Xbox 360 HD Dvd spiller + Pc?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 111
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xbox 360 HD Dvd spiller + Pc?

Microsoft and Toshiba demo the Xbox 360 HD DVD and 2nd Gen HD DVD Players - Gizmodo

Her spekuleres det i om Xbox sin Hd spiller kan benyttes i pc. Blir visstnok gjenkjent som optisk enhet i pc. Da mangler det vel kun software før vi har en billig måte å spille av HDDvd på?
    Pris hos Amazon: Amazon.co.uk: Xbox 360 HD DVD Player (Xbox 360): PC & Video Games

Er nevnt en pris på 130 £ lenger ned på siden. Har akkurat bestilt min første Hd-film fra Amazon. MiIII fra Amazon. Synes Toshiba-spillerne er litt for dyre enda. Er jo 7k for den billigste hos MPX.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Det funker!!!

Sitat Opprinnelig postet av Deepsearch
    Microsoft and Toshiba demo the Xbox 360 HD DVD and 2nd Gen HD DVD Players - Gizmodo

Her spekuleres det i om Xbox sin Hd spiller kan benyttes i pc. Blir visstnok gjenkjent som optisk enhet i pc. Da mangler det vel kun software før vi har en billig måte å spille av HDDvd på?
    Pris hos Amazon: Amazon.co.uk: Xbox 360 HD DVD Player (Xbox 360): PC & Video Games

Er nevnt en pris på 130 £ lenger ned på siden. Har akkurat bestilt min første Hd-film fra Amazon. MiIII fra Amazon. Synes Toshiba-spillerne er litt for dyre enda. Er jo 7k for den billigste hos MPX.
    Ja, dette er jo helt fantastisk for de som allerede har en HTPC og ikke er interessert i en Xbox. Det viser seg at HD-DVD-spilleren virkelig funker mot pc. Med PowerDVD-HD og med ett HDCP-ready grafikkort til til 1249,-, er det tut og kjør!

Newcomer stearic sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, så bra Kanskje dette hadde vært en grei oppdatering til HTPCen min

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stearic
    Hehe, så bra Kanskje dette hadde vært en grei oppdatering til HTPCen min
    Ja, hvis dette virkelig funker (og Xbox HDDVD-drevet ikke bråker noe særlig), så er det jo den helt klart billigste løsningen, i hvert fall hvis man har en HTPC fra før.

Men det varer vel ikke lenge før man får mye billigere interne HD-DVD-drev...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Ja, dette er jo helt fantastisk for de som allerede har en HTPC og ikke er interessert i en Xbox. Det viser seg at HD-DVD-spilleren virkelig funker mot pc. Med PowerDVD-HD og med ett HDCP-ready grafikkort til til 1249,-, er det tut og kjør!
    Fine linker RuneW. Ser lovende ut dette. Hadde xbox 360 kommet med hddvd innebygget og muligheter for litt "uoffisiell" programvare" (les xbmc m hddvd-støtte) så ville jeg nok satset på det den første tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    står foresten i den testen at king kong medfølger. det er jo en stor bonus. men kanskje teit spørsmål. kan jeg bestille meg en hd dvd film, og så bare spille den i min htpc med en vanlig dvd leser, en nec for 300 kroner. eller må jeg ha denne for å spille av hd dvd?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kokkosbolle
    står foresten i den testen at king kong medfølger. det er jo en stor bonus. men kanskje teit spørsmål. kan jeg bestille meg en hd dvd film, og så bare spille den i min htpc med en vanlig dvd leser, en nec for 300 kroner. eller må jeg ha denne for å spille av hd dvd?
    Nei, du må nok ha denne eller eventuelt en annen som er beregnet for å spille av hddvd på pc (skal komme en fra hp, men den var svindyr. Rundt 5000 tror jeg). I tillegg må du ha programvare som kan spille av hddvd. Powerdvd f.eks. Jeg gadd ikke begynne med htpc (pga at jeg ikke har hdcp-kompatibelt grafikkort enda bla) så jeg bestilte meg likegodt en xbox fra elkjøp. 2795 med hd 20gb, trådløs kontroller og komponentkabel. 1795 for core versjonen av 360.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte nettopp HD-dvd spilleren for 1500 kroner på ebay... lucky me får den hjem om ca en uke, glede meg som en liten unge.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xentric
    Kjøpte nettopp HD-dvd spilleren for 1500 kroner på ebay... lucky me får den hjem om ca en uke, glede meg som en liten unge.
    Gratulerer!

Skal du bruke den mot en PC? Vi er alle spente på rapporter fra deg (OS, avspillingsprogram, grafikkort osv.).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moffe
    Så vidt jeg vet er det ikke nødvendig med noe hacking av pøsen for å få den til å spille med en PC (se min link noen poster over denne). Det er nettopp det som er det forlokkende. Men tror dette kommer litt an på OSet. Mener at den har blitt gjenkjent som HD-DVD-drev både i XP og i alle fall Vista.

Men rett meg gjerne hvis jeg tar feil... det har skjedd nok av ganger før ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge AVforums og AVSforum så virker hd-dvd addonen på pcer med XP SP2 og PowerDVD 6.5 eller WinDVD 8 (Japanske versionen).
    PowerDVD 6.5 har desverre en rekke bugs på en del HD-DVD titler, men det er visst planlagt å slippe en skikkelig versjon av denne i midten av desember.
    WinDVD spiller kun av hd-dvd'er i 9**x9** oppløsning foreløpig.

Du trenger ikke legge inn noen driver, med mindre du vil browse innholdet på disken. Da må du legge inn driver hvis du kjører XP. Kjører du Vista trenger du ikke driver til dette.

Jeg bestillte meg også HD-DVD addonen fra eBay til 1464,- inkl frakt fra USA, og får denne antageligvis neste uke. Poster resultatet da

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte bare å bruke min sammen med xboxen... Blir bra dette skal komme tilbake med første inntrykkene når jeg har fått sett et par filmer

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xentric
    Tenkte bare å bruke min sammen med xboxen... Blir bra dette skal komme tilbake med første inntrykkene når jeg har fått sett et par filmer
    Javel, ja. Tenkte at siden denne tråden heter "Xbox 360 HD Dvd spiller + Pc", så var det denne kombinasjonen du hadde i tankene...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... kommer ikke til å koble den opp pc..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på dette her med xbox 360 hddvd og pc.

Har en kraftig laptop med:
    Dobbelt kjernet Intel CPU 2400 1,86ghz prosessor
    1024 MB Ram
    ATI’s Mobility Radeon X1400 skjermkort.
    80 gb hardisk

PÅ hjemmesiden på Ati står det følgende om ATI’s Mobility Radeon X1400 skjermkort :
    DVI 1.0 compliant / HDMI interoperable and HDCP ready.

Vil det si at jeg kan kopple opp xbox 360 hddvd mot laptoppen ? Det eneste problemet mitt er at jeg ikke ser noe annet enn VGA utgang på min laptopp. Vil det da si at min versjon av X1400 skjermkortet har ikke støtter HDCP fordi det kun har VGA utgang, og ikke dvi eller hdmi som igjen fører til at jeg ikke kan kopple 360 hddvd opp mot laptoppen imin ?

Håper noen kan svare, har ikke 360 så vil ikke kjøpe noe jeg ikke kan bruke liksom hehe

Mvh
    Klas

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av foxyroxy
    Lurer litt på dette her med xbox 360 hddvd og pc.

Har en kraftig laptop med:
    Dobbelt kjernet Intel CPU 2400 1,86ghz prosessor
    1024 MB Ram
    ATI’s Mobility Radeon X1400 skjermkort.
    80 gb hardisk

PÅ hjemmesiden på Ati står det følgende om ATI’s Mobility Radeon X1400 skjermkort :
    DVI 1.0 compliant / HDMI interoperable and HDCP ready.

Vil det si at jeg kan kopple opp xbox 360 hddvd mot laptoppen ? Det eneste problemet mitt er at jeg ikke ser noe annet enn VGA utgang på min laptopp. Vil det da si at min versjon av X1400 skjermkortet har ikke støtter HDCP fordi det kun har VGA utgang, og ikke dvi eller hdmi som igjen fører til at jeg ikke kan kopple 360 hddvd opp mot laptoppen imin ?

Håper noen kan svare, har ikke 360 så vil ikke kjøpe noe jeg ikke kan bruke liksom hehe

Mvh
    Klas
    Det hjelper nok lite at X1400 i utgangspunktet er HDCP-ready hvis du bare har analoge utganger på laptopen. Du kan fint kople til HD-DVD-spilleren, men tror det ser mørkt ut for avspilling av HDCP-beskyttet materiale... sånn uten videre.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får fint spillt av HD-DVD og Blu-Ray via analoge utganger foreløpig.
    Det er kun når du skal spille den av via digitale utganger du må ha HDCP, og når/hvis filmselskapene skrur på ICT flagget (det som gjør at oppløsningen blir satt ned hvis du ikke har hdcp).

Om det grafikk kortet og cpuen din holder er en annen ting.
    Ifølge cyberlink må du ha minst X1600/7600GT og Intel EE/D/Core Duo/Core 2 Duo eller AMD FX/X2 cpu.
    Se Cyberlink's System Requirement's
    for mer info.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jo dual prosessor jeg. Altså to på 1.83ghz. Laptoppen min klarer fint å spille av hd filmer i ts format. Er det positivt i forhold til om min laptopp vil klare å kjøre hd dvd'er ? En annen ting til. Hva med hdcp på 360 ? Hvis de filmselskapene skrur på ICT flagget, vil jo det føre til at 360'n kommer til å nedskalere bilde også ? Da er jo mye av vitsen borte hvis ikke 360'n ikke kommer med hdmi kabel på sikt. Fordi pr dags dato bruker jo også 360'n analoge kabler.

Men min pc vil uten problemer finne 360 hd dvd når jeg koppler den til med usb 2.0 kabel ? Vurderer å kjøpe en 360 hd dvd, har uansett planer om å gå til innkjøp av 360 på nyåret.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av foxyroxy
    Jeg har jo dual prosessor jeg. Altså to på 1.83ghz. Laptoppen min klarer fint å spille av hd filmer i ts format. Er det positivt i forhold til om min laptopp vil klare å kjøre hd dvd'er ? En annen ting til. Hva med hdcp på 360 ? Hvis de filmselskapene skrur på ICT flagget, vil jo det føre til at 360'n kommer til å nedskalere bilde også ? Da er jo mye av vitsen borte hvis ikke 360'n ikke kommer med hdmi kabel på sikt. Fordi pr dags dato bruker jo også 360'n analoge kabler.

Men min pc vil uten problemer finne 360 hd dvd når jeg koppler den til med usb 2.0 kabel ? Vurderer å kjøpe en 360 hd dvd, har uansett planer om å gå til innkjøp av 360 på nyåret.
    Ifølge Cyberlink må du ha et hakk bedre cpu enn den du har (T2500), men jeg har sett andre som har fått det til med AMD X2 3800+ så det er mye mulig at det vil funke hos deg.
    HD filmer i TS format krever MYE mindre av pcen din enn HD-DVD. HD-DVD er komprimert i VC-1 og er i tillegg 1080p.
    PC'en din vil finne hd-dvd driven, men du må ha en driver hvis du vil se filene på disken dersom du ikke kjører Vista eller Mac (du må ikke ha denne driveren for å spille av hd-dvd, kun ved å browse innholdet på diskene).

Hvis ICT flagget blir skrudd på så blir også HD-DVD avspillingen på 360 nedskalert. Det er derfor + at en haug av HD skjermer i USA ikke har hdcp, at det kommer til å bli en god stund før dette skjer.

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •