HD-DVD og Blu-ray hardware oversikt - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8
Viser resultater 141 til 157 av 157
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, i hvertfall i teorien.

GJETT om jeg har forsøkt å få min lokale butikk til å få ut fingeren for å få tak i en.
    Joda, den er på lager, i oslo.
    Å ta inn en til Arendal?
    Ikke så lett nei.

Det er ikke lett å bo i utkantstrøk

Men, når jeg endelig får den skal jeg love dere å grille den skikkelig og fortelle min ærlige mening om den, bare til deg.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Panasonic DMP-BD10 på plass i kinoen

Toshiba HD-A1 er ferdig i tolla så nå blir det snart duell.

Panasonicen har allerede gått noen runder mot Pioneer DVD spilleren så jeg er godt i gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba UK får inn HD DVD E1 på torsdag. Håper det gjelder Toshiba Norge også. Har jo egentlig bestilt XE1 men hvis det blir som ryktene sier langt ut i januar - og den gir jo 1080p via de-interlacing av 1080i/60 signalet alikevel - så kan jeg vel egentlig la Mitsusbishi projektoren ta den jobben og ha en spiller tidligere og ikke minst en god del billigere. Så sant en E1 skulle bli å oppdrive da..

Spoke to Toshiba Customer service today, and was told that they are due to receive a shipment of HD-E1 Players later this week, and those who have Registered their interest on the website and provided a contact phone number should receive a call. Apparrently Toshiba are going to be selling them direct aswell as through dealers.
    HD-E1 Due to ship by the end of the week - Hopefully so!! - AV Forums

og

Just got off the phone with Andy at HiFiBitz who was, as usual, very helpful. He has spoken to 'their guy at Toshiba' and apparantly the large consignment of HD-E1's that was supposed to have arrived at Toshiba UK yesterday has now been dated to arrive this Thursday (14th).
    Confirmed release date HD-E1 - AV Forums

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått HD-DVD spilleren også og sitter og teller på knappene om jeg skal modde den for 220V.

Ble det ikke nevnt noe i en tråd om en som hadde gjort dette?

Har søkt men kan ikke finne det igjen nå.

Nå blir det uansett testing av begge formatene hjemme i egen hule8)

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Da har jeg fått HD-DVD spilleren også og sitter og teller på knappene om jeg skal modde den for 220V.

Ble det ikke nevnt noe i en tråd om en som hadde gjort dette?

Har søkt men kan ikke finne det igjen nå.

Nå blir det uansett testing av begge formatene hjemme i egen hule8)
    Den artikkelen har jeg prøvd og finne igjen også. Var på engelsk.

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er den tråden, men han har ikke kommet lengre enn til deaktivering av lysdiodene.

Det er uansett ikke så viktig for min del lenger da jeg selger min HD-DVD spiller igjen. Kjøperen kan gjøre som han vil med strømforsyningen.
    Hadde jeg hatt tegningen ville jeg moddet den, for det er ikke så avansere saker. Det er en vanlig switchmode strømforsynig man finner i alle PC'er.

CPU-Vifta er forresten en vanlig vifte fra en bærbar PC og kan dempes med enkle grep. Enten kan man ta å sette en motstand i serie med vifta for å ta noen få % av rotasjonshastigheten. Eller man kansette på en vanlig liten vifteregulator. Støyen dempes noe enormt ved å redusere littegran på hastigheten, men mengden luft som passerer kjøleribbene endrer seg minimalt.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det lov å spørre hvorfor du selger din HD-DVD spiller? Ny en på gang, eller bare ikke "trua"?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg selger den fordi jeg er ferdig med testingen jeg skulle gjøre.

Helt siden denne "krigen" begynte har jeg lest hundrevis av innlegg og tester osv om hvem som gjør hva best. Jeg fant tidlig ut et man må teste det selv. Det har jeg gjort og resultatet er som forventet at bildekvaliteten er lik på HD-DVD og Blu-ray på de bra platene.

Det vil med andre ord si at det er andre kvaliteter enn lyd og bilde som er avgjørende for hvilket format en velger.

Alt i alt så har jeg mest tro på Blu-ray på grunn av den brede hardware støtten og ikke minst den brede software støtten.

Når det gjelde de 2 konkrete spillerene jeg har hjemme nå er Panasonicen fri for bugs, så og si lydløs og leverer et svært bra bilde også på DVD og da er jeg fornøyd. Toshiba har jo sine bugs og spiller ikke PAL plater.

En ting som er en stor ulempe med Blu-ray er jo soneinndelingen men foreløpig så er de fleste filmer sonefrie og jeg regner med at når dette først kommer skikkelig i gang her i Europa så vil det jevne seg ut sånn som på DVD. Det går forresten rykter om at noen allerede har knekt sonesperren på Panasonicen og de har jo brukeroppdatert firmware de som alle andre så det er nok en smal sak for de som gidder å knekke den.

Panasonicen er riktignok ganske dyr, men jeg hadde en DVD spiller som kostet det samme og Panasonicen erstatter denne på alle måter så da er det jo greit.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arendal, følger det med noen Blu-ray film med Panasonic'n eller er det bare spilleren i boksen. Noen kabler med?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det følger med en demo-disc med div. klipp. Kikket litt på denne hos Elkjøp.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var og så på selve spilleren på Elkjøp jeg også, og de kjørte en demodisk. Hvilket ikke er så interessant. Men mener jeg har sett screenshot fra England der det står at det ligger en Blu-ray film oppi esken. Men de hadde ingen eske framme på Elkjøp og jeg glemte å spørre.

Panasonic Blu-Ray

Her står det at det følger med en film i boksen og at 2 til kan sendes i posten gratis etter kjøp. Men veit ikke om det gjelder de eksemplarene som er sendt til Norge også.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Tror det følger med en demo-disc med div. klipp. Kikket litt på denne hos Elkjøp.
    Riktig at det kun følger med en demodisc. Har ikke fått se hvilken kvalitet det var på denne enda.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg Helt siden denne "krigen" begynte har jeg lest hundrevis av innlegg og tester osv om hvem som gjør hva best. Jeg fant tidlig ut et man må teste det selv. Det har jeg gjort og resultatet er som forventet at bildekvaliteten er lik på HD-DVD og Blu-ray på de bra platene.
    Det er slutt på synsingen og lesing av andres erfaringer, her er det testet i eget hus. Kan supplere litt inntrykk etter en god, men relativt uhøytidelig sammenligning mellom Toshibas HD-A1 HD-DVD og Panasonic DMP-B10 Blue Ray.

Toshibas spiller sender ut 1080i og Panasonic sender ut 1080i/p. Vi valgte å la Panasonicen sende ut 1080p for å se hva den var god for. Projektoren var min VW50, koblet til hver sin HDMI-inngang slik at switchingen var så lett som mulig. Samme innstillinger på begge HDMI-inngangene selvfølgelig.

Forskjellene i bildekvalitet mellom 1080i og p var ytterst minimale, ingen av oss klarte å se noen særlige forskjeller på bildekvaliteten. Det virket som om Panasonicen hadde noe mer mettede farger, men her snakker vi ytterst små marginer. Nå gjør tydeligvis VW50 en godkjent deinterlacingsjobb i og med at den greit holdt følge med det progressive signalet fra BMP-B10.

Filmen vi brukte for å teste forskjellene var "Swordfish" siden denne finnes på begge formater. Denne filmen er også akseptert i Blue Ray-leiren som "god nok" bildekvalitet, ergo egner seg for sammenligning.

Når vi byttet til "Last Samurai" derimot ble forskjellene på platekvaliteten på Blue Ray lett synlig. Et mye mer slørete bilde, nesten som en tynn tåke foran hele bildet. Noe mer støy var det også, og det er ikke rart at BD fikk litt pepper for de første filmene. Rapportene om at bildekvaliteten ikke var det spor bedre enn DVD skal derimot taes med en stor klype salt. Bildet var merkbart bedre enn SD-varianten i PAL, men allikevel et relativt godt stykke bak HD-DVD.

Når det gjelde de 2 konkrete spillerene jeg har hjemme nå er Panasonicen fri for bugs, så og si lydløs og leverer et svært bra bilde også på DVD og da er jeg fornøyd. Toshiba har jo sine bugs og spiller ikke PAL plater.
    På dette punktet scorer jo Toshibas spiller dårlig, og Panasonic-spilleren er et godt stykke foran. Virker mer solid, og er også mye mer støysvak. Den er derimot like treg til å skippe mellom kapitlene som HD-A1. Den bruker også nesten like lang tid på å starte opp. Den har derimot ikke det HDMI-problemet som HD-A1 har, at dersom du mister signalet, så stopper filmen og den må startes på nytt. Dette er det største ankepunktet mitt mot HD-A1 og det er godt å se at dette ikke er tilstede på BMP-B10.

Panasonicen er riktignok ganske dyr, men jeg hadde en DVD spiller som kostet det samme og Panasonicen erstatter denne på alle måter så da er det jo greit.
    Bildet som BD-spilleren viser frem på vanlig DVD fremstår også som veldig bra. Sammenlignet med bildet fra Pioneer 696 overført på 576i over HDMI mot et oppskalert 1080p-bilde fra Panasonic viste at sistnevnte absolutt kan brukes som DVD-spiller. Jeg personlig synes at bildet var marginalt skarpere når VW50 fikk et rent 576i-signal inn, men her snakker vi igjen marginer. Litt "softere" på BMP-B10, uten at bildet antydes å se uskarpt ut i det hele tatt.

Min subjektive mening er at HD-A1 duger svært godt som fremviser av HD-materiale, selv om den "bare" sender ut 1080i. Har du en ekstern VP eller en projektor med "god innmat" så er dette bildet et av de ypperste på markedet i øyeblikket. I og med at den er såpass billig i anskaffelse, så kan en ta seg råd til å ha en akseptabel PAL-DVD spiller ved siden, og sender den ut 576i som Pioneer sin rimelige 696 i tillegg, så er du "reddet" for en god stund fremover.

Jeg beholder helt klart min HD-A1 til HD-DVD en stund til og satser på en dedikert DVD-spiller på si.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    ...Bildet var merkbart bedre enn SD-varianten i PAL, men allikevel et relativt godt stykke bak HD-DVD...Jeg beholder helt klart min HD-A1 til HD-DVD en stund til og satser på en dedikert DVD-spiller på si.
    Hvordan er forskjellen mellom standalone DVD-spiller (2930?) og Toshiba på SD-DVD?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har enda ikke mottatt min Denon 2930, så det kan jeg ikke svare deg på enda. Jeg skal gjøre den sonefri, og så teste en NTSC-film og sammenligne dem når jeg får muligheten. Men det blir uansett ikke helt representativt, er jo PAL som gjelder. Og som kjent tar HD-A1en min ikke tar PAL.... ;-)

Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •