Microsoft skuffer litt (HD-DVD på XBOX 360)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 9 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 175
    Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Microsoft skuffer litt (HD-DVD på XBOX 360)

Å nyte en film i 'high definition' betyr i min mening ikke bare et hd-bilde, men også hd-lyd. Det helt utrolige MS har klart å gjøre med sin 'hd dvd' add-on til xbox360, er å gi den dekoding av hd-lyd-formatene, men ingen mulighet for å sende desse signalene videre til en reciver! Det dekodede signalet blir downsamplet og sendes ut gjennom den optiske kabelen som vanlig dd5.1. Det er jaggu meg så idiotisk at det er helt fantastisk:evil:
    Det eneste de trengte å gjøre var å utstyre hd-spilleren med 6 analoge utganger, men det greier de fan ikke....ikke kan jeg forstå det er for å spare penger heller, siden de bundler spilleren med filmen 'king kong' og enda en fordømt fjernkontroll..!

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe. latterlig! Herregud microsoft hva driver dere med? Men 360 skal visst komme i en "oppdatert" utgave snart, kanskje vi får se noe der... Men dette var bare latterlig. Enda en grunn til å gå for PS3

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere kan ikke si ærlig, rett fra hjertet att det er første gang dere er skuffet og forbannet over Microsoft konsernet???

Nei takke meg til PS3.....

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er absolutt ikke første gang....

er i tillegg Mac-bruker så det sier jo litt det og.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 er nok ikke så veldig mye bedre. Problemet med ps3, som andre bluray-spillere, er at de har ikke krav om dekoding og sony har ikke kommet med annen infomasjon enn at ps3 vil støtte hd-lyd, noe som er noe helt annet enn dekoding. Faktisk har ikke blu-ray-filmer engang krav om hd-lyd, sånn som hd-dvd har. Så med ps3 er du avhengig av en reciver som kan dekode 5.1hd-lyd og ha hdmi1.3-tilkobling, som ps3 bruker for å videresende signalet, og den reciveren er vel enda ikke laget og når den først kommer så blir den jaggu ikke billig...

Nei. løsningen for å få high definition i full forstand er nok en stand alone spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilen forsterkere har dere tenkt som skal dekode denne lyden?

PS3 har heller ikke analog multikanal utgang så der er man like langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Å nyte en film i 'high definition' betyr i min mening ikke bare et hd-bilde, men også hd-lyd. Det helt utrolige MS har klart å gjøre med sin 'hd dvd' add-on til xbox360, er å gi den dekoding av hd-lyd-formatene, men ingen mulighet for å sende desse signalene videre til en reciver! Det dekodede signalet blir downsamplet og sendes ut gjennom den optiske kabelen som vanlig dd5.1. Det er jaggu meg så idiotisk at det er helt fantastisk:evil:
    Det eneste de trengte å gjøre var å utstyre hd-spilleren med 6 analoge utganger, men det greier de fan ikke....ikke kan jeg forstå det er for å spare penger heller, siden de bundler spilleren med filmen 'king kong' og enda en fordømt fjernkontroll..!
    Hvorfor kjøper du ikke da heller en av Toshiba sine spillere? du ha en modell fra Microsoft? Jeg er happy med DTS på DVD, og synes derfor 14-1500 spenn for en HD-spiller er en utmerket deal. Mer enn det er det ikke så interessant for meg å bruke før enten en multispiller er på plass, eller et av formatene legges dødt.

Det hadde selvsagt vært snop med enda mer funksjonalitet, men noe å man gjøre for å holde prisen nede. Viktigst for MS er å oppnå volum nå i startfasen på formatkrigen -- ikke å tilfredsstille de mest hardbarkede hjemmekinofantastene.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å være helt ærlig så tror jeg egentlig HD DVD - drevet som kommer til xbox 360 ikke akkurat er myntet på de største AV-Frelste. Det er sannsynligvis siktet på mellomsiktet mellom de som ikke har HDTV og de som er såpass kresne at de forstår HD DVD - spilleren til Xbox 360 ikke egentlig kommer til å levere. Det blir vel en standalone-spiller på meg så fort jeg ser at DVD-kvalitet er for dårlig, (noe som kommer til å ta et par-tre år).

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man en dedikert hjemmekino satser man vel ikke på en HD-DVD add-on? Dette er et tilbud til de som allerede har en 360 og som vil ha muligheten til å spille av HD-DVD for en svært billig penge. Dersom denne add-on hadde hatt analoge utganger, HDMI 1.3 og like bra bildekvalitet som eks HD-A1, hvor mye tror du add-on hadde kostet da? Ikke like over 1000-lappen i alle fall. Xbox 360 selges fortsatt med tap for MS og det samme vil PS3 gjøre i mange år for Sony. Hele tiden må det kuttes til benet for å redusere tapet mest mulig.

Ikke vær skuffet. Se heller muligheten til å kunne spille av HD-DVD filmer til en svært rimelig penge. Og DD 5.1 låter jo ikke så ille det heller da Og er det ikke bra nok for deg, så kan du alltid kjøpe en egen HD-DVD-spiller for under 5k...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, jeg har xbox360 og så frem til kjøp av denne, men det er da fordømt irriterende å ikke få med hd-lyden....det er sånt som kommer til å gnage Menmen, ender vel med å kjøpe...
    Det kan da vel ikke koste så mye å sette på 6 analoge utganger i år 2006?

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er forsåvidt enig i at de kunne tilbudt en kabel med analoge utganger eller en HDMI tilkobling, men Amir hos Microsoft har da sagt at det downsamples til 648 kbits Dolby Digital, og at de skal prøve å få på plass 1,5 MB DTS i løpet av kort tid. 648 kbits DD er bedre enn de 384 og 448 kbits sporene som er på de fleste DVDer så jeg er godt fornøyd med addon til Xbox til den prisen MS tilbyr den for. Fjernkontrollen og King Kong er en meget bra bonus.

Har i alle fall forhåndsbestilt en.

Cyberdog

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 er nok ikke så veldig mye bedre. Problemet med ps3, som andre bluray-spillere, er at de har ikke krav om dekoding og sony har ikke kommet med annen infomasjon enn at ps3 vil støtte hd-lyd, noe som er noe helt annet enn dekoding. Faktisk har ikke blu-ray-filmer engang krav om hd-lyd, sånn som hd-dvd har. Så med ps3 er du avhengig av en reciver som kan dekode 5.1hd-lyd og ha hdmi1.3-tilkobling, som ps3 bruker for å videresende signalet, og den reciveren er vel enda ikke laget og når den først kommer så blir den jaggu ikke billig...

Nei. løsningen for å få high definition i full forstand er nok en stand alone spiller.
    Her er litt mer info om PS3...

We previously described most of the functionality available from the PS3's Cross Media Bar (XMB) interface. Impress offers a few new details. Selecting the "Display Settings" icon from the settings menu gives you access to a menu for chosing your display connection. You can select from "Component or D Cable," "Composite or S-Video," and "AV Multi or SCART." The system displays clear images indicating which plug is which, so beginners shouldn't have too much trouble in getting set up.

The PS3 is capable of selecting resolution for you automatically. However, if you want to select your own resolution, you can chose from 480p, 1080i, 720p, 1080p and "custom." We're not sure what the last one is just yet.

You also have full control over the form of audio that the PS3 outputs. From the Audio Output section of the menu, you can select from Dolby Digital 5.1, DTS 5.1 and AAC, as well as Linear PCM with 2ch, 5.1ch and 7.1ch available in 44.1kHz, 88.2kHz, 48kHz and 192kHz. You can also set this to automatic in case you're not interested in the details. You have three audio cable options available: HDMI, optical and AV Multi.

To set up Blu-Ray playback, you go into the BD/DVD section of the settings menu. Here, you can select the disk's menu language and the default audio and subtitle languages, which isn't anything new if you've used a PSP or one of the Japanese-only PSX systems before.

Good news for those worried about the slow start-up times with current next generation optical disc players. The PS3 loads up a Blu-Ray movie fast. Impress sampled the US version of Fifth Element (Japan won't take shipment of its first commercial Blu-Ray movies until early November) and found that the PS3 took less than 10 seconds to start up the disc after it had been selected from the video section of the Cross Media Bar.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har du denne infoen fra? Spesielt 2.avsnitt angående oppløsning var spennende lesing. Nå har Sony kommet med mye om PS3 som senere er trukket tilbake, så jeg tror det ikke riktig ennå...Litt OT.

Ellers er MS flinke til å lage oppdateringer så noen endringer på add-on blir det nok.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Info om PS3 sin XMB og kva som er under all menyene ligg da ut på nettet mange plasser, tekst og video snutter som viser dette....

http://blog.hinjang.com/media/files/...ation3-009.jpg

PS3 XMB in detail (Audio output all the way up to LPCM 7.1 ch 192Khz!!) - AVS Forum

Og ein videosnutt som viser den i live action.

GameTrailers.com Player Window

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg tenkte på var det det sto om valg av oppløsning på PS3, dvs oppskalering av SDDVD. Spørsmålet om man kan oppskalere SDDVD til 1080p er det stor usikkerhet rundt og vil være en stor skuffelse for mange dersom dette ikke er mulig.

Men det er laaaangt utenfor tråden. Nok OT fra min side
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog
    Er forsåvidt enig i at de kunne tilbudt en kabel med analoge utganger eller en HDMI tilkobling, men Amir hos Microsoft har da sagt at det downsamples til 648 kbits Dolby Digital, og at de skal prøve å få på plass 1,5 MB DTS i løpet av kort tid. 648 kbits DD er bedre enn de 384 og 448 kbits sporene som er på de fleste DVDer så jeg er godt fornøyd med addon til Xbox til den prisen MS tilbyr den for. Fjernkontrollen og King Kong er en meget bra bonus.

Har i alle fall forhåndsbestilt en.

Cyberdog
    Hvor får du forhåndsbestilt den?

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er den jo utsatt til utpå nyåret i Norge (og de fleste europeiske markedene), og Amazon UK (og de andre britiske nett-butikkene jeg vet om som sender utenlands) har forlengst forhånds-solgt det antallet de er tildelt, men Amazon Tyskland ser ikke ut til solgt ut alle sine ennå (datoen de oppgir er litt seinere enn den Amazon England har, men den ser ut til å bli litt billigere fra Tyskland).
    Bestilte den selv fra Amazon UK i løpet av den første timen den var lagt ut for salg.

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte fra Sendit.com

Det ser ut som man kan bestille enda.

Sendit.com - Xbox 360 HD-DVD Drive (Xbox 360) - Buy DVDs, Games & Electronics - FREE UK & Ireland Delivery

Cyberdog

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror HDDVD addon kommer til å selge som "varme wienerbrød". Mener jeg leste et sted at de 200.000 addon er alle snart forhåndsbestilt. Dette lover bra for formatet HDDVD
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Tror HDDVD addon kommer til å selge som "varme wienerbrød". Mener jeg leste et sted at de 200.000 addon er alle snart forhåndsbestilt. Dette lover bra for formatet HDDVD
    Som sagt lenger opp, de forhåndstildelte eksemplarene ble utsolgt for en stund siden hos Amazon UK (og flere andre store britiske butikkene), samme gjelder Amazon USA (og flere av de store amerikanske kjedene) og Amazon Canada.
    Amazon Tyskland og Amazon Frankrike har fremdeles tilgjengelig (som eksempler på steder som er villig til å sende til Norge).

Side 1 av 9 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •