HD DVD norge? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 108

Tråd: HD DVD norge?

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Hva er latterlig når "konkurrenten" Blu-ray Disc skal ha 12k for den billigste spilleren. Kanskje grunnen til at det ikke er flere merker en Toshiba å velge mellom er at de selger spillerne så billig at ingen andre foreløpig ser et marked?
    Toshiba sitter med rettighetene og spillerne til Toshiba er allerede sterkt subsidierte så om noen skal matche Toshiba på pris for HD-DVD må de faktisk subsidiere spillerne enda mer enn Toshiba. Hvorfor i alle dager skulle andre hardwareprodusenter ønske å gjøre det?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Vitsen med en europeisk spiller er selvsagt at man får sone 2 på SDDVD. Hvor har du det fra, at HD-E1/ XE1, vil ha regions-koding på HDDVD-avspilling? Det som er sagt fra Toshiba er vel at regionskoding vil komme på HDDVD en gang i fremtiden og det tidligst i løpet av 2007.
    Jeg har ingen kilde, kun et rykte. Mener å ha lest flere steder at 2. gen. spillere skal ha sone-beskyttelse for både HD-DVD og vanlig DVD. Dette gjelder i så fall både for de nye spillerne som kommer i USA, samt de europeiske spillerne. Jeg kan dog ikke si dette med sikkerhet. En må vel nesten bare vente å se...

Nå skal vel HD-E1 slippes i Europa før jul og HDDVD-titler fra StudioCanal (med titler som er Bluray exclusive i USA) også før årsskiftet. Så da får vi se om disse HDDVD-filmene har norsk undertekst.
    Mitt poeng er at det ikke er annonsert noen utgivelser i Norge, så det vil vel begrense salgspotensialet en del? Jeg tror Elkjøp kommer til å slite med å selge spillere hvis de ikke har filmer i butikken engang(!) En vil nok kunne importere fra Europa gjennom store nettbutikker som Amazon, Play, CD-wow, etc... Personlig har jeg da mer tro på Blu-ray som i hvert fall vil få filmer i butikkene gjennom vanlige distribusjonskanaler (selv om dette også er en svært begrenset start).

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regionskoding for avspilling av SDDVD er bestemt, men det er fortsatt svært usikkert rundt regionskoding av HDDVD. Jeg tror det vil være slik en god stund til. Men som du sier, "tiden vil vise".

Når det gjelder titler til HDDVD så vil jeg tro det vil bli tilgjengelig i de butikkene som selger hardware. Det er jo sagt at man får 3 HDDVD-titler ved kjøp av spiller. Når HDDVD-gruppa legger ned millioner av $ i markedsføring akkurat nå, vil det være ganske idiotisk å ikke ha tilgjengelig titler i butikken. Dette må jo også være et sterkt ønske fra eksempelvis Universal Norge...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Toshiba sitter med rettighetene og spillerne til Toshiba er allerede sterkt subsidierte så om noen skal matche Toshiba på pris for HD-DVD må de faktisk subsidiere spillerne enda mer enn Toshiba. Hvorfor i alle dager skulle andre hardwareprodusenter ønske å gjøre det?
    Jeg tror dette er ganske smart fra Toshiba og støttespillerne. Hvorfor produsere flere like (lik innmat) spillere fra forskjellige produsenter, slik at de som støtter formatet innad må konkurrere om å selge flest? Sony og BDA burde kanskje ha gjort det samme; at støttespillerne Pioneer/ Panasonic/ Philips/ Samsung ble enige om EN spiller. Si en spiller fra Sony som jo står i fremste linje for Bluray-formatet. Dermed kunne de (som med HDDVD) ha sponset en slik første-spiller, og dermed vært konkurransedyktigt i pris med HDDVD. Toshiba har HDDVD og Sony har sin Bluray. Dette hadde også gjort det enklere og billigere for forbrukeren.

Så jeg tror at dette er en smart markedsføringsstrategi fra HDDVD-gruppen. Når det kun gjenstår ett format, ja da har vi en DVD-arvtager og hardware fra forskjellige produsenter kan komme...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når titlene for HD-DVD i Europa ble annonsert var ikke Norge blandt de "utvalgte" landene.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg skjønner det. Det vil bare overraske meg dersom f.eks Elkjøp selger Toshiba HD-E1 uten å ha en eneste tittel å selge.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg skjønner det. Det vil bare overraske meg dersom f.eks Elkjøp selger Toshiba HD-E1 uten å ha en eneste tittel å selge.
    Det kan jo hende at de importerer noe selv... Uansett så tror jeg dette er noen folk bør være klar over før de eventuelt forhåndsbestiller en spiller.

Tror ikke Elkjøp regner med å tjene noen penger på HD-DVD med det første, så jeg vil nok ikke forvente at de har mange i butikken. Kanskje noen for å vise hvor gode TV'ene dere er...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er nok ikke snakk om mengder. Muligens MI:III, King Kong og Batman Begins. Det hadde jo vært fine titler for demo og intro.salg.

Uansett tror jeg ikke det går mye over nyttår før titlene kommer. Jeg var en av de første i Norge som kjøpte en DVD-spiller og jeg mener det kun var to titler med norsk tekst å få tak i: T2 Terminator og Donnie Brasco - men det tok ikke lang tid før filmene begynte å komme...

Det føles for øvrig ut som en evighet siden
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Dere diskuterer når Toshiba skal lansere sine HD-DVD spillere i Norge, men så vidt jeg har fått med meg er det ikke annonsert noen filmer på HD-DVD formatet i Norge enda. Hva er da vitsen med en europeisk spiller? 2. generasjons HD-DVD spillere vil ha sone beskyttelse, så en kan ikke importere filmer fra USA! Dette må da være en stor begrensning for salget i Europa?
    Dette var foruroligende rykter, jeg har bestilt flere filmer som er Sone1 så jeg håper virkelig jeg får spilt av disse på de europeiske modellene.
    Men det står jo på Toshiba sine egne sider i specs'ene for spillerene:

1. HD DVD discs containing high definition content at a field rate of 50Hz or a frame rate of 25Hz cannot be played on HD-XE1 without a firmware update. Firmware update is expected in the future.

Men dette har kanskje ingenting med soneinndeling å gjøre?

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slapp helt av, 2.gen (E1 og XE1) har ikke sonesperre, (kanskje på DVD, har ikke hørt noe der), men på HD-DVD er den og vil også i fremtiden (i følge Toshiba) være sonefri.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste nettop på et annet forum at Denon, Marantz, Onkyo, og HP driver å utvikler egene HD-DVD spillere, er det noen som sitter på mer info om dette?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På annonseringen av HD-DVD i Europa sa de i alle fall at de skulle bruke sonekoding.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba confirmed the G30's built-in HD DVD drive will not check for region encoding, allowing it to play HD DVDs bought in the US and elsewhere, company officials said.

Fra en engelsk web shop:
    Specifications & Features
    Playback
    HD DVD (High Definition Digital Versatile Disc)
    DVD (Digital Versatile Disc)
    DVD -RW (Re-Recordable)
    DVD-R (Recordable)
    DVD-R DL
    CD-R (Recordable)
    CD-RW (Re-Recordable)
    CD (Compact Disc)
    MP4 (MPEG-4)
    Region 2 (UK/Europe) (Non HD DVDs)
    Region free for HD DVDs

C|Net:
    Both of the European players can output from HD DVD discs at 720p or 1080i, and the more expensive HD-XE1 can also output in 1080p. They are backwards-compatible with existing DVDs and CDs and will upscale DVD output to 720p or 1080i, and to 1080p in the case of the HD-XE1. Since the DVD Forum is still making up its mind about region coding for HD DVD, the first two players will be region-free.

Fortsatt ikke heeeelt sikker på at de vil være sonefrie?

Skjønner ikke hvorfor noen er så sta på at den skal være sonelåst, når det ikke finnes en eneste side på nettet som sier det, alle sier den vil være sonefri. Kanskje de snakket om DVD når det var snakk om soner, for den vil være låst til "Sone 2" DVD.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-lyd kun over HDMI.. Det kan da ikek være noen begrensing i overføringskapasitet over optisk eller coax. Er dett ene og alene for å forhinde piratkopiering? Innføre nye halvferdige standarder som kun er til begrensning i stedet for å bruke etablerte standarder. Dette må gå ut over salget, alle har bare ikke råd eller lyst til å bytte ut samtlige komponenter i stua for å få oppgradert lyd og bilde. argh.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I interviewed Toshiba recently regarding their euro player launches and it turned out to be a really interesting conversation.
    To cut to the chase, the prices will be HDE1 £449 and HDXE1 £599, each will be capable of playing SD DVD NTSC and Pal 50hz, so multi region for standard Def after a hack. And don't forget upscaling as well! Far better than the HD1 etc in this regard.
    HD DVD will remain region free and will never be changed on these models...plus far more details.

Her er podcast av intervjuet med Toshiba, hvor de sier de et sonefrie og vil fortsette å være det for HD-DVD.
    http://www.avpodcast.co.uk/podcast.mp3?p=17
    40.30 start på inervjuet
    54.30 Der det blir snakk om regionkoding

Sitat Opprinnelig postet av Toshiba
    "Let me be clear that the E1 and XE1 will newer be region coded!" (HD-DVD)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    HD-lyd kun over HDMI.. Det kan da ikek være noen begrensing i overføringskapasitet over optisk eller coax. Er dett ene og alene for å forhinde piratkopiering? Innføre nye halvferdige standarder som kun er til begrensning i stedet for å bruke etablerte standarder. Dette må gå ut over salget, alle har bare ikke råd eller lyst til å bytte ut samtlige komponenter i stua for å få oppgradert lyd og bilde. argh.
    De kan ikke overføre HD lyd via S/PDIF fordi S/PDIF har ikke nok bandbredde til å kunne overføre HD, derfor må HD-lyd nedkonverteres til DTS, som er det nest beste.
    Da var det like greit å integrere den i HDMI standaren, siden du uansett må ha HDMI for å kunne få nytte av HD-bilde.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke det vil bli så mye push av HD-DVD eller Blueray på Elkjøp. Foruten et lite antall hjemmekinonerder er det rett og slett ikke etterspørsel etter slike spillere blandt folk flest. Elkjøp har heller ingen interesse av å ta side i formatkampen og de har heller ikke mye å vinne på å informere brukere om det eller de av de 2 formatene som ikke vil klare å overleve.

Xbox 360 og PS3 derimot....

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å bare vent å se!
    Normenn er de som er mest opptatt av den nyeste teknologien, ingen er så gale etter å kjøpe som oss.

Siden "alle" måtte ha HD-Klar flatskjerm, så skal du se at når det blir litt utvalg av filmer og spillere så går vi mann av huse for å få oss HD-kilde (les: HD-DVD og BD). Det er garantert ikke bare oss "Hardcore entusiaster" som kommer til å kjøpe dette.
    Hva skulle vel mannen i gata med noe HD skjerm ellers? har han mulighet til å velge, så blir det billigste HD spiller, dvs, HD-DVD pr. dags dato.

Det kommer ikke til å skje nå umiddelbart, men kanskje til jul -07, tipper jeg.
    Dessuten, når folk skal bytte ut den gamle spilleren sin, så kan du være sikker på at vi kjøper ikke ny DVD spiller, vi kjøper HD spiller, siden den kan spille av de "gamle" DVDene og de nye HD skivene

Å tro at PS3 skal overta verden er vel naivt. ser ikke for meg at pappa går i butikken å kjøper spillmaskin, da er det dedikert spiller, for hva f. skal han med spillmaskin.
    Blandt de under 25-30, ja kanskje.
    Jeg skal ha PS3 men det er fordi jeg enda er ung og digger bilspill, men skal ha HD-DVD spiller først (ikke noe 360 tull)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Julen 07 ligger ann til å bli den store kampen mellom formatene. Da kommer det kanskje også et par spillere og titler ut i butikkene i Norge.

PS3 kun for de under 25-30? Husk at definisjonen på hvem som erungdommer stadig endres. Jeg Kjenner personer på over 50 som er langt mer oppdaterte på spillekonsoller enn hva jeg er...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    PS3 kun for de under 25-30? Husk at definisjonen på hvem som erungdommer stadig endres. Jeg Kjenner personer på over 50 som er langt mer oppdaterte på spillekonsoller enn hva jeg er...
    Selvfølgelig finnes det "gamlinger" som fortsatt liker spillkonsoll, akkurat som det finnes guttunger som har null interesse for PlayStation.
    Men målgruppen til PS er da de under 30.

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •