Microsoft skuffer litt (HD-DVD på XBOX 360) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 175
    Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det artige er at jeg ikke har lyst til at HD DVD spilleren til Xbox 360 skal bli noe bra. Misforstå meg rett, jeg tror at HDDVD kommer til å bli utrolig flotte saker, men det er noen ting som trekker ned. Jeg har egentlig lyst på en standalone HDDVD-spiller som er både stilig og har en grei pris. Nå blir jeg "nødt" til å kjøpe denne stygge lille saken. ops:

Cruel world!

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hmm, du er altså ikke fornøyd med DVD avspilleren som er Xbox 360? Hva er det som er problemet, jeg synes den virker ganske bra jeg? Jeg har ikke sett nok på den selv til at jeg kan uttale meg om kvaliteten, men synes iallefall responsen er utrolig bra på den..

Heisann. Har porblem med at utrolig mye støy på bildet, med striper som ruller og fargetoner som skifter hele tiden. Et f.eks er filmen "Istid 2" der snøen ser neste grå ut i det ene sekundet og noe annet det andre sekundet. Dette har ikke noe med kabler,reciver eller PJ å gjøre. for når jeg spiller film fra harddisk er bildet kjempe bra. Hvet det er flere på forumet her som sliter med det, men ingen som har en løsning på problemet

Mvh
    kas

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kas
    Heisann. Har porblem med at utrolig mye støy på bildet, med striper som ruller og fargetoner som skifter hele tiden. Et f.eks er filmen "Istid 2" der snøen ser neste grå ut i det ene sekundet og noe annet det andre sekundet. Dette har ikke noe med kabler,reciver eller PJ å gjøre. for når jeg spiller film fra harddisk er bildet kjempe bra. Hvet det er flere på forumet her som sliter med det, men ingen som har en løsning på problemet

Mvh
    kas
    Uffda, høres ikke bra ut.. Har du forsøkt å bruke en VGA kabel ut ifra Xboxen? Såvidt jeg har forstått er det kun med VGA kabelen du får mulighet til å oppskalere DVD til "vanlig" oppløsning.. Selv synes jeg bildet med den vanlige component kabelen blir veldig bra på DVD; men det kan være at noe av utstyret ditt ikke liker den oppløsningen som 360ern sender ut?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Uffda, høres ikke bra ut.. Har du forsøkt å bruke en VGA kabel ut ifra Xboxen? Såvidt jeg har forstått er det kun med VGA kabelen du får mulighet til å oppskalere DVD til "vanlig" oppløsning.. Selv synes jeg bildet med den vanlige component kabelen blir veldig bra på DVD; men det kan være at noe av utstyret ditt ikke liker den oppløsningen som 360ern sender ut?

Hmm... Nja, Kan hende en VGA-kabel kunne fungert, men det kan jeg ikke bruke siden jeg har koblet den opp PJ, Og VGA-kabel er litt utelukende.

Har Sjekket alt utenom å bruke VGA-kabel. Alt skal støtte alt, får sikkelig deilig bildet ved spill og streamet video. Så det kan meste sannsynelig bare ligge i selve xboxdelen som DVD prosessen foregår......?
    Men skitt au, jeg kjøper meg en ny DVD-spiller hvis ingen kommer med et logisk svar. Og håper en som har samme problem kjøper en HD-DVD å finner ut at det funkerer perfekt, for da tør jeg å kjøpe meg HD-DVD addonen

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kas
    Hmm... Nja, Kan hende en VGA-kabel kunne fungert, men det kan jeg ikke bruke siden jeg har koblet den opp PJ, Og VGA-kabel er litt utelukende.

Har Sjekket alt utenom å bruke VGA-kabel. Alt skal støtte alt, får sikkelig deilig bildet ved spill og streamet video. Så det kan meste sannsynelig bare ligge i selve xboxdelen som DVD prosessen foregår......?
    Men skitt au, jeg kjøper meg en ny DVD-spiller hvis ingen kommer med et logisk svar. Og håper en som har samme problem kjøper en HD-DVD å finner ut at det funkerer perfekt, for da tør jeg å kjøpe meg HD-DVD addonen
    Hmm.. Jeg vil nok tro at HD-DVD delen ikke vil få samme problemet hos deg, siden den delen vil bruke samme oppløsning som du bruker ellers på 360'ern. Har du forresten forsøkt å sette opp Xboxen til å ikke bruke progressivt ellers? Dvs. sette den opp til å bruke 576i? Da skal den i teorien bruke samme oppløsning som på DVD delen, og hvis du da også får samme feilen ved avspilling av DVD så vet du iallefall at det er noe med denne spesifikke oppløsningen som skaper problemer, og siden HD-DVD vil bruke en helt annen oppløsning, så vil ikke den få det samme problemet.. <pust-pes, lang setning>

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Dere som har bestilt fra Sendit.com, har dere lest leveringsbetingelsene?

Eller vet dere noe jeg ikke vet?
    Xbox utstyr er ikke regnet som "electronics" men som spill. Og jeg har i forbindelse med min ordre vært i kontakt med sendit da VISA kortet jeg brukte ikke funket helt pga av problem med CVC verifiseringen til banken min. Sendits kundeservice la da inn ordren manuellt og gjorde oppmerksom på at det ville tilkomme toll på bestillingen min.

Regner med at de hadde gitt beskjed at det jeg bestilte ikke kunne leveres til Norge hvis det var faktum.

Time will shåw

Cyberdog

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min HD DVD spiller i dag

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    Fikk min HD DVD spiller i dag

Gratiss, men ta å fortell litt om første inntrykket og kvaliteten på den ect..:-D

Mvh
    kas

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut som denne også vil fungere på PC'er (i hvertfall med Windows Vista):
    XBOX HD-DVD drive will work on PC - DVDTOWN.com

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skuffa!

Etter at jeg sendte en mail til Sendit for å sjekke om de sendte HD-DVDen til Norge har de kansellert ordren min.

Merkelig siden det var deres egen kundeservice som la den inn for meg...

Er mildt sagt jævlig forbanna på at de lot det gå 1,5 mnd før de ga beskjed.
    Skal aldri bestille noe der mer.

Nå er det jo ingen å oppdrive på noen av nettbutikkene så det blir visst ikke HD-DVD på meg før jul allikevel...

Cyberdog

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    videogamesplus.ca , I canada

min ble sendt onsdag kveld og levert fredag ettermiddag

ble 1450 kr inkl frakt og ingen toll, sendes med DHL

sto 20 can dollar på pakken

utsolgt igjen nå..men bare følg med så ligger den snart for salg igjen

strømmen er dual, så jeg tok bare en gammel video ledning og brukte den på HD DVD spilleren

den spiller SONE 2 med vanlig dvd filmer, og King Kong og en saftig fjernkontroll som har lysende taster følger med

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Tror HDDVD addon kommer til å selge som "varme wienerbrød". Mener jeg leste et sted at de 200.000 addon er alle snart forhåndsbestilt. Dette lover bra for formatet HDDVD
    Tror det skal mer til enn det for å danke ut 3 av verdens største elektronikk produsenter som har valgt og IKKE produsere HD-DVD.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Tror det skal mer til enn det for å danke ut 3 av verdens største elektronikk produsenter som har valgt og IKKE produsere HD-DVD.
    Det er vel isåfall deres tap at de har valgt å ikke produsere HD-DVD..? Hva er poenget ditt?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget mitt er at HD-DVD har ganske hard konkurranse når bl.a Sony, Samsung , LG kjører kun BR. I tillegg til dette kjører Matsushita primært BR med noe HD-DVD. Og da skal det mer til enn en Xbox add-on for at HD-DVD får fotfeste. Var kun svar på det innlegget jeg quotet.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget mitt er at HD-DVD har ganske hard konkurranse når bl.a Sony, Samsung , LG kjører kun BR. I tillegg til dette kjører Matsushita primært BR med noe HD-DVD. Og da skal det mer til enn en Xbox add-on for at HD-DVD får fotfeste. Var kun svar på det innlegget jeg quotet.
    Det er vel Blueray som sliter med å få fotfeste, og ikke motsatt?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skal IKKE bli en ny BD VS. HDDVD-tråd. De har vi vel nok av. MEN,

Det er vel positivt feil det du der skriver. HDDVD har vel ingen konkurranse med disse tre. For det første må det jo komme en spiller fra Sony og LG, da Og for det andre koster Samsung-spilleren 10k og får skuffende omtaler for sin bildekvalitet (dårligere enn PS3 ryktes det). Panasonic sin BD er vel priset til $1300.

Det eneste som gjenstår er å vite hvor mange spillere som er i omløp. Det som ER sikkert er at de ALLE er solgt. Tipper det dreier seg litt i overkant av antall solgte PS3.

Husk: det er 7 millioner XBOX360 der ute. Når omtalene til add-on har vært knakende bra og man får med en topp kvalitet demo-plate (KingKong) til en pris på $200 - kan det bli vanskelig for Bluray å ta igjen forspranget. Og nå utelater jeg jo Toshiba-spillerne som slippes i hele verden nå i desember (2.gen).

Rapporter tyder på at PS3-eiere er opptatt av spill og overhode ikke Bluray. Alle som kjøper HDDVD add-on er direkte opptatt av formatet.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer dorffy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

strømmen er dual, så jeg tok bare en gammel video ledning og brukte den på HD DVD spilleren
    Kan du utdype det med strømmen? Ikke noe behov for omformer?

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dorffy
    Kan du utdype det med strømmen? Ikke noe behov for omformer?
    Strømforsyningen (brick'en) til HD DVD-spilleren er multivoltage, kabel mellom stikkontakt og forsyning er avtagbar, med "8"-plugg på PSU-sida, og kan byttes med en med norsk/euro-type stikkontakt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min ble sendt onsdag kveld og levert fredag ettermiddag

ble 1450 kr inkl frakt og ingen toll, sendes med DHL

sto 20 can dollar på pakken

utsolgt igjen nå..men bare følg med så ligger den snart for salg igjen
    Sorry, men jeg greier faktisk ikke finne HD-DVD modulen på videogamesplus.ca sine sider, er de utsolgt og har fjernet den fra sidene?

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rontonic
    Sorry, men jeg greier faktisk ikke finne HD-DVD modulen på videogamesplus.ca sine sider, er de utsolgt og har fjernet den fra sidene?
    Nå ligger den ute, og jeg la inn en bestilling, men den ble dyrere enn hva kewell79 betalte. Hvorfor vet jeg ikke, men så lenge den kommer med DHL uten tolltull så skal jeg være glad.

Welcome to Video Games Plus Online

Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •