HD-DVD og Blu-ray hardware oversikt - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 157
    Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    Amazon.de: Toshiba HD XE1 HD-DVD-Player (1080p, 5.1, HDMI 1.3) schwarz: Elektronik

Mulig jeg er helt på viddene her, men skulle ikke Toshiba HD-XE1 komme med analoge 5.1 utganger? det var igrunn enesete argumentet mitt for å kjøpe toppmodellen da jeg ikke har hdmi inn på reciveren
    Jo, den skal ha 5.1 ut:
    Toshiba HD DVD
    Det står også i overskriften hos Amazon, men bildet må være feil.

Edit: Bildene ser ut til å være fra HD-E1 og ikke HD-XE1.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    Amazon.de: Toshiba HD XE1 HD-DVD-Player (1080p, 5.1, HDMI 1.3) schwarz: Elektronik

Mulig jeg er helt på viddene her, men skulle ikke Toshiba HD-XE1 komme med analoge 5.1 utganger? det var igrunn enesete argumentet mitt for å kjøpe toppmodellen da jeg ikke har hdmi inn på reciveren
    Du trenger ikke HDMI inn på forsterkeren for å få lyd uansett, det jo allikevel optisk utgang på den. Men du må ha en receiversom er kompatibel med HD-lyden uansett bruk av HDMI/optisk, men med 5.1 analog så kan du benytte deg av lydprosessoren i spilleren for å få HD-lyd....
    .....noe Toshibaen har

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Du trenger ikke HDMI inn på forsterkeren for å få lyd uansett, det jo allikevel optisk utgang på den. Men du må ha en receiversom er kompatibel med HD-lyden uansett bruk av HDMI/optisk, men med 5.1 analog så kan du benytte deg av lydprosessoren i spilleren for å få HD-lyd....
    .....noe Toshibaen har
    Dette fikk jeg skikkelig overhøvling for, fordi jeg trodde receiveren måtte være kompatibel med HD-Lyd, dvs. ha DTS-HD/True-HD dekoder, det må den ikke.

Det holder at den kan håndtere ukomprimert pcm via hdmi (samme som DVD-Audio), noe som skal være inkludert i HDMI 1.1.
    Så har receiveren støtte for HDMI 1.1 så holder det at HD spilleren kan gi ut ukomprimert pcm, noe alle HD-DVD spillere kan, men ikke alle Blu-Ray.
    Blu-Ray har ikke krav til HD-Lyd dekodere i sine spillere.

Ingen HD spiller kan gi ut HD-lyd via SPDIF (optisk/Coax utgang).
    SPDIF standarden har ikke høy nok båndbredde til å kunne håndtere HD-Lyd.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel ikke helt riktig. Den må ha støtte for multi PCM. Det er det ikke alle receivere som har nå. Dessuten så låter definitivt Dolby True HD dekodet i spilleren bedre enn multi PCM.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De aller fleste receivere har heldigvis 5.1 eller 7.1 inngang så de fleste er "reddet" om de kjøper en spiller ( Blu-ray eller HD-DVD ) med analog 5.1 eller 7.1 utgang.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir dårlig med HD her på berget i år dessverre.

Både Panasonic og Toshiba har utsatt sine spillere til slutten av desember:cry:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Vel ikke helt riktig. Den må ha støtte for multi PCM. Det er det ikke alle receivere som har nå. Dessuten så låter definitivt Dolby True HD dekodet i spilleren bedre enn multi PCM.
    Og støtte for Multi PCM er vel påkrevd med HDMI 1.1.
    DVD-Audio er vel Multi PCM?

Ikke si at jeg har fått overhøvling av flere på forumet uten at det de har sagt har vært rett..

At Dolby True HD dekodet i spilleren låter bedre enn multi PCM skal jeg ikke si noe på, det stemmer sikkert hvis du har prøvd.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax

Ikke si at jeg har fått overhøvling av flere på forumet uten at det de har sagt har vært rett..
    Pass deg eller så får du en til :lol:

Jeg håper jfinnerud referer til receivere med switching og ikke HDMI 1.1

Etter hva jeg har forsøkt å lese meg til ( dette er ikke lett som dere sikkert har forstått ) så er støtte for multikanals PSM en del av HDMI 1.1 standarden.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Pass deg eller så får du en til :lol:

Jeg håper jfinnerud referer til receivere med switching og ikke HDMI 1.1

Etter hva jeg har forsøkt å lese meg til ( dette er ikke lett som dere sikkert har forstått ) så er støtte for multikanals PSM en del av HDMI 1.1 standarden.

Men da var jo det jeg skrev helt rett

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg tror og håper at det du skrev er rett.

PS3 får strålende kritikk som Blu-ray spiller i Sound and Vision magazine i en shootout mellom PS3, Samsung og Panasonic.
    Sound And Vision Magazine - Shootout: 3 Blu-ray Disc Players

Bare synd at det er "umulig" å få tak i en.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PS3 får strålende kritikk som Blu-ray spiller i Sound and Vision magazine i en shootout mellom PS3, Samsung og Panasonic.

Nice!
    Da kommer garantert PS3 til å bli min BD avspiller i allefall!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, egentlig ikke.

Offisielle kilder nevner ikke frameraten i det hele tatt underforstått 1080p/60. 1080p/24 kommer fra AVSforum og det skal man ta med en klype salt. Pioneer sin Blu-ray spiller er vel den første som offisielt støtter 1080p/24 og det er ikke utenkelig at Toshiba følger etter, men det er ikke offisielt som sagt.
    Toshiba følger ikke etter, men kjører oppskalering fra 1080i, akkurat slik som Samsung. Dessverre betyr vel dette en runde via 540, og en halvering av vertikal oppløsning. De som har en 1080 projektor vil uansett være tjent med å kjøre 1080i ut av spilleren, siden projektoren antakelig gjør inverse telecine, noe avspilleren ikke gjør. Hadde den hatt potensial for det, ville den antakelig også hatt potensiale for å overføre 1080p direkte.
    Jeg tror mye av problemet med overføring av 1080 24fps er at det ikke finnes noen bransje-standard for overføring av dette formatet enda.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arendal, det er ingen automatikk i dette. Selv om standarden HDMI 1.1 støtter overføring av multikanal PCM så må det sitte en dekoder i receiveren som kan dekode multi-PCM. Et eksempel er HK 745 som kun dekoder to kanaler med PCM over HDMI. Da må man benytte den analoge inngangen for HD DVD/Blu-ray Disc. Heldigvis støtter de aller fleste nye receivere multi-PCM over HDMI.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen ting jeg lurer på.

Jeg antar at det på HD-spillerne er mulig å få ut 'vanlig' Dolby Digital og Dolby Digital Plus på digitalutgangen (SPDIF). Stemmer det? Jeg kunne nemlig tenke meg å vente med å oppgradere receiveren. Jeg har analoge 5.1 innganger, men synes prisforskjellen mellom f.eks. de to Toshiba-spillerne er for stor.

Sendes HD-lyden (Dolby TrueHD and DTS-HD) digitalt ut på HDMI? Jeg antar at det må være slik for at fremtidens receivere skal kunne dekode disse. Er det noen som vet hvor langt unna slike receivere er?

Hvordan er det med HDMI 1.3 på receivere? Trengs dette egentlig så lenge ikke receiveren skal oppkonvertere? Hvis det er ren switching betyr det vel ikke noe, eller hva?

John Roger

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Arendal, det er ingen automatikk i dette. Selv om standarden HDMI 1.1 støtter overføring av multikanal PCM så må det sitte en dekoder i receiveren som kan dekode multi-PCM. Et eksempel er HK 745 som kun dekoder to kanaler med PCM over HDMI. Da må man benytte den analoge inngangen for HD DVD/Blu-ray Disc. Heldigvis støtter de aller fleste nye receivere multi-PCM over HDMI.
    Man kan jo ikke si at receiveren støtter HDMI 1.1 hvis den ikke kan håndtere DVD-Audio, da støtter den bare 1.0.
    Forutsetning for at man kan skilte med 1.1 er jo at den håndterer DVD-Audio, som jo er eneste forskjell fra 1.0.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Synd den ikke oppscalerer fra 480p til 720p/1080i/p. :cry:

Regular DVDs I watched on the PS3 also looked quite good, proving the player capable of clean 480p cross-conversion (since the PS3 lacks a built-in scaler to bump standard DVD pictures up to 1080i/p or 720p resolution, the best you can get is 480p). With its Automatic Cinema Conversion mode engaged, the player failed the 2:3-pulldown test on a Silicon Optix test disc, but I didn't see any jagged edges in any of the movies I watched.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som gjør ting så forvirrene er at begreper som " klargjort for" "mulighet for" og "obligatorisk" blir brukt mye på dette stadiet.

"Snart" har vi glemt alt dette, når alle Dolby og DTS formatene er støttet av "alle" både på receivere og spillere i begge leirene ( evt hos vinneren ).

Noen som husker at de første DVD spillerene ikke hadde støtte for DTS?

Tenk også på at CD avspilling ikke er obligatorisk på en DVD spiller, men det finnes ikke mange spillere som ikke spiller CD eller mp3 for den sakens skyld. Jeg er derfor ikke i tvil om at "alle" kommer til å støtte "alt" etter hvert.

Hverken Dolby eller DTS er intressert i å gå glipp av dette markedet og de er ikke heleid av noen av hardware selskapene.

Det lureste hadde vært å styrt unna alle tråder og blader med HD i titlen det nærmeste året og sett hva som skjer når støvet begynner å legge seg.

Men klarer vi det, neppe:-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært å sett på Samsung spilleren i dag, og den imponerte på ingen måte..

Selvfølgelig bedre enn DVD, mye mer detaljer som kommer frem. Spilleren er fin å se på.
    Men fy så mye støy det var i bildet, både på 1080p og 1080i (så ikke noe nevneverdig forskjell).
    Ikke tale om at jeg ville betalt 11.000kr for den.
    Så på Jazz filmen og Fantasic 4.

Jeg klarer meg fint med DVD framfor det denne presterte. Hadde nok heller satset pengene på en 2930.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Toshiba følger ikke etter, men kjører oppskalering fra 1080i, akkurat slik som Samsung. Dessverre betyr vel dette en runde via 540, og en halvering av vertikal oppløsning. De som har en 1080 projektor vil uansett være tjent med å kjøre 1080i ut av spilleren, siden projektoren antakelig gjør inverse telecine, noe avspilleren ikke gjør. Hadde den hatt potensial for det, ville den antakelig også hatt potensiale for å overføre 1080p direkte.
    Jeg tror mye av problemet med overføring av 1080 24fps er at det ikke finnes noen bransje-standard for overføring av dette formatet enda.
    Med dette mener du at 1080p ut fra f.eks Toshiba's EX1 HD-DVD spiller ikke er å foretrekke på 1080p (native) projektor som Pearl og HC5000??

Men at man heller skal sende 1080i ut til disse også? Dette høres litt merkelig ut. Jeg mener hvordan veit du at avspilleren (i mitt tilfelle den dyreste kommende Toshiba'n) ikke gjør inverse telecine før signalet sendes ut? Prøver bare å finne kilder for dette, men infoen og spekulasjonene rundt på nettet er totalt kaos om disse kommende spillerne. Så enhver oppklaring er fint.

Men i mitt tilfelle da, som blir en Mitsu HC5000 1080p projektor... kunne jeg like gjerne kjøpe den billige Toshiba'en som gir "max" 1080i/60 i stedet for den dyreste som kan gi både 1080i og 1080p fordi jeg må for best billedkvalitet likevel stille den dyreste Tosh'm til 1080i ut? (Glem lyd, analoge utganger for dette osv... jeg er langt mere videophil enn audiophil - og jeg har begrensninger i lydannlegget som jeg ikke kan oppgradere på en stund alikevel).

Vil 1080p oppskalering av SD dvd matriale som den dyreste gjør være noen fordel. Den billigste skalerer vanlig dvd til max 1080i.

Mitsu'n tar 1080p/24 inn hvis noen spiller skulle komme med det senere (bekreftet av cine4home.de som forsøkte det).

Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •