Xbox 360 HD Dvd spiller + Pc? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 111
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da var HD DVD addonen i hus
    ca 1600kr inkl express levering (2 dager til Spania, ca 3 til Norge). Ingen moms eller toll pga pakken var merket med "Toy Game $20 CAD". Anbefaler å kjøpe den hos Videogamesplus.ca ja! Følger med Media Remote og King Kong HD DVD.

Plugga den rett i pcen og installerte PowerDVD 6.5 OEM så spillte den av over VGA Prøvde The Thing, Sahara, Pitch Black og King Kong. De 3 første fungerte utmerket. UTROLIG BRA KVALITET! Selv på mitt lille Samsung LE26M51B LCD TV (sitter ganske nærme da men:P) King Kong hadde litt problemer som ventet. Ble PictureInPicture og måtte gjøre noe hokus pokus for å få det av. Men alt dette skal bli fikset i PowerDVD HD DVD retail versionen som kommer ut før jul.

Se bilder på leifrob/hddvd - Photobucket - Video and Image Hosting

Edit: Fikk meny til å fungere med keyboard pil-tastene og fikk skrudd av subtitles i menyen

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...har kobla HTPC'en opp mot Sony-LCD'en i stua via VGA (fordi den ikke støtter 1:1 via HDMI), så der vil jeg vel sannsynlig få spilt av HD-DVD med XBOX addonen selv om skjermkortet ikke er HDCP-kompatibelt. Men projektoren støtter kun 1:1 via DVI, så på den blir det vel verre...men det må da snart komme noe crack ellerno som gjør at man får spilt HD-DVD uten å ha skjermkort eller skjerm som støtter HDCP??? Noen som vet status på det?

Og dette ICT-flagget er vel noe de ikke kan aktivere før de fleste HD-brukerne i USA har byttet fra komponent til HDMI? For komponent er jo fremdeles "godkjent" som HD-signalbærer etter hva jeg har forstått...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt både XBOX HD-DVD leser og nytt hovedkort med E6400 CPU.

Et spørsmål til de som har prøvd... Sender PC'n ut DD(DD+?) via SPDIF uten å måtte gjøre noe spesielt? Noen som har prøvd det nye (og dyre) PowerDVD Ultra? Jeg får inntrykk av at det fungerer bra på AVSforum.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Hmm...har kobla HTPC'en opp mot Sony-LCD'en i stua via VGA (fordi den ikke støtter 1:1 via HDMI), så der vil jeg vel sannsynlig få spilt av HD-DVD med XBOX addonen selv om skjermkortet ikke er HDCP-kompatibelt. Men projektoren støtter kun 1:1 via DVI, så på den blir det vel verre...men det må da snart komme noe crack ellerno som gjør at man får spilt HD-DVD uten å ha skjermkort eller skjerm som støtter HDCP??? Noen som vet status på det?

Og dette ICT-flagget er vel noe de ikke kan aktivere før de fleste HD-brukerne i USA har byttet fra komponent til HDMI? For komponent er jo fremdeles "godkjent" som HD-signalbærer etter hva jeg har forstått...
    Det blir værre ja. Da må projektoren støtte HDCP på DVI inngangen. Men hvis den støtter DVI analog, så kan du prøve med en analog DVI kabel, eller en VGA -> DVI kabel, da blir signalet analog.
    Det burde funke. Desverre så krever HD DVD HDCP når du skal overføre bilde digitalt. Men går fint ann å bruke VGA og Komponent så lenge ICT flagget ikke blir aktivert.

Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Da har jeg bestilt både XBOX HD-DVD leser og nytt hovedkort med E6400 CPU.

Et spørsmål til de som har prøvd... Sender PC'n ut DD(DD+?) via SPDIF uten å måtte gjøre noe spesielt? Noen som har prøvd det nye (og dyre) PowerDVD Ultra? Jeg får inntrykk av at det fungerer bra på AVSforum.
    Det burde gå fint det ja. Skal du få utnyttet TrueHD/DTS-HD lossless så må du bruke analog eller HDMI 1.3 (noe som ikke finnes til PC enda slik jeg har forstått det).
    Ikke prøvd PowerDVD Ultra enda, men har lest mye positivt om det på AVSforum og AVforums

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering:

Fikk lastet ned og installert PowerDVD Ultra 7.2 og det fungerer utmerket!
    Alle de tidligere problemene er fikset (utenom at subtitle er på som default, men går fint ann å skru av i menyen.)
    King Kong spiller av perfekt og det gjør de andre 8 filmene jeg har foreløpig også.
    Programvaren koster $99, eller du kan skaffe den gratis på annet vis (slik en gjør med annet programvare men det skal vi ikke ta her )

Ellers så har Microsoft kommet med drivere til Xbox 360 HD DVD addonen til Windows XP SP2. Nå fungerer til og med de andre USB portene som USB hub. Kjør Windows update!

Anbefaler HD DVD addonen på det sterkeste. 1500kr for å kunne spille av dette nye formatet (+ du får gratis HD DVD og fjernkontroll) er en super pris! Nå må vi bare få tak i et Blu-Ray drev til samme pris så er det i boks

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekket hvor mye prosessoren blir belastet? Er det antydninger til problemer ved panoreringer e.l.? Er systemet relativt stabilt? Hva slags Hardware har du?

Utrolig artig at du har fått ting til å fungere, og husk at det er utrolig viktig å støtte opp om programvare som fungerer.. 99US$ er tross alt en bagatell sammenlignet med hva en standalone player koster, og dersom det fungerer som det skal, kan det i teorien t.o.m. bli bedre (spesielt for de som ikke kan bruke HDMI til lyd o.l. uansett!).

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lrbh
    ...King Kong spiller av perfekt og det gjør de andre 8 filmene jeg har foreløpig også...
    Høres veldig bra ut. Hadde vært fint og fått en hardwareoversikt av PC-en din så har vi en mal for hva som kreves for å spille av HD-DVD perfekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC'en min er helt stabil mens jeg spiller av filmene. Ikke opplevd noen problemer enda Her er oppsettet:

CPU: X2 4600+ 2.4GHz per core.
    Minne: 1GB 400mhz DDR
    Grafikk: X1600PRO HDMI 256MB
    TV: Samsung LE26M51B 26" 1336x768

PC'en er kobla til TV med en VGA kabel, da Samsung ikke liker HDMI fra pcer.

På de fleste HD DVD'ene hadde jeg rundt 60% på begge kjernene og 70% på Minne. På King Kong var jeg oppe i 90% på kjernene og 80% på minne.
    Spiller av helt flytende

Ser ikke ut som PowerDVD støtter ATI hardware acceleration enda, så hvis du har NVIDIA kort så vil du nok få en del mindre load på CPU.

Ellers er PowerDVD Ultra glimrende. Picture-in-Picture fungerer fint på U-control titler som King Kong, og In Movie Experience (IME) titler som Harry Potter Goblet Of Fire. De nye lydformatene TrueHD og DTS-HD Master Audio blir også dekodet av PowerDVD

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut.

Tankeeksperiment:

- Demontere HD-DVD ROM'n og montere den i en PC med IDE
    - Ta lyden fra ROM'n og koble til lydkortet
    - Koble S/PDIF fra lydkortet og inn på skjermkort som har HDMI
    - Koble HDMI til en av de nye receiverne som kommer med v 1.3

Burde vel fungere det? Ulempen er jo at før receivere får v.1.3 så finnes det sikkert løse BD/HD-DVD ROM å få kjøpt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Høres bra ut.

Tankeeksperiment:

- Demontere HD-DVD ROM'n og montere den i en PC med IDE
    - Ta lyden fra ROM'n og koble til lydkortet
    - Koble S/PDIF fra lydkortet og inn på skjermkort som har HDMI
    - Koble HDMI til en av de nye receiverne som kommer med v 1.3

Burde vel fungere det? Ulempen er jo at før receivere får v.1.3 så finnes det sikkert løse BD/HD-DVD ROM å få kjøpt.
    Det med lyd fra ROM'en vil vel ikke fungere. Eneste som kommer ut ifra ROM'en er data via USB2.0. Men du kan jo koble S/PDIF fra lydkortet og inn på skjermkortet og spille av ting i PowerDVD så vil det jo funke. Men nå finnes det vel ingen skjermkort med HDMI 1.3 heller enda

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått hovedkortet og Core Duo E6400 CPUen men venter fortsatt på XBOX HD-DVD leseren. Etter at jeg var ferdig å montere, installere og tvike så prøvde jeg å spille noen HD-DVD trailere som jeg har lagret. Dette var andre boller. Den spiller alle HD-DVD trailerne med 20-25% CPU usage i VMR9 render. Jeg bruker PC3200 DDR-RAM og et X800XT AGP skjermkort så jeg er spent på om avspillingsprogrammet godtar maskinen. Lurer på hvordan Intervideo sin løsning blir.

Hvis bare filmene og XBOX HD-DVD dingsen kan komme snart så hadde det vært fint.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med lyd fra ROM'en vil vel ikke fungere. Eneste som kommer ut ifra ROM'en er data via USB2.0.
    Jeg sa demontere add-on-spilleren og montere den internt i PC-en med IDE-kabel.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste du oppnår med det er at du får en intern spiller istedet for en ekstern.. Skjønner ikke helt hva fordelen med det evt. skulle være.. Eksterne spillere er jo genialt i HTPC sammenheng! (Det er jo egentlig kun spilleren som behøver å være synlig..)

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, mener å ha lest (mulig det var her på forumet??) at det ikke er noe vanlig IDE-interface på denne spilleren, men noe annet ukjent noe, ikke SATA heller, så du må nok i såfall beholde USB-koblingen.

Avventer selv litt med å koble til PC siden skjermkortet mitt ikke støtter HDCP, i tillegg til å la andre forske ferdig på PowerDVD først.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja stemmer det. Var noe ATAPI greier (slik vi finner på CD-ROM'ene til bærbare.). Greit du kan kjøpe adapter, men så en annen som hadde mountet den inni pcen og han hadde bare tatt en intern USB kabel og kobla den direkte til hovedkortet

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grei informasjon. USB er jo enkelt nok. Jeg ville det skulle være mer komplisert slik som IDE-kabel + strøm. Mao. slik som spilleren montert i Toshiba HD-A1. Men får klare meg med intern USB da.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grei informasjon. USB er jo enkelt nok. Jeg ville det skulle være mer komplisert slik som IDE-kabel + strøm. Mao. slik som spilleren montert i Toshiba HD-A1. Men får klare meg med intern USB da.
    Da må du vel koble til stømmen også? Med IDE slipper du det, for adapteren har 12 og 5 volt fra PSU?

Noen som vet om Panasonic AE-700 og nVidia 8800GTX støtter HDCP?

På xbox så er det jo kjipt at lyden blir downsamplet til vanlig DD, slipper man dette på PC om man har et lydkort fra feks creative?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifiking
    Da må du vel koble til stømmen også? Med IDE slipper du det, for adapteren har 12 og 5 volt fra PSU?

Noen som vet om Panasonic AE-700 og nVidia 8800GTX støtter HDCP?

På xbox så er det jo kjipt at lyden blir downsamplet til vanlig DD, slipper man dette på PC om man har et lydkort fra feks creative?
    Finnes 8800GTX med HDCP, f.eks ASUS. Søk på google.
    Panasonic AE-700 skal støtte HDCP via HDMI porten.

Hvis du har Creative lydkort (jeg har X-Fi ExtremeMusic) så vil du kunne nyte TrueHD og DTS-HD lossless via analog 5.1. Bruker du digital så blir det nedkonvertert til DTS eller noe i den duren.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes 8800GTX med HDCP, f.eks ASUS. Søk på google.
    Panasonic AE-700 skal støtte HDCP via HDMI porten.

Hvis du har Creative lydkort (jeg har X-Fi ExtremeMusic) så vil du kunne nyte TrueHD og DTS-HD lossless via analog 5.1. Bruker du digital så blir det nedkonvertert til DTS eller noe i den duren.
    Jeg har XFX: Highlighted Features:
    Dual DVI Out , HDCP Ready , SLI ready , HDTV ready , TV Out , RoHS

Og et X-FI music. Knall, så er det bare å finne seg et HD drev da, billig.

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •