Xbox 360 HD Dvd spiller + Pc? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 111
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du har rett i det der med strømmen. Det var derfor jeg hadde håpet på IDE+strøm istedenfor USB (som sikkert ikke har nok strøm til dette bruket).

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er best?
    Bildet på HD-DVD spilleren gjennom Xbox 360, eller gjennom pc'en?
    Har Sony W2000 FullHD tv, og kobler Xbox'en til med VGA kabel for å få 1080P.
    Pc'en er koblet til med DVI-->HDMI, og består av et Nvidia 8800GTS (m/HDCP), Intel Core Duo 2 E6600 Cpu, 2GB OCZ DDR2 etc....

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg installerte akkurat min drive med PowerDVD Ultra 7.2 Deluxe. Til å begynne med hakket det noe forferdelig når jeg prøvde å spille King Kong, men etter å ha oppgradert fra Catalyst 6.10 til 6.12 drivere funker det som det skal. Litt merkelig, for den HD Advisor-sjekken viste grønt på alle punkter selv med de gamle driverne.

Prosessoren går forøvrig på rundt 30-35%, en E6300 overklokket til ca 2,5 GHz.

EDIT: Fant ut at det var ikke driverne, men DVD Region Free som kjørte i bakgrunnen som forårsaket hakkingen.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kjører dualcore? for de som ikke har prosessorkraft nok og kjører ATI kort så støtter ikke PowerDVD 7.2 Ati's Hardware Acceleration ..og da vil det nok hakke en del..

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BigZ: Test begge, vi venter spent på resultatet!!

Jeg så litt på King Kong hos en kompis som har Xbox koblet via komponent til en ny LG 37" LCD, og har nå testet litt her hjemme på PC'en via VGA med et ATI X1900GT-kort. Jeg tror kanskje panoreringene hakket litt mindre her hos meg enn på Xbox'en hans, men det er noen dager siden jeg var der så sikker er jeg ikke.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den versjonen av PowerDVD jeg har ser ut til å støtte Hardware Acceleration for ATI kort, under Hardware Acceleration kan man krysse av for ATI (Avivo). Den jeg har er versjon 7.1 HD Edition, det står det ihvertfall på skjermen når den ikke spiller video.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en veldig ny elns? hvor får du tak i 7.1 versjonen? det er iallefall rapportert en del problemer med Avivo med PowerDVD 7.2.. valget for HWA ikke kan velges i menyen..

Edit: Er det hdcp på det gfx kortet du nevner? håper selv på at crypteringshax'n skal komme snart ^^

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke HDCP-støtte på X1900GT-kortet mitt. Så jeg kjører VGA inntil videre. Det funker fint så lenge ICT-flagget (dvs. den "funksjonen" på platene som reduserer oppløsningen når man kjører analogt) ikke er aktivert. Og det blir det nok ikke på en stund, bare tenk på hvor mange i USA som sitter med HD-skjermer med kun komponent-tilkobling for HD.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LØST!
    Jeg måtte slå av Hardware acceleration på hovedkortet for å få bilde, og slå av AA (Anti aliasing) for å få "normal størrelse" på bildet.
    Rart at det fungerte med de innstillingene på PDVD 6.5...
    Og ingen tvil om at bildet er bedre fra pcen enn fra Xbox'en.

Hmmm...
    Da er spilleren hentet og koblet til pc'en.
    MEN... det store problemet er at den ikke funker med PowerDVD 7.2.
    Med King Kong så gir den et veldig innzoomet bilde av menyen, mens det ikke kommer bilde i det hele tatt når filmen begynner. Jeg prøvde PowerDVD 6.5, og den fungerte. (Med unntak av den Picture in Picture dritten...)
    Anyone???

Når det gjelder bildekvalitet ser det ut som bildet gjennom pc'en er best. Dette sikkert pga at jeg har flere innstillinger på tven fra HDMI enn fra VGA.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mere trøbbel....
    Når jeg setter på King Kong (eneste filmen jeg har ennå, men flere på vei...) så virker Universal introen, og menyen hver eneste gang. Problemet er at når jeg setter på filmen hender det ofte at det blir sort skjerm med lyd. Når jeg endrer oppløsning eller refresh rate (fra 60hz til 50hz eller omvendt) så kommer bildet. Noen som vet hvorfor? Har som sagt et 8800GTS kort, som forøvrig ikke står som støttet skjermkort i PowerDVD 7.2. Kan kanskje være noe der? Har prøvd både driver versjon 97.44, og 97.92....
    Anyone???

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Mere trøbbel....
    Når jeg setter på King Kong (eneste filmen jeg har ennå, men flere på vei...) så virker Universal introen, og menyen hver eneste gang. Problemet er at når jeg setter på filmen hender det ofte at det blir sort skjerm med lyd. Når jeg endrer oppløsning eller refresh rate (fra 60hz til 50hz eller omvendt) så kommer bildet. Noen som vet hvorfor? Har som sagt et 8800GTS kort, som forøvrig ikke står som støttet skjermkort i PowerDVD 7.2. Kan kanskje være noe der? Har prøvd både driver versjon 97.44, og 97.92....
    Anyone???

Om nVidia Pure Video støtter HD burde du prøve det?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifiking
    Om nVidia Pure Video støtter HD burde du prøve det?
    Nå har jeg fått Batman Begins, og med den fungerer alt helt prikkfritt. Også med "hardware acceleration enabled". (Med Nvidia Pure Video decoder)

Men til dere som har kjøpt en Xbox 360 HD-DVD; bråker deres spiller??? Min står i et rack med god plass, luft både foran, på sidene og bak. LIkevel er det en vifte bakerst i spilleren som går hele tiden. Pc'en min er så å si lydløs i forhold samme om den har ikke mindre enn 8 vifter innabords. (Lian Li kabinett med 3x 120mm, 1x 80mm (+ en som er koblet fra), Zalman 9500 CPU vifte, viften på 8800GTS skjermkortet, chipsett vifte og strømforsyningsviften)

Noen av dere som har samme problem, eller kanskje dere ikke hører den fordi Xbox'en står på?
    Er det trygt å åpne spilleren for å koble fra den lille drittviften?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke min egen add-on bråker så mye. Mulig det er variasjoner her som med mange andre komponenter med vifte?

Add-on'n er vel bare et optisk drev. Kan ikke se at det er et problem å klippe strengen til viften. Gjøres selvsagt på eget ansvar...

Sjekk først hva andre eksterne DVD-ROM spillere har av vifter.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn ser det ut hos meg når jeg spiller en HD-DVD i Power DVD 7 Ultra. Det er nok skjermkortet mitt som mangler noe vesentlig, det er et Radeon X800 XT VIVO AGP kort. Jeg får akkurat samme bildet på den andre PCen min med et Radeon 9700 PRO. Dette er med Cat 7.1 drivere. Jeg fikk feilmelding med Cat 6.xx drivere. Jeg har prøvd med seks HD-DVDer.

Lyden funker bra da. Jeg har bestilt et Radeono x1950 PRO med HDCP-støtte så da regner jeg med at det funker.

Min Add-on bråker ikke nevneverdig, men det er et svakt sus fra HTPCen så den overdøver kanskje. Jeg tviler på at det har noe å si for spilleren om du kobler fra viften dersom den står åpent.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Rare greier det bildet. Benytter du VGA eller DVI/HDMI? Muligens du gjør lurt å velge et skjermkort fra nVidia istendenfor.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er VGA. Bildet forandrer seg etter hva som spilles, noe som vises tydelig i fargene og bevegelsene.

Kortet er nok på vei allerede. Det kostet bare 1500.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Installerte du PowerDVD etter at du hadde installert Xboxen og Toshibas drivere for add-onen? Dvs. har du versjon 7.1?

Hvilket 1950 PRO med HDCP koster 1500?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg installerte først Xboxen med Microsoft sine drivere, så PowerDVD. I dag installerte jeg Toshiba sine drivere og jeg kan lese filstrukturen på diskene nå. Det er verdt et forsøk å re-installere PowerDVD nå. skal prøve det.

Powercolor sitt X1950 PRO 256 MB VIVO HDCP koster 1500 nå.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har installert add-on'n på 2 PCer og sekvensen jeg benytter er:

1. Hook opp med USB
    2. La XP installere driverne fra Microsoft via nettet
    3. Høyreklikk på *.inf fila til Toshiba.
    4. Restart PC-en
    5. Installer PowerDVD 7 Ultra.
    6. Du får versjon 7.1 (HD-DVD) og "Deluxe"-versjonen

Synes å huske at rekkefølgen på trinn 3-4-5 var viktig.

Lykke til.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg hadde 7.1 Deluxe og det spilte HD-DVDer, men bildet var bare helt skrudd.

Jeg prøvde igjen nå og fikk samme resultat. Det er nok bare det at PowerDVD ikke fungerer skikkelig med denne GPUen. Kanskje det blir mulig i en oppdatering av PDVD/Cat drivere, men det har jeg ike tid til å vente på.

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •