Microsoft skuffer litt (HD-DVD på XBOX 360) - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 175
    Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tusen takk for innlegget, Starman. Det var hyggelig lesning

Forresten, gratulerer med HD DVD-spiller.

Jeg trodde Xbox 360-en var mer eller mindre stille under avspilling av HD DVD-er, men der tok jeg visst feil. Får vel skru opp lyden et par hakk da.

Jeg er helt enig med deg, prisen er svært gunstig. Hadde den kostet over 3k, så hadde jeg nok stått over. Men når man allerede har Xbox 360, så er det en billig investering hvis man vil nyte filmer i HD. På denne måten kan man sitte på sidelinja og se formatkrigen utspille seg, uten å gå helt glipp av moroa.

Håper jeg også får med King Kong, for den er jo en audiovisuell fest uten like. Og jeg likte den ganske så godt også.

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Starman, kan du prøve å koble den til PCen og gi litt info på kordan avspilling den veien går?

Sammen med anydvd for å få ned hastigheten til minimum så bør støyproblemet bilr borte. Du har ein htpc du kan sette den opp med eller?

Powerdvd software er ute for avspilling av hd-dvd på pcen. Sjekk link her,
    PC Perspective - Xbox 360 HD-DVD Player: For Consoles and PCs

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hurra, DHL kom på besøk i dag. Så nå er HD DVD-spilleren i hus!

Det var stort å pakke opp spilleren, det er jo tross alt et helt nytt filmformat som skal oppleves. Og da Universal-logoen dukket opp på skjermen med en skarphet jeg ikke har sett maken til, var det nesten som jeg fikk klump i halsen...

Har kun sett noen scener fra King Kong, men jeg kan allerede konstatere at filmer i HD er fremtiden. Det blir nok litt småkjipt å se DVD etter å ha pløyd gjennom noen HD DVD-er, men forhåpentligvis vil HD DVD komme mer og mer og kanskje vil vi til og med få se filmer i norske butikkhyller innen kort tid.

Ser man bort fra det sylskarpe og detaljerte bildet, så er det mangelen på støy som imponerer mest. Komprimeringsartefakter, EE og lignende smuss er ikke å finne. Nå fikk jeg virkelig se hva min 8720 er god for.

Det mest negative er vel støyen fra Xbox 360-en, så man burde se film med lyden skrudd opp en del.

Videogamesplus er så absolutt å anbefale. Tok vel fem-seks dager fra jeg bestilte til DHL kom på døra, og prisen kom på litt over 1700 kr. Da får du med fjernkontroll og King Kong. Billig med andre ord. De hadde "dessverre" skrevet feil verdi på pakken, og mye tyder på at det vil skjer flere ganger.

Nå skal jeg på butikken å kjøpe snacks til MI:3, min første film i HD - dette blir stort.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med HD-DVD i heimen din også. Ja, bedre oppgradering til prisen skal man lete lenge etter. Nå er det bare å få svidd av noen flere kroner få software også!

Det høres ut som du har vært heldig med fortollingen. Min spiller ble noe dyrere etter at mva og gebyr var betalt..men, men, sånn er det bare.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crusade
    Starman, kan du prøve å koble den til PCen og gi litt info på kordan avspilling den veien går?

Sammen med anydvd for å få ned hastigheten til minimum så bør støyproblemet bilr borte. Du har ein htpc du kan sette den opp med eller?

Powerdvd software er ute for avspilling av hd-dvd på pcen. Sjekk link her,
    PC Perspective - Xbox 360 HD-DVD Player: For Consoles and PCs
    Jeg har ikke HTPC, så dette får jeg nok ikke testet ut på en enkel måte. Men dette bør jo være meget interessant å teste ut for de plages av støynivået på Xbox 360 og som har en HTPC tilgjengelig.

Nå får jeg se etterhvert om støyen fra Xbox'en blir så plagsom at jeg vil gjøre noe med det. Hvis jeg gjør noe så blir det vel å sette Xbox 360 + Hd-DVD inn i et skap og styre det hele med RF-signaler fra en Harmony 895. Men da må man vel ha litt god ventilasjon/lufting i skapet så ikke Xbox 360'en blir stekt av varmluften den genererer. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 spm..

1. Er det HDMI utgang fra den HD-spilleren?
    2. Spiller den av 1080P?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, den har ikke HDMI desverre.
    HD-DVD'en kobles til Xbox 360 med en USB-kabel. Xbox 360 har komponent-kabel som gir mulighet for 1080i ut (som er det jeg bruker mot VPL-VW50). Xbox 360 har også VGA-kabel som gir mulighet for 1080p ut.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Starman:
    Takk.
    Ja, nå er det bare å skaffe seg flere HD DVD-er. Personlig kommer jeg ikke til å kjøpe alt som kommer ut, men enkelte storfilmer og personlige favoritter skal jeg ha. Blir spennende å se eldre filmer på dette formatet, som f.eks. Robin Hood fra slutten av 30-tallet som jeg får snart.

Synd at du måtte betale mva. og gebyrer. Stod det korrekt verdi, eller var du bare uheldig? Litt merkelig hvis Videogamesplus er inkonsekvente på verdisettingen. Men det ble vel ikke så altfor mye dyrere, skulle jeg tro.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nok samme tankegangen som deg når det gjelder innkjøp av titler på HD-DVD, så jeg kommer også til å begrense kjøpene til storfilmer, favoritter og nye titler (innspillinger) som jeg har lyst til å se.

Pakken min var merket med 200 can $, så totalt havnet prisen rett i underkant av 2100 norske. Jeg synes uansett at dette er en rimelig pris for spilleren sett i lys av hva man får igjen av bildekvalitet.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, min var merket med 20.00 CAD, merkelig nok, men drit i det. Det viktigste er at du er fornøyd og fikk en HD DVD-spiller for en billig penge.

En annen ting jeg synes er stilig med HD DVD, er menyene. De er lynkjappe, og jeg liker funksjonen som gjør at man kan åpne hovedmenyen og bruke den under selve filmen. Ingen revolusjon akkurat, men navigeringen i menyene er smooooth.

Er nettopp ferdig med MI:3, og enkelte ganger fikk jeg nesten hakeslepp. I nærbilder av ansikter kan man faktisk se porer i huden og bittesmå føflekker. Bildet har også en enorm dybde som kommer best til uttrykk i oversiktsbilder, som f.eks. et totalbilde av en traffikert gate. HD-formatene er som skapt for storslagne kampscener og informasjonsmettede bilder.

Hvis jeg skal oppsummere HD DVD med ett ord, så må det bli NATURTRO.

PS
    Som nevnt, så støyer Xbox 360-en en del. Jeg håper det dukker opp en firmware i fremtiden som adresserer dette problemet, men det er vel begrenset hva man kan gjøre. Det er uansett på sin plass å advare personer som er veldig følsomme for støy eller som må se film på lavt volum.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Nei, den har ikke HDMI desverre.
    HD-DVD'en kobles til Xbox 360 med en USB-kabel. Xbox 360 har komponent-kabel som gir mulighet for 1080i ut (som er det jeg bruker mot VPL-VW50). Xbox 360 har også VGA-kabel som gir mulighet for 1080p ut.
    Jeg har bare komponent tilkoblet, men det står fortsatt i menyen at jeg kan velge 1080p ut. Det dukket opp etter høstoppdateringen.

EDIT: Ah, leste det nå. Maks 1080i på komponent under HD-DVD avspilling, ja..

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker utviklingen, MS jobber iallefall hele tiden med å forbedre seg, sakte men sikkert blir x360 bedre og bedre;

Just a quick FYI that we are looking at this problem. I don't have an update on it because I was on vacation for a while. But for now, wanted to let you know that we are finalizing our DTS encoder which once done, should produce the same experience as the Toshiba player which everyone was happy with....

Hentet fra avsforum, ligger an til at det tikker inn en bestilling hos videogamesplus fra meg også i nærmeste fremtid...

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er meget betryggende at MS jobber kontinuerlig med å gjøre Xbox 360 til en best mulig multimediamaskin. DTS blir et løft på lydsiden, så det er gode nyheter.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dale Cooper
    Det er meget betryggende at MS jobber kontinuerlig med å gjøre Xbox 360 til en best mulig multimediamaskin. DTS blir et løft på lydsiden, så det er gode nyheter.

De kan jo begynne med å støtte streaming av avi-filer. Er vel bare wmv nå, såvidt jeg har fått med meg. Har også bestilt fra videogameslplus.ca men sliter litt med å skaffe frem scan av id og addresse. Ble til at jeg bestilte meg en xbox 360 fra elkjøp i tillegg. Gidder ikke å sette sammen en htpc nå. Flott å høre at bildet ble så bra. Har MiIII liggende. Blir morsomt å se hvordan det blir med min ae700. Sliter jo litt med sortnivået denne pj'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har tips om hvor MI:3 skaffes billigst? Får min HD-DVD addon til x360 i morgen, og kunne tenke meg å sett denne etter mye skryt...

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Deepsearch
    De kan jo begynne med å støtte streaming av avi-filer.
    Når det gjelder streaming eller evt. konvertering, er det hit du skal gå, velg den metoden som passer deg best:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Premium versjonen av 360, den "HD kabelen" som følger med, er det den som skal klare 1080p eller er det noe annet en må kjøpe? Takk.

Newcomer dorffy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe som tilsier at det ikke skal gå greit å bestille fra BestBuy.ca ?

-jo, såklart. de sender ikke utenlands. crap

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deepsearch:
    MI:3 er solid underholdning, og for mine øyne er bildet suverent. Du vil oppleve et stort sprang fra DVD til HD DVD, selv om 700 kanskje drar litt på åra.

PianoBlack:
    Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror du må bruke VGA for å få 1080p. Eller var det kun for oppkonvertering av vanlige DVD'er? Selv har jeg en 720p-projektor og har ikke behov for 1080p, men det er verdt å kjøpe VGA-kabel hvis du har TV eller projektor med 1080p-oppløsning.

rontonic:
    Play har den og er stort sett raske, men den er dyr og du må betale mva. og gebyrer. DVDStrax blir også svært dyrt. Bestiller du fra Amazon.com, så slipper du mva. og gebyrer, men det kan ta sin tid. Skal vi se, jeg er i godt humør for tiden, så jeg skal være snill og selge mitt eksemplar til deg. Da kan jeg sende filmen i morgen, og du vil motta den på fredag eller senest lørdag. Blir helga reddet da? Send meg en PM hvis du er interessert.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Jeg har Premium versjonen av 360, den "HD kabelen" som følger med, er det den som skal klare 1080p eller er det noe annet en må kjøpe? Takk.
    Component skal holde for å kjøre 1080p ja...

Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •