Xbox 360 HD Dvd spiller + Pc? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 111
    Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Joo

Det er fire utganger på lydkortet. o=utgang

1. Front L/R o
    2. Surround SideL/SideR o
    3. Surround BackL/BackR o
    4. Center/Sub o

Disse inngangene er på receiveren:

Front o o
    Surround o o
    Center/Sub o o

Det står at det da er analog 5.1 dvd dette tilsvarer. Men det skal være analog 7.1 på Pioneeren (915) min.
    Det står i specs.

Hva er det jeg ikke skjønner her? Jeg har phonoplug til stero hvit rød x3, dvs 3 utganger til 6 innganger. men 3. Surround BackLeft/BackRight har jo ingen inngang!

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Jeg installerte akkurat min drive med PowerDVD Ultra 7.2 Deluxe. Til å begynne med hakket det noe forferdelig når jeg prøvde å spille King Kong, men etter å ha oppgradert fra Catalyst 6.10 til 6.12 drivere funker det som det skal. Litt merkelig, for den HD Advisor-sjekken viste grønt på alle punkter selv med de gamle driverne.

Prosessoren går forøvrig på rundt 30-35%, en E6300 overklokket til ca 2,5 GHz.

EDIT: Fant ut at det var ikke driverne, men DVD Region Free som kjørte i bakgrunnen som forårsaket hakkingen.
    Etter litt forsinkelse har jeg nå fått testet drevet litt, og jeg skjønner ikke hvordan dere får Hardware Acceleration til å fungere, under avspilling så blir instillingene for dette grået ut og avkrysset/disabled.. cpu'n jobber på 100% og det hakker! tydelig at det ikke funker som det skal, jeg har de siste driverene til Ati oxo.. Allle disse problemene er nøyaktig slik som beskrevet på avsforumet, så hvordan har det seg at folk her får det til? Hva er hemmeligheten?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nytt skjermkort i dag. Powercolor X1950 PRO. Det skulle være med HDCP i følge Komplett men DVI-D ga HDCP-feilmelding i PowerDVD Ultra. Jeg skal bruke VGA uansett så det er ikke noe problem enda.

Noen observasjoner etter opgraderingen... PowerDVD 7 Ultra har merkbart skarpere bilde enn 6.5 og fungerer med flere titler. 6.5 fungerer med eldre Radeon-kort men det gjør ikke 7U. Både 6.5 og 7U har problemet at de får hikke i et par sekunder av og til, kanskje tre-fire ganger i løpet av en film. De har også problemer med Warner-titler. Jeg har to Warner-titler og begge spiller med nykking i bildet med et par sekunders mellomrom. Det er ikke så ille at det ødelegger filmopplevelsen mye. Merkelig at det kun gjelder Warner. Alle andre titler spiller helt jevnt. Jeg håper det blir bedre etter en patch eller to.

Personlig driter jeg i hardware-acc. CPU-usage er på 30-35%.

Etter kalibrering så er bildet helt utrolig bra! King kong er helt sykt ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Whoracle: Tror ikke PowerDVD støtter hardware acceleration på HD DVD filmer for ATI kort enda. Har iallefall samme problem som deg og så vidt jeg vet er det ingen andre heller som får det til å fungerer på ATI kort.

@tahustvedt: Hmm merker ikke de problemene der og jeg har sett 4 Warner filmer allerede.

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syn-Sam
    Det er fire utganger på lydkortet. o=utgang

1. Front L/R o
    2. Surround SideL/SideR o
    3. Surround BackL/BackR o
    4. Center/Sub o

Disse inngangene er på receiveren:

Front o o
    Surround o o
    Center/Sub o o

Det står at det da er analog 5.1 dvd dette tilsvarer. Men det skal være analog 7.1 på Pioneeren (915) min.
    Det står i specs.

Hva er det jeg ikke skjønner her? Jeg har phonoplug til stero hvit rød x3, dvs 3 utganger til 6 innganger. men 3. Surround BackLeft/BackRight har jo ingen inngang!

Hei

Lydkortet ditt har nok 7.1 ut med to bakre senterkanaler i tillegg til de vanlige bakkanalene i et 5.1 oppsett. Koble til Front L& R, Center & Sub og Surround Side L & R du så får du 5.1. Min receiver har kun 5.1 analog inngeng, men noen har jo 7.1 også, og da kan alle kanalene benyttes. Så vidt meg bekjent er det ikke lydspor tilgjengelig på HD DVD med 7.1 lyd. Ryktene om LOTR sier at de skal komme med True HD 7.1 lyd.

Cyberdog

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lrbh
    @Whoracle: Tror ikke PowerDVD støtter hardware acceleration på HD DVD filmer for ATI kort enda. Har iallefall samme problem som deg og så vidt jeg vet er det ingen andre heller som får det til å fungerer på ATI kort.

@tahustvedt: Hmm merker ikke de problemene der og jeg har sett 4 Warner filmer allerede.
    Hvilke Warner-filmer har du sett? Jeg har Corpse Bride og Grand Prix.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller nok ingen rolle om det er warner eller ikke vel? De som ikke har merket at Hardware acceleration ikke fungerer har nok kraftige cpu'r, dualcore osv.. Samt syntes jeg bilde ble veldig dårlig/kornete.. mye bedre bilde fra xbox 360.. Hvordan kan det ha seg?
    Ifølge noen på avs så har de pisket Cyberlink til å fikse de Ati problemene, så får vi håpe de får ut fingeren snart..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Spiller nok ingen rolle om det er warner eller ikke vel? De som ikke har merket at Hardware acceleration ikke fungerer har nok kraftige cpu'r, dualcore osv.. Samt syntes jeg bilde ble veldig dårlig/kornete.. mye bedre bilde fra xbox 360.. Hvordan kan det ha seg?
    Ifølge noen på avs så har de pisket Cyberlink til å fikse de Ati problemene, så får vi håpe de får ut fingeren snart..
    Jeg har svak hopping i bildet med et par sekunders mellomrom med Warner-titler. Etter at jeg postet det på AVSforum er det flere som opplever det samme med Warner-titler. Jeg har kraftig nok CPU. CPU usage er lav.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Whoracle: Kanskje det har noe med rekkefølgen drivere/software installeres? Jeg startet med en fersk WinXP og installerte skjermdriveren først (Catalyst 6.12 m/Control Center), koblet til drevet og krysset av for at New Hardware wizard'en kunne koble til Windows Update for å søke etter drivere, og deretter installerte jeg PowerDVD Ultra, som viser seg å være versjon 7.1 ifølge oppstart-skjermbildet.

Det er imidlertid en ting jeg ikke får til å funke helt. Foreløpig har jeg kun King Kong å teste med, og når jeg aktiverer uControl-funksjonen og får opp bilde-i-bilde-materialet så mangler det lyd. Selv om jeg får opp det lille bildet i høyre hjørne med intervjuer etc. så er det kun filmlyden som spiller. Er det noe som ikke fungerer skikkelig i PowerDVD eller er det noe jeg må gjøre for å aktivere lyden? Når jeg går inn i språkmenyen på disken får jeg bare velge mellom engelsk, fransk eller spansk lyd på selve filmen.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lrbh
    Jeg har et ATI Radeon X1900 GT og min PowerDVD 7.1 Ultra støtter hardware acceleration på det, valget for Hardware Acceleration - ATI (Avivo) er ihvertfall aktivt. Alt ser ut til å fungere bra her foreløpig, selv om jeg kun har testet med King Kong (bortsett fra problemet med lyd på ekstramaterialet - se over). Prosessoren kjører på 30-35% (E6300 @ ca. 2,5 GHz).

Har ikke prøvd å deaktivere HA for å se om prosessoren blir kjørt hardere da, men kan teste når jeg kommer hjem til uka. Da skal det også ligge noen flere filmer og vente i postkassa, bl.a. Troy som er en Warner-tittel. Da får jeg jo også sett om jeg har det nevnte problemet med hakking innimellom.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En oppdatering ang hakkingen med Warner titler. Det virker som det har sammenheng med SPDIF-ut og direkte sammenheng med DD+ 5.1 640 kbps sporet på Warner plater som i begge tilfeller forårsaker mikroskopisk hakking på mitt system. Analog ut gir fin flyt med Warner titler.

-SPDIF ut valgt i PDVD gir mikroskopisk hakking med mine Warner filmer.
    -Dersom jeg velger en hvilken som helst analog output i PDVD i stedet så spiller Warner-filmene helt jevnt, det gjelder både Grand Prix og Corpse Bride.
    -DD 1.0 Fransk og Spansk spor på Grand Prix spiller helt jevnt med SPDIF valgt i PDVD.
    -DD+ 5.1 1536 kbps sporet i alle de andre filmene mine (Universal) spiller helt jevnt med SPDIF ut valgt.
    -DTS-HD 1509 kbps i Chronicles of Riddick spiller helt jevnt med SPDIF ut valgt.

Jeg lurer på hvorfor det kun gjelder 640 kbps sporene. Jeg skal prøve å gå tilbake til en tidligere lydkort-driver og prøve. Jeg har prøvd alle kombinasjoner av SPDIF-innstillinger i lydkort-kontrollpanelet. Nå bruker jeg 96 kHz ut til receiveren min.

I'll be back!

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen forskjell i prosessorbruk når du bytter mellom SPDIF og analog?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen merkbar forskjell i CPU usage. CPU ligger på ~35-45% i Corpse Bride.

Jeg prøvde å bytte til en eldre lydkort-driver men det ble ingen forskjell. Jeg skal prøve et par ting til.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå testet litt med Troy, og det kan virke som om panoreringene er bittelitt smoothere med analog lyd enn SPDIF. Men det er så lite at det er vanskelig å se forskjell.

Når det gjelder HW acceleration er det valget plutselig grået ut og krysset fjernet (står fremdeles ATI Avivo i parentes så går ut ifra ATI støttes). Men uansett går prosessoren på 25-35%.

Får fremdeles ikke lyd på bilde-i-bilde-materialet, men den kom da jeg valgte analog istedet for SPDIF lyd. Er det noen som får lyd på PiP med SPDIF, eller er det en bug i PowerDVD?

Har også litt problemer med at menyene henger litt iblant. Plutselig reagerer den ikke på tastetrykk og jeg må vente 15-20 sekunder før det fungerer igjen.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper å gi nytt liv til denne tråden.

Vi kan danne en viktig kunnskapsbasis for mulighetene omkring teknologiene vi prøver ut her, og det er viktig å være informativ og aktiv.

Jeg har som noen av dere, forsøkt å koble HD DVDen til PC.
    Driverne ser ut til å være på plass, (Xp), og jeg har forsøkt både med analog og digital lyd ut.

Jeg kjører HDMI ut via min Geforce 8800GTX, får faktisk hdcp- feilmelding,
    og tidvis, dvs ved spoling/skipping av scener, kun lyd og ikke bilde i PowerDVD (7.1) WinDVD (8+HDpatch) vil ikke starte noen av HD filmene.
    Ved digital lyd ut, er lyden stort sett ok. Den hakker litt, men er stort sett ok. Ved analog ut, kommer det en slags "hvining" i bakre høyttalere. Dette er ved 5.1- 3 kabler fra lydkort, til splitt-rød/hvit inn på Pioneer S-915K DVD 5.1 analogue in.

Analog lyd ut virker altså ikke som det skal, (DD+), og bilder forsvinner (DVI-HDMI).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Har nå testet litt med Troy, og det kan virke som om panoreringene er bittelitt smoothere med analog lyd enn SPDIF. Men det er så lite at det er vanskelig å se forskjell.

Når det gjelder HW acceleration er det valget plutselig grået ut og krysset fjernet (står fremdeles ATI Avivo i parentes så går ut ifra ATI støttes). Men uansett går prosessoren på 25-35%.

Får fremdeles ikke lyd på bilde-i-bilde-materialet, men den kom da jeg valgte analog istedet for SPDIF lyd. Er det noen som får lyd på PiP med SPDIF, eller er det en bug i PowerDVD?

Har også litt problemer med at menyene henger litt iblant. Plutselig reagerer den ikke på tastetrykk og jeg må vente 15-20 sekunder før det fungerer igjen.
    Hakkingen ved visse DD lydspor er der. Hvis du ikke ser den tydelig så er det bra for deg.

Det den ikke reagerer er sikkert fordi harddisken din har stoppet og må starte på nytt.

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har testet dette på Windows Vista? Vista skal visstnok ha innebygget støtte for enheten, men jeg vet ikke mer en det..

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal teste så fort Vista er i hus.

Det kan bli interessant, for nvidia har dårlige drivere for tiden, og har vel kun oppdatert for Vista, sist jeg sjekket.

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Vista og kjøre PowerDVD Ultra både HD DVD og BD utgaven og begge fungerer helt fint her hos meg. Bruker Analog lyd ut og 7600GT kort.
    Så vidt jeg husker er det driverne som legges inn av Vista som benyttes, har ikke lastet ned siste utgave fra Nvidia.

Cyberdog

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn generelt i konkrete detaljer, hvordan har du koblet analogt ut?

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •