HD DVD film avspillingsmuligheter. Og det kan godt være noe med avgift til DVD forum. Men kanskje litt merkelig alikevel for mener LG har sagt at de kommer med fullverdig spiller senere mot sommeren. Men det er så mye rykter ute og går, at jeg husker ikke hva som er offisielt og hva som er rykter (stort sett fra avsforum.com).

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant... Men tipper det er fordi de ikke vil betale avgift til DVD-Forum, ikke fordi de ikke kunne fått det til...

Kan sikkert stemme, det kan forklare hvordan det ene formatet kan ha større kapasitet enn det andre selv om bølgelengden på laserlyset er den samme.

Blu-Ray må kunne vinkle laseren for å kunne lese flere lag, jo flere lag, jo mer må laseren vinkler. Jeg tror det var slik. Men sliker det vel også med vanlig DVD i dag? Eller er det kun fokusering som gjelder der?

Når der gjelder hakkingen så kan det vel ha med at Blu-Ray filmene som er tidlig ute bruker en pakke metode som krever mer regne kraft. Husker ikke navnene, men begge formatene støttet VC-1 og H.264 tror jeg, samt MPEG 2 opptil 25 MBs. Blu-Ray brukte den dårligste på de første filmene, mens HD-DVD brukte den beste med en gang, noe som gir en lavere datastrøm, og dermed kreves ikke like mye regnekraft. Hvis spilleren ligger helt på grensen av hva den kan yte, så vil hakking kunne komme i hektiske scener.

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •